tulevasest Eesti Jalgrattamuuseumist
#1

http://www.jt.ee/?id=376247 Esialgu lihtsalt veidike taustainfot, sest peale mõningate tulevikukavade ja hetkel kuurides-aitades laiali olevate sõidukite ja sellega seonduva koli meil midagi muud ette näidata pole. Kuna plaanidest tekkis meediakajastus, leidsin sobiliku sellest ka siin teada anda.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Nojah, tore on, et teada andsid! Aga huvitav, kes ajakirjanusele teada andis, kas on tõesti nii hea "uuriv ajakirjandus" või lekib kusagilt siseinfot? Smile
Jah, luuakse kohe kahte muuseumi korraga, "päris"- ja virtuaalmuuseumi, aga ega 600 jalgratast ühte ei mahuks ka! Toungue Niipalju ma juba ajakirjanikke tean, et nende üks põhi küsimus on, et palju siis ikka jalgrattaid olemas on ? Ka Valdo küsib peaaegu alati kokku saades millalgi sellise mõtliku näoga, et palju teil kamba peale rattaid ka kokku on? Siis mina kilkan kohe, et minul pole ühtagi! Ja veidi aja pärast küsib Valdo - aga palju teil kardaaniga jalgrattaid on? Ja siis me naerame natuke ja vastame - meil ei ole ühtagi! (Valdol ka ei ole veel! Wink ).
Tegelikult näeme me siseopositsiooni poole pealt asja nii, et mitte MTÜ liikmete 600 jalgratast ei pea saama muuseumisse, vaid parim ja huvitavam osa Eestis asuvatest jalgratastest peaks seal huvilisi rõõmustama (muidugi juhul kui omanikud on nõus oma rariteete sinna deponeerima, hoiustama, laenama jne).
Eks näeb, mis tuleb. Tundub küll, et iga endast lugupidav omavalitsus sooviks oma valda kasvõi pisikestki jalgrattamuuseumi, aga ikka "päris" mitte virtuaalset! Cool
Vasta
#3

(23-01-2011, 21:57 PM)kass Kirjutas:  Nojah, tore on, et teada andsid! Aga huvitav, kes ajakirjanusele teada andis, kas on tõesti nii hea "uuriv ajakirjandus" või lekib kusagilt siseinfot?

Äriregistri kanded on avalik teave - igaüks saab pärida.

(23-01-2011, 21:57 PM)kass Kirjutas:  ... mitte MTÜ liikmete 600 jalgratast ei pea saama muuseumisse, vaid parim ja huvitavam osa Eestis asuvatest jalgratastest peaks seal huvilisi rõõmustama...

Loomulikult huvitavam osa. Vähemalt pärismuuseumisse.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Kirjutaks siis siia ka, kuigi poleks vist vaja ja vb ei tohikski.
Saab peagi aasta nimetatud MTÜ moodustamiseks. MTÜ sai moodustatud selleks, et oleks "keha" mille juurde raha tõmmata, euroraha, projektiraha, misiganesraha. Ja kuna raha ei ole ja pole ka piisavalt tulemas, siis parem osa liikmetest arvas(arvab), et tuleks edendada kõigepealt muuseumi virtuaalset varianti. Parem osa on ise ka küberneetik, paraku pole tal aega sellega otseselt ise tegeleda ning arvatakse ka, et tuleks tellida ikkagi professionaalsetelt virtuaalsete jalgrattamuuseumite tegijatelt. No pappi läheb, aga "pärismuuseumi" sisse läheks palju rohkem. Halvem osa ei oska eriti sellest elektroonilisest muuseumist eriti vaimustuda, muidugi saaksid välismaalased siis imetleda meie eesti asju, see oleks igati uhke ja mina pole ka interneeduse maailmas ühegi virt. jalgr. muuseumi otsa sattunud, et oleks origimaalne nagu e-riik, e-kool ja e-misiganes. Aga mitte sellest ei tahtnud ma....
On siin foorumis varemalt mitmete muuseumide loomise teemadel teematatud, automuuseum, tehnikamuuseum jne. Seal on targad mehed ka tarku mõtteid välja käinud, et ei tasu ennast kunagi (rahaliselt) ära, pole võimalik ilma "võõra rahata" teha jne. Samas Läti jalgratta eramuuseum tuleb erilise juurdemaksmiseta toime, seda küll paari lisaviguri ja soodsa asukoha abil - asub vahetult mere ääres, suvel puhkab seal soliidne hulk lätlasi, kes saavad muuseumi juurest ka jalgrattaid laenutada nimg lasta neid ka putitada. On ka püütud teha näiteks mopeedimuuseumi, asi on jäänud minu teada just külastajate taha - nagu lgp. ksf! on ühe aasta kokku võtnud lausega, et kõik 5 eesti huvilist on ära käinud...
Ehk siis küsimus on selles, et kellele seda jalgrattamuuseumi ikka vaja on peale selle MTÜ liikmete ja 5 -le huvilisele? Somaalias lapsed nälgivad, Kreeka on pankroti äärel, USA-l on ka jamad jne. India ja hiina rahvas vb oleks huvitatud, kuna on "jalgrattarahvas" aga kauge on käia, virtuaalvariant olekski neile väga sobiv. Ja selline "poolkodukootud" muuseum vb ei olekski üldse sobilik, on ju selliste asjade kohta eelnevates teemades nina kirtsutatud.
Võrrelda võiks vast natuke Urmase Mootorattamuuseumiga, talvel suletud, muidu 3-l päeval lahti. Meie türi näitusekeste kohta võib öelda, et tööpäeval ja ajal on täiesti mõttetu asja lahti hoida, muidugi vb tuleb tõesti inimene või lausa kaks, aga ega üldiselt ei tule. Mõni naabervallas elav ksf! kes loeb foorumit ja on "normaalne vanatehnikahuviline" pole näiteks nendest näitusekestest kuulnudki, mõni kaaslinlane küsib pool aastat peale näituse lõppu, et kus see näitus teil ongi, pole saanud veel külastada, paljud inimesed on meie näitusekeste tõttu veendunud, et Türil ongi juba jalgrattamuuseum olemas.
Muuseumi teema on kogu Eestis praegu aktuaalne. On uus kultuuriminister, tahetakse hakata tolmutama muuseumite kogusid, neid liitma ja üldse ära "lahutama", Niguliste kiriku teema....Postimehes oli päevaküsitlus - millal käisite viimati muuseumis? (52% aastate eest, 32% millalgi tänavu ja 16%!!! sel kuul.) Mõtlesin ise ka, et millal mina käisin - no see aasta ikka on käidud mitmes kohas, Lätis Riias, Saulskratsis ja Mazalacas (kirjapilt?) ja Kurtnas Urmase muuseumis. Olen enda arvates keskmisest suurem muuseumi külastaja, aga peale Mazalaca muuseumi on teised kõik "vanatahnika muuseumid, teistesse pole tänavu sattunud. Enamik türalasi pole kohalikus Ringhäälingu muuseumis ja ülakorruse koduloonurgakeses käinud....
Käisime millalgi ksf! Illi 12345-ga kohaliku vallavanema ja abiga kohtumas. Oldi huvitatud, pakuti variante, pidasime parimaks sedasama Ringhäälingu muuseumi hoonet, mis pidi välja kolima, kuna ruumipuudus takistab arengut (200+ ruutmeetrit eksp. pinda). Siis millalgi selgus, et valla eelarve on miinuses mitmesaja tuhi euroga, Ringhääling välja ei koli, sest raha ei ole ja raha ei ole ja raha ei tule. Üks teine Järvamaa vald on arengukavasse sisse kirjutanud jalgrattamuuseumi loomise. Võhmas on ksf! Armex päevapealt valmis asuma muuseumi tegema, on nii eksponaadid kui ka ruumid. Aga paraku on neil variantidel asukohad valed - need ei asu Türil. On ka Türil tegelikult variante, näiteks raudteeait. Hoone on Edelaraudtee oma, põrand ära vajunud ja kahtlaselt märg, kuigi paljast eterniidist viilkatusest justkui valgust läbi ei paista. Hoone on ka suhteliselt väike, ütleme suurem osa hoonest on 20 x 8 m, lisaks otsa peal veel 6 x 8 m koos kuivkäimlaga eraldi osa. Käisime ühe MTÜ juhatuse liikmega vaatamas, asi õnnetu aga me läksime üsna äksi täis, poisikeste asi. Mitteametliku jutuna on olnud kuulda, et 50.- kuus ja omanik näeks meeleldi, et seal ka mingeid töötubasid ja kummilapimise õppusi tehtaks. Asukoht on Türi mõttes väga hea, rongijaam (reisijatekeskus), politseijaoskond, suur parkimisplats, Ringhäälingu muuseum, justkui loodav raudtee muuseum kõik ümberringi. Hoone vanahõnguline, rent olematu (mõni külastaja ikka tuleks suvel, ütleme, et annaks 1 euri...), lisaks elektri eest jms, tegelikult on Türi Vanaratta Seltsil õnnestunud üks saadud projektiraha ka MTÜ arvele soetada. Kõige suurem probleem oleks aga järelvalvaja/sisselaskja - väljaviskajaga. 50.- kuus keegi seda toimetada ei tahaks ja kui tahaks, paistaks see juba kahtlane ja hoiatav. On küll mitmeid vigureid, mõned ühiskonna liikmed oleks kindlasti nõus seda tegema miinimumpalga eest, riik teeb mingit vigurit töötutega - maksab nemde töötasu kinni, et võtke ainult inimene tööle, et tal tööharjumus ära ei kaoks (mul endal on kadunud!) jne....Oleks ainult vajadust ja külastajaid.
Preagu on ksf! Valdol, kes on ka MTÜ juhatuses, avatud väljapanekud Palmse mõisa tallikuuris (juba mitu aastat, pääse mõisakompleksi x ? euri per kärss, pagan, ei mäleta. Sõitsime kohale, vaatasime väravas hinda ja kuna perekonna pea keeldus tulemas, mina arvutasin, mitu õlut saaks selle raha eest ja olime mõisas eelnevalt korduvalt kolistanud, erit mina, siis sisse ei läinud. Küll oli mitu bussi võõramaalasi parkimiosplatsil, pildistasid kurgi ja pesa ning olid vaimustuses. kas jalgrattaid vaatasid, ei tea) ja ka 10 -kond viimatikohendatud jalgratast koos asjassepuutuvaga Väätsa mõisa ärklikorrusel (värskelt avatud, ka seal pole käinud, kuigi suvel sai tihti jalgrattaga Türi-Paide -Väätsa-Türi ringi sõtkutud. Siis polnud asi veel lahti ja ka praegu tuleb külastamine enne tellida ja kokku leppida, olen ka kõiki rattaid seal enne ka näinud).
Nii et rattaid on (kuigi osa mtülasi näeb seda tulevast või ka mittetulevast muuseumi oma 300 või ka 1000 "erakogu" pesapaigane, soovitakse ka juurde laoruume, mõni soovib restaureerimist, galvaniseerimist, nahkade kasvatamist tõprate seljas ja jalgrattalohvide ja mantlite valmistamise osakonda, arhiivist ja raamatukogust ning kohvikust rääkimata), (teine osa sooviks just rattaid külapealt kokkukoguda ja ajutiselt eksponeerida) , ruumide variante oleks ka kui asja tõsiselt võtaks, natuke on nutsu ka jooksvaks pedaalimiseks, MTÜ ja selle liikmeid ka natuke (5 tk ), oleks ainult nõudlust ja külastajaid.(arvan, et ei ole)

Kes viitsis alustajatest viitsis lõpuni lugeda, sellel on midagi viga, kas kopsupõletik või peaga miskit! Oleks vist seentest ka midagi pidanud kirjutama...
Vasta
#5

Kassil kassi naljad. Miski aeg oli siingi plaanis miski väljapanek moodustada, kuid kui asi rahani jõudis, vajus üritus ära.


Ps1 Lugesin Kassi jutu algusest lõpuni läbi.
Vasta
#6

(06-11-2011, 19:57 PM)urmet48 Kirjutas:  Kassil kassi naljad. Miski aeg oli siingi plaanis miski väljapanek moodustada, kuid kui asi rahani jõudis, vajus üritus ära.


Ps1 Lugesin Kassi jutu algusest lõpuni läbi.

On jah sellised imelikud, kassi omad! Aga pappi meil on, pappi natuke on! Rolleyes
Lugemise ja läbilugemise kohalt - hullu pole, ega ma rohkem ei kirjuta ka! Toungue

Vasta
#7

..ja nii nad tapsidki meie Ferdinandi.
Aga tore et pisut pappigi on.
Parema puudumisel annaks esialgu ka virtuaalmuuseum eestis leiduvast vanajalgratta-materjalist ja selle eripäradest kena ülevaate ?

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#8

(06-11-2011, 21:49 PM)Ostap Bender Kirjutas:  ..ja nii nad tapsidki meie Ferdinandi.
Aga tore et pisut pappigi on.
Parema puudumisel annaks esialgu ka virtuaalmuuseum eestis leiduvast vanajalgratta-materjalist ja selle eripäradest kena ülevaate ?

Hea küll, kirjutan veel, aga hästi natuke!
Kes see Verdinand veel on?
Muide, Meelis, Sina oled ka arvatud 5 potensiaalse külastaja hulka!
Virtuaalmuuseumist - parema osa mtülaste arvestuse järgi läheks virtuaalmuuseumi tegemiseks vähemalt 2 x rohkem pappi kui meil on. Valdo on kirjutanud ka projekti/rahataotluse virt. muuseumi loomiseks. Ise arvan, et virtuaalmuuseumil erilist mõtet pole, vähemalt sellise papi eest. Eesti omatoodangu jalgratastest on EAG lehel suhteliselt kena väljapanek olemas, näiteks Valdo pole seda justkui millegagi vääristanud, millalgi mõtles teha oma ratastest virtuaalmuuseumi, nüüd sisuliselt oleks sama variant ja ilmselt pole tal hetkel aega. Iseenesest EAG-sse tal üht - teist juurde lisada ju oleks. Mis kujul ja kas aga EAG jalgrattaosa edasi peaks arenema, Rain seda teab!
On olemas VVM muuseum jalgrattaosaga, mis nagu kogu VVM on stagnatsioonis ja ei edene, kuna keegi peale ksf! Autorestauraatori ja ksf! Manicu? pole vaevunud eriti asjaga tegeleda.
Lisaks on veel seesama Auto-moto foorum jalgratta alafoorumiga, selles küll hulk jama ja mula, aga ka huvitavaid teemasid ja postitusi.
Eelpoolnimetatud asjade põhiliseks puuduseks on aga see, et hiinlased ja indialased valdavad väga viletsasti eesti keelt.
Luban jätkuvalt, et rohkem ei kirjuta!



Vasta
#9

(06-11-2011, 22:06 PM)kass Kirjutas:  
(06-11-2011, 21:49 PM)Ostap Bender Kirjutas:  ..ja nii nad tapsidki meie Ferdinandi.
Aga tore et pisut pappigi on.
Parema puudumisel annaks esialgu ka virtuaalmuuseum eestis leiduvast vanajalgratta-materjalist ja selle eripäradest kena ülevaate ?
...
On olemas VVM muuseum jalgrattaosaga, mis nagu kogu VVM on stagnatsioonis ja ei edene, kuna keegi peale ksf! Autorestauraatori ja ksf! Manicu? pole vaevunud eriti asjaga tegeleda.
Lisaks on veel seesama Auto-moto foorum jalgratta alafoorumiga, selles küll hulk jama ja mula, aga ka huvitavaid teemasid ja postitusi.
Eelpoolnimetatud asjade põhiliseks puuduseks on aga see, et hiinlased ja indialased valdavad väga viletsasti eesti keelt.
Luban jätkuvalt, et rohkem ei kirjuta!

Kass ongi lahti kirjutanud põhilise põhjuse, miks meil asjad ei edene!
Nagu kirjas, on meil terve Eesti peale umbes viis entusiasti, kes on nõus oma aega harrastusele pühendama. Aga kui need "viis" ka igaüks püüavad "oma asja" teha, siis on tulemuseks pettumus ja tüdimus või teiste süüdistamine omaenda hädades...

Julgen veelkord avaldada mõtet, et kui me nii väikese seltskonnaga, nagu meil on, tahame midagi vähegi püsivamat teha, on ainukene võimalus enda isiklik ego maha suruda ja teha koostööd!


Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#10

http://www.maaleht.ee/news/uudised/eesti...d=60529065#
Peale jalgrataste restaureerimise tegeldakse Türil ka õhusõidukitega. Ilmselt liiga lai tegevushaare ei luba pühenduda muuseumitööle. Varsti hakatakse kuulu järgi Türil kosmoselaevu ja allveeroboteid taastama. Ikka kasutuskõlblikeks ja tänapäeva ohutuse nõuetele vastavaks. Nõialuudade taastamiselt edasi kosmosesse!!!

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#11

(07-11-2011, 09:09 AM)aavu Kirjutas:  http://www.maaleht.ee/news/uudised/eesti...d=60529065#
Peale jalgrataste restaureerimise tegeldakse Türil ka õhusõidukitega. Ilmselt liiga lai tegevushaare ei luba pühenduda muuseumitööle. Varsti hakatakse kuulu järgi Türil kosmoselaevu ja allveeroboteid taastama. Ikka kasutuskõlblikeks ja tänapäeva ohutuse nõuetele vastavaks. Nõialuudade taastamiselt edasi kosmosesse!!!
Olen sunnitud jällegi sekkuma. Ilmselt on ksf! Aavu postituses ikka tegu heatahtliku huumori (mitte nn. "kassinaljaga" ) ja informaatilise viite seguga?
Aga täpsustan, et Türi on vast üsna viimane koht, kus jalgrataste taastamisega tegeletakse. Oskan nimetada ainult ksf! Illi123 ja kohaliku jalgrattapoe mehi, viimased aga ei tee niipaljukestki kui Ilmar, aga plaan on. On küll Türi Vanarattaselts teinud üht - teist nn vanaratta ala populariseerimiseks ja tutvustamiseks. Seltsi põhituumik, nn "metallmärgi kavalerid" koosneb tervenisti kolmest elefandist, tegelikult siiski mehest, kui nii võib väljenduda. Muuseumi asi on siiski mõeldud üle-eesti asjana, lisaks on MTÜ EJM liikmeskond palju laiem kui Türi VRS-l, seal on tervenisti 5 liiget, neist 3 küll jällegi türalased.
Lennukiehitus on aga Türil vana traditsioon ja selle jätkumises ei näe mina küll mingit põhjust naljatleda, iseasi, et selle miljoni + krooni oleks võinud ka kuidagi muudmoodi ära kulutada, näiteks osta Rootsist mõni autobusse ja korda seada, teha jalgrattamuuseum või toetada eesti tootmist ja välismaiseid omanikke (küsimus - mitu õlut oleks selle raha eest saanud osta?).
Ka turvalisuse probleemist, seda on ksf! Plyval juba nahutanud seoses kadunud (kukkunud) Olav Neulandiga, kes tahb , võib teema üles otsida. Elu võib kaotada ka jalgrattaga sõites või paadiga merel. Ja kui lennuk kellelegi pähe ei kuku, siis mina siin probleemi ei näe. Samamoodi kui turvavööta sõites oled samasuur kurjategija kui purjuspäi kihutaja (no veidi liialdan muidugi).



Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne