Mayweg.
#1

On keegi sellise jalgrattaga kokku puutunud? Üks selline jäänuk oli osta.ee-s müügis.
http://www.osta.ee/22111273
Vanast ajalehest selline lõik leitud.
Mayweg" jalgrattad sobivad meie teedele. [Sõnum] // Postimees, 29.04.1937, nr. 115, lk. 4. (Jalgrattad.)
Raadio-Kooperatiivil on kuulsate "Mayweg" jalgrataste ja mootorrataste ainuesindus Eestis. Nimetatud firma jalgrattad on valmistatud Raadio-Kooperatiivi eritellimusel, vastavalt Eesti teeoludele ja meie tarvitajaskonna soovidele.
Vasta
#2

Ostsid ära? Mina ei ostnud... panin automaatpakkumiseks teatud mitte eriti suure summa ja kuna keegi arvas, et asi enam väärt on kui mina, siis läks see temale.

Igatahes - uuele jäänuseomanikule palju jõudu ja edu restaureerimisel!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Eks ma ehmatasin ise ka ära ,kui oksjoni võitsin.Tegin ajaviiteks paar pakkumist ja käes ta oligi(ega mul teda tegelikult väga vaja polnudki),meeldisid rohkem need osad mis kaasa sai.
Vasta
#4

Vähemalt üks suht komplektne Mayweg jalgratas peaks Eestis olema, küll teistsuguse sildiga. "Kuulsatest" Mayweg mootorratastest pole mina küll kuulnud. Palju ma küll üldse kuulnud olen aga ega need siiski eirti kuulsad küll olla ei saanud, seda kindlasti. Viiteid internetist pole viitsinud otsida ka.
Vasta
#5

Jah, teab kui kuulsad, aga olemas need Mayweg - tsiklid ilmselt siiski olid.
http://i43.tinypic.com/vgud0y.jpg

Vasta
#6

(03-11-2011, 18:33 PM)kass Kirjutas:  Jah, teab kui kuulsad, aga olemas need Mayweg - tsiklid ilmselt siiski olid.

Raadio-Kooperatiivi reklaami sõnastuset võibaru saada ka nii, et kuulasd olid eelkõige jalgrattad, ja mootorrattad olid lihtsalt mootorrattad.
Ja jalgrattad olid kuulsad ilmselt seetõttu, et olid tehtud Raadio-Kooperatiivi eritellimusel. Wink

Üldse on tore, et kaks nii vahvat asja nagu raadiod ja jalgrattad tol ajal ikka käsikäes müügil ja tootmises käisid, olid ju ka ARE ettevõtmises jalgrattad ja raadiod ühtaegu.
Ja ka viidatud oksjonipidaja on viimasel paaril aastal kujunenud suurimaks vana-raadio müüjaks tänapäeva Eestis.

et teemasse ka sõna läheks, siis jalgrattasjanduses täieliku võhikuna küsin kas ratta juurde pakutud uhket wanderer sadulat loetakse taastatavas seisukorras olevaks, või ei ole sadulanaha taastamise tehnoloogiaid ülepea olemas?
Vasta
#7

(03-11-2011, 19:06 PM)TeeTL Kirjutas:  ... küsin kas ratta juurde pakutud uhket wanderer sadulat loetakse taastatavas seisukorras olevaks, või ei ole sadulanaha taastamise tehnoloogiaid ülepea olemas?

Nahad olen ma tavaliselt nahahooldusvahendiga pehmeks (elastseks) teinud. Kui nahk on kõvendunud või tal on deformeerumisi, siis see võte aitab - nt saab hooldusvahendiga kokkutehtud naha uuesti vormi ajada.

Kui nahk on pragunenud, katki, murenenud vms - sellega ei oska ma midagi mõistlikku peale hakata. Kui nimetet vigastused pole ülisuured, saab sellesama nahahooldusvahendiga anda nahale kaubandusliku välimuse (muuseumisse pandava ratta jaoks), kuid jääb suur oht, et sadula ekspluatatsioonil (loe - rattaga sõitmisel) mõrad suurenevad ja nahk puruneb. Igasugustesse liimimistesse, lappide alla panemistesse, jms ma ei usu - ei kesta.

Mis puudutab osta.ee oksjonil oleva sadula nahga vigastusi, siis paar üldfotot ei võimalda mul hinnata, kas need praod on pindmised (paksu naha korral) või on ka läbivaid. Esimesel juhul võiks nahahooldusvahendiga töödeldud nahk mõne aja ehk vastu pidada (sõiduki hobirattana kasutamisel). Teisel juhul on asi kahtlane - siis saab sellisest nahast vaid seisva muuseumieksponaadi...


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Julgeks ksf! TeeTL oletusele, et Maywegi jalgrattad olid ( või oleks pidanud olema ) meil kuulsad seetõttu, et Raadio-Kooperatiivi eritellimusel valminud olid, vastu vaielda. Selline reklaam stiilis ...eesti mudel, spetsiaalselt meie näpunäidete järgi meie rasketele teeoludele sobivaks.. jne oli väga levinud.
Raadiod ja jalgrattad aga olid tõesti sageli seotud, vb mõnede eranditega (Lier & Rossbaum näiteks, kas raadioid ka müüs, kataloogides pole kohanud?). Olid mõlemad nn tehnikakaubad, polnud igapäeva tarbekaubad jne. Neid näiteid on küll - Tormolen, Esto - muusika.... (ma rohkem ei tea Toungue ), lõpetades marginaalse Türil asunud Raidaru raadio ja jalgrattatehasega, millest pole midagi teada peale ühe valjuhääldajakasti, millel umbes selline silt oli küljes olnud ja mida pole ikka veel õnnestunud Türi valla muuseumikestel oma koli hulgast üles leida (kui nad otsinudki on). Antud Raidaru teema on ka siit foorumist läbi jooknud, nimelt ühe ksf! esiisaga oli tegu, paraku sugulased ei tea asjast täpsemalt midagi ja selge see, et mingit tehast olla ei saanud, ilmselt siiski ainult mingi müügifirma, aga ikkagi huvitav.
Vasta
#9

(03-11-2011, 19:24 PM)kass Kirjutas:  Selline reklaam stiilis ...eesti mudel, spetsiaalselt meie näpunäidete järgi meie rasketele teeoludele sobivaks.. jne oli väga levinud.

Olles näinud üsna palju nii Eestis tollal kasutuses olnud rattaid kui ka Läänes pruugitut, julgen kinnitada, et see sobivus meie rasketele teeoludele puudutas peamiselt kahte asja:

1. Inglise ratastele omasest veljele mõjuvast tagaratta pidurist loobuti, kuna märjas ja poriga see ei toimunud. Selle asemel kasutati rummusisest pidurit (harilikult Eadie, aga ka imporditud Torpedo ja inglismaal valmistet Torpedo replika Perry).

2. Kitsaste kummidega plokkpedaalist loobuti suurekummistele pedaalide kasuks - jällegi märja ilma ja poriste teeolude korral hoidis see jalga paremini pedaalil.

Ülejäänud eripärad näivad olevat suuresti müügitrikk, kuigi ka raame tehti tõenäoliselt siinse turu jaoks vahel tavalisest tugevamaid (või valiti välja tugevamaid raame).



Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Lisan sildiaukude vahe (ülevalt-alla 63 mm),raaminumber 240050,poriplekkidel 1cm laiune must triip. Omal lakas paar tundmatud ,sildita,musta triibuga poripleki peal rattajäänust(kes teab võibolla ka Mayweg-id)
Vasta
#11

(03-11-2011, 19:24 PM)kass Kirjutas:  Raadiod ja jalgrattad aga olid tõesti sageli seotud, vb mõnede eranditega (Lier & Rossbaum näiteks, kas raadioid ka müüs, kataloogides pole kohanud?)

Lier & Rossbaum müüs raadioid ka - Telefunkeneid. Aga tavalise jaemüüjana, mitte esindajana. Raadiokaup oli neil ikkagi kõrvalise tähtsusega. Omanikud olid siis ju vanad mehed ka juba, ei hakanud sellise uudisartikliga väga põhjalikult tegelema. Saar aga võttis näiteks Rootsi Centrumi raadiod päris esindada. Raadio- ja jalgrattaäri käis tol ajal üldiselt koos tõesti. Suurematest esindusäridest peale Tormoleni, Esto-Muusika, Raadio-Kooperatiivi veel näiteks Kapsi, Tallinna Raadio Ladu, Zimmermann & Mölder, VEF Eesti osakond. Nii nagu mõnikümmend aastat varem olid jalgrattad müügile tulnud valdavalt õmblusmasinaäridesse - mõlemad peenmehaanika kaup.

Maywegi olen mina muuseas seni kohanud ainult 1937. aastal. Võib-olla ostetigi ainult üks partii sisse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne