Ukraina. Seitsmekümnendad.
#1

Kohe alustuseks olgu mainitud, et olen jalgrataste vallas juhm (nagu ka paljudes muudes valdades.) Ja tean ka seda, et siinsete jalgratta-fanaatikute jaoks ei esinda antud nõukogude rahvaratta eksemplar mingisugust eriväärtuses sõidukit. Aga kui antud "Ukraina" hiljuti minu vaate- ja haardeulatusse sattus, olin koheselt temast sisse võetud. Miski temas on kuidagi tõsiseltvõetavam, ehedam, kui uuemates "meestekates". Ausõna - ei tea, mis see täpselt on... Kas või need pakiraamid - võrreldes uuemate, "traadist väänatud" raamidega... Igal juhul olen veendumusel, et tegin enda jaoks - kui mitte sajandi - siis "kümnendi ostu".

[Pilt: Ukraina2.jpg]

Siit aga paar küsimärki:
*puhtalt kõhutunde ajel tundub, et lenks sellel rattal on mingi muu (uuema?) variandi oma. Kui kõhutunne tõtt kõneleb, siis milline oleks originaal? Tööristakott on väär (uus) kindlasti. Ja ka tõenäoliselt pump. Kui kellelgi ilusat kulunud Smile pruuni (?) originaalilähedast riistkotti pakkuda oleks, võtaks meeldeldi vastu.
*samuti uuriks huvi pärast ka teadjamate käest seda, mis maakonna (rajooni) registreerimismärk rattal on?:

[Pilt: Ukraina1.jpg]

[Pilt: Ukraina4.jpg]

Ning siia lisaks ka tehniline küsimus - ratas pidurab vaevaliselt (rahvakeeli - sitalt). Milles võib viga olla? Lisan ka tagaratta portreepildi, juhul kui see midagi üldse selgitab:

[Pilt: Ukraina3.jpg]

Vasta
#2

Tere. Kuna minu esimene päris oma ratas oli ka Ukraina, vist1972-3 ostetud poest 76rubla eest, siis mäletan,et riistakott oli selline, nagu Sinu omalgi, lenks oli madalam ja pruunide käepidemetega ja pidurdas hästi. Tundub ,et Sinu rattas on pisut uuem(raami nr?)ja osad on algupärased.V-Viljandi.
PS. Minul esimest pakiraami ei olnud, kuid pikkem porilaud juba oli.
Vasta
#3

Soovin õnne hea ja ilusa uue sõbra leidmise puhul!

Minu naiivne prognoos on küll see, et ratas täpselt selline, nagu ta kunagi ka tehasest tuli. Sinu kahtlusalused pump ja tööriistapaun on kindlasti õiged detailid.
Juhtraua kohta kahjuks ei julge väita, mis aastast need uuemat tüüpi kinnitused ja kõrgemad juhtrauad tulid (ja rataste tehasemanualid ei ole kõik ka kahjuks dateeritud, et saaks neid aluseks võtta)... aga millalgi 70ndate lõpus-80ndate alguses see muutus toimus.
Kui vaadata, et Sinu ratas sünniaastalt on 79, siis on tõenäosus, et ka juhtraud on õige küljes, piisavalt suur.

Pidurite kohapealt - võta tagarummu sisu välja, pese korralikult läbi, vaata üle ja määri uuesti enne kokkupanekut ära. "Tavotiga" teed kokku ainult rummu otstes olevad laagrid, ülejäänud sisule lased natukene tavalist vedelat mootoriõli.
Vasta
#4

On ka minul üks analoogne Harkovi tehase jalgratas, üsna komplektne ja hästi säilinud. Sinine, esipakiraamiga. Kahjuks ei ole lenksu kuju ja ehitus meeles, samuti väljalaskeaasta, kuid kleepsude jms poolest võib tegu olla sama mudeliga. Üllatuseks on mulle selle mudeli esivedruga sadul, oma rattal pidasin analoogse ehitusega ja muust rattast palju väsinuma välimusega sadulat mitteoriginaalseks, vanemast ajast pärit koostuks.
Minu ratas on kahjuks lumevangis ja enne lume sulamist ma teda vaatama ei pääse.
Vasta
#5

(30-01-2011, 11:49 AM)oldmoped Kirjutas:  Soovin õnne hea ja ilusa uue sõbra leidmise puhul!

Tänud!
Tänan ka identiteedi-probleeme lahendavate arvamuste eest.

(30-01-2011, 11:49 AM)oldmoped Kirjutas:  Pidurite kohapealt - võta tagarummu sisu välja, pese korralikult läbi, vaata üle ja määri uuesti enne kokkupanekut ära. "Tavotiga" teed kokku ainult rummu otstes olevad laagrid, ülejäänud sisule lased natukene tavalist vedelat mootoriõli.

Mis puudutab tehnilist poolt... siis tuleb tunnistada, et kuulun paraku selle inimkonna osa hulka, kellele pole kõige väiksematki tehnilist taipu ega annet kaasa antud. Hiir ja pliiats püsivad käes (eneseõigustamiseks: http://www.behance.net/tomlind/frame ), kruvikeeraja ning kirvega on lood tunduvalt dramaatilisemad. Tavaliselt ei saa asju isegi lahti, rääkimata kokkupanekust. Tuleb vast antud rummuga proovida aga ennast tundes kardan, et tagasi kokku pannes on sõrmed verised, õhk vandesõnadest paks ning - klassikaliselt - üle jääb peotäis osasid, mille õige koht oleks "kuskil seal sees". Smile
Kuhu muidu pöörduda, kui mõni asi üle jõu käib (antud rattal oleks vaja vahetada näiteks muu hulgas ka peotäis kodaraid)? Rattapoed tegelevad asjaga, aga ehk on mõni isetegija, kellega n.ö. otsesem (usaldus-)suhe?

Vasta
#6

Identiteediprobleemide lahenduseks ja valgustatuse saamise hõlbustamiseks väike väljavõte tehasekataloogist. Seal küll 70ndate alguse poole madala juhtrauaga ja ilma esipakiraamita ning lühikese ketikaitsega versioon, aga esivedruga sadul, riistakott, pump jne on ilusti näha. Kataloogipildil olev eksemplar muidugi igasugust võimalikku lisavarustust täis ka topitud - lamp, peegel, kilomeetrilugeja jne.

[Pilt: 120.jpg]

Ratta elluäratamise ja tehnohooldega saaksin aidata küll, aga ma kahjuks selleks vist natukene kaugel - Haapsalus.
Vasta
#7

(30-01-2011, 12:52 PM)oldmoped Kirjutas:  Ratta elluäratamise ja tehnohooldega saaksin aidata küll, aga ma kahjuks selleks vist natukene kaugel - Haapsalus.
Panen kõrva taha. Kui ikka vaja, asi siis ka see Haapsalu-ots teha.
Sellel tehasepaberil on näha ka esituli. Kui kellelgi sihuke kuskil tarbetuna vedeleb, oleks huvitatud.
(Kas keegi siinsetest http://velonaut.ee/ - kohaga tegemist on teinud?)

Vasta
#8

Minu 77.a Ukraina on nähtav siin:

http://forum.automoto.ee:8080/showthread.php?tid=34788

Ehk siis "kõrgem" juhtraud kuulub ka kindlasti selle ajastu ratta juurde ning on täiesti õige.
Vasta
#9

Minu 69 aasta Ukrainal on veel vana lenks. Üllatav, et sinu 79. aasta rattal on veel vanamoodne tagaratta kinnitumiskoht. Arvasin, et nii uutel enam "krokodille" ei ole.
[attachment=35017]        

Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Vasta
#10

(30-01-2011, 19:10 PM)tolmuahv Kirjutas:  Minu 69 aasta Ukrainal on veel vana lenks.

[Pilt: xbz69lenks.jpg]
Vot säänset lenksu ja lampi pean mina saama! Kui kellelgi säänsed üle, antagu aga lahkesti mulle teada.
Andku rattapuritaanid mulle andeks aga lähtun suuresti seletamatust kõhutundest (maitsest?) ning seni kuni aparaat minu arvates liiga liigast välja ei vaju (ülimalt ebamäärane määratlus, eksole), olen valmis modifitseeringuteks. Samal põhimõttel oman ja kasutan ka oma Gaz69-t, mis pole originaal, aga on ikkagi veel täiesti aus 69, ilma pornotuuninguta (vähemasti minu silmale küll).
(Olgu - GoodYear kirjad autot ei kaunista aga no ära neid sealt küljelt kah kuidagi ei saa...)
[Pilt: schillingvillis.jpg]

(Nüüd tegin küll pattu - postitasin auto pildi jalgratta teemasse... )
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne