Opel Manta A
#1
Tervist!
Olen juba mõnda aega seda foorumit kaemas käinud ja olen siin hulka vahvaid masinaid näinud. Otsustasin lõpuks, et panen ka enda Opeli siia üles. http://album.ee/album/508643/50197727 Tegemist on 1971 aasta Opel Manta A-ga, esmase registreerimisega 19.01.1971 ja tootma hakati neid minu teada 1970 augustist, nii et kindlasti üks maailma vanemaid MantasidSmile
Vasta
#2
Väga superilus auto!
Aga räägi tehtud töödest, tulevikuplaanidest ka. Masin originaalis või vähe jõudsama tehnikaga?

Igatahes palju edu tegemisteks!
Vasta
#3
tõsine töö ilusa masina kallal - ja tulemus on vääga kena!
kas keevitusel rammu vähe olnud või on teda tagasi hoitud? Maalritööd on pildiseeriast puudu - kui keevisjäljed on hiljem plekiga tasa lihvitud, on oht hilisemate mõrade tekkeks. Tehtud-nähtud kahjuks...

kui palju MantaA-d 5 tootmisaasta vältel tehti?

jõudu,
Teet
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#4
Väikeasulas tehtud teetööde pärast ümbersõidul olles jäi selle masina tagaots lõunasektoris silma. Tore, kui auto taas elul.

Kust ta siiakanti jõudis?

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5
(10-02-2011, 00:57 AM)13piisab Kirjutas: tõsine töö ilusa masina kallal - ja tulemus on vääga kena!
kas keevitusel rammu vähe olnud või on teda tagasi hoitud? Maalritööd on pildiseeriast puudu - kui keevisjäljed on hiljem plekiga tasa lihvitud, on oht hilisemate mõrade tekkeks. Tehtud-nähtud kahjuks...

kui palju MantaA-d 5 tootmisaasta vältel tehti?

jõudu,
Teet

Keevitusest nii palju, et ega ma ennem ei olnud selle tööga eriti kokku puutund. Naabripoisi juurest sai mingi CO masin välja aetud ja sellega siis sussutama hakatud. Ma ei ole hetkekski arvanud, et enam paremini keevitada ei saagi. Siiamaale ei ole veel lajali lagunenudSmile. Pahtelduse ja värvimise lasin siiski nendel teha, kes seda oskavad. Korra või kaks käisin neid töid isegi vaatamas, aga pildid jah puuduvad sellest perioodist. Mootor oli algselt 1,6 ja 44kw mida ei olnud just ülearu palju, nüüdseks on see ringi vahetatud Rekordi pealt pärit 2,0 ja 81kw vastu. Tuleviku plaanidest nii palju, et lähiajal on kindel plaan lasta kuskil istmed ära parandada. Praeguseks olen saanud 2 hinnapakkumist, üks oli "1000 euri ja võib-olla tiba siia-sinna poole" ja teine pakkumine on 500-600 euri. See teine pakkumine liigub juba selles suunas, mis mulle sobib.
Mis aga toodetud autode arvu puutub, siis minu mäletamist mööda üks tark raamat väitis et neid valmistati omal ajal 680 000.
Vasta
#6
Tere.

Lihtsalt huvi pärast kuidas see Rekordi mootor sinna vahele ka istus - vaja palju ümber teha või piisas vähesega?
Ilus liikur ja kadedus närib.
MB 260E W124
G3 GTI
Nissan Qash Ai-Ai
Vasta
#7
(10-02-2011, 19:17 PM)North Kirjutas: Tere.

Lihtsalt huvi pärast kuidas see Rekordi mootor sinna vahele ka istus - vaja palju ümber teha või piisas vähesega?
Ilus liikur ja kadedus närib.

Mootoriplokk on Mantal ja Rekordil täpselt sama, ära pidin vahetama ainult karteri põhja ja õlitoru. Mootori kinnitused pidin ka vana mootori küljest võtma. Pritsungi elektri aitas mul vana klassivend paika panna, aga ka seal ei olnud midagi ülemõistuse käivat. Õnneks sain kogu kapoti aluse juhtmestiku ja aju koos mootoriga kaasa. Üle jäi ainult nelja juhtmaga pistik mida tuli aretama hakata, aga see oli suht lihtne. Üks juhe läks bensupumpa, teine süütepooli külge, kolmas starteri külge ja see kuhu neljas läks seda ma küll praegu peast ei oska öelda. Süüteluku alla tõenäoliselt.
Vasta
#8
(10-02-2011, 00:57 AM)13piisab Kirjutas: kui keevisjäljed on hiljem plekiga tasa lihvitud, on oht hilisemate mõrade tekkeks. Tehtud-nähtud kahjuks...


hmm . sellist asja kuulen esimest korda Rolleyes

kuidagi pead sa ju pahtli ja värvi ka peale panema .


huvitav palju neid manta A-sid on eestis ?
2 vist ?
see kõnealune must , ja üks punane vrakk ?
Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta
#9


huvitav palju neid manta A-sid on eestis ?
2 vist ?
see kõnealune must , ja üks punane vrakk ?

[/quote]

Tegelikult on see must hoopis tumesinine, aga see selleks. Umbes aasta tagasi sai ARK-ist küsitud et mitu sellist Mantat arvel on ja vastuseks oli 1 (minu oma).
Vasta
#10
Manta B kerega versiooni olen aastaid tagasi omanud. Lahe aparaat oli ja pagana mugav kaa.
Vasta
#11


jap ega arvatavasti see vrakk ei ole kaua arvel olnud Big Grin


http://www.auto24.ee/used/655070

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta
#12
(10-02-2011, 21:40 PM)k2rpman Kirjutas:
(10-02-2011, 00:57 AM)13piisab Kirjutas: kui keevisjäljed on hiljem plekiga tasa lihvitud, on oht hilisemate mõrade tekkeks. Tehtud-nähtud kahjuks...
hmm . sellist asja kuulen esimest korda Rolleyes

kuidagi pead sa ju pahtli ja värvi ka peale panema .
tugev õmblus tahab rohkem voolu. Kas paremat aparaati või julgemat nupuasendit. Kuula ikka tervet juttu, mitte üht lauset Wink
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#13
Kas Pärnus Kännu kohviku kõrval ka miskine Manta es seisnud? Tume...


Vasta
#14
(11-02-2011, 11:01 AM)Jossu Kirjutas: Kas Pärnus Kännu kohviku kõrval ka miskine Manta es seisnud? Tume...
Kännu kohviku kõrval seisis ja vist vahel ka seisab see Ford Capri:

http://www.carrating.org/car.php?17028
Vasta
#15
Ok. Minu paha...


Vasta
#16
(11-02-2011, 01:30 AM)13piisab Kirjutas:
(10-02-2011, 21:40 PM)k2rpman Kirjutas:
(10-02-2011, 00:57 AM)13piisab Kirjutas: kui keevisjäljed on hiljem plekiga tasa lihvitud, on oht hilisemate mõrade tekkeks. Tehtud-nähtud kahjuks...
hmm . sellist asja kuulen esimest korda Rolleyes

kuidagi pead sa ju pahtli ja värvi ka peale panema .
tugev õmblus tahab rohkem voolu. Kas paremat aparaati või julgemat nupuasendit. Kuula ikka tervet juttu, mitte üht lauset Wink
Omast plekitöökogemusest lisaks ka,et metall(plekk)peab kokku sulama.Tuleb keevitada nö.piiri peal riskides augu tekkimisega.Kui keevitada kokku vanat veidi roostest ja uut plekki siis on see kerge tulemaSad Aga igaljuhul parem kui nõrga vooluga punktitud ja siis maha käiatud.Sihuke võib tõesti laiali minnaSad
Vasta
#17
Offtopic: Nõrga vooluga keevitamist nimetavad vanad mehed sittumiseks või munemiseks. Kui voolu (ampreid) liiga vähe, siis lasedki traadist muna plekiliite kohta. See ei sulata kahte plekki omavahel kokku. Piisava vibratsiooni korral võib selline munetud keevituspunkt lahti murduda. Oma silmaga olen näinud, kuidas autol tiivakaar eraldus laeva pealt maha sõidul Wink Et siis härrased ärge munege vaid proovige ikka keevitada.
Vasta
#18
Oskab keegi teist ehk mõnda head ja soodsat kohta soovitada, kus saaks lasta istmeid parandada? Praegustesse on ajahammas paraku juba mitmed augud purenud.
Vasta
#19
Järgneva lingi all olevas teemas on mõned variandid pakutud http://www.vanatehnika.ee/modules.php?na...pic&t=1124
Ford Granada, Chevy Caprice
Vasta
#20
Pajataks siis mõne sõnaga sellest autost lähemalt. Auto sai leitud kunagi 2007 kevadel mobile.de-st, ausalt öeldes ei olnud ma sellisest mudelist nagu Manta varem midagi kuulnudki. Aga esimesest hetkest peale hakkas see mulle meeldima, hinnaks oli 1400€. Kuna kursavend oli kogenud autode ostja Saksast, siis tema hakkaski asja ajama ja varsti oligi auto käes. Kättesaades oli auto veel ka hulka träni täis laotud (mõlemad stanged, esi-ja tagatuled,suunatuled, kaks ust, kaks paremat ukseklaasi ja mõned plekid ja mingit pudi-padi veel). Kodus sai siis kohe lammutama hakatud. Viimane värvikiht oli tal must ja see oli vist rulliga peale kantud, samuti olid üle värvitud ka kõik kroomitud vidinad. musta alt tuli välja sinine värv, selle sinise all oli veel üks sinine ja selle all oli kollane. Plekitöödest oli kunagi kogu see ring juba vahetatud mida minagi vahetama hakkasin (küljekarbid, koopaääred, tagatiiva alumised ääred ja stange alune plekk), kuid ka need plekid olid juba läbi ja olid omakorda juba klaasriide ja pahtliga parandatud. Põhi oli selline, et sealt võis julgelt läbi astuda. Piltide peal ei näegi see olukord nii jube välja kui tegelikult oli. Sai siis relakas välja aetud ja hakkasin auklike juppe küljest lõikama. Klassivend Sven suutis kuskilt ka kõik vajalikud plekid tellida ja nii saigi neid külge tagasi keevitama (või õigemini situtud või munema) hakatud. Lõikamise ja keevitamisega sai vahelduva eduga enam-vähem aasta aega tegeletud. Kuna pahteldamise ja värvimisega ise ei tegelenud, siis sellest ei oska ma suurt midagi rääkida. Peale värvimist hakkasin siis autot uuesti kokku laduma, selle peale kulus umbes nädal. Ukseklaaside tihendid ja esiklaasi tihendi pidin saksast uued tellima sest vanad olid täiesti läbi ja kohapealt ei olnud neid võimalik leida, või vähemalt mina ei leidnud.
Kaks aastat tagasi sain vist kivi esiklaasi, igatahes hirmsa pauguga ta kildudeks lendas, Hakkasin siis uut klaasi otsima, said kõik suuremad klaasifirmad läbi helistatud, Manta B-le võis klaase osta nii palju kui tahad 800 krooni tükk, kuid Manta A-le ei olnud kuskil midagi pakkuda. Lõpuks siiski leiti kuskilt Soomest üks, 2500 EEKi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne