K:Võrri tuli? Mis ajastu?
#1

koristades tuli selline tuli välja.
[Pilt: large_24587009_YtJ8.jpg]
[Pilt: large_24587011_8ieQ.jpg]

Tänud vastuse eest ette!
Kel vaja siis soov privasse.
Vahetaks ehk Nliidu kopikate vastu.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#2

Tavaline nõukogude jalgrattalamp, toodetud ülimasskogustes 1950-70ndatel. Vanemate korpus oli must, uuematel alumiiniumikarva. Võru päris esimestel nikli all, enamikel kroomi all. Muus osas nad ei erinenud.

Kinnitusklamber puudu.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Selge! Siis läks selle võrritule arvamisega metsa mul.

http://www.motoristiklubi.eu  : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#4

(23-02-2011, 13:25 PM)ryblik1 Kirjutas:  Selge! Siis läks selle võrritule arvamisega metsa mul.

Tegelikult ei läinud. Esimesed (punn)võrrid olid ju abimootoriga jalgrattad. 1957 (-56) ilmus turule abimootorikomplekt D4, mis oli mõeldud tavalisele jalgrattale paigutamiseks - seesuguseid komplekte (viimased olid varustet D5 mootoritega) müüdi 1960ndate teise pooleni. Ja pandi sageli juba tehases kokku, nt Riga-18.

Spetsiaalsed võrrid olid kõik nende edasiarendused. Nt Gauja oli Riga-18 (-16) edasiarendus, kus valdav enamik sõlmi (keskjooks, tagumine vabajooks jms) pärines jalgrattalt. Sh ka esituli, mis paigaldati talle tehases jalgratta oma - täpselt selline, nagu siin pildil kujutet. Hiljem, kui mootorina hakati kasutama D6-D8 ja vool lambi jaoks saadi mootorist, võrrilamp küll veidi muutus - korpus läks pikemaks, et mahutada ära drosselpooli, mis toimiks omalaadse pingeregulaatorina. Võru, hajuti (ja kogu optiline osa) jäi identseks jalgrattalambiga.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne