Tundmatu spidomeeter. Veigel?
#1

Tervist foorumlased!

Lugu selline, et sain koos R35-ga kaasa väidetavalt tema originaal spidomeetri jäänused, puudu ainult klaas ja šifferplaat. Kuna hiljuti sain ühe vigase korpusega MAW-i, plaanisin kahest ühe kokku panna. Kahjuks ei sobinud ükski detail teisele spidomeetrile. Võrdlesin "originaali" Veigeliga, millega see sarnaneb kõige rohkem. Jõudsin juba rõõmustada, et mul ongi originaalis olnud Veigel, kuid spidomeetrit lambi korpusesse proovides selgus tõsiasi, et R35-e lampi see üldse ei sobigi. Kogu spidomeeter on teisega võrreldes natukene "nihkes" ja seetõttu ei ole võimalik trossi ja spidomeetrit ühendada nii, et spidomeeter õigesti istuks. Kõver "saba" viitab sellele, et tross peaks lampi tulema parema külje pealt, mitte lambi alt nagu R35-l peaks olema. Nagu ma eelnevalt mainisin on see tundmatu (piltidel paremal) väga sarnane Veigeliga, isegi mingi seerianumber on peale graveeritud.

Loodetavasti tunneb keegi "tundmatu" ära. Veigel võib ta olla, aga millisele aparaadile ta kuulunud on? Vasakpoolne spidomeeter on MAW, seda identifitseerida pole vaja! Rohkem pilte http://album.ee/album/261493/50266361

[Pilt: orig_24607985_luOb.jpg]

[Pilt: orig_24607999_2VV0.jpg]


Parimat,
Illimar

Vasta
#2

Ja, das ist Veigel. Ja peaks sobima Norise lambikopsikusse või sellega analoogsesse, sellisesse, kus kõhu all on 2 suuremat auku (mis telgjoone suhtes nihkes) ja 2 väiksemat auku. Vb ka oli Boschi kopsikul sellist kõhualust viltu mineva spidotrossi jaoks, mina ei tea.
Ja mis tsiklile selline Norise kopsik käia võis, ei tea ka aga ütlen nagu tavaliselt, et Zündappile Rolleyes .
Eks oleneb milline siferplaat käis ja "palju peale võttis". Toungue
Vasta
#3

(27-02-2011, 18:56 PM)kass Kirjutas:  Ja, das ist Veigel. Ja peaks sobima Norise lambikopsikusse või sellega analoogsesse, sellisesse, kus kõhu all on 2 suuremat auku (mis telgjoone suhtes nihkes) ja 2 väiksemat auku. Vb ka oli Boschi kopsikul sellist kõhualust viltu mineva spidotrossi jaoks, mina ei tea.
Ja mis tsiklile selline Norise kopsik käia võis, ei tea ka aga ütlen nagu tavaliselt, et Zündappile Rolleyes .
Eks oleneb milline siferplaat käis ja "palju peale võttis". Toungue

Siis on selge!
Bosch´i kopsikul minu teda selliseid augukesi all pole, pigem ikka spidomeeter Norise kopsiku jagu. Muideks, varajastel 1945-46.a R35-tel võis olla küljes Norise lambikopsik ning ka muud elektriseadmed olid Norise toodang. Seda, "palju peale võttis" kahjuks enam teda ei saa...
Vasta
#4

<script src='http://img269.imageshack.us/shareable/?i=p1010130g.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>[Pilt: p1010130g.jpg]</noscript>
<script src='http://img156.imageshack.us/shareable/?i=p1010129a.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>[Pilt: p1010129a.jpg]</noscript>
...Norise korpus, R-35 kasutati Norise toodangut.
Vasta
#5

Huvitav on see, et vanematel (-48.a) R35-tel on spetsiaalne spidomeetri trossi auk raami vasakul küljel, aga see spidomeeter hoiab hoopis paremale. Samas pole selles midagi ennenägematut, tross peaks sellist painet hästi taluma.
Vasta
#6

Või kasutati hoopis seda viltuste aukude ja spidomeetriga lahendust hoopis hiljem, nii alates 49.aastast? Millalgi 49.aastal kadus see spetsiaalne trossi auk raami vasakul küljel, kust kohast jooksis tross diagonaalis käigukasti. Uuematel isenditel jooksis tross lihtsalt raami alt. Seega oleks see "viltune" lahendus kõige parem, kuna nii on trossi tee paremal külejl kõige lühem ja paindevabam...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne