Hopper ???
#1

Sain paar aastat tagasi ühe jalgratta raami. Vana ja väsinud üldiselt. Aga minu jaoks tegi asja huvitavaks see, et ülemised horisontaaltorud olid topelt. Panin foorumisse ka pildid sellest raamist aga keegi midagi ei kommenteerinud ja ilmselt ei olnud see huvitav teema. Pildid on siin:
http://album.ee/album/433433/50230873
Tegin sellest raamist "retroliikuri" ja teema on sellega justkui ammendatud. Aga talvel on teadagi lumi maas ja õues on külm. Toas istudes hakkab igasugu imelikke mõtteid pähe tulema. Nii ma siis ühel päeval hakkasin ikkagi uurima, et mis ratas see algselt on olnud.
Vana omanik kahjuks juba ammu surnud ja temalt küsida ei saa. Aga perepoeg teadis, et algselt oli see olnud ühe hästi suure ja paksu mehe ratas. Teised rattad kõik lagunesid selle hiiglase all ja siis kusagilt oli hangitud see topeltraamiga. Igatahes enne sõda oli see ratas toodetud. Raamil oli ka natuke mingeid embleeme näha ja ühel justkui kiri "Hopper". See klapib ka nende inimeste mälestustega, kelle käest ma ratta sain. Ja kusagil raamil olevat veel ka kiri Phillips olnud, seda ma igatahes tuvastada ei suutnud.
Ilmselt on olnud tegu Inglise rattaga. Väidetavalt olevat esikahvlil olnud kummaline mittetöötav tõmmatav esipidur. No on inglastel midagi sellist küll olemas.
Olen uurinud Saaremaal tagaotsitavate rataste nimekirju ja rekvireeritud rataste nimekirju. Ei ole ühtegi Hopperit ega Phillipsit seal näinud. Ei saa ka täpselt aru , kumb on mudel ja kumb on mark. Phillipsi rattaid on kunagi Inglismaal toodetud ja justkui on olnud olemas ka Hopper jalgrattad. Phillipsi vanadest mudelitest ülevaade puudub ja Hopperi kohta on ainult väga vähe teada.Hopperi firma oli suht väike ja millalgi eelmise sajandi esimeses veerandis läks justkui pankrotti.

Kas selline ratas oli Eestis haruldane? (Ma tean, et Valdol on üks väga hästi säilinud naiste Phillips)


Vasta
#2

No, see logo ratta "ninal" on küll sama Rolleyes

[Pilt: hopper_cycle_sewalot.JPG]
Vasta
#3

(28-02-2011, 15:16 PM)sass Kirjutas:  Kas selline ratas oli Eestis haruldane? (Ma tean, et Valdol on üks väga hästi säilinud naiste Phillips)

Mul on umbes 20 või enam Inglise ratast või jäänust. Jah, Phillips on tippkorras ja ma olen seda ka eksponeerinud. Teisi veel mitte, st need ootavad oma aega (restaureerimist või vähemalt hädapärast korrastamist ja ka muuseumipinda, kuhu neid siis välja panna).

Inglise rattaid siin ikka liikus, kuigi ma kardan, et vähemalt enne 1935 oli enamik "Inglise" rattaid kodukootud, st tükkidena sisse toodud ja siin kokku laotud. EW ajal oli toll jalgratastele ju suur, osadele seda niisugusel kujul ei olnud. Kindlasti oli aga ka Inglismaal toodetud rattaid, minu 1938.-39.a. Phillips sealhulgas.

Paar ülemise paaristoruga inglast on mulle ka kätte sattunud, kuid kahjuks üsna paljal kujul, st roostes ja embleemideta. Raske öelda, kas mõni neist ka Hopper on - pean võrdlema oma raamide numbrit jm. osi Sinu jäänustega. Inglismaal oli selline ülaosaga raam tollal üsna harilik, seda kasutasid nii mitmedki tootjad.

Karta on, et väga palju Hoppereid siin siiski polnud.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

(28-02-2011, 16:02 PM)valdo Kirjutas:  ..........

Inglise rattaid siin ikka liikus, kuigi ma kardan, et vähemalt enne 1935 oli enamik "Inglise" rattaid kodukootud, st tükkidena sisse toodud ja siin kokku laotud. EW ajal oli toll jalgratastele ju suur, osadele seda niisugusel kujul ei olnud. Kindlasti oli aga ka Inglismaal toodetud rattaid, minu 1938.-39.a. Phillips sealhulgas.

........

Ilus järeldus! Ja küsimus Valdole . Kas inglise ratastele oli tollimaks suurem kui teiste maade ratastele või olid ka "teiste maade" jalgrattad enne 1935 siin kokku laotud?
Kas ka inglise Swifti firma jalgrattad (mille kataloogist Sa mulle koopia lubasid) olid kohapeal kokku laotud?

Ise kahjuks teemasse midagi kirjutada ei oska, sest pole eriti inglise asjadega kursis. Aga fakt on, et inglise toodangut oli Eestis vähem kui saksa oma, oli ta kokku pandud siis kas siin- või sealpool ....

Vasta
#5

Varastatud rataste nimekirjas siiski olemas "The Hopper" naisteratas ("pätsatud" 1935a. , raaminumber D-20752). Ilmselt sama firma isend.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#6

Nojah. selle peale ma ei tulnudki, et "the" käib ju ette!
Vasta
#7

(28-02-2011, 18:14 PM)Ostap Bender Kirjutas:  Varastatud rataste nimekirjas siiski olemas "The Hopper" naisteratas ("pätsatud" 1935a. , raaminumber D-20752). Ilmselt sama firma isend.

... mis toodetud ksf! sass'i raamist kaks aastat varem. Usutavasti tähistab ladina täht tootmisaastat ja need jookevad järjest (nagu inglismannidel tollal tavaks oli).

Ehk siis sassi Hopper on toodetud oletatavalt mitte hiljem kui 1937.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Nüüd on küsimus siis selles, et Valdo Phillips on numbriga F34484, varastatud on ratas numbriga D-20752. Minu ratta raam on numbriga 31728 E. Valdo ühes teises teemas kirjutab :""ehitinglaslikult" on numbrijada ees üks täht".
Minu ratta raamil on täht numbri taga, kas see ka mingit tähtsust omab?

Tundub et tegemist on Hopperiga, embleem on sarnane ja kiri Hopper raamil üsna selgelt äratuntav. Väidetavalt oli raamil kusagil ka kiri Phillips , mida sellest järeldada?

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne