Postitused: 701
	Teemad: 18
	Liitus: Jan 2004
	
Maine: 
5
	 
	
	
		Tere. 
Nimelt vanemate raamatute järgi on T-40AMil peal mootor D-37 kuid tänapäeval mootorijuppe otsides on ta kataloogides D-144 nime all. Mis on nende mootorite erinevus ja mida peaks varuosade puhul arvestama ?
Koostan väikest remondikalkulatsiooni siis mootori,esisilla,roolivõimendi ja muu pudi padi kohta.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 1,606
	Teemad: 20
	Liitus: Jul 2008
	
Maine: 
29
	 
	
	
		Paistab, et keegi ei julge vastutada, nagu oleks poliitikute foorum. Kindlasti on erinevusi, kui olulisi, et tea, sest d-37-l oli ka erinevusi sõltuvalt väljalaske aastast. Oleneb, mida vaja vahetada, kui võimalik võtad vana jupi kaasa ja võrdled/mõõdad kaupluses.
	
	
	
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 2,178
	Teemad: 98
	Liitus: Jun 2009
	
Maine: 
30
	 
	
	
		Kolvi käik ja silindri diameeter on ka erinevad...
	
	
	
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 2,323
	Teemad: 22
	Liitus: Jan 2010
	
Maine: 
27
	 
	
		
		
		
		03-03-2011, 02:24 AM 
(Seda postitust muudeti viimati: 03-03-2011, 12:36 PM ja muutjaks oli 
pen.skar.)
 
	
		Oi h2rra, silinder ja kolvikäik on ikka sama nii D21, D 37 kui ka D144 mootoril- 105 mm jäme, 120 mm sinna ja tagasi...
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 1,235
	Teemad: 80
	Liitus: May 2007
	
Maine: 
20
	 
	
	
		Kas ma mäletan valesti, et T-40-l on põlemiskamber kolvi sees? 
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 1,235
	Teemad: 80
	Liitus: May 2007
	
Maine: 
20
	 
	
		
		
		
		03-03-2011, 15:47 PM 
(Seda postitust muudeti viimati: 03-03-2011, 15:51 PM ja muutjaks oli 
gruppen.)
 
	
		Järelikult on praktiliselt ainukene võimalus, selle kambri mahtu vähendada. Ma ei ütleks, et see hea idee on. Korralikust mootorist saab rohkem võimu juurde pöörete suurendamisega. Vaadake kasvõi 37 ja 144 vahet. Samas peab silmas pidama, et pöördeid ülemäära suurendades hakkab vastupidavus kiiresti kaduma. Seepärast ma ütlen, et korralik 144 on kindlasti asjalikum, kui mingi juurdekrutitud mootor, mis mingi moment võib saba anda. Kui veel enam jõudu on vaja siis tuleb järgmise klassi traktor hankida.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 1,606
	Teemad: 20
	Liitus: Jul 2008
	
Maine: 
29
	 
	
	
		 (03-03-2011, 15:35 PM)gruppen Kirjutas:  Kas ma mäletan valesti, et T-40-l on põlemiskamber kolvi sees?
Nii ja naa. Vanematel mootoritel ei olnud kolvi sees mingit põlemiskambrit. Olid täiesti siledad kolvid ja olid ka klappide kohal süvenditega, nii 2-3 mm. Osadel oli ka sõrmest allpool õlirõngas. Mingi udune mälestus on veel peenemast kolvisõrmest.
Nii, et neid erinevusi ikka leiab, ei tule teised kohe kõik meelde.
Aga ventika sees oleva generaatoriga mootorit ei ole näinud, vähemalt T-40 peal, kahe potine vist kunagi oli.
	
 
	
	
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 2,178
	Teemad: 98
	Liitus: Jun 2009
	
Maine: 
30
	 
	
	
		 (03-03-2011, 02:24 AM)pen.skar Kirjutas:  Oi h2rra, silinder ja kolvikäik on ikka sama nii D21, D 37 kui ka D144 mootoril- 105 mm jäme, 120 mm sinna ja tagasi...

  Minu vanad silmad on palju näinud ja prillid kah ei valeta...aga nubrid räägivad ju muud...
 
Техническая характеристика двигателя:
4-цилиндровый, рядный, четырехтактный дизель;
Число клапанов – 8;
Номинальная мощность 32кВт;
Частота вращения коленчатого вала 1700 об/мин.;
Ход поршня 108 мм.;
Диаметр цилиндра 94 мм.
Kõik see on ülevalpool ju kirjas...   
http://www.2d-3d.ru/2d-galereia/dvigatel...j-d37.html
 
	 
	
	
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 2,323
	Teemad: 22
	Liitus: Jan 2010
	
Maine: 
27
	 
	
		
		
		
		04-03-2011, 03:52 AM 
(Seda postitust muudeti viimati: 04-03-2011, 04:06 AM ja muutjaks oli 
pen.skar.)
 
	
		Kallis h2rra, sattusid mingi õppeasutuse üliõpilaste kursusetööde saidile, kus reaalse mootori (D37antud juhul) eeskujul tuleb muudetud andmetel(õppejõu poolt antud uus kolvi diameeter, kolvikäik, maks. pöörded jms)  arvuti abil uus mootor joonestada.  Veel pakuti seal Kamaz`i minimootori joonestamist. Kui õppejõud meile paroolid usaldaks, saaksime näha, kuidas poistel töö edenenud on. Esimesel õhkjahutusega sašii mootoril D-16 oli silinder sinna lähedale-95 mm aga käik ikka 120 mm. Ka  Ksf Sass on samale saidile komistanud. D-37m peaks ikka jõulisem olema- vähemalt 36, kw.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 50
	Teemad: 31
	Liitus: Jan 2009
	
Maine: 
1
	 
	
	
		Gravity poolt viidatud diisel D-145T oli olemas (vähemalt paberil ja pildil) juba 1984 aastal. Väidetavalt eksponeeriti mootorit 1984 Moskva rahvusvahelisel põllumajandusnäitusel. Välimuselt sama mis 2010 näitusel eksponeeritu. Tehn. andmed kül mõnevõrra erinevad: 1984 olid need 62,5 kw, küttekulu ja mass väiksem 2010 pakutust. Tundub, et idas on 16 aastat möödunud lennates aga mootor ikka sama ja jätkuvalt uudis.
 
Tol näitusel esitleti ka D-240T (77kw) ja D-260T (6 sil, 114 kw). Samuti traktoritest olid T 30A, SŚ 28A (esiveoga uus T 16), MTZ 100/102, MTZ 142 (6 sil 110 kw) jne. Kõik nad suure kabiiniga. 
Kahjuks tegid oma maa põllumehed siis veel arhailiste masinatega tööd aga välismaalastele näidati, et tehnika on arenenud.
Jõudu!
Toomas
	
	
	
Tasa ja targu
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 214
	Teemad: 12
	Liitus: Nov 2008
	
Maine: 
7
	 
	
	
		Kas keegi oskab öelda, kui suur on T-40 esisilla rattareduktori (portaali) ülekandearv.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 1,606
	Teemad: 20
	Liitus: Jul 2008
	
Maine: 
29
	 
	
	
		Kui õhtul meelde tuleb, siis lähen harutan lahti ja loen hambad üle

Tegelikult saan raamatust vaadata.
	
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 1,606
	Teemad: 20
	Liitus: Jul 2008
	
Maine: 
29
	 
	
		
		
		
		07-03-2011, 22:10 PM 
(Seda postitust muudeti viimati: 08-03-2011, 22:58 PM ja muutjaks oli 
metsakohin.)
 
	
		Vaatasin targast raamatust (välja antud 1989 Moskvas): esisilla rattareduktoris on siis järgmised hammasrattad 15 ja 38 hammast, ülekandearv on 2,5333333333333. . . . . 
Tagumised rattareduktorid vastavalt 12 ja 74, ülekandearv on 6,1666666 . . . 
Natuke mootorist ka.
Diisel D144-32 ja D144-34  39kW
        D144-36 ja D144-38  37kW
nominaal pöörded 1800 +/- 27
silindreid    4tk
silindri diameeter   105mm
kolvikäik   120mm
töömaht  4,15 liitrit
surveaste  16,5
tööjärjekord 1-3-4-2
surverõngaid  3
õlirõngaid      1
klapide läbimõõt
   väljalase    38mm
   sisselase    44mm
klapitõus   11,6mm
pihustid: 6T2-20S2-Ž või 16.1112110 (tähed slaavi)
	
	
	
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 2,323
	Teemad: 22
	Liitus: Jan 2010
	
Maine: 
27
	 
	
		
		
		
		08-03-2011, 01:28 AM 
(Seda postitust muudeti viimati: 12-03-2011, 23:05 PM ja muutjaks oli 
pen.skar.)
 
	
		 Lp Tomasa, kas Mtz 100/102 tootmisse ka läks?  Headest aegadest säilinud õppeplakatite järgi huvitava käigukastiga, kolme hüdropumbaga jne. VDNH- kuidas kunagi. Juhtusin kombainide juures olema, kui sakslased(ei teagi kas ossid või läänlased) Don`i uurisid. Trepp juhtus kuidagi pooles vinnas olema ja üks käis kabiini alla. Lagistati naerda, hõigati Halt! ja sunniti ehmunud kaasmaalast seda veel kord juba filmimiseks läbi mängima. Plusspunkte   seekord NL tehnika küll ei saanud...