Zil 157/АТ-2 TA
#1

Omal ajal on hulk vanarauda koju tassitud ja nüüd olen hakanud seda kola otsast siis ka töökorda seadma. Minu kollektsiooni kuulub ka üks Zil 157/АТ-2 TA. Väidetavalt käis autol peal kompressor, mille tootlikkus oli 5 kanti minutis. Kas tegemist on sama kompressoriga, mida kasutati Zif-55-l? Autoga oli kaasas veel survevooliku rull ja "klassikaline" suruõhuvasar. Lisaks on autol peal mehhaaniline kraana. Sain selle isendi kahjuks mitte-komplektsena ja seetõttu tahan teada, mis massin see selline on ja kas neid võiks Eestis veel olla?
Sarnane auto on olemas Varjupaigas.
http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...st&S_ID=76
Kahjuks ei tea selle komplektsust kuid vaevalt grillahju hoidmine auto tõeline kasutusotstarve oli. Olen aru saanud, et see oli oma põhimõttelt pääste-teenistuse auto.
Vasta
#2

Venelaste kõnepruugis tegu tuletõrje tehnoteenistuse eriautoga (sakslane nimetaks seda pealisehitust Rüstwagen-Kran). Ühel omaaegsel jutuajamisel hr Perliga on meelde jäänud, et Eestis oli neid masinaid täpselt 2, millest 1 täna J-Jaanis. Seda fakti, et ZIF-kompressor peal, olen kohanud ka Vene tuletõrjetehnika saitidel. Toodanguarv ei saanud neil masinail arvestades pealisehitise spetsiifikat ja NL aja tuletõrje ülesehitust olla suur.
Vasta
#3

Varjupaiga koduleht ütleb ka, et autol kasutati Zif-i kompressorit ja teades originaalse kompressori tootlikkust võiks seda ka enam-vähem oletada, kuid kas keegi teab, mis muud varustust autol peal oli? Selle auto pealisehitus käib külgedelt lahti nagu "härrasrahva puhvetkapp" ja kõik need kapid sisaldavad hulgaliselt kinnitusi, mis on omal ajal mingeid vidinaid kinni hoidnud. Samuti on katusel mingite asjade kinnitused aga ma ei oska seostada mida need võisid kinni hoida. Auto kasutusotstarbe kohta on varjupaiga kodulehel lisatud suitsu eemaldamine?
Vasta
#4

Kopipeist firedesign.narod.ru saidilt:

ТА-157. Автомобиль технической службы АТ-2 (157К) модель ТА. 1960-71 гг. Новоторжокский машиностроительный завод. Первый серийный автомобиль технической службы. Краткая характеристика: боевой расчет - 3 чел., компрессор - ЗИФ-55, подача - 5 м³/мин. при давлении 7 кгс/см², объем воздухосборника - 230 л., кран-укосина: грузоподъемность - 2 т., вылет - 2 м., высота подъема - 3,7 м., газоструйный дымосос подачей - 6000 м³/час, колесная база шасси - 4225 мм., габариты: 7225х2300х2600 мм., угол свеса - 32°/32°, полная масса - 7.540 т., макс. скорость - 65 км/ч.

Ilmselt hr. Perli võib masina sisust ja erivarustusest pikemalt rääkida. Varjupaiga omalt on kõik erivarustus, mis kappides, eemaldatud. Vene saidilt võib avid veel lugeda, et suitsuimur (milline see välja näeb, pole aimugi...) oli ka varustuses.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne