TALUPOJA iseliikuv šassiitraktor DVSš -16 1959 a.
Ütle,kui pikkad need lattid on? Võin sulle hobuniiduki tükke anda vastu.
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
(26-07-2016, 22:06 PM)MAZ Kirjutas: Ütle,kui pikkad need lattid on? Võin sulle hobuniiduki tükke anda vastu.

1 m.61 cm pikad.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
Õhtust!

Vahepeal oli rahulik elu aga kolme päeva jooksul sai traktori kallal vaeva nähtud. Kõigepealt oli vend niites leidnud vana 10 mm. traadist karjuseposti... mis põrksidurile ei mõiganud ja eks selle laksuga+ loomulik kulumine tegid oma töö- jõuvõtuvõll ei lülitunud sisse. Kõristas aga ei enamat. Sai siis käigukasti kaan maha võetud ja koos vennaga asja kallal pusitud. Kuna kuul oli kandiline ja võllil ka lohud sees,otsustasin kahvlis auku suuremaks teha. Puurisin 10 mm. augu ja sisse sai pea samajäme kuul. Tänu sellele sain asjad korda. Kahvel oli kõver ja peale esimest kokkumonteerimist ei hakanud asi tööle. Sai siis see veel teist pidi keeratud ja asja proovitud. Sai küll kummiheebliga kangutatud aga viga ei märganud. Ka peale viimast kokkuladumist ei tahtnud asi toimima hakata. Lõpuks pani vend lülitushoova otsa pikema torujupi ja lülitus toimus. Big Grin  Järgmisel korral jälle mitte. Vend keeras alt vikati hoorattast pool ringi ja siis läks ilusti sisse. Peale mõningast lõgistamist ja pusimist hakkas asi toimima. Kahjuks polnud fotokat kaasas... ja pimeda vihmase ilmaga poleks sealt head pilti ka saanud.
Ka niidumassina raam oli mitmest kohast katki. Vana häda oli ka suuremaks läinud. Nimelt oli all asuv pukk üsna viltu,sest aegade jooksul on vedu selle ära painutanud. Ei jäänud muud üle,kui relalaga lõikasin raamil tala otsad lahti,sikutasin taliga ettepoole ja tungrauaga aitasin kaasa. Peale kokkukeevitamist sai asi õigeks. Kõik mõrad sai ka uuesti üle keevitatud.

[Pilt: 2471714925208f_l.jpg]

[Pilt: 2471714547ee63_l.jpg]

[Pilt: 247171475228aa_l.jpg]

Ventillaatori rihm oli ka pea õhtal ja selle vahetus oli ka pakiline asi.

[Pilt: 247171513f523b_l.jpg]

[Pilt: 24717153531fd8_l.jpg]

[Pilt: 24717155b3f22a_l.jpg]

Rihma vahetus on üsna tülikas,sest oma tehtud häda.... Igasuguseid asju on takistuseks mootori tagumises osas. Edaspidi on plaan see õlipumba raamistik teha ülevalt otsast ventika juurest lahtikäidavaks. Siis oleks rihma vahetus kiirem ja vast üks pisut järgiandev ja logisev asi oleks abiks vibratsiooni puhul...
Igaljuhul India rihm sai peale- Roflex TS B50 17x1270 li /1315. Sanokist sain vast aasta tagasi või rohkem. Rihm oli vanast pisut lühem aga seda oligi vaja. Pidin ka pingutuslatil soont pikemaks tegema,sest ei saanud muidu kokku laduda.
Juhtus ka närvekõditavaid seiku...... nimelt kukkus üks kahvli vedru ülevalt august kenasti alla õli sisse...... asi lahenes lihtsalt. Nagunii pidime käigukasti kaane maha võtma aga hetkeks olid närvid väga pingul. Nimelt kartsin,et järsku kukkus difriluku vahelisse prakku.... see oleks ikka väga jama olnud. Õnneks leidis vend vedru üles,oli difri hammasratta taha peitu pugenud.... Big Grin
Teine ere hetk oli siis kui surusin oma näpud õli sisse... kummikindad olid mul käes muidugist... ja näppu jäi kuullaagri separaatori tükid! Aga kõik laagrid olid terved..... Big Grin   Ragistasin ajusid terve õhta,et kust krt. need pärit. Suurema laagri omad..... Vaatasin isegi taskulambiga kõik üle,kuid kõik olid terved. Järelikult jäid need kogemata eelmise remondi ajal käigukasti.... või tulid õlinõust koos õliga.... Ei tea. igaljuhul segane lugu.... Big Grin Tööd jätkuvad......

T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
(19-05-2013, 20:59 PM)Aspelund Kirjutas: [Pilt: 2231848540c699_l.jpg]

Vabandan asjatu teema solkimise pärast aga ,mis tänaseks sellest teosest saanud on?
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
Kui eelnev küsimus polnud raamatu omanikule arusaadav. Siis sattusin ühe üsna huvitava isendi otsa,mille puhul võib olla tegu üleminekuga DvsŠ-16lt T16le. Tootmise aasta ilmselt 1960dad. Täpsemalt pole õnnestunud välja selgitada.
[Pilt: 01106460514995f.jpg]

Palju see raamat nüüd aitaks aga ajaloo huvides võiks teos olla digitaliseeritud kujul. Kuna kahtlen,et neid paberkandjal üldse liikumas enam on.
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
http://www.kuldnebors.ee/search/pollumaj..._ids=10829

midagi huvitavat antud traktorite ajajärgust
Vasta
(22-11-2016, 17:22 PM)Harrastaja Kirjutas: http://www.kuldnebors.ee/search/pollumaj..._ids=10829

midagi huvitavat antud traktorite ajajärgust

On jah,kuid kõvasti ümbrer ehitatud vajaduspõhiselt. Kui kõik võõrad detailid maha rookida võib päris kena asja kokku laduda.

Ikka otsin vanatüübi mootorit või osi! Malmist plokikaaned, klapikambri kaaned kinnituvad ühe poldiga,hülsid kinnituvad lühikeste tikkpoltidega ploki külge.  Pakkuge aga julgelt! Võin vastu anda tiba uuema mootori.

T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
(22-11-2016, 17:22 PM)Harrastaja Kirjutas: http://www.kuldnebors.ee/search/pollumaj..._ids=10829

midagi huvitavat antud traktorite ajajärgust

Kahjuks on puudu ka dokustaadid,lisaks talupoja poolt välja toodud ümberehitustele.
http://www.kodu.pri.ee/ta
http://www.kolhoos.pri.ee/
http://www.talleks.pri.ee/
https://picasaweb.google.com/118166576673254374648

Oodatud on kõigi Elva EPT endiste töötajate mälestused,pildid ,seose maaparandustöödega või muidu erinevate juhtumistega tööpostil!
Vasta
Õhtust!

Täna sattusin siis juhuslikult peale ühele T-16-le millel küljes pea samasugune haakeraud nagu on minu traktoril. Samamoodi on tugevdatud ja lisatud metalli aga põhiosa on originaalne. Külgülekande tagaosas olevad haakeraua kronsad on samasugused nagu minu mudelil. Kahjuks polnud fotokat kaasas aga õnn on see,et saan sinna jälle asja uurima minna.
Traktor on minuarvates 60-ndate T-16 aga küljes mõningaid vanema mudeli detaile. Säilinud oli ka istmepadjad aga ikkagi erinevad minu omadest. Kas on omalooming,kahjuks ei oska arvata. Palusin ka istmepatja laenuks,et saaks teha järgi sarnase. Lubati. Kuna traktor on käigus ainult katulipanemise aegu siis ei jää sõit seisma.
Traktoril oli ka küljes vanatüübi armatuur mis oli kinnitatud roolisamba külge. Seal oli küljes üks lüliti koht mida minu armatuuril polnud. Ju siis ära murdunud või polnud seda seal üldse. Lootsin ka leida käikude tabelit aga polnud isegi seda kohta säilinud. Seljatoe taga oli ka üks plekist määrimistabel või suur silt aga kahjuks aeg on oma töö teinud ja suurt sealt näha polnud enam. Täna ei jõudnud vaadata,et kas mul oma seljatoel ka neediaugud olemas.....kuhu see silt sobiks. Tegevust jätkub edaspidiseks.
T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
Õhtust!

Vanasti tuli talumees peldikust ja ütles:"Päev kirjas!"  Big Grin 

[Pilt: 2494382799dc1e_l.jpg]

[Pilt: 249438297aaf98_l.jpg]

Ma muidugi sealt ei tulnud aga päeva võib kordaläinuks küll pidada. Tänud ksf. Aspelundile,kes oma rikkalikust valikust mulle asja kõrvale pani. Mul ei jäänud muud üle,kui lödistasin selle pumba vanaõliga kokku. Võll käis ringi kenasti. Eks näis kuna aega on proovida,kas eluvaim ka sees.
T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
Õhtust!

Vahepeal pole suurt teinud aga uudiseid on küll. Maima laadalt sain ühe vanahärra käest kaks komplekti 95 mm. originaalseid kolvirõngaid.


[Pilt: 24973923d684a5_l.jpg]


Olid nii korralikult pakitud,et pidin lausa silmanägemist teritama,et näha mis oli kirjutatud pappitükile kilekoti sees. Juurde tuli ka mees kes teatas,et temal lausa kaks uut mootori hülssi pakkuda. Teine teadis aga mitut vanatüübi traktorit.
Täna leidsin juhuslikult ühe hea pildi.

http://blog.erm.ee/?p=6985

Lõpupoole on päris hea pilt. Väga informatiivne. Wink  Saab tulesid võrrelda ja samuti teisi põnevaid asju. Tagumine traktor T-16. Esimene on ДСШ-14. Huvitav on,et armatuur juba uuema mudeli oma roolisamba küljes. Näha on ka kui prostalt on istmetel katted pandud. Kes seda muidugi teab mitmendat korda vahetatud...

T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne