Bensiin & muud mootorikütused
#21

Kuu aega tagasi sai käivitatud oma Camarot, mis oli paar aastat seisnud. Bensiin paaki aga karpani kütus ei jõudnud. Peale näppimist ja nuputamist, sai eemaldatud paagisisene pump. Kõik pumpa ümbritsevad plastikust detailid olid üles sulanud. Kummivooliku jupp, mis käis pumba ja pealevoolu toru vahele, oli muutunud plastiliiniks, selliseks pool vedelaks mustaks olluseks. Nii pump, plastik detailid, kui ka voolik olid originaal osad, paigaldatud autole juba tehases. 20 aastat muretult töötanud asi oli järsku üles sulanud. Tegemist ei olnud vene toodanguga ja seal paagis oli ka aastaid enne, kohalikest tanklatest ostetud kütus loksunud.

Midagi nendes kütustes kohati teisiti on. Vaevalt see mootori tööd segab, kuid teatud sorti plaste sööb küll mõnuga.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#22

(05-09-2014, 13:25 PM)h2rra Kirjutas:  Ps. Kas on kodanikualgatuse korras ka midagi sellise suhtumise vastu tehtud?
Lihtsaim viis sellise suhtumise vastu on selle firma tanklas rahakotirauad kinni hoida.
Ise pole seal kunagi tankinud ja peale seda, kui töökaaslane sealt diislile vett sai, ei plaani ka.
Vasta
#23

Nendest x jaamades tankimine ongi üks paras loterii,aga see hoiab adreka üleval-kas jõad koju või pead teel olles mingeid remottöid tegema.Peale üht veetankimist kohalikust tanklast olen nende teenustest loobunud.
Vasta
#24

(05-09-2014, 21:59 PM)ahtos Kirjutas:  Nendest x jaamades tankimine ongi üks paras loterii,aga see hoiab adreka üleval-kas jõad koju või pead teel olles mingeid remottöid tegema.Peale üht veetankimist kohalikust tanklast olen nende teenustest loobunud.

Alexela pole just päris X tankla.
Aga jah, olen paraku minagi kuulnud 2st teineteisest sõltumatust allikast, et just Alexelast ostetud bensiin (ühel juhul sae jaoks, teisel juhul autosse reservkanistriks) 20-30 päeva (!) peale tankimist oli muutunud kõlbmatuks. Lõkkele valatuna ei kõlvanud ka süütamiseks, juba põlevasse lõkkesse kallatuna andis küll leeki juurde.

Vähemalt ühel juhul täpselt sama bensiin vahetult peale tankimist toimis.
Vasta
#25

(05-09-2014, 22:24 PM)zazik Kirjutas:  Aga jah, olen paraku minagi kuulnud 2st teineteisest sõltumatust allikast, et just Alexelast ostetud bensiin (ühel juhul sae jaoks, teisel juhul autosse reservkanistriks) 20-30 päeva (!) peale tankimist oli muutunud kõlbmatuks. Lõkkele valatuna ei kõlvanud ka süütamiseks, juba põlevasse lõkkesse kallatuna andis küll leeki juurde.

Ei ole võimalik, lihtsalt ei ole võimalik. Need on jutud a'la naised saunas rääkisid. Võibolla tankis diislit kankusse või ajas poslamasla pudeliga segamini. Bensiin ei ole suuteline oma olekut muutma kinnises kankus.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#26

(06-09-2014, 00:51 AM)viplala Kirjutas:  
(05-09-2014, 22:24 PM)zazik Kirjutas:  Aga jah, olen paraku minagi kuulnud 2st teineteisest sõltumatust allikast, et just Alexelast ostetud bensiin (ühel juhul sae jaoks, teisel juhul autosse reservkanistriks) 20-30 päeva (!) peale tankimist oli muutunud kõlbmatuks. Lõkkele valatuna ei kõlvanud ka süütamiseks, juba põlevasse lõkkesse kallatuna andis küll leeki juurde.

Ei ole võimalik, lihtsalt ei ole võimalik. Need on jutud a'la naised saunas rääkisid. Võibolla tankis diislit kankusse või ajas poslamasla pudeliga segamini. Bensiin ei ole suuteline oma olekut muutma kinnises kankus.

Küsimus ongi ju selles, kas oli ikka bensiin või oli mingi muu (heades tingimustes süttiv) vedelik. Tõenäoliselt oli mingit muud solki bensiiniga segatud, aga aja jooksul selle segu omadused muutusid.

Samasse rubriiki kuulub ka see koledalt lõhnav vedelik, mida Alexela Paldiski Terminalist mustale mandrile viiakse...
Vasta
#27

Naabrimees ostis Neste tanklast 95-t, värvus oli veidi kahtlane ja hais ka, muruniidukil oli jõuetu ja puterdas, pärast oli muruniiduki karburaatori sõel kinni, suve alguses oli see kindlasti puhas ja niiduk töötas, pärast puhastamist ning teise bensiini sissevalamist töötab jälle.Sad
Vasta
#28

Mul üks tuttav veab Leedust ADR haagisega igasuguseid naftasaadusi ja tema väidab , et suurtesse tanklatesse, kus "tünn" kiiresti läbi müüakse , läheb natuke teise koostise(?) või kvaliteediga(?) bensiin. Ja väikesed tanklad, kus ühest tünnist jätkub nädalaks või kauemakski - sinna läheb teine segu. Erinev segu ei pea ilmtingimata tähendama, et üks on parem kui teine. Aga kui see jutt on õige, siis milleks selline vahe tegemine vajalik on? Kui mina tavatarbijana ostan tanklast bensiini ja kavatsen seda kasutada pikema aja jooksul (no sae kanistrist jätkub näiteks pooleks aastaks), kas ma peaksin siis olema kursis nende erinevate segudega?
Vasta
#29

Loen ja juuksed tõusevad püsti - kas tuleb varsti nagu Jaan Tatikas "toetada ennast elektri ja auruwäe peale"?
Endale on jäänud mulje, et solgimüük kinni rohkem konkreetsetes tanklates kui ketis endas. Tekib küsimus, kas tegemist korrast ära tanklatega, kus mahutites fekaalid ulbivad ja vihmavesi sisse soriseb?
Või teevad konkreetsed vedajad või kohalikud müüjad "soomust" ning asendavad privatiseeritud kütusehulga mingi solgiga?
Olen kuulnud ka teooriat, et soomuse tegijaid võib ahelas olla mitu. Igaüks solgib natuke, õndsas usus et on ainuke ja asi välja ei tule. Kui aga joppab et kütus käib mitme solkija käest läbi, ongi kuri karjas.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#30

On veel üks võimalus, mis kaudselt viitab ka minu kasutajanimele - piiritus. Olemas kogemus hallist n-ajast tulemasinaga. Sõber kinkis tulemasina - muidugi bensiiniga töötav - haisukindla, igasugu klappide ja tihenditega, kork oli keermestatud ja kummitihendiga. Töötas korrektselt, kui tuli ja õli olemas olid. Ükskord jama lahti no pole õiget vedelikku, mida sisse niristada. Otsustasime proovida piiritusega, ärge küsige, millesega, ikka sellega, mis olemas oli. Töötas, täiesti normaalselt. Millalgi sai piiritus ilmselt otsa. Keerasin korgi alt ära ja läksin piirituse plaskut tooma, vaevalt minuti pärast masin laualt kadunud, ainult metallist osad alles, plastik korpusest mingi hale ja ebamäärase kujuga junn, kummitihend valgus mööda lauda laiali. Seni, kui õhk ligi ei pääsenud, polnud probleemi, peale korgi eemaldamist algas reaktsioon.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#31

Seletage mulle ära, bensiinikulu Eestis 7,5 sajale, hullult peenutsedes alla 7 ei saa. Siis lähed marutad Euroopa linnades, mägedes ja ummikutes ja kulu 6-6,5? Järeldus: Eestis müüdav bensiin on solk.
Vasta
#32

(06-09-2014, 18:13 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Seletage mulle ära, bensiinikulu Eestis 7,5 sajale, hullult peenutsedes alla 7 ei saa. Siis lähed marutad Euroopa linnades, mägedes ja ummikutes ja kulu 6-6,5? Järeldus: Eestis müüdav bensiin on solk.
Oled õigel teel. Eks seal kõike head ja paremat koos,mõni asi paneb lausa jehat.... Big Grin
Vasta
#33

Tegin see aasta ühe elus katse,eestis müüdava bensiin E95ga. Võtsin vana hea plekk kanistri ja plastkanistri. Mõlemad olid spetsiaaliselt kütuse hoidmiseks ettenähtud ja said sisse 10l kütust,mis oli nende nõude maksimaalne mahtuvus.
Mõlemad seisid kuu aega.

Võtsin siis mõlemad kanistrilt korgi,et välja kallata ollus ja näha,mis saanud on. Nii metall,kui plastmass kanistrist välja kallatud kütus oli, tugevalt tume kollane(sissekallates hele või lausa läbipaistmatu) ja lisaks sellele oli väga tugev ja ebameeldiv,kibe hais juures umbes, nagu oleks bensiini diisliga segatud?? Kui kas või üks tilk riietele läks siis hais oli nii tugev,et see levis riiete küljest 5m raadiuses. Proovisin seda kütust erinevatel sõidukite, alustades Audi 100, lõpetades Ladaga. Ainus mootor,millega see kütus veel kuidagi töötas oli GAZ 52l aga see ka kippus, välja surema ning turtsus ja plärtsus.
Lisaks oli plastmass kanister ise nagu õhemaks läinud,sest tundus,et peale bensiini oli ka kanistri enda sisu kaasa lahustunud?
Kuna ostsin kütuse märtsis,siis ilmselt või see talvise kütte viga olla? Aga mine krt tea,mis seal sees oli tegelikult.


Vasta
#34

Ise olen ka tähele pannud seda, et kui saab murukale kütet tuua, siis vahest läheb plastkankus seisev küte tumekollaseks. Samas vahel ei muuda üldse värvi. Ju siis on see bensiini kvaliteet vägagi kõikuv.
Vasta
#35

See on igati selgeks saanud, et s*tta bensiini saab igalt poolt. Minul jälle võtab kukalt kratsima, et kuskohast seda head ja korraliku bensiini saaks, mis näiteks kannataks kasvõi paar aastat kanistris säilitada ja mis mootori kummidetailidele erinevaid vaevusi ei põhjustaks?
Vasta
#36

(10-09-2014, 14:34 PM)Külahull Kirjutas:  See on igati selgeks saanud, et s*tta bensiini saab igalt poolt. Minul jälle võtab kukalt kratsima, et kuskohast seda head ja korraliku bensiini saaks, mis näiteks kannataks kasvõi paar aastat kanistris säilitada ja mis mootori kummidetailidele erinevaid vaevusi ei põhjustaks?
Soomest?
Vasta
#37

Tankisin oma vanale Jawa´le kevadel värskest B95´st segu sisse, et aegajalt käivitada. Eelmine nädal käivitades oli kohu hoov nii kirbet haisu täis, et kohutav(ka jupp aega peale mootori seiskamist). Samas Jawa töötas ilusasti. Ju seal ikka miski solk ka lisaks manustatud.

Ats.
Vasta
#38

Tsitaat:kuskohast seda head ja korraliku bensiini saaks, mis näiteks kannataks kasvõi paar aastat kanistris säilitada

Bensiinid vananevad. Ka kõige korralikumad bensiinid vananevad päris kiiresti, selle jaoks on standardid ette antud, millise aja jooksul täpselt. Paar aastat on bensiini säilitamiseks liiga pikk aeg. Samas meil müüdav bensiinilaadne toode laguneb muidugi eriti kiirelt.
Vasta
#39

Riikliku varu säilitatakse ka mingid aastad ja seejärel uuendatakse. Kahtlustan, et see müüakse ikkagi turul maha. Vene ajal vist polnud probleem kui bensiin mingi paar aastat hermeetilises vaadis laagerdus. Lahtises keskkonas kipuvad aromaatsed süsivesikud minema lendama.. Tegelikult peaks bensiin ikkagi aastaid kasvõi auto paagis säilima, mitte nii, et kaks nädalat peale tankimist võid sellega lilli ainult kasta.
Vasta
#40

mootorsae sisse ei soovitanud elu aeg nendega tegelenud sugulane muidu tankla bensiini panna kui pidevalt ei sae. Ütles osta seda valmis segu see võib seista ja on kindlasti õige koostisega. Polnud kordagi probleemi, saagisin vähe 5l kaks aastat. MMuruniiduk jurkerdas iga kevad ja raibe kui suvi kuiv, siis ma kuuaeg ei niitnud siis kah jukerdas kui ka tilk sisse jäi. Ainult statoil või neste kütus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne