Bensiin & muud mootorikütused
(20-08-2018, 17:48 PM)MeelisV Kirjutas: pole just suur kulu
nagu ma oma bussi teemas kirjutasin läks 5200 km peale seda kraami ehk 7...8 euri eest lisaks kütusele.
Kuni süsteem toimib...
Vasta
(20-08-2018, 20:19 PM)ZIL 131 Kirjutas:
(20-08-2018, 17:48 PM)MeelisV Kirjutas: pole just suur kulu
nagu ma oma bussi teemas kirjutasin läks 5200 km peale seda kraami ehk 7...8 euri eest lisaks kütusele.
Kuni süsteem toimib...

Meite tööjuures neli suurt traktorit äädbluuga, veel on kaks kombaini ja kaks veokit pluss lauda söödajagaja ja upitaja. Ühel autol oli mingi jama, see sai garantiiajal korda. 
Ülejäänutel pole probleeme olnud.
Ei tasu igas uues asjas tonti näha.
Vasta
Ei tasu mingit säästu sitta paaki toppida, siis töötab süsteem hästi.
Vasta
Bensiini tähistusest. Poolas vist juba pikemat aega need uued eurotähistused olemas. Enne lähemalt ei uurinud aga tankuritel ilusti peal. Asi on lahendatud nii, et euroametnik on rahul ja inimene saab ka aru, mida ta tangib

[Pilt: IMG_20180820_162350.jpg]
Vasta
(20-08-2018, 17:37 PM)veix__ Kirjutas: Kokkuvõttes tuleb peale maksta võrreldes "tavalise" süsteemiga,  sest see vedelik ise maksab. Aga midagi teha pole kui keskkonnanõuded on sellised.

Nii paraku on: tasuta lõunaid pole olemas. Pelaegi - selle süsteemi töötamoise energia (pumbad, soojendused) tuleb ju sellestsinasest tsilindris põlevast kütusest, mida läbi generaatori elektriks keedetakse.

Traktor on selles mõttes huvitav riist, et selle kütusekulu sõltub 85 % juhi oskusest traktor võimalikuolt tõhusalt (kütuse erikulu miinimumil) tööle panna ja vaid 15% ulatuses "passikulust". Aga ei ole veel ükski heitmevähendamistehnoloogia erikulu vähendanudSad
Vasta
(21-08-2018, 13:00 PM)v6sa Kirjutas:  Aga ei ole veel ükski heitmevähendamistehnoloogia erikulu vähendanudSad

Selle poole nähtavasti ei püüeldagi. 
Eesmärgiks ja tulemuseks kah on siiani olnud samasuguse kütusekuluga saavutada rohkem võimsust.
Võttis näiteks vana 862 kaheksakümnendate lõpus toodetud neljapütane metsavalmet sama palju kütust tunnis kui teeb seda täna 890 seeria oma (Komatsu siis tegelikult) pea kolm korda võimsama R6 mootoriga.
Vasta
(22-08-2018, 00:51 AM)Janka Kirjutas:
(21-08-2018, 13:00 PM)v6sa Kirjutas:  Aga ei ole veel ükski heitmevähendamistehnoloogia erikulu vähendanudSad

Selle poole nähtavasti ei püüeldagi. 
Eesmärgiks ja tulemuseks kah on siiani olnud samasuguse kütusekuluga saavutada rohkem võimsust.
Võttis näiteks vana 862 kaheksakümnendate lõpus toodetud neljapütane metsavalmet sama palju kütust tunnis kui teeb seda täna 890 seeria oma (Komatsu siis tegelikult) pea kolm korda võimsama R6 mootoriga.

Sa võrdled asju valesti. Kui kolme silindrilisele, liitrise töömahuga, öko linnaautole maanteel takka pista paari tonnine haagis suure lauppinnaga, siis lendab samuti kulu lakke ja suvaline V8 saab sama kuluga hakkama. Mitte et silindrite arvust asi oleneks, kuid kui asi läheb kütusekulu peale, siis traktorite puhul tuleks arvesse võtta kõik tegurid mis seda mõjutavad. Esmajärjekorras mass, võimsus ja töökeskkond. Paugutad nõrgemaga vales kohas tööd teha, läheb ka kulu pauguga lõhki. Ma ei usu, et viimaste aastakümnetega on diisli kasutegur eriliselt suurenenud. Juurde on tekkinud pigem igasugu täpsusest tingitud ökonoomsus. Paremini on hakatud mootoreid valima spets töödele, et saavutada parim vahekord mootori võimsuse, pöörete ja tulemuse vahel. Paremad kastid on tekkinud, et hoida pöördeid seal kus vaja. Ühte teist nipet-näpet veel, kuid mootorid ise ei ole suurt paremaks arenenud oma võimsuse vs öko suhtes.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
Natuke lisa...

https://www.err.ee/860844/pealtnagija-la...kutusepesu

https://www.google.ee/search?q=probo+koa...e&ie=UTF-8

Bensiin neegritele
Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45
Vasta
See Paldiski Alexela terminaali hirmus haisemine on ju väga vana teema...
Vasta
Huvitavad arengud:
https://www.postimees.ee/6410899/europol...vorgustiku

Algne allikas siin:
https://www.europol.europa.eu/newsroom/n...licit-fuel

Mind huvitab, kes need solkijad olid ja milliseid tanklakette varustasid oma solgiga?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Meistrimees, 1 külali(st)ne