Piduriklotside vahetus ja "keeramine"?
#1
Paljudel uuematel autodel ei lähe (tagumiste) piduriklotside vahetamise ajal pidurikolb "lükates" tagasi, vaid teda pidavat "keerama" (pidurikolvi klotsi poolses otsas on paar auku mingi spetsvõtme kinnituse jaoks) - kuidas selle keeramise temaatikaga täpsemalt lood ikkagi on?

St kui palju tuleb "keerata": kas mõnikümmend kraadi, või mitu täisringi?
Kas keerata tuleb päripäeva või vastupäeva, või vahet pole?
Kas ainult keerata, või keeramise ajal ka kangiga tagasi lükata?
Kui pikk on "keeramise spetsvõtmel" õlg, st kui ilma spetsvõtmeta keerata, siis kui pikk peaks olema tangide õlg?

Kui auto mark omab tähtsust, siis Peugeot 307 tagapidurist käib jutt, kuid ilmselt on sarnased "keeratava pidurikolviga" tagapidurid ka Citroenil, Renault ja paljudel teistel.

Vasta
#2
tuleb keerata päripäeva ja samal ajal suruda peale. kusagil olla müügil ka vastav rakis.häda korral saab ka tehtud kullinokkadega ja pöidlaga peale suruda aga nii kipub katki minema tolmukate.mingi rakise saab ka ise teha.
Vasta
#3
aastake tagasi sai 307-l (aasta 2003..2004) sama operatsiooni tehtud. "Hullmaks"i kirjeldus on õige. Pusisin kahe paari suuremat (ühed torutangi mõõtu) sorti kullinokkadega: ühega keerasin, teisega surusin. Suhteliselt tüütu töö (tolmukatted jäid terveks, aga esiti paistis suisa, et ei saagi asja õiges suunas liikuma) ja enam ei tee - mees rakisega teeb asja kordades efektiivsemalt. Ise ma "mees rakisega" olema ei saa, sest rakisele ei näe muud kasutust.

edit: Su "kui palju keerata" küsimus on vastusesta. Vastus on: "niipalju, et klots vahele mahuks" Smile
(ehk siis uue ketta ja klotsi puhul täitsa sisse - niiet tolmukate ja silinder tasa jäävad)
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#4
See surumise tugevus söltub konkreetsest autost. Minu Cadillacil näiteks piisas tavalistest pikkade otstega näpitsatest, otsad aukudesse ja sama jöud, mis nende aukudes hoidmiseks kulus, surus kolvid ka sisse, keerates siis.
Olen muidugi kursis et enamusel autodel see nii lihtsalt ei käi ja vastavaid komplekte on ka müüa, osad isegi suruöhuga kasutamiseks.
Aga keerata saad ikka nii mönegi tiiru, mingeid kraade ei pea lugema sealWink
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#5
Keerata tuleb täpselt nii palju, et uus klots vahele mahub ja õrnalt kettale vastu käivad - kui liiga suur lõtk jääb, ei toimi käsipidur normaalselt ja kui liiga tihkelt peale pressid, tõmbab ketta siniseks, sest pidur pealSmile

See "õige" kaugus on just täpselt nii palju, et käega jõuad ketast veel ringi ajada, aga pead tundma, et takistus on täiesti arvestatav...see väike vastukäimine töötab klotsid üsna kiirelt sisse nii, et kõik jääb OK.
http://www.aiatehnik.ee <- Sinu aiatehnika nõuandja!
http://www.indome.ee <- 100% juhtmevaba intelligentne kodu!
Vasta
#6
Seda asja saab ka lihtsamalt teha.
Lattraua jupile puurida keskele ava ja see keermestada m12 keermega.
Nüüd võtame piisavalt pika poldi, keerame selle avasse ja paneme selle klotside asemele sadula vahele klotside asemele poldipea vastu kolbi.
Polti keerates surub polt kolvi sisse ja hõõrdejõud keerab kolbi.
Parim rakise materjal on treitera keha.
Head keeramist.
Vasta
#7
Ei keera see keermelatt oma hõõrdega seda kolbi sisse midagi,ise paljudel autodel neid sisse keerand ja seda spets rakisega.Kui kolb juba liiga kaua väljas olnud kipub tolmu kaitsme all ka roostet olema,isegi peale rooste eemaldust läheb suht tihkelt keerates sisse.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#8
Ma arendasin "poldiga keeramise" teemat edasi.

Analüüsides saada olevaid seibe, otsustasin M12 pealt üle minna M16 peale, kuna M16 lai seib on 50 mm läbimõõduga, mis jääb piduri sadula taha pidama - nii kaob vajadus "käepideme" keermestamise järele.

Kellel midagi pole, siis poest tuleks osta 90 mm pikkune M16 polt, M16 mutter ja 3 tk M16 laia seibi - kõik see maksab ca 25 eek, ehk alla 2 euro.

M16 muttri ümber panna 24 mm silmusvõti - see ei tule kunagi ära, ning ainusu vaev on teda paigal hoida.
Seejärel lisada M16 seib(id) ja panna nad pidurikolvi ja pidurisadula vahele.
Nüüd M16 polt sisse keerata ja hakata teda 24 mm padrunvõtmega pingutama.

Kuna mul olid pidurid "raudsed" (raud käis vastu rauda, ehk piduriklotsid olid täitsa nulliks kulunud), siis mahtus mutter ja seib väga vaevaliselt pidurikolvi ja pidurisadula vahele - kui "raudsete piduritega" kauem sõita, siis tuleks mutrit õhemaks käiata, et ta vahele mahuks.

Kui kõik sai paika pandud, nagu pildil näha, siis ei hakanud ta ikkagi liikuma 25 cm pikkuse padrunvõtmega polti keerates - seejärel toksisin poldi pinge all olevat pidurikolvi pead meisli ja haamriga päripäeva, ning pidurikolb liikus kümmekond kraadi päripäeva - seejärel hakkas ta padrunvõtmest keerates kaasa liikuma ja sissepoole minema.

Kui padrunvõti teeb ca pool pööret ja pidurikolb ei liigu üldse kaasa, siis tuleb meisli ja haamriga pidurikolbi järgi aidata kümmekond kraadi.

Kahjuks tuleb sellise tehnoloogia juures piduri õlitoru lahti keerata piduri küljest - õlivooliku otsas rippuvat pidurit pole mõtet täiest jõust võtmetega keerata, kuna pidurivoolik võib nii katki minna - tagasi pannes tuleks piduri õhutus lahti keerata ja paar korda piduripedaali pressides "õhk" pidurist välja ajada, ning seejärel õhutuskork kinni keeata.

Aga pidurikolvi sain ma sellise odava ja lihtsa seadmega (polt, mutter, seibid) tagasi lükatud, ning piduriklotsid ise vahetatud - seega suured tänud vastajatele, kelle ideedest oli palju abi.

Nüüd on autotootjatel jälle üks "peavalu juures": kuidas keeratavaid pidureid nii "täiustada", et piduriklotse mitte kuidagi kodus vahetada ei saaks.

   
Vasta
#9
autotootjad on juba täiustanud masinaid selliselt ,et kodus klotse vahetada ei saa . mõningatel audidel on juba tagapidurid sellised et kolvide sisse saamiseks tuleb testriga (arvutiga) seda jama juhtida . mis teha kavaliteet auto Sad
Vasta
#10
(03-05-2011, 23:31 PM)tiitnato Kirjutas: autotootjad on juba täiustanud masinaid selliselt ,et kodus klotse vahetada ei saa . mõningatel audidel on juba tagapidurid sellised et kolvide sisse saamiseks tuleb testriga (arvutiga) seda jama juhtida . mis teha kavaliteet auto Sad

Jah, uus Passat ja ntx juba w211 Mercedes oma elektriliste tagapiduritega, mis ise aeg ajalt ennast peale suruvad - ja oioi, kui juhtud näppepidi parasjagu pidurite vahel olema kui auto otsustab, et nüüd on käes hetk, mil pidurid korraks peale vajutada...
Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#11
meenub veel õpetus kindlasti kas siis tavapidurit või seisupidurit kohe klotsivahetuse järel esimesena kasutada. Et vale asja kasutamine võib häda tuua. Ei süüvinud ja tegin lihtsalt õpetuse järgi - oskab keegi õigele toimimisele viidata?

...ja kui veel meenutada, siis vist aitas kolbi tagasi keerata õli vabastamine (kas niplist või voolikust). Ehk siis seegi tegevus võib vajalikuks osutuda.
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#12
Ma vahetasin täna teisel tagarattal ka piduriklotsid ära (ühel oli 0.5 mm paksust ja teisel 1 mm paksust järel - milline raiskamine! ), ning seekord läks "poldi keeramine" oluliselt lihtsamalt - isegi pidurit ei tulnud pidurivooliku küljest ära võtta: piisas rippuva piduri toetamisest telliskivi peale ja kannatas "poldiga keerates" pidurikolb tagasi keerata - isegi meisli ja haamriga polnud pidurikolbi vaja keerama koksida.

Kui poldi keeramise ajal läheb "keeramine raskeks", siis on mõtet polt lõdvaks lasta ja uuesti keerama hakata - nii hakkab pidurisilinder kaasa pöörlema ja edasi on jällegi väga lihtne keerata.

Kui ülimalt kulunud "raudsete pidurite" korral oli M16 poldi keeramise jõud väga suur, nagu roostes rattapoltide lahti keeramisel - siis vähemkulunud piduriklotside korral oli M16 polti keerates tunne, et paneks lühema vända, või keeraks käsitsi.


Nüüd peaks "keeratavate pidurisilindrite" teema ammendatud olema - paari aasta pärast, kui "elektroonsete pidurite" klotsid uutel autodel ära hakkavad kuluma, tuleks teha uus teema, kuidas "koduste vahendite abil" anda auto ajule üle can-busi või flex-ray sisevõrgu käsk "tõmba pidurikolb tagasi".
Vasta
#13
(03-05-2011, 23:43 PM)nustu826 Kirjutas:
(03-05-2011, 23:31 PM)tiitnato Kirjutas: autotootjad on juba täiustanud masinaid selliselt ,et kodus klotse vahetada ei saa . mõningatel audidel on juba tagapidurid sellised et kolvide sisse saamiseks tuleb testriga (arvutiga) seda jama juhtida . mis teha kavaliteet auto Sad

Jah, uus Passat ja ntx juba w211 Mercedes oma elektriliste tagapiduritega, mis ise aeg ajalt ennast peale suruvad - ja oioi, kui juhtud näppepidi parasjagu pidurite vahel olema kui auto otsustab, et nüüd on käes hetk, mil pidurid korraks peale vajutada...

Iga uuema VW grupi autode kallal nikerdaja tööriistade hulka kuulub ka läpakas koos kaabli ja VCDS softiga.

Mina olen muidu sobiva suurusega relakavõtit kolvi sissekeeramiseks kasutanud. Pole muidugi siiani nii kõva pressimist vajavaid kolbe ette sattunud kah kui antud teemas...
Vasta
#14
Hakkasin eile klotse vahetama ja olin äärmiselt imestunud, kui tagumiste sadulate silindrid sisse ei läinud. Mõtlesin juba et silindrid tagant nii ää korrodeerunud, et neist asja ei saagi. Täna siis uute pidurisadulate hindu otsides sattusin kogemata sellele teemale ja kassanäe! Hetkel on juba klotsid paigas. Suure tänud teemaalgatajale ja kommenteerijatele ning eriti aitäh selgitava pildi eest. Säästsite mind enam kui kahesaja eurosest mõtetust kulutusest.
Vasta
#15
(07-07-2011, 16:45 PM)6emees Kirjutas: Hakkasin eile klotse vahetama ja olin äärmiselt imestunud, kui tagumiste sadulate silindrid sisse ei läinud. Mõtlesin juba et silindrid tagant nii ää korrodeerunud, et neist asja ei saagi. Täna siis uute pidurisadulate hindu otsides sattusin kogemata sellele teemale ja kassanäe! Hetkel on juba klotsid paigas. Suure tänud teemaalgatajale ja kommenteerijatele ning eriti aitäh selgitava pildi eest. Säästsite mind enam kui  kahesaja eurosest mõtetust kulutusest.
täna kangoo tagumisi klotse vahetades ei tahtnud ka silindrid kuidagi sisse minna.alul pitskruvi keerasin kõverasse ja ei miskit,siis käisin 2 lähimat autoremonti läbi ja mõlemad kinni,siis otsisin netist vastavat pressi ja sattusin googeldades selle teema otsa ja rela võtmega keerates ronisid kolbed sisse tagasi..teine pool veel vahetamatta.
Vasta
#16
Focus samamoodi, mina keerasin stopperseibi näpitsatega hoiad kinni keerad ja surud korraga ning ilusti lähevad, esimesed ennem laiali lammutamist keeran kokku pitskruviga. Paar vajutust ei toimi, paar korda kohapeal pressid on ilusti pidurid jälle timmis....
 Ja kindlasti klotse vahetades tasub supordid terasharja kettaga relakaotsas puhastada ning vaskmääret tööpindadele vahele, muidu pole klotsidest miskit tolku kui suport ei liigu...
Vasta
#17
Sai enda Mazdal kah tagapidureid hooldatud ja eelmisest korrast kui tangide otstega kolbi keerasin oli meeles, et kehv teha ja ostsin sellise vidina Big Grin
http://www.ebay.co.uk/itm/Car-Brake-Pad-...OSwMNxXZLy~
Ja tõega oli lihtsam.
Vasta
#18
suporti liugepinnad ju kummsukkade all peidus.pesad kus klots liigub puhastasin terasharjaga roostest nii igaks juhuks.keerates kolbe suruma nagu ei pidanud,lihtsalt keerasid ja silmnähtavalt oli kohe näha,et kolbe liikus kuhugi suunda.
Vasta
#19
Ma pidasin silmas seda pinda kus piduriklots vastu supordit nühib või libiseb, pole ise kindel kumma tegevusega seal pistmist on. Neid tööpindasid või tappe või mingi kolmanda nimega asju ei tasu terasharjaga puhastada, hellalt lapiga ainult
Vasta
#20
(26-09-2017, 19:14 PM)maisalup Kirjutas: ...ei tasu terasharjaga puhastada, hellalt lapiga ainult

Kui ikka roostes siis pole hellast lapist väga tolku...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne