Garaaži ehitamine
#1
Käes on jälle ehituste aeg. Endal oleks vaja nüüd teha garaaž kuid tekkisid kohe mõned küsimused. Loodan, et teadjamad mehed, kes juba garaaži ehitanud või kavatsevad ehitada annaksid nüüd hüva nõu.

Panen siia kirja ka mõned asjad mis aitaks nõu anda. Nimelt garaaž tuleb teha koos autode varjualusega ehk siis suletud garaaž 1 auto suurusele ja 2 -3 kohta lihtsalt varju all. Autot sees ei kavatse hoida, pigem tsikli, murutraktori, mõned riiulid, töölaud ning muu sellise tüüpilise garaazikraami jaoks. Küttesüsteemi sisse ei pane kui ainult mingi suurem puhur kui peaks olema vajalik ruumis viibida pikemalt.

Allpool küsimused siis mida kasutada:

1. Mis mõõtmetega peaks olema kivi puhul plokk?
2. Eelistada Aeroc või Fibo plokki?
3. Millist ukselahendust kasutada? Puituksed mis laiali käivad või garaažiust? Kumb soodsam?
4. Mida panna katuseks?

Olen tänulik igasuguse nõu eest ning kui midgai olulist välja jätsin, palun andke teada.
Vasta
#2
Sama teema,mis endalgi mõlgub meeles. Kõigepealt mõned küsimused.
1. Kas sul krundil piisavalt ruumi?
Kui on tee sisegaraazh kahele autole. Süües kasvab isu. Kui elad linnamoodi asulas ,või asulamoodi linnas siis teatud vanuses tekib huvi kodus nokitseda ja kasvõi seal teenust pakkuda. Alarm,pigimatt,makk,el antenn,mõni kõlar,piduriklotside vahetus.Võibolla lisad hiljem väiksemat sorti tõstuki mis tõstab 1,2m. kõrgusele. Ruumi peaks seal sees olema nii,et Avensis (näiteks) lahtiste ustega ja siis mahud veel ümbert ringi käima.
Kui võimalik ja katusekalle lubab siis katuseakendega. Seinaakendest võimalusel loobuks. Uks ikka ülessekäiv. Neid saab ehitada ka vahelae sisse käivatena.Katusematerjal üldpildi jaoks sama mis majalgi.
Plokk. Aeroc on isiklik eelistus,aga asjade seinakinnitused tuleb panna siis tüüblitega.
Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#3
Mina tegin omale buumi ajal garaazi.Seinad fibost,katus minimaalse kaldega zn rulliplekist valtsplekkkatus.Baani laius 1250mm,servad valtsisin käsitsi ära,päris soodne tuli.Uks metallist,ühes tükis väljapoole ülestõstetav.Aknad vaja veel teha ja betoonpõrand valada.
Vasta
#4
(06-05-2011, 17:16 PM)jrgen20 Kirjutas: Olen tänulik igasuguse nõu eest ning kui midgai olulist välja jätsin, palun andke teada.
Minu arust jätsid välja pisiasja, kas kavatsed taotleda ehitusluba, tellida projekti jne. Ühesõnaga, kas soovid bürokraatidega pisut mürada?
Plokkidest sein eeldab ju vundamenti ja eeldatavasti teed ka valatud põranda. Tegemist siis kapitaalse hoonega.
Võib muidugi ehitada "partisanina", aga siis on vähemalt teoreetiliselt oht ametnike hambu sattuda.
Mina tegin omale läinud sügisel 3x6m kolakuuri väga lihtsalt - Killustikupadi alla, prussidest konstrui toetub lahtistele kõnnitee äärekividele ja nii seina kui katusele läks trapetsprofiiliga plekk. Odavaim lahendus, kui oled vähenõudlik ega kavatse kütta. Ja mitte keegi ei saa kobiseda, et mul ei tohiks seda hoonet olla. Ajutine ehitis!
Soodsaim katusematerjal on igatahes tsinkplekk, soovitavalt läikiv, mitte värvitud. Kindlasti mitte must või pruun, muidu läheb hoone suvel päikesega palavaks nagu põrgu! Piisava kalde korral jookseb ka lumi talvel sulailmaga ise maha. Pleki põhiline miinus on minu arvates suure vihmaga kaasnev kõva müra ruumis sees, aga abihoone jaoks käib küll.
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
#5
Praegusel ajal pole ametnikega asjaajamine mitte teoreetiline võimalus vaid suht reaalne. Ametnikel on igav ja kui kuskil mingi tegevus on, küllap nad sellest juba kuulevad.

Omal on maakodu ühes väga suures vallas, parajalt hüljatud paigas aga kui ehitus käima läks (veel buumi ajal) olid ametnikud kohal nagu 5 kopikat. Suht sümboolne trahv ja käsk paberid korda ajada.
Vasta
#6
(06-05-2011, 20:42 PM)Basilio Kirjutas: Soodsaim katusematerjal on igatahes tsinkplekk, soovitavalt läikiv, mitte värvitud. Kindlasti mitte must või pruun, muidu läheb hoone suvel päikesega palavaks nagu põrgu! Piisava kalde korral jookseb ka lumi talvel sulailmaga ise maha. Pleki põhiline miinus on minu arvates suure vihmaga kaasnev kõva müra ruumis sees, aga abihoone jaoks käib küll.

Ühel garaažil olen näinud katusel ainult plekki, polnud pandud seda alusriiet või kuidas teda kutsutakse. Sügiskülmadega kondenseerus veeaur pleki alusküljele härmatiseks. Päike hakkas hommikul peale paistma ja härmatis sulas ning tilkus autode peale.
Инвалид информационной воины.
Vasta
#7
1. Ise teeksin vist 150mm laiustest plokkidest, aga eks see on suhteline.
2. Pigem eelistaks aeroc tooteid. Plokid on suuremad (kulub ladumise jaoks vähem aega), väiksema soojusjuhtivusega ning ka odavamad. Lisaks on minu arust aeroc plokke viimistlemata kujul ilusam vaadata.

(06-05-2011, 20:42 PM)Basilio Kirjutas: Ajutine ehitus!

Ajutine ehitis on piiratud ajavahemikuks, kuid mitte kauemaks kui viieks aastaks ehitatud ehitis. Ajutise ehitise ehitamise korral määrab kohalik omavalitsus ehitise kasutamise aja kirjalikus nõusolekus, ehitusloas või kasutusloas.



Vasta
#8
Kuni 60 ruutu põrandapinda pole projekti vaja,ise teed mingi eskiisjoonise milline tuleb,kohalik omavalitsus kooskõlastab ära ja korras.
Oma garaazi ehitasin 150 plokist.Samal kohal olnud aastakümneid puukuur mis hakkas vaikselt kokku vajuma.Ümber kuuri tegin postidele lintvundamendi.Kui sain katuse peale siis lammutasin seest vana kuuri ära.
Vasta
#9
(06-05-2011, 20:42 PM)Basilio Kirjutas: ... Ajutine ehitus!
Sellist ehitist pole vist enam olemaski. Ajutine on tavaliselt igavene. Sellest lähtuvalt on ajutiste ehitiste jaoks samad nõuded, mis püsiehitiste jaoks.
Vast võiks ajutiseks ehitiseks lugeda ratastel maja. Vat selle võid lükata mõneks ajaks sulle sobivasse paika

______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#10
(07-05-2011, 12:00 PM)motamees Kirjutas: Vast võiks ajutiseks ehitiseks lugeda ratastel maja. Vat selle võid lükata mõneks ajaks sulle sobivasse paika
Huvitav, kuidas reageeriks külla tulnud ametnik, kui avastaks minu kuuri külge monteeritud rattad? Igatahes tänud hea idee eest! Kui asi kurjaks hakkab kiskuma, teen ära! Kui saan trahvi, siis saan, aga nalja peab ka saama! Smile
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
#11
http://www.janedaturism.ee/index.php?lan...ain_id=101

see koht ei saanud ka ehituslubaBig Grin
rattad alla ja asi jokk.
loll on loll olla.
Vasta
#12
Kui tahad seaduslikult ehitada, siis uuri kõigepealt vallavalitsusest... Hajaasustuses pole üldiselt kuigi karme nõudeid. Aga kusagil külas võib küll asi väga karmiks (loe:kalliks) kiskuda. Tõsi, kui torkima lähed ja pooleli jätad võib keegi mõne aja pärast uurima tulla, ega siiski miskit kerki...

Kui tahad riskida, siis võid ju otsast nokitsema hakata. Kui läheb õnneks, võid viie aasta pärast küsijale öelda, et see on kogu aeg siin olnud...Rolleyes Aga võib tulla ka ettekirjutus ebaseaduslik ehitis kolme kuu jooksul lammutada.

Igasugused odavuse teemad sõltuvad sellest, mida kätte saab. Kui on oma metsa, tuleb puit ilmselt soodsaim. Kui on kivised maad, võib ka kivisein üsna odav tulla.Rolleyes
Tasub ringi kaeda ka poollagunenud veneaegsete tellislautade suunas - vahel saab sealt tasuta materjali. Ainult ise peab natuke tööd tegema.

Katusematerjaliks on plekk odavaim, kuid kondentsiprobleem on olemas. Samas võib ju ka OSB (või vineer)+ruberoid üsna mõistliku hinnaga kätte (katusele) tulla. Eriti, kui õnnestub kusagilt saada kasutatud valukilpe.
Vasta
#13
(08-05-2011, 11:24 AM)v6sa Kirjutas: Kui tahad riskida, siis võid ju otsast nokitsema hakata. Kui läheb õnneks, võid viie aasta pärast küsijale öelda, et see on kogu aeg siin olnud...Rolleyes

See nipp ilmselt ei toimi.Iga teatud aja tagant tehakse lennukitelt aerofotosi kust kohe näha kus ja mis ehitised ja kuhu juurde tekkinud.Selle pärast tegingi oma garaazi vana puukuuri asemele,et ametnikud ei saaks kiusama tulla.
Vasta
#14
(08-05-2011, 11:53 AM)muska71 Kirjutas:
(08-05-2011, 11:24 AM)v6sa Kirjutas: Kui tahad riskida, siis võid ju otsast nokitsema hakata. Kui läheb õnneks, võid viie aasta pärast küsijale öelda, et see on kogu aeg siin olnud...Rolleyes

See nipp ilmselt ei toimi.Iga teatud aja tagant tehakse lennukitelt aerofotosi kust kohe näha kus ja mis ehitised ja kuhu juurde tekkinud.Selle pärast tegingi oma garaazi vana puukuuri asemele,et ametnikud ei saaks kiusama tulla.

Iseenesest õige, kuid tehniliselt võttes on ka Sinu valitud viis illegaalne. Kuna muutusid nii ehitise gabariidid (muidu poleks ju kuur uue kesta sisse mahtunud) kui materjal (vaevalt Sa aastakümnetetagust materjali pruukisid), peaks Sul olema ehitise renoveerimiseks KOV kirjalik nõusolek, ilmselt ka kinnitatud eskiis.

See aerofotode teema võib tülikaks muutuda kahel juhul:
A) satud mingisse x-valimisse, kus tehakse aerofoto ja reaalelu vastavuse kohapealset kontrolli;
B) oled kellelgi jalus ja see keegi ei saa ometi mööda lasta nii head võimalust Sulle ära teha.

Üldiselt saab vähegi mõistliku põhjenduse peale ehitusloa tänapäeval üsna hõlpsalt. Kui just ei plaani teadlikult seadust väänama hakata. Ning ka siis ei taha enamus KOV ametnikke väga kakelda - kui oma soov seadusetähega ära põhjendada, on neil üsna raske keelduda. Aga selleks peab muidugi seadust tundma...
Vasta
#15
1. alustaks eelarvest.
2. kui külm garaaz siis 20cm fibo piisav. alati saab soojustada kui küte plaanis.
3. vundament, kiire lahendus vundamenidi vöö valamiseks estriametalli kodulehelt.
4. katus, telli valmis fermid laksuta peale roov koos aurutõkkega ning plekk peale.
5. garaazi uks võiks olla tõstetav, kui ikka korralikult hooldad ja aegajalt määrid siis kodukasutajale parim lahendus. Alati võimalik lisada ka juurde automaatikat.
Puitustega on nagu ikka mängivad ilmastikuga.
6. ära unusta ventilatsiooni. Lihtsaim ja odavaim viis kasutada fresh klappe mis tagab loomuliku õhuliikumise ja mida saab sulgeda.
Per rendere omaggio alle auto che hanno segnato la storia dei rally degli anni 70-80 e hanno contribuito con la loro spettacolarità a far crescere l'interesse verso questa grandissima disciplina motoristica!!
Vasta
#16
Nii, ehituse poole pealt ideid kõvasti aga nüüd tekitab peavalu see ehitusluba. Maatükk kuhu ehitama hakkame kuulub naise vennale, seega peaks tema taotlema ehitusluba või siis andma mingisuguse volituse maa kasutamiseks? Täpsem loa taotlemine käib kuidas? Ehk mõni netileht või infoallikas? Omavalitsusse ei tahaks enne minna kui asjad on selged sest nemad ei viitsi mulle nagunii (ka varem juhtunud) asju seletama hakata.
Vasta
#17
Esiteks võiks uurida, ega pole detailplaneeringu kohustusega ala. Samuti võib ehitamise välistada või lisatingimusi seada kaitseala.

Kui tegemist kuni 60m2 ehitisega, piisab kirjalikust nõusolekust, vt ehitusseaduse par 16 jj (https://www.riigiteataja.ee/akt/13277804?leiaKehtiv). Midagi täpsustab ehk ka kohaliku omavalitsuse ehitusmäärus, leiad kov kodulehelt.

Taotluse esitab kas maaüksuse või ehitise omanik. Ehitise omanik võib üldistatult olla maaomanimust erinev juhul, kui ta tegutseb asjaõiguse alusel (nt hoonestusõigus). Praegusel juhul peaks taotluse esitama maaomanik, kuid ta võib selleks muidugi ka teisi isikuid volitada. Selles osas võiks hilisemate segaduste vältimiseks kov-ga üle rääkida, mida nad seal volikirjas näha tahaksid. See muidugi ei lahenda ehitise omandi ja maakasutuse küsimust: ehitis on kinnisasja oluline osa ja kuulub maa omanikule. Ehk siis nt kui hõimlane satub maj raskustesse, siis täitementluses pole sellisel garaaziehitajal suurt midagi vastu öelda.

Veel: kui enne lammutad olemasoleva ehitise, siis lammutamiseks on ehitusluba tarvis. Ja kui oma kov ei selgita üldisi menetlust ja ehitusseadust puudutavaid küsimusi, siis võid ju pöörduda oma küsimusega mõne võimekama kov poole, nt Tallinna lähiümbruse valdadel on kogemusi palju ja selle valdkonna ametnikke samuti. Veidi nurjatu ehk on aga saad asjaga edasi liikuda.
Vasta
#18
iga ehitamine hakkab kov-ist projekteerimistingimuste taotlemisest, kui pole detailplaneeringuga ala (see läheb ka hiljem projektipaberitele juurde), kus siis on kõik mustvalgelt kirjas et mida ja mismoodi on vaja. See on ehitusseaduses kirjas ka. Üleüldse kov-id soovitavad igasuguste küsimustega lugeda ehitusseadust, seal on suht lihtsalt ja loogiliselt asjad kirja pandud. Mina tüütasin oma valla ehitusspetsialisti igasugu küsimustega, sain küll ilusti vastused kätte (kuigi ehitusseaduse lugemine oli pidevalt ära mainitud). Nüüdseks maja poole peal juba, dokumendid korras ilusti.
Vasta
#19
(10-05-2011, 21:31 PM)jrgen20 Kirjutas: ...

Omavalitsusse ei tahaks enne minna kui asjad on selged sest nemad ei viitsi mulle nagunii (ka varem juhtunud) asju seletama hakata.

Sellise suhtumise juures saab Su ehitustee keeruline ja okkaid täis olema.

Millises KOVs saadab ehitusnõunik nõuküsija minema? Meil (ja veel kolmes, kus ma olen erinevate inimeste palvel käinud) ei ole küll probleemi olnud, kui oled läinud vastuvõtuajal abi küsima. Enamasti on kohe saanud vastused ka igasuguste planeeringute ja kujade kohta. Aga eks mul on vähe positiivsem ja koostööaltim suhtlemisviis kah, kui oma õiguse rõhutamine ja iga hinna eest tagaajamine.

Abiks on kindlasti see, kui Sul on mingigi nägemus, millest ja mida Sa teha tahad.

Ahjaa, ametlikult ei tohi KOV Sinuga sel teemal vestelda, vaid küsima peate minema koos maaomanikuga. Hiljem võivad asjad ka hõlpsamalt liikuda.

Muidugi võid ehitada ka metsikult, kuid siis on hea võimalus tutvuda sunnirahade ja sundlammutamise metoodikaga.
Vasta
#20
Külma garaazi puhul soovitaks FIBO, mis on lihtsalt mõlemalt poolt värvitud.
Katust kas siis valmisfermidega või teed kohapeal ise, piisavalt tugev ja suure kallega.
Ventilatsioon PEAB olema hea.
Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne