06-12-2015, 20:13 PM
(04-12-2015, 23:17 PM)unimüts Kirjutas: Täna tekkis jälle päevakorda üks küsimus ajaloonine meenutus, ehk keegi oskab kommenteerida.Minu kõrvu on jõudnud, et olid segased ajad ja tehnika järgi tekkis nõudlus ning selle eest sai raha reaalselt.
Nimelt t25a masinaid toodeti 90ndate alguses mitut moodi. Kui palju on selles loos tõetera, et vladimiri tehas ei suutnud toota piisavalt traktoreid. (ei suudetud kokku laduda juppidest), et kõrvaltöökodades väljaspool tehast hakati neid lisaks kokku laduma.
Küsimus selles, et tean mitmeid traktoreid, millel on selliseid julmad "tehase praagid" sisse jäetud, et hoia peast kinni. Või et varuosad ei ole kasutatavad.
Samas on ka erinev värvilahendus tehase masinatel ja "kõrvaltöökoja masinatel" silma jäänud.
Vladimiri tehase masinad on kõik punased, kõrvaltöökoja masinad ehk probleemidega masinad on aga pruunid. (kollaseid masinaid ei loe, nende koostamine on minujaokski täielik müsteerium) Kogu see saasta masina ehitus minusilmis toimis 1991-1994a ehk teistesõnu talude tehnikasoetamise tipp ajal. (enne 1991a pruune masinaid ei tea just ja 1994a tulid kõik silmajäänud masinad eksport variandina tehasest - tootmise ülisuur langus liidu langemise ajal)
Vigadest mida tean pruunidel masinatel.
Näitena:
Väntvõlli hooratta poolses otsas on ära jäetud väike sidurivõlli laager.
Väntvõlli siduripoolne laager on suurema läbimõõduga, kui väntvõllis olev ava.
Siduri võlli käigukasti minev võll puruneb iga paarikümne tunni jooksul, kuna sidurist tulev võll pole käigukastist tuleva võlliga ühel joonel paraleelne. Teine purunemine sama vea tõttu on, et siduri nuutplaat murrab end sidurikorvi küljest lahti.
Tagasilla käised jooksevad pidevalt lahti, kuna käised ise on V kujus ja tekitavad pinget.
Hüdropaagi ülemine võlli ava puuritud kõverdi sisse.
Esisilla ristitelg on silmaga nähtavalt kõverdi puuritud. (esisild ei ole traktoriga risti vaid on nurga all) Olgugi, et rooliga saab seda parandada.)
Kuna sellised anomaaliad tulevad just esile pruunide masinatega (mõned erandid kuigi olen näinud ka punastega), siis tekkiski küsimus, kuidas nende traktorite koostamine toimus. Maaletoojad on oma uksed tänaseks kinni pannud ja olgugi, kui firma töötab veel ei mäleta selle kohta enam keegi.
Seega tekkisid traktoritehaste juurde nn.piraattehased garaazikoperatiividesse ja ka tehase tööliste kodudesse.
Kuna ka tehastel oli detailidega kitsas käes ja alati ei õnnestunud mingeid jubinaid kõrvale nihverdada siis olid abiks tehaste territooriumil vedelevad tohutud praakosade hunnikud(kes on näiteks vene sõjaväeosades käinud teavad milline see pilt avanes).
Seega tassitigi need hunnikud üsna kiirelt laiali ja koostati neist traktorikujulisi tooteid.
Neid hunnikuid võime me ka praegu poest osta paraku sest tassiti ära aukartustäratavad mäed asju.
Tean inimest kes käis sel segasel ajal super Maz autosid toomas aga tõi ka t-16 näiteks 10 tk ja neist ükski polnud tehasest tulnud.
Väidetavalt Mazi tehases oli olnud väljapraagitud käigukastide hunnik 4m kõrge ja täitnud praktiliselt hektari maad...
Miks neid ümber ei sulatatud oli seepärast et uut metalli oli lihtsam ahju ajada kui krpusi, kuna nende tõstmine oli tülikas võrreldes malmikangidega ja malmi jätkus.