02-08-2019, 19:07 PM
(02-08-2019, 13:12 PM)v6sa Kirjutas: Oponeerige terviseks, see ei muuda asja füüsikalist olemust. Lisame siia juurde olematu jahutuse kilbi taga. Just kuumenemine ja kiirema pöörlemisega kaasnev tõhusam jahutamine on üks põhjusi, miks traktorite pidurid on enne lõppülekannet. Teine oluline põhjus on lühem ajam. No ja ruumi on seal ka saada.
Mina ei julge kõva häälega küll rääkida, et kaasikuliste pidurid nüüd mingi pidamise või kestvuse etalon on. Võrreldes sama ajastu lääne tehnikaga. Aga eks ma olengi liiga palju ringi vaadanud.
Palju neid kaasikuid ikka oli, mille pidureid pruugiti töö ajal poole ajast. Traktoril, eriti juhtrataste väikese koormuse puhul, on see üsna tõenäoline.
Aga samas - kui ikka peab masinat ümber ehitama, siis toimivad need ratta külge kinnitatud trumlid kindlasti paremini, kui õlist libedad või kivikõvad viiekümneaastased pidurilindid. Seega laske aga käia, vahetage aga vanaisa pärandkirvel vaheldumisi vart ja tera
Selles valguses küsiks, et kui põkal, mis vaevalt liigub pidurid nii meeletult kuuma toodavad siis kuidas näiteks T-150K või 700 mis transporttöid teevad tuld ei võta, õigemini ei võtnud. Seal ju samuti pidurid ratta otsas ja trumlid veel kilpide taga peidus. Nendel masinatel on pidurid veel kehvema jahutusega.
Ja üleüldse, ega ma selle masinaga leiba ei teeni. Lihtsalt ajaviiteks nokitsen samal ajal kui mõned oma vaba aega ainult teiste tegemiste mahategemiseks kulutavad.
Aquila captas non muscas.