26-04-2021, 09:31 AM
Ärgem utreerigem.
Pöörispeal pole mitte midagi viga ja purunenud surveklapid on seda tööd teinud aastakümneid (üldjuhul). Nii nagu kulub kõik muu, kuluvad-purunevad ka need. Meil on neljast T-40-st kolmel pöörispea peal aga võtmeküsimus on selles, et mida paaki valatakse ja mis või kas üldse(!) on filtriks.
Täna on Eestis täiesti saada korralike pumbasisusid nii pöörispea kui utn-i remontimiseks. Seda ei pruugi leida igast poest ja otsekohe. Samamoodi on saadaval ka rämpsu ja seda tavaliselt suuremas koguses, sest see on odavam. Etteandepumbad on hea näide. Neljast pumbast lekkisid kolm koheselt ja neljas hakkas jooksma enne stendimise lõppu. Rohkem nendega meie enam oma aega ei raiska. Täna on Eestis saada mõningase otsimise järel kasutamata nõukaaegseid pumpasid samamoodi. Kuukene või nii tagasi ostsin ühe tutika neljase pöörispea näoraamatu vahendusel. Riiulist võetud, töötava mootori pealt pumbad aga kipuvad tavaliselt ühest otsast teiseni kutud olema.
Peamine probleem mis tekib nt pöörispeadega on see, et erinevad remondi- ja "remondi"mehed ei saa pead õigesti sisse, kas jääb natuke valesti või siis rohkem valesti ning see vägistab selle plunzri ära kas lühema või pikema aja jooksul. Samamoodi suhtutakse väga loominguliselt kõige muu remonti. Käis meil remondis selline utn näiteks, mis olevat varasemalt käinud Türil või Türi kandis, kellegi juures. Sellel olid näiteks leevendile külge liimitud ilmselt jalgrattalohvist lõigatud tükid, et see nii väsinud poleks. Miks ei võetud uut leevendit ja seda ei kasutatud - me ei tea. Sealtpool käinutest on aga mitu pumpa, millel selline lahendus sees on olnud, seega oletan, et üks mees on selle taga. Pumbal endal olid aga pritsenurgad mööda nii, et ei saanudki korralikult käia.
Olles nüüd vist viimased 15 aastat pumbamajandust ja nende remonti kõrvalt vaadanud võin öelda, et eriti hobikasutuse kui töö mõttes ei ole nendel pumpadel vahet, kui:
1) filtreid vahetatakse
2) süsteem on õhu ja kütusekindel
3) kasutatakse korralike osasid ning remontija päriselt ka teab, mida ta selle pumba kallal teeb.
4) inimene, kes pumbast midagi ei tea, ei hakka seda ise remontima enne vajaminevat remonti.
Pöörispeal pole mitte midagi viga ja purunenud surveklapid on seda tööd teinud aastakümneid (üldjuhul). Nii nagu kulub kõik muu, kuluvad-purunevad ka need. Meil on neljast T-40-st kolmel pöörispea peal aga võtmeküsimus on selles, et mida paaki valatakse ja mis või kas üldse(!) on filtriks.
Täna on Eestis täiesti saada korralike pumbasisusid nii pöörispea kui utn-i remontimiseks. Seda ei pruugi leida igast poest ja otsekohe. Samamoodi on saadaval ka rämpsu ja seda tavaliselt suuremas koguses, sest see on odavam. Etteandepumbad on hea näide. Neljast pumbast lekkisid kolm koheselt ja neljas hakkas jooksma enne stendimise lõppu. Rohkem nendega meie enam oma aega ei raiska. Täna on Eestis saada mõningase otsimise järel kasutamata nõukaaegseid pumpasid samamoodi. Kuukene või nii tagasi ostsin ühe tutika neljase pöörispea näoraamatu vahendusel. Riiulist võetud, töötava mootori pealt pumbad aga kipuvad tavaliselt ühest otsast teiseni kutud olema.
Peamine probleem mis tekib nt pöörispeadega on see, et erinevad remondi- ja "remondi"mehed ei saa pead õigesti sisse, kas jääb natuke valesti või siis rohkem valesti ning see vägistab selle plunzri ära kas lühema või pikema aja jooksul. Samamoodi suhtutakse väga loominguliselt kõige muu remonti. Käis meil remondis selline utn näiteks, mis olevat varasemalt käinud Türil või Türi kandis, kellegi juures. Sellel olid näiteks leevendile külge liimitud ilmselt jalgrattalohvist lõigatud tükid, et see nii väsinud poleks. Miks ei võetud uut leevendit ja seda ei kasutatud - me ei tea. Sealtpool käinutest on aga mitu pumpa, millel selline lahendus sees on olnud, seega oletan, et üks mees on selle taga. Pumbal endal olid aga pritsenurgad mööda nii, et ei saanudki korralikult käia.
Olles nüüd vist viimased 15 aastat pumbamajandust ja nende remonti kõrvalt vaadanud võin öelda, et eriti hobikasutuse kui töö mõttes ei ole nendel pumpadel vahet, kui:
1) filtreid vahetatakse
2) süsteem on õhu ja kütusekindel
3) kasutatakse korralike osasid ning remontija päriselt ka teab, mida ta selle pumba kallal teeb.
4) inimene, kes pumbast midagi ei tea, ei hakka seda ise remontima enne vajaminevat remonti.