Tundmatu naisteratas
#1

Tervist!
Nimelt on meil maal seisnud pikemat aega üks jalgratas, mis on seisnud kuuris igasuguse kola all. Nüüd tõin ta linna ja plaanin korda teha. Hammasrattal on suurelt Hercules. Kahjuks ei suutnud seerianumbrit ega aastaarvu leida. Raam on üldiselt heas korras, metsikut roostet pole, kuid ühes kohast on natuke katki. Originaalvärvi ei oska isegi pakkuda mitte. Tagarumm tundub olevat töökorras. Ka mingi logo on, kuid ei suutnud sealt täpsemalt midagi välja lugeda. Pöiad on kahjuks väga roostes, rattad on 28". Taga porilaual on ka augud külgedel, vist kleidivõrguks? Originaal seisukorda vähemalt hetkel taastada ei plaani.

[Pilt: ratas-1.jpg]
[Pilt: ratas-2.jpg]
[Pilt: ratas-3.jpg]
[Pilt: ratas-4.jpg]
[Pilt: ratas-5.jpg]
[Pilt: ratas-6.jpg]
[Pilt: ratas-7.jpg]
[Pilt: ratas-8.jpg]
[Pilt: ratas-9.jpg]

Oskab keegi öelda, mis rattaga on tegu?

Ette tänades,
Egert
Vasta
#2

Jah, tagarummuga on asi selge - Harkovi jalgrattatehase toodang ehk siis kindlasti mitte selle ratta algne osa, ilmselt mõlemad rattad kogu täiega hilisemad, nõukogude perioodist.
Võimalik, et raam ongi Herculese toodang aga igatahes esihark küll ei tohiks algne olla. Ilmselt on osadest kokku sobitatud sõiduriist. Sellise kirjaga sadul ei tule ka just tuttav ette. Kui on tõsine huvi raami määratleda, siis oleks abiks detailsemad pildid. Seda aga pärast rohkemate vastuste lisandumist. Kas sildikinnituse aukudest on märke, justkui silm ei seleta? Kas lenksu pöördepiduri mutter on raamil olnud (auk esihargi ülemise muhvi paremal küljel vms) ?
Oleks soovitav võrrelda mõne kindlalt Herkulese raamiga, on ka omal üks jäänus kusagil olemas, kindlasti teistelgi, mõnel vb isegi pealuu sees pilt olemas...
Vasta
#3

Sildi kinnituse augud täitsa olemas

[Pilt: ratas-10.jpg]
Aukude vahe on 7cm.

Esihargi ülemiselt muhvilt ei leidnud ühtegi auku.
Vasta
#4

Ja ei tule kelleltki mingeid asjalikke vihjeid...Suuremad jalgrattahuvilised teevad näo, et midagi pole näinud ega kuulnud...Rolleyes

Peale ketiratta pole eriti millestki kinni hakata. Probleem aga selles, et ketiratas ei pruugi olla algne ja lisaks on selle Herculese firmaga sellised lood, et neid oli vähemalt 2 tk, seda siis suurtest tegijatest. Üks Saksamaal ja teine Inglismaal. Antud ketiratas peaks olema inglise tehase oma, ka pöördepiduri augu puudumine raamikaelamuhvil on küllaltki "ebasaksalik", ehk siis sobiks inglismaale. Kui sadul on algne, siis ka selle kirja "...oomfeld" ? järgi võiks olla inglane, kahju, et pole pealt pilti. Ka tagaporilaud ning keksjooksu määrdenippel (kas ei tuvasta klapil mingeid kirju?) võiksid vast sobida inglasele. Paraku ei julge ma väita, kas inglise Hercules sellise kujuga raame üldse tegi. Raamikõverus on küllaltki iseloomuliku sirgelt allatuleva ülemise toruga (aga eks neil kõigil oli midagi sarnast). Ka ei tea ma sellise kinnitusega silti inglise Herculestel (mis muidugi ei tähenda, et sellist ei või olla). Üks levinum variant oli suhteliselt ümmargune silt 2 horisontaalse kinitusega.
Eraldi teema on esihark ja lenks. Hark on nn rootsi tüüpi, ei tahaks sellest eriti üksikasjaliselt kirjutada, sest teadmised puuduvad. Kasutasid ka Austria-Ungari lagunemisel tekkinud riigid sellise krooniga esiharke, näit. Tšehhi ja Austria..aga nendele see raam ka nagu ei viitaks. Ja tundub see hark raamile nagu hästi sobivat, ei mingit sobitamist ega vahetükke..
Imelik on raaminr puudumine, kuigi sellist asja ette tuleb. Vahel pole nr-t löödudki ja vahel on ta kõrvaldatud.
Kas kurblivõlli muhvi alunisel küljel (jalgratta "kõhuall") pole midagi huvitavat - kuulikausside kinnitamise kiile, raaminr-t vms ?
Minul on jah üks saksa Herculese raamijäänus, aga saksa herculesele nagu viiteid siin pole, nii et võta kinni, mis on.
Vasta
#5

sarnase torustikuga ratas olemas, pealkirjaks eitea. raaminumber paremal pool sadulamuhvil 251305.ebaühtlaselt löödud. küljes kindlasti vale silt, auguvahe needipeadest +- 73mm. keskjooksu all kaks kiilkruvi küüru, aukudeta. olen otsinud sarnast raamikõverust kuid pole leidnud.

   
Vasta
#6

Tervist!
Hakkasin tükkideks võtma, et puhastada ja leidsin raaminumbri! Oligi paremal pool sadulamuhvil, hunniku sodi all, 250614. Raam oli algselt musta värvi. Taga porilaud on olnud kroom(?) ja porilaua keskel on must triip.

Plaan on raam pulbervärvimisse anda ja sellega mul kogemus puudub. Mis eeltöid oleks vaja? Kas relaka otsas traathari ja pärast seda veel peene liivapaberiga ülekäimine (ja siis ka lahusti või muu taolise asjaga) puhastamisest piisab?
Ja kuidas tuleks katta need kohad, mis värvimisse ei lähe? Asi läheb ju ahju ja maalriteip ning ajalehed pole vist parim valik.

Parimat,
Egert
Vasta
#7

Äran'd ikka selle pulbriga jama- tulemus jääb nagu metallmööbel. Vähemalt minu arust. Roostepesad jäävad ka suuremad värvi alt paistma. Puhastada on hea relaka otsa käiva kärgkettaga, siiski soovitaks õrnalt ümber käia kuna endassesüvenenud lihvija võib "kurvid sirgeks" lasta, tean omal nahal Smile Liivaprits ka hea abiline.

Diagnoos: ahvivaimustus. Sümptomid: põhjendamatu optimism.
Vasta
#8

Ratas on juppideks ja lähipäevadel võtan vana 'värvi' maha.

Pulbervärvimisse oli plaan viia sellepärast, et odav ja vastupidav. Olen teinud ka enda arust ülikorraliku purgi värvitööd ühele raamile, lõpptulem on see, et ikkagi oli ülikergelt maha kraabitav. Sai tehtud korralik krunt ja piisavalt lakki, ilusasti peene vesilihv ka vahepealsetel protsessidel. Ilus jäi küll aga aega läks palju... Ja ikka nii pehme.
Kuskile töökotta värvimisse viies pidavat kallis olema - või nii olen vähemalt kuulnud.
Elan Rakveres ja pole siinseid automaalrikodasid uurinud (veel).
Vasta
#9

kas ratas rakverest pärit? minu oma, millele olen tulutult nime otsinud, on sealtkandist just.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne