Sõidukid mis ei jõudnud tootmiseni.
#1
Ikkagi püüti suht üksluist nõukogude liikuvtehnikat mitmekesistada,kuid
alati ei läinud see kahjuks nii.Joonistati,mõeldi välja,tehti valmis,katsetati edukalt,kiideti asja,kohe kohe jõuab tootmisse ja siis asjast ei kõssugi.
Tihti pingutati rohkem ja kiirustati mingi kongressi eel ja viisaastaku plaanis.
On ette jäänud igatsugust kirjandust,nendest päris huvitavatest isenditest
arvan,et see oleks eraldi teemat väärt.

1962 aastal katsetas Kovrovi tehas stabiilset ja hea läbivusega rollerit M-175.Mootor aretatud K-175-elt.Jahutus toimub vastusuubuva õhujoa toimel.
173,7cm3 ,8 hj ,kiirus 85 km/h ,kaal 115kg.
Nimetatud mootorroller võitis üleliidulistel kuuepäevavõistlustel esikoha ning
kuldmedali ja teisekoha koos hõbemedaliga kolmepäevastel vabariiklikel võistlustel.Kõik oli hea,aga masstootmisse ei jõudnud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
Kõike mida teed,tee hästi!
Vasta
#2
(27-06-2011, 01:09 AM)Kroomtiib Kirjutas: Jahutus toimub vastusuubuva õhujoa toimel.

Võibolla sai saatuslikuks sundjahutuse puudumine, sest põlbekaitsepleki tagant erilist jahutust loota pole. Eriti kui põlvede vahel on poeskäigu "avoska" kapsapea, piima, saia-leivaga.
Инвалид информационной воины.
Vasta
#3
http://englishrussia.com/2007/03/09/moskvich-cabrio/

Vot see on masin, mille mittetootmisseminemisest on mul kõige rohkem kahju.

Ja ehkki mul pole ainsatki etteheidet 70-date kõrvadega sapaka seebikarbi disaini osas, oli paberil selle sapaka jaoks ka süngemaid disainilahendusi.
Vasta
#4
No kui NSVL autoajalugu natuke lähemalt uurida, siis leiab neid kõiksuguseid tootmisesse mittejõudnud autosid ikka kümnetes ja kümnetes. Kui veel igasugu tsiklid, rollerid ja miks mitte ka traktorid ja militaartehnika juurde arvata, siis oleksid need numbrid juba sadades. Iseküsimus on, mis võiks olla selleks n.ö. mitte tootmisesse jõudmise kriteeriumiks. Kasvõi näiteks seesama vana hea GAZ-24 oli ju algselt plaanitud põhivariandis olema 3L V6 mootoriga, sellisena tootmisse aga kunagi ei jõudnud. Samas oli ka mitmeid täiesti uusi ja omapäraseid lahendusi, nt. motomobiil "Vekša": [Pilt: tricikl_moto_5-3.gif]
[Pilt: tricikl_moto_5-1.gif]
Mingis vanemas "Za ruljom"-is (või oli see äkki hoopis "Nauka i žizn"?) oli sellest ka veidi pikemalt juttu.
Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#5
1959 aastal Tuula tehases projekteeritud ja valmistatud katsemudel T-200
baasil mototakso,oli ettenähtud inimeste teenindamiseks näitustel,parkides,
kuurortites jne.Samas artiklis mainiti ka 1962-1963 tootmisse minevast 250cm3 sooloTuula mootorrollerist.
Palju hilisemas kirjanduses räägiti sellist laadi kolmerattaliste mittetootmise
põhjuseks nende halba läbivust ja ebastabiilset käitumist teel.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Kõike mida teed,tee hästi!
Vasta
#6
Mis mina oskaksin kosta... Kogu see nõukogude rahvamajandus ei olnud mitte lihtne asi. On mul olnud võimalus aega viita nii VAZ Toglijati tehases kui ka Altai mootoritehases Barnaulis.
Toglijatis oli ka olemas "eksperinementaaltsehh", kus oli väga mitmeid lääne sõidukeid seismas, sealt ammutati inspiratsiooni, reaalses elu kulgesid ikka 3 põhikonveierilt, pluss Niva.
Eks nõukogude konstruktorid mõtlesid ka välja (ja kopeerisid lääne toodangut), aga tegelikkuses puudus vajadus toodangut uuendada, sest oli defitsiidimajandus, ja kõik, mis toodeti, läks kaubaks nagunii.
Seesama T200, mis oli saksa Goggo rolleri koopia, läks tootmisse peale seda, kui sakslased oma jama tootmisest maha võtsid, (on ka minul T200M).
Teemasse - ksf! Kroomtiib tundub olevat üle keskmise asjalik ksf! Cool
Vasta
#7
Lp.Ksf.Kass kui Toglijatis aega viitsid ja ringi luusisid ega sa sellist kuuti juhtunud nägema? Nimetati teda ainult Kemper.Ehitati VAZ põhjale ja osadest,
pikkus 4250mm,laius 1850mm, kõrgus 2200mm ja mass 1500 kg.Tõsi 1973 aastal veel Niiva-sid ei tehtud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Kõike mida teed,tee hästi!
Vasta
#8
Pagan, mäletasin, et üleeile midagi postitasin, aga mida...
Olin VAZ-is 1984 ja eelmainit. Kemperit ei näinud, siis oli kuum teema 08 ja Oka/Kama/VAZ1111 või mis ta oligi?
Vasta
#9
1962 aastal valmistati väike partii Zaz-965C, parempoolse rooli,ilma tagaistmeteta ja tagumiste akende asemel plekid.Kandejõud 300kg.
See asjandus oli ettenähtud postiveoks ja rooli asetsus paremal pool oli juhil
kiiremaks postkastide teenendamiseks.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Kõike mida teed,tee hästi!
Vasta
#10
80 lõpu Tehnika Tootmistes on ka juttu nõukogude autotööstuste hädadest. Ntks Autavazil olla olnud tootmisküps diisel aga mida tootmisse ei saanud anda, kuna kohalik tööstus ei oska pihusteid ja pumpi teha. Kole lugu et: "näidistel ikka ja jälle Saksa LV firma Bosch pihustid ja pumbad". U nagu nood puurublad tulid tasuta kätte Sad
Samas, tevalo foorumis Estonia võimendi teemast inspireeritult, vbolla too pihusti teema oli üldse ettekääne et mitte tootmisse võtta. Ntks mootor ise ei oleks eriti kestnud vmt.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#11
Bulgaarias ehitati tol ajal VAZ 1600 cm2 mootoreid diisliteks päris palju. Põhjuseks oli, et tolles sotsmaas oli kütus n-ö euroopaliku hinnaga. Mälu järgi oli ca 40 hj. Avtovaz on oma diislit paigaldanud ka Nivadele, lisaks kahele Peugeot diislile. Umbes samal ajal kaevati Katera I Jahtõ's korduvalt kodumaiste pisiturbode puudumise üle, mis paadimootoritele sobinuks.
Vasta
#12
Vähemalt see:
http://www.auto24.ee/products/detail_pro...?id=512456
on küll kole sarnane Peugoti 1,9 diislile.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#13
Oojaaa! Päris palju on sarnast, kuigi vaevalt, et nüüd päris samast.
Vasta
#14
Photo 
(22-07-2011, 18:51 PM)gruppen Kirjutas: Oojaaa! Päris palju on sarnast, kuigi vaevalt, et nüüd päris samast.
[Pilt: 20599482.jpg]
VS
[Pilt: 23076672.jpg]
Ei leidnud kohe paremat pilti aga need mootorid ON VÄGA sarnased, pmtslt samad. Rumeenia AK47e derivaat erineb ka originaalist rohkem. Big Grin Ja väga mõistlik tegu oleks olnud osta (vbolla nii läkski) nende diislite litsents koos tootmisliinidega, kui 2005 nende tootmine lõpetati Euro nõuetele vastamatuse tõttu.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#15
Need" EURO"nõuded tuleks nendele toppida(nn,euro spesialistidele)Sinna kust nad kunagib ei tule tagasi.
Nende nn.euro nõute pärat ei tohi Eestlane olla Eestlane oma suitsusaunadede jne asjade pärast aga see EUROOPLANE tulebki siia selle eksootika pärast sellepärast mis on meil säilnud oma rahvuskultuurist.
Vasta
#16
Eks seda XUD-9* ole ka eri variante. EGR-iga ja ilma. Viimasel pildil tuntakse EGR peal olevat, vähemalt klapi järgi kõrgsurvepumbal, mida vanematel pole. Vaakumpump ei ole otse nuka otsas, vaid rihmaga jne. Oma vanuse ja ehituse kohta on aga piisavalt võimeka mootoriga küll tegu!
Vasta
#17
Eks ta ongi Peugeoti diisel, Nival kasutati variante XUD-9L ja 9SD. Mootorid imporditi ning diisel-Nivad müüdi välismaal, Venemaal on neid väga vähe. Nivale on paigaldatud ka VAZ-i oma diislit, mudel 3411, sedasama, mille jaoks 80-ndatel ei osatud pihusteid teha. Mootor on loodud 70-ndatest pärineva esimese VW Golfi diisli põhjal, seega konstruktsioonilt vanem kui Peugeoti oma. Nivadele jagus neid diisleid üsna vähe, sest põhikogus läks VAZ-2104 jaoks.
Pihustite puudumise loos võib põhjus olla lisaks oskamatusele ka soovimatuses. Tollal oli väga tavaline, et tehased sõdisid igasugustele uuendustele nelja jalaga vastu, senine toodang lubas ju suuremat vaeva nägemata plaani täita ja ära elada ning konkurentsi polnud.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#18

The OKA-38 Aist (Stork) was a Soviet version of the Fieseler Storch, designed by Oleg K. Antonov using a German example as a template. Stalin was given a Storch in the summer of 1939 after the signing of the German-Soviet non-aggression pact, and was so impressed with the aircraft that he ordered Oleg K. Antonov to produce an un-licensed copy of the aircraft. The resulting aircraft was powered by the MV-6 engine, itself an un-licensed copy of a 220hp Renault six-cylinder inline engine.

A number of prototypes were completed and test flown in 1940, and the OKA-38 was adopted for production as the ShS (Shtabnyi-samolyet or staff aircraft in some sources, Shtabnoy-Sviasnoy or staff and liaison aircraft in others), and a factory was built on the Baltic, but the site was overrun by the Germans in the summer of 1941 after production had begun but before the first aircraft had been completed. [Pilt: oka38-i.jpg] В начале 1940 г. во время поездки группы советских авиаспециалистов в Германию среди различных образцов авиатехники им был показан трехместный многоцелевой самолет Fi 156 Schtorch. На берлинском аэродроме машину демонстрировал лично начальник техотдела министерства авиации генерал Э.Удет. Он пригласил главу советской делегации И.Ф.Тевосяна в кабину готового к полету самолета, занял место пилота и после очень короткого разбега (около 50 м) поднял машину в воздух. Сделав несколько крутых виражей, Удет мастерски посадил "Шторьх" прямо на стоянку. Самолет понравился Тевосяну, и позже немцы подарили его СССР.

Вскоре вместе с закупленными в Германии истребителями и бомбардировщиками в Москву на Центральный аэродром им. Фрунзе прибыл и Schtorch. Авиатехника была тщательно изучена, испытана в НИИ ВВС и в аэродинамических трубах ЦАГИ. Советские специалисты пришли к выводу, что новые МиГи, Яки и др. не хуже, а в чем-то даже превосходят немецкие самолеты. И только такой "стрекозы", как Fi 156, в СССР не оказалось. Под впечатлением его выдающихся взлетно-посадочных характеристик И.В.Сталин дал указание срочно выпустить подобный самолет. А.С.Яковлев, в то время замнаркома авиапромышленности по опытному самолетостроению, рекомендовал для выполнения этого задания ведущего инженера своего ОКБ О.К.Антонова. Олег Константинович был назначен главным конструктором небольшого КБ на ленинградском заводе ╧ 23 - одном из старейших авиапредприятий в стране.

В марте 1940 г. он выехал в город на Неве, где его уже ждал перелетевший из Москвы Schtorch. Возглавив новый коллектив, Антонов блестяще справился с заданием, и в сентябре ОКА-38, советский вариант Fi 156, был построен.

Самолет повторили с небольшими изменениями, сохранив даже название "Аист". Помимо многоцелевой машины, получившей обозначение СС (самолет связи), создали и санитарную - самолет ╧ 2. Первый предполагалось использовать для связи, перевозки людей, мелких грузов, разведки и корректировки артогня, второй - для перевозки двух раненых на носилках и одного сидя.

Госиспытания СС в НИИ ВВС закончились успешно, и незамедлительно последовало решение о его серийном выпуске на заводе ╧ 365 НКАП в Каунасе. Выбор был не случайным -ранее там строились литовские самолеты ANBO сходной конструкции. В марте 1941 г. Антонова назначили главным конструктором этого предприятия. Вскоре в сборочном цехе стояло несколько "Аистов", готовых к полетам. Однако в столь счастливо начавшуюся судьбу первого антоновского самолета вмешалась война. 22 июня при бомбежке каунасского аэродрома все СС были уничтожены.* Олег Константинович вернулся в Москву и работы по ОКА-38 больше не возобновлял.
Vasta
#19
(24-07-2011, 12:17 PM)smolin Kirjutas: Eks ta ongi Peugeoti diisel, Nival kasutati variante XUD-9L ja 9SD. Mootorid imporditi ning diisel-Nivad müüdi välismaal, Venemaal on neid väga vähe. Nivale on paigaldatud ka VAZ-i oma diislit, mudel 3411, sedasama, mille jaoks 80-ndatel ei osatud pihusteid teha.
Vaatasin huvipärast AutoVazi mudelivalikut ja konfiguraatorit, diislit seal polnud ei Vene ega UK omas. Kui Vaz seda toodaks siis oleks see seal valikus vast. Sellest Vaz -3411 konest pilte pole kusagil?
Mootoritest veel, Tehnika Tootmises kunagi kirjutas ka uuest Nivast, juba tollal arvasid tehase insenerid et 2,0 mootorit oleks vaja. Pole seda siiani. Tootmises ju ikka Fiati ja Porsche poolt väljatöötatud ja siis edasiaretatud. Oma väljatöötatud R6st mõtlemine oleks täitsa ulme.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#20
Pildid mootorist VAZ 341, 3411-le on lisatud turbo.
Paigaldati Ladadele kuni aastani 2006, tõenäoliselt ei vastanud enam Venemaal kehtestatud euro-heitgaasistandardile.
[Pilt: 5a9628365f87.jpg]
[Pilt: 2010-04-09_39.png]
[Pilt: 2010-04-09_40.png]

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne