võrri tuled
#1

mul on selline mure,et kui tulede juhtme generaatori omaga ühendan ei lähe võrr käima(sõidu pealt sureb kaa välja.).mitme w pirnid peaks olema et toimiks või on asi millegis muus?
-esipirn on 12 watti-
-taga kaks pirni:12 vatti ja 6 vatti-
Vasta
#2

Praegusel mobiilse interneti ajastul, kus kõu kõmab üle maa ja mobiilioperaatorid jagavad niisama prooviks mina alustuseks kolmega, ehk siis www.
Vasta
#3

(04-07-2011, 19:41 PM)Käi Jõhvikale! Kirjutas:  mul on selline mure,et kui tulede juhtme generaatori omaga ühendan ei lähe võrr käima(sõidu pealt sureb kaa välja.).mitme w pirnid peaks olema et toimiks või on asi millegis muus?
-esipirn on 12 watti-

Tuleb diood vahele toppida ja siis näitab....Diood selline metallist kolme jalaga satikas Toungue

Vasta
#4

(04-07-2011, 22:12 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Diood selline metallist kolme jalaga satikas Toungue

Tavlised dioodid on sünnilt kahejalgsed. Kolmejalgne on tõenäoliselt türistoride liigist.

Vasta
#5

(05-07-2011, 00:29 AM)oldmoped Kirjutas:  
(04-07-2011, 22:12 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Diood selline metallist kolme jalaga satikas Toungue

Tavlised dioodid on sünnilt kahejalgsed. Kolmejalgne on tõenäoliselt türistoride liigist.
Türistor on vist Türil tehtud diood, Kass ja Co Big Grin
Vasta
#6

(04-07-2011, 22:12 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tuleb diood vahele toppida ja siis näitab....Diood selline metallist kolme jalaga satikas Toungue

kuhu mA selle vahele topin ?
ja kust ma saan selle yldse?Sad

Võrriga , Võrriga , mina sõitsin võrriga , võrriga , jaaaaa , mina sõitsin võrriga!
Vasta
#7

Ise asja ei jaga, aga kui türi dioodid juba teemasse sisse toodi jälle, siis kirjutaks üldist juttu, ilmast ja laulupeost...
Hõõglambi karakteridtikutest on 2 olulist - 1) pinge, 2)võimsus.
Kuna küsisid vist võimsuse kohta ( W ), siis 12 on ilmselt palju, kui on õige pingega ( V - volt ) lamp, siis võtab generatoril võhma välja ja sädemevalmistamiseks enam ei jätku ning sureb välja.
Pagan teid noori teab, 12 sobiks lambi puhul ka hästi pingeks, ( V ) aga sel juhul ei tohiks midagi eriti juhtuda, võrr sõidaks ja tuli ei põleks - minu arvamus.
Ja ei tea ka mina, mis pingega lamp peaks sel nn võrril olima, aga ehk 6 V, lgp. Oldmoped pakkus kolme w - d, vb siis 6 V ja 3 W.
Vb topid lambiahela ka valesse kohta?

Ja las nüüd ksf! Oldmoped kirjutab, kuidas asi tegelikult on ja kuidas peaks olema, mina ei tea muud, kui et Türil dioode, türistore ega türatrone tööstuslikult ei valmistata.
Vasta
#8

(05-07-2011, 12:48 PM)Käi Jõhvikale! Kirjutas:  
(04-07-2011, 22:12 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tuleb diood vahele toppida ja siis näitab....Diood selline metallist kolme jalaga satikas Toungue

kuhu mA selle vahele topin ?
ja kust ma saan selle yldse?Sad

No topid kuskile juhtmete otsa.
Otsid kuskilt tädi juurest....
Vasta
#9

(05-07-2011, 15:17 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(05-07-2011, 12:48 PM)Käi Jõhvikale! Kirjutas:  
(04-07-2011, 22:12 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tuleb diood vahele toppida ja siis näitab....Diood selline metallist kolme jalaga satikas Toungue

kuhu mA selle vahele topin ?
ja kust ma saan selle yldse?Sad

No topid kuskile juhtmete otsa.
Otsid kuskilt tädi juurest....
kui sul tädi juurest saab siis sa võid tema telf nr anda.MA OSTANB TALT SIIS!

Võrriga , Võrriga , mina sõitsin võrriga , võrriga , jaaaaa , mina sõitsin võrriga!
Vasta
#10

(05-07-2011, 18:56 PM)Käi Jõhvikale! Kirjutas:  
(05-07-2011, 15:17 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(05-07-2011, 12:48 PM)Käi Jõhvikale! Kirjutas:  
(04-07-2011, 22:12 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tuleb diood vahele toppida ja siis näitab....Diood selline metallist kolme jalaga satikas Toungue

kuhu mA selle vahele topin ?
ja kust ma saan selle yldse?Sad

No topid kuskile juhtmete otsa.
Otsid kuskilt tädi juurest....
kui sul tädi juurest saab siis sa võid tema telf nr anda.MA OSTANB TALT SIIS!

Vaata, minu tädil ei ole....Smile Aga mõnel teisel tädil järsku vedeleb mõni vana telekas, raadio,või mõni teine selline kast,kust küljest sellise satika saad....Big Grin
Vasta
#11

Kui enam mittemidagi muud ei aita, siis loe kasutusjuhendit, kus konkreetsele mähisele ettenähtud pirnide võimsused ja pinged ilusti välja toodud.
Vasta
#12

Tere!
Mul sama probleem tuledega - nii kui esilaterna voolu lasen hakkab hõõglamp heledalt põlema, kuid mootor sureb hoobilt välja.
Võtsin esilaterna lahti ja kontrollisin drosseli takistust, kuid tuli välja, et see on läbi põlenud. Mida teha? Kakkuda lahti ja parandada vigane koht, lootes, et ei kahjusta lakikihti või riskida ilma selleta sõita. Kõrgetel pööretel pidavat drossel hõõglambil elu sees hoidma.
Veel tahaks teada, mis pidi diood ühendada ja kas ainult sellest piisaks, kui jätta kõik muu samaks (6V, 3W esilaterna pirn, D6 magneeto)?

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta
#13

Mida te jaurate, mehed! Ostke kaasaegne ledidega jalgratta esilatern, mis töötab patareidelt, kruvige külge ja sõitke! Kõik probleemid jäävad kohe ära. Patareid võib asendada ka akupulkadega, kui pimedas sõitmist kangesti palju on.
Minu lapsepõlve võrr kärvas isegi taskulambipirni ühendamise peale, mingist 3W pirnist ei tasu unistadagi. See õnnetu magneeto jaksab ju vaevalt süüte jaokski voolu anda. Lamp võib ju korraks põlema minna, aga pingelang kustutab küünlas sädeme...
Kui on hirmus tahtmine siiski magneetolt saadud vooluga lampi toita, otsige mõni elektroonikaga sina peal olev tuttav ja paluge, et ta teeks laterna ledidele ümber. Kindlasti peaks see hakkama sisaldama dioodsilda, pingeregulaatorit ja sobivaid takisteid. Ledide voolutarve on vaid 20mA ringis ja seda piskut peaks sealt saama küll, kui magneeto päris "äramineja" ei ole. Aga pinget peab hoolega piirama ja siluma, sest süütehetkel lajatab pool ka primaarmähisesse tagasi(n.n. eneseinduktsioon). Auto süütel võib see laks ulatuda kuni 300V-ni. Võrril kindlasti nii karm ei ole, aga tasub siiski silmas pidada, et elektroonika vastu peaks.
Aga kordan veel kord - kui pusimine pole eesmärk omaette, vaid vaja ikka tõesti pimedas sõita, siis ostke mingi odav patareidel töötav hiina led-lamp ette ja asi korras! See põleb heledalt igasugustel mootori pööretel ja ka siis kui mootor kärvanud. Saab lenksult maha võtta ja remondiks käsivalgustina kasutada või võrri pimedas ohutult käekõrval koju veeretada.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#14

Aga see on vähe keerulisem. tänapäevased ledid ei taha voolukõikumist kohe üldse, võrril aga sõltub voolutugevus mootori pööretest, need krdima LEDid kaua vasta ei pea...



Vasta
#15

(23-07-2011, 12:46 PM)Jossu Kirjutas:  Aga see on vähe keerulisem. tänapäevased ledid ei taha voolukõikumist kohe üldse, võrril aga sõltub voolutugevus mootori pööretest, need krdima LEDid kaua vasta ei pea...
Aga ma ju kirjutangi, et pingeregulaator, ntx LM317 koos dioodsilla ja kondekaga ning igale ledile takisti vahele. Viimaste nominaal tuleks leida katseliselt, testriga mõõtes, et voolutugevus normi piiresse jääks. Tavaliselt on see eredatel ledidel 20mA ja umbes 3,5V juures. Pinge edasisel tõstmisel suureneb tarbitav vool väga järsult. Kannatavad nad lühiajaliselt ka 30-40mA, aga siis on vikatimees juba ukse taga koputamas. Big Grin
Tööstuslikel valgustitel minnakse ka teist teed, igal ledil on peale takisti ka oma zenerdiood rööbiti peal, ehk siis igale ledile tehakse pinge(ja sellest sõltuvalt ka voolutugevus) parajaks eraldi.
Aga ikkagi, ei tasu minu arust vaeva jännata. Selle aretamise raha eest saab poest mitu valmis lampi ja peoga patareisid kauba peale.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne