Registrist kustutatud auto uuesti arvele võtmine
#1
Palun tarkade foorumlaste nõu:

Nimelt õnnestus soetada üks Zabo, mis minu hinnangul on üsna hästi (originaalis) säilinud. Kõige suurem viga aga selle masina juures on, et see on registrist kustutatud. Eelmine omanik väitis, et kustutatud romulasse viimiseks.
ARK-ga suheldes soovitati esitada taotlus, olemasolevad dokumendid ja põhjalik kirjalik seletuskiri soetamise asjaolude ja päritolu kohta. Kas kellelgi on aimu, kuidas on lihtsam ja soodsam asju ajada - kas üritada vana omaniku nime all (näiteks volitusega) asi uuesti arvele saada ja siis teha omanikuvahetus, või teha miski ostumüügi leping ja siis otse juba enda nimele arvele võtta? Endine omanik on juba vana mees ja ilmselgelt ei ole huvitatud ARK-ga tegelemast, samas vähemalt seletuskirja ta peab niikuinii kirjutama..

Kummaline on veel see, et ARK-ist on masin kustutatud 2005. aasta augusti lõpul, millal oleks pidanud juba kehtima lammutustõendi süsteem (s.t. ilma selleta ei saa arvelt maha) - samas lammutustõendit ei saanud ju olla, kui masin minu kuuri all seisab?!?

Palun tarkade foorumlaste abi, et päästa üks zabo - mis minu hinnangul iseenesest üsnagi kobe...

Tänud igasuguste kasulike mõtete eest juba ette!
Vasta
#2
Vähetöenäoline et me siin saaksime sulle paremat nöu anda Arkiga suhtlemiseks kui Ark iseWink
Eks tee ostumüügi leping vana omanikuga ja siis erinevad avaldused ning seletused, kaotada pole ju miskit.
A mind huvitaks hoopis et misasi see Zabo on, miski sapikale möeldud peen nimi vöi?
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#3
Kui on kustutatud registrist "taastamisõiguseta" , siis üldiselt taastada ei saa. Lammutusse minevad autod kustutatakse reeglina taastamisõiguseta.
Vasta
#4

ARK-ga suheldes soovitati esitada taotlus, olemasolevad dokumendid ja põhjalik kirjalik seletuskiri soetamise asjaolude ja päritolu kohta.

Kui oled juba ARK-ga suhelnud ja on antud sealt juhtnööre siis mis siin enam küsida ja ega siis odavamini ikka ei saa, maksud mis nõutakse selle eest tuleb maksta ainult et aega läheb nats kauem (eelnevalt uuritakse massina tausta ja siis kõrgemad ülemused otsustavad)

Kummaline on veel see, et ARK-ist on masin kustutatud 2005. aasta augusti lõpul, millal oleks pidanud juba kehtima lammutustõendi süsteem (s.t. ilma selleta ei saa arvelt maha) - samas lammutustõendit ei saanud ju olla, kui masin minu kuuri all seisab?!?

Olen mõned autod kustutand arvelt ja seletusse pannud et varuosadeks oma tarbeks ja keegi pole nõudnud lammutuse tõendit

Eino
56608941



Pakkuda võib Gaz 13, 14 või 41 mootorit või mootori osasid.
Vasta
#5
(27-08-2011, 09:24 AM)90Deville Kirjutas: Vähetöenäoline et me siin saaksime sulle paremat nöu anda Arkiga suhtlemiseks kui Ark iseWink
Eks tee ostumüügi leping vana omanikuga ja siis erinevad avaldused ning seletused, kaotada pole ju miskit.
A mind huvitaks hoopis et misasi see Zabo on, miski sapikale möeldud peen nimi vöi?

Zabo on sapikas jah. Ja kuna ARK-ga suhtlemine on parasjagu haige tegevus (niigi palju teada saamiseks kulus suht pikk kirjavahetus, kuna konkreetsetele küsimustele antakse väga "ümmargusi vastuseid"..), siis on iga kogemus sellest vallast väga teretulnud - stiilis, kui keegi on sarnast kadalippu läbinud, et mis tuli üllatusena ja millega ei osanud algselt arvestada..
Rääkimata sellest, et kumb viis oleks asjaajamiseks (registreeringu taastamiseks) ladusam ja odavam - teha kõigepealt omanikuvahetus ja siis ajada asju oma nime all, või ajada registreering vana omaniku nime all (volitusega) välja ja siis teha omanikuvahetus?

Tänud kogemusi jagamast,


(27-08-2011, 11:20 AM)sass Kirjutas: Kui on kustutatud registrist "taastamisõiguseta" , siis üldiselt taastada ei saa. Lammutusse minevad autod kustutatakse reeglina taastamisõiguseta.

Seaduse järgi peaks olema ju alates 2005.a kevadest nõutud lammutustõend, mida romula/kuusakoski ilma autota ei väljasta e. siis selleks, et kustutada "taastamisõiguseta", siis peaks olema esitatud lammutustõend ja autot ei tohiks seega enam füüsiliselt olemas olla?

Millised on veel võimalikud arvelt maha võtmise võimalused?

Lisaks kõigele muule pole väidetavalt säilinud ka dokumente - ARK olla kõik endale jätnud (ja polnud ka mingit paberit registrist kustutamise ja dokumentide vastuvõtmise kohta väljastanud, mis muidugi on jama, aga vana mehega ei vaidle ju ka..)

Tänud ette,
Vasta
#6

Tsitaat:Seaduse järgi peaks olema ju alates 2005.a kevadest nõutud lammutustõend, mida romula/kuusakoski ilma autota ei väljasta e. siis selleks, et kustutada "taastamisõiguseta", siis peaks olema esitatud lammutustõend ja autot ei tohiks seega enam füüsiliselt olemas olla?

Millised on veel võimalikud arvelt maha võtmise võimalused?

Lisaks kõigele muule pole väidetavalt säilinud ka dokumente - ARK olla kõik endale jätnud

Kõik oleneb sellest, mida see omanik seletuskirjas kirjutas, kui autot arvelt maha võttis. No kirjutas näiteks, et lõikas kere puruks ja viis muu vanametalli hulgas kokkuostu, ei saanud tõendit, kuna ei osanud seda küsida. Sellisel juhul ehk sai ilma tõendita kustutatud ja üsna tõenäoliselt ei saa seda autot enam uuesti arvele (kere on ju puruks lõigatud ja vanarauda viidud - peab uskuma endise omaniku sõnu). ARK arhiivist peaks saama dokumendi koopiad küll kätte, ei usu, et kõik on kadunud.
Vasta
#7
Esiteks, mine kohale arki. karta on, et keegi ei viitsi rääkida mingist zabost telo teel, mõeldes nagunii kaob huvi ära kui kuuldakse hinda, mis arvelevõtmine massab.
a 2005 kanti paljud masinad arvelt maha millel vanad passid ja auto kasutusel ei olnud, piisab vaid omanikuvahetusest ja auto registriandmed taastatakse, ilma arvelevõtmis tasudeta.
kolmandaks, nipp siuke. Tee ostumüügi leping, kuupäevaga 09.09.2004 kasvõi, kui sa ise niivara veel maast lahti liigutamiseks ei saanud, tee isa nimele. Lähed arki ja ütled et juba siis tegid oma nimele, kuid ehitasid autot ja ennem ei võtnud oma nimele liht.


Vasta
#8
(29-08-2011, 09:35 AM)Jossu Kirjutas: kolmandaks, nipp siuke. Tee ostumüügi leping, kuupäevaga 09.09.2004 kasvõi, kui sa ise niivara veel maast lahti liigutamiseks ei saanud, tee isa nimele. Lähed arki ja ütled et juba siis tegid oma nimele, kuid ehitasid autot ja ennem ei võtnud oma nimele liht.
Tänud, plaan kaval, kuid kuidas ma seletan neile selle küsimuse ära, et (endine) omanik lasi selle oma avaldusega registrist kustutada? Lihtsam oleks ilmselt tõesti, kui ARK selle omal algatusel oleks kustutanud..

Parimat,
Vasta
#9
seletad nii, et ütled, et ei suhelnud omanikuga vahepeal. Selliste asjadega pead loovalt lähenema.
Ps kui ei saa arvele siis ostan masina ära sult, juppe alati vaja.


Vasta
#10
(27-08-2011, 01:12 AM)zerblat Kirjutas: Kummaline on veel see, et ARK-ist on masin kustutatud 2005. aasta augusti lõpul, millal oleks pidanud juba kehtima lammutustõendi süsteem (s.t. ilma selleta ei saa arvelt maha) - samas lammutustõendit ei saanud ju olla, kui masin minu kuuri all seisab?!?

Millal masin viimati reaalselt liikus / ÜV tehtud oli? Kui veel 2005 a. kevadel, siis on asi jah veidi kummaline...

Hetkel kehtiva korra järgi peab sõiduki tehasetähis olema loetav 30 aasta jooksul. Ehk on sellest kuidagimoodi abi...

Vasta
#11
(29-08-2011, 11:45 AM)pppp Kirjutas: Hetkel kehtiva korra järgi peab sõiduki tehasetähis olema loetav 30 aasta jooksul. Ehk on sellest kuidagimoodi abi...

Mida tähendab "sõiduki tehasetähis peab olema loetav 30 aasta jooksul"?`
Masin ise on toodetud 1981 ja on olnud eesti registris s.t. numbrimärgid olid juba 123ABC kujul.
Vasta
#12
St.seda,et kuni 30-ne aastasel sõidukil peab olema VIN kood loetav igal pool kuhu see tehase poolt paigaldati.Üle 30-ne aasta vanusel peab olema säilinud vähemalt ühes kohas mis võimaldab sõidukit tuvastada.
Mul see tee ascona b-ga läbi käidud.Raamil olev vin oli läbi mädanenud,loetav oli vaid 5 nr-it,see neile ei piisand,ehitasin auto valmis ja ca aasta pärast sõitsin valmis autoga ark-i ja aluseks võeti kapoti all olev etikett.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#13
Jutu alguseks võiks kohe öelda. "Loll mina" ja "Omad vitsad peksavad"

Aga mure järgmine.
Olemas on värvitud kere. NÖ projekt.
Olemas on auto eesti numbrid, dokid ja kõik muu sinna kuuluv.
Aga auto ei ole komplektne. Mootor, sisu jne on kõik eraldi.

Täna selgus tõsiasi, et auto on arvelt kustutatud (2005a ARKi süsteemi "puhastamise" käigus vist)
Sellejaoks, et auto arvele võtta ja omaniku vahetus teha on vaja auto kohale viia ja auto peab olema KOMPLEKTNE ??
Helistades, ühest kohast väidetakse, et auto peab liikuma ja olema täielikult komplektne, teises kohas väideti et aitab sellest kui on uksed ja klaasid ees.
Ja kolmas koht seletas kolmandat juttu.
Mingist tüübi kinnitusest vist oli ka veel jahutud. (ise rohkem kahjuks kommenteerida ei oska, kuna ise olen eestist eemal ja sõber ajas asju)

Tekkiski 0 seis ja esitasin ka ARKile küsimuse, et mis asi on KOMPLEKTNE auto ??
Kuidas defineerida "KOMPLEKTNE"
Teine küsimus, mille esitasin. Mis siis saab kui ma taastan auto ja teen selle ARKi jaoks "KOMPLEKTSEKS" ning siis ARK ütleb, et sorri mees. Seda sa arvele ei saa.
Kes maksab taastatud auto kulud ?

Ei oskagi hetkel nagu midagi teha...
Tahaks lõpuks auto oma nimele saada.
Aga nagu aru saan, siis on 50:50 seis. Kas saan arvele, või ei saa....


Mida teha ??


Tänud: Heigo.



Kui paberite järgne omanik juhtub lugema, siis äkki saab lisada kommentaari mis teile seal räägiti. (Kasutajanime kahjuks ei mäleta enam)









Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta
#14
Arvan,et komplektne on auto millel rattad all,moororja käigukast peal jne.ARK vennad tahavad näha,et see auto mida arvele võtad on ikka see auto.
Mul emm laiali dokid surnud vanamehe nimel,läksin arki küsima.Vastati,et ratas peab olema koos ja komplektne,sest nemad vormistavad dokke motikale k750 mitte varuosade hunnikule(oli mõte,et laon jupid kärule ja arkiSad)
Arvan,et arvele võtmisel ei pea olema masin sõidukorras vaid komplekne,tänapäeval vist isegi tehakse masinast pildid ka.
Vasta
#15
ÖS jõuame me ikkagi sinna kohta, et kui auto on kokkupandud/restaureeritud.
Viid auto kohapeale ning siis ilmneb, et ei saagi arvele ja öeldakse viisakalt, et mine pe*se.
On mahavisatud raha ?? Kes selle kinni plekib ?


Huvitav, kas "vana" ostumüügi lepinguga annaks "nihverdada" ?

Teine variant oleks muidugi teised paberid ja kerenumbrid.
Aga antud autole on muidugi nende leidmine veits raskendatud.
Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta
#16
ARK-ga on huvitav see, et kuigi peaks asi olema ühtne ja toimima ühtsete reeglite alusel, siis miskipärast toimib ikkagi kõik hetkel tööloleva ametniku suvast, enesetundest ja jumal teab millest. 2 nädalat tagasi oli juhus kus jalutasin ostu-müügi leping näpus Sauele ja soovisin dokumendid oma nimele vormistada. Kui veel kevadel sai Sauel rahulikult ise võtta järjekorra numbri, siis nüüd jagab neid infolaua mutike. Kas oli teisel parasjagu päevad või keegi enne midagi sitasti ütelnud või krt teab mis, igatahes osutus see mutike kadalipuks, mida ma läbida ei suutnud. Esiteks oli eelmine omanik märkinud ennast lepingusse nii omaniku kui volitatud esindajana. Inimlik viga mis ikka juhtub, eriti kui ei tegele just igapäev selliste lepingute täitmisega. Minult aga hakati nõudma volitust. Ühesõnaga omaniku poolt tehtud volitust iseendale, kus ta volitab ennast oma autot müüma. Teine asi mida nõuti oli see, et antud lepingule oleks pidanud omanik veel lisama rea, et raha kättesaadud ja selle rea ka eraldi allkirjastama. Kui mutilt küsisin, miks ta tähte närib, hakkas see auru välja ajama ja pidasin targemaks selle ürituse tolleks korraks lõpetada. Juhtus see kõik laupäeval. Esmaspäeval jalutasin sama paberiga Tallinna esindusse ja vormistasin ilma ühegi tõrketa dokumendid ümber.

Jutu moraal: Mine esmalt kuhugi kohale, jutusta oma mure ära ja vaata mida räägitakse. Kui saadetakse pikalt, proovi mujal uuesti. Masin kohale veereta alles siis, kui oled saanud kinnituse, et kõik ok. Ja ka siis katsu sama ametniku jutule saada.

Iseenesest peaks ju huvitama ARK-d kere ja selle numbrid, mis nagu juba mainitud 39 aastase Fordi puhul ei pea isegi säilinud enam olema. Ehk piisab komplektsuse tõestamiseks ka sellest, kui tõstad mootori ja käigukasti pagassi ja veered kohale. Kõik jupid on ju olemas mis sest, et mitte päris selle kohapeal kus tegelikkuses peaks. Helistamiste ja veel hullemini e-mailidega on sellel asutusel minumeelest kuidagi väga kehvad lood. Arvestades nendepoolt pakutava teenuse hindu, lonkab info saamine erijuhtude puhul mõlemat jalga.

Ja veel, kunagi soovitati mul just ARK poolt kõigepealt proovida ühele minu valduses olevale auto vrakile esmalt uuesti dokumendid saada ja alles siis sellega edasi tegeleda, sest muidu äkki juhtub, et korda tehtud masinat arvele ei saagi. Sellel muidugi veel hullem seis, tegu Pätsuaegse vrakiga, mille dokumentidest pole midagi säilinud ja ka ARK arhiivi tegelane midagi välja ei osanud kaevata. Senini pole ma seda ristisõda küll veel ette võtnud.
Vasta
#17
Praktiline nõuanne siin postituses juba olemas- mine algul kohale ja uuri.Ostsin kunagi vana mootorratta Bmw r-35.Ratas oli osadeks võetud kunagi värvimiseks.nii oli ta jäänud.Panime ta eelmise omanikuga kokku ja kontrollisime töökorras olekut.töötas-sidurid, pidurid, käigud, reduktor, mootor, sõitis rahuldavalt.Seejärel sai ta uuesti lahti võetud kuna minu kodukohta transpordiks oli kasutada sõiduauto.Siis enne tallinna ARK-sse arvelevõttu käisin asja uurimas, kas võin tuua vaid tehasetähisega raami ettenäitamiseks.Arvati, et vähe.Taheti näha ka mootorit, käigukasti ja rattaid.Nii ma sinna läksin mootor, käigukast sõiduauto salongis, rattad pagasiruumis ja mootorratta raam auto katuseraamil.Vormistamine läks probleemideta.
Vasta
#18
võimalus on ametnik koju kutsuda ka (riigilõiv oli kunagi 300 eeku vist, vahet pole kaugel ark-st sa elad) ja seal teostada ostueelne ülevaatlus. Tean üht tegelast, kes meelega ei käinud ark-s kohal, kuna seal oli teda välja vihastatud ja aega ja araha kulus kümnekordse kohalkäigu peale rohkem, kui see 300 krooni teenustasu.

aga noh, eks see kuressaare ark ongi selline vihastamise nurgake Smile
Vasta
#19
kojukutsed peaksivad minu teada lõpetatud olema.
Vasta
#20
(30-09-2011, 13:12 PM)taavi Kirjutas: võimalus on ametnik koju kutsuda ka (riigilõiv oli kunagi 300 eeku vist, vahet pole kaugel ark-st sa elad) ja seal teostada ostueelne ülevaatlus. Tean üht tegelast, kes meelega ei käinud ark-s kohal, kuna seal oli teda välja vihastatud ja aega ja araha kulus kümnekordse kohalkäigu peale rohkem, kui see 300 krooni teenustasu.

aga noh, eks see kuressaare ark ongi selline vihastamise nurgake Smile

(30-09-2011, 13:37 PM)diesel Kirjutas: kojukutsed peaksivad minu teada lõpetatud olema.

Eilse ja tänase telefoni kõnede ja "mega" vajaliku ja "sisuka" info omandamisel või öelda, et Diislil on õigus VIST.
Maanteeametist öeldi, et pean ametniku koju kutsuma ja maksma riigilõivu 22koma midagi euri.
Sama info on ka kodukal üleval.
Aga tehńilise osakonnaga suheldes öeldi, et enam ametnik koduvisiite ei tee.
"Tehniline osakond" pidi olema temblim, kui maanteameti telefoni neiud.
Niiet võta nüüd kinni onju.....


Eks peab herr Kooma varianti proovima, ega siis muud üle ei jää.

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne