Postitused: 16
Teemad: 4
Liitus: Aug 2011
Maine:
0
Hei kõigile!
kas vanaauto taastamisel tuleks uuesti värvimisele tingimata eelistada võimalusel võimalikult palju tehasevärvi (ka siis, kui see on pleekinud, tuhmunud ja mõlkis) säilitamist? Miks?
Kui jah, siis mis muudab tehasevärvi nõnda väärtuslikuks? On kinnituseks auto heast säilivusest ja käekäigust?
Samas saaks hoolsa tegutsemise korral loodetavasti auto värvida üle nii, et see paistaks "nagu poest tulnu"?
Tänud heade mõtete eest juba ette,
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
Restaureeritud liiklusvahend peaks välja nägema täpselt selline, nagu tehasest tuli ehk nagu uus. St. originaalkomplektsuses ja välimusega. Kui suudate seda saavutada vana värvi värskendades jm. pisiparandusi tehes, andke minna. Viimast varianti kasutab hästisäilinud- hoitud jalgrataste puhul lp.meie foorumis ravil olev lootusetus seisus Valdo.
Iseasi on taastada sõiduk nt.filmi või muuseumi tarbeks , kui eesmärk on seostada see mingi ajaloolise sündmuse või isikuga. Siis lausa peab säilitama kuuliaugud, kiiruga tehtud parandused jms. Vastav näide on vaadata Riia automuuseumis või meil Opeli näol .
Kui on tegu mingi vahepealse variandiga, siis näitab see lihtsalt taastaja taset ja kes meist tahab vilets restaureerija olla!
Tervitab Veteran.
Postitused: 730
Teemad: 323
Liitus: Feb 2006
Maine:
7
vana sapikaräbala originaalvärvi säilitamisega pole mõtet vaeva näha, see ei ole seda väärt. VA juhul kui tegu pole mingi ala karlvainole kuulunud ja kulutuuriruumis teada tuntud isendiga.
Kõik muud rea autod on oma silmale parem ikka üle värvida ja saavutada kenam tulemus.
http://www.motoristiklubi.eu : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Postitused: 1,167
Teemad: 87
Liitus: Jun 2008
Maine:
12
Kõigepealt tuleks Teil selgeks teha, mida kujutab endast värviparanduse puhul HAJUTAMINE. Siis saate aru, palju originaalvärvi pinnast üldse nähtavale jääb ning veendute, kas see ära tasub.Lihtsam ja kvaliteetsem on ikkagi kogu masin üle värvida, olgu see siis sapakas või mersu.
Kui on tegu hästisäilinud asjaga ja paranduskohti tõesti üksikuid, siis säilitage vana. Piir oleks siis seal, kus rahakott kannatab ja (või) tulemus rahuldab ...
Tervitab Veteran.
Postitused: 548
Teemad: 33
Liitus: Dec 2002
Maine:
1
Tundub, et pendel asub praegu ühes äärmises seisus. Vanas Euroopas on siin-seal näha, et tegeldakse vanade sõidukite, mille originaalne värvkate on hävinenud või hävitatud, värvi vanutamisega, et saada sobivat tulemust. Tõsi ta on - perfektselt kapitaalremonditud (kasutame siis sellist terminoloogiat) värvkate sajandivanuse sõiduki peal ei ole hetkel üheski muuseumis ega ühelgi kokkutulekul üldse haruldus. Seda saab iga kell uuesti ja paremini üle teha. Säilinud originaalvärvis masinaid on näha hoopis harvem ning minu hinnangul väärtuslikumad - Eestis tõmmataks aga sellistele otsekohe uus värv otsa. Vanutatud "värske" värv pole samuti päris ehe. Arvan, et üle tasuks värvida neid masinaid, millel originaalset värvi on alles alla 50 % ulatuses või on juba ajaloo jooksul üle värvitud. Las Eesti kõrged komisjonid näitavad praegu näpuga kui soovivad - olen kindel, et 10 aasta pärast enam ei näita. Samuti tasub meeles pidada, et suure tõenäosusega ei ole Te oma uunikumi viimased omanikud.
Postitused: 201
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
Eks suhtumine vanasõidukitesse on osa suuremast kultuurikontekstist. Siin võiks tuua paralleele arhitektuuriga - näiteks keskaegsete kirikutega. Kuni 19. sajandi kolmanda veerandini oli Euroopas valdavaks suunaks restaureerimine - kõik hilisemad juurde- ja ümberehitused lammutati ning hoonet püüti taastada sellisena, nagu see keskaja ehitusmeistri käe all valmis. Hiljem sellest suunast loobuti ning raskuspunkt liikus reastaureerimiselt konserveerimisele, kuna väärtuslikuks hakati pidama hoonet just sellisena, nagu ta meie päevini on säilinud - koos kõigi muudatustega. Konserveerimise suund on valdav ka tänapäeval - põhipunktideks on hoone konstruktsiooni tugevuse säilitamine, samal ajal hoidudes välisilmes pöördumatute muudatuste tegemisest.
Vanasõidukeid ei saa muidugi hoonetega otseselt võrrelda, kuid tundub et mingid arengud on siiski sarnased. Pean tunnistama, et ka minu jaoks on pleekinud-kulunud originaalvärvi all masin väärtuslikum kui "nagu uus". Renoverimisel on kerge hoogu minna ja teha masinast prillikivi, kuid nii võib kaotsi minna auto senine ajalugu ja eripära. Eks see jääb iga taastaja enda otsustada, kus on tema jaoks sobiv tasakaalupunkt.
When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Postitused: 1,459
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
38
29-08-2011, 14:04 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-08-2011, 14:06 PM ja muutjaks oli
spitfire.)
Kui taastatav isend on läbi ussitanud, siis tegelikult puudub ju alternatiiv, siis on ju ainult küsimus kas võtta taastamisel sihikule must number või mitte. Kui palju omanik raatsib plekki põletada.
Samas kui juba kerkib üles küsimus, et kas säilitada vana värv, siis järelikult on olukord lootust andev. Läikivaid viimase vindini poleeritud isendeid viskab pidevalt juurde, originaalvärvi praktiliselt ei kohta. Nagu Indrek juba mainis, keegi-kunagi-kusagil 50 aasta pärast võib ka sellest autost läikuva muna teha, ege siis ajalugu täna siin ära ei lõpe. Jäta talle võimalus olla sama dilemma ees, üritada säilitada või siis mitte. US ja A-s on praktika selline, et originaalvärviks võib lugeda kuni 2 ülevärvitud detailiga autot, ehk siis kui on üle värvitud vaid üks tiib ja üks uks loetakse auto originaalvärvi all olevaks. Leida 20-30-ndate auto mis on originaalvärviga on tõeline haruldus, samas kui samadest aastatest läikivaid ja veel rohkem läikivaid autosid leiab (sadades) tuhandetes.
Tähtis on alati tervik, kui vanale asjale kruvida külge uus detail ja see oma "uudsuses" põletab silma, siis see ongi vale. On kaks ise asja, mida minu arvates tihti segi aetakse on: "katki" ja "vana". Nii kaua kui asi ei ole katki on Ok, las ta olla kulunud-pleekinud aga kui see moodustab ühtse terviku kogu ülejäänud autoga on kõik korras. Tihti vahetatakse vidinaid ainult selle pärast, et see oli "vana". See ju ongi point, vana asi peabki välja nägema nagu vana. Ja asja meeldivam pool, plekk jääb ka alles.. (selle eest ostad pärast teise veel.. ja siis kolmanda
.
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Postitused: 730
Teemad: 323
Liitus: Feb 2006
Maine:
7
Kuna konkreetse teema algataja mainis ühes teises teemas seda sapakat, siis mul tekkis arusaam et hakatakse sapika originaalvärvi taga ajama ja taastama. Mõttetu töö, mine ja osta venest sapakas, seal on neid valida värvitoonides ja läbisõite on juhtunud ala 300km kuni 3000000km välja. Venest toodi läbi eesti ja viidi soome ziguli 01 läbisõit 8000km , auto oli nagu tutikas, venest saadi kätte ta 15K krooniga.
Ma saaks aru kui jutt käiks ntx zis,gaz 12 13 14 või zil limo originaalvärvi säilitamisest.....
Kõik muud vene autod on üldisemas plaanis venekeelset zargooni kasutades jerundaa ja tšepuhaaa!
Sapakat võid hoolika otsimise ja luuretöö tulemusena leida päris maasikat ka kui viitsid käia pässe ülekuulamas, Võid leida sellise mille juures ei pea midagi peale pesu tegema ja lükk kohe musta numbri kandidaadiks.
Saan ka aru ntx sellest kui mul kadunud sõber säilitas M410 sedaan agronoomi ehk nelivedust millel on spido peal vaid 8000km. See on väärt säilitamist sellisena nagu ta oma kulumisastmes on. Kuid seal juures ei peaks isegi midagi pesema ega poleerima, tuleks jätta nii nagu on , peamine et on puhas.
http://www.motoristiklubi.eu : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!