K-750,1961a
#1
Tere
Teen ka siis oma rattast teema.
Raam ja muu paksem kraam juba käis aasta tagasi haavlipritsis,peale seda happekrunt selga ja hetkel halli krundi all.Pildid panen edaspidi.
Kõige suurem mure hetkel dokide korda saamisega.Häda selles,et rattal olemas rohelised dokid(ca 15 a tagasi väljastatud),aga 10a tagasi surnud isa nimel ja käsi ei taha kuidagi notarile min 200€ välja käia.Kas on mingit soodsamat viisi asjad korda saada?
Ratas ise kõik need aastad ühes peres olnud,vanaisa ostis,vanamees sõitis ja nüüd üritan uuesti korda teha.
Vasta
#2
Tõenäoliselt järgi tehtud ostu-müügi lepinguga sa seda enam registreerida ei saa.

Tuleb osta mõni korras dok. masin varuosadeks.
Vasta
#3
Kütusepaagil eemaldasin kummihoidjad ja üllatus augud läbi roostetanud.Parandamine ilmselt tinutades,leeklambiga soojaks ja jootma?Millise tinaga,vajalik vist saltser,kust materjale saada või viitsib keegi kogenum asja ise korda teha?Igasugune info teretulnud.
Vasta
#4
(30-10-2013, 20:30 PM)muska71 Kirjutas: Kütusepaagil eemaldasin kummihoidjad ja üllatus augud läbi roostetanud.Parandamine ilmselt tinutades,leeklambiga soojaks ja jootma?Millise tinaga,vajalik vist saltser,kust materjale saada või viitsib keegi kogenum asja ise korda teha?Igasugune info teretulnud.
Mina lasin paagil mõlemad küljed ära vahetada ja siis panin ka uued plekid kummide jaoks.
Mul on vist 5 paaki ja kõigil augud sees.
Vasta
#5
Nii nüüdseks raam ja kiiged värvi all ja kuivavad.Käisin kaarutasin kolakastides ja leidsi 4 korras korpustega tilgakujulist tagatuld ja 1 veits muljutud mille ise kunagi ära rihtisin Sad .Punased klaasid harkus saadaval,aga vaatasin kataloogi netis ja alumist valget nr tule klaasi ei paku,millest olete teinud või kust olete saanud?
Mootor seisnud vast aastast 1994,enne seda oli korras ja töötas,kas on mõtet lahti kiskuda?Kuidagi ei tahaks lisatööd.
Vasta
#6
Lihtsalt huvi pärast küsin, milline tagatuli sul külgkorvi külge läheb? Teadupärast peaks olema 61. aasta isendi külgkorvil veel see väike tilgakujuline tagatuli, ilma numbrituleta FP-7. Tsiklii külge peaks käima originaalis FP-220. Mul endal on küsimus kas seda FP-220 on ka ilma numbrituleta varianti? Ükski kataloog ei näita seda, aga ometi selliseid replikaid tehakse.

Mootori koha pealt - mina võtaks ikkagi silindrid maha, vaataks kolvid/rõngad/kepsud ja nende lõtkud ja paisumispilud üle. Kui kaua aega seisnud ja just õli täis pole valatud, siis oleks mõislik ka klapid üle kontrollida, väikse soveldamine ei tee kunagi paha, hiljem on mittepidavad klapid suurem mure. Veel võiks kontrollida, et hooratta polt kinni oleks ja sidurikettad kulunud või õlised poleks.
Vasta
#7
Tagatuleks korvile läheb ikka see nr tulega.Olen enam kui kindel,et tuli tehasest sellega kuigi jah viimane rääkija lahkus ammu.Käik jupid mis aja jooksul vahetatud on kastides olemas.Esilatern miskipärast vahetatud ja lisaks olemas ka see jublakas lenksul millest käivitamisel süüdet varasemaks keerad.Vatan teiste projekte ja neil esitule võru ülevalt laiem ja meeldib rohkem,mul sellist aga pole. Sad Isegi korvipealne tuli teine olemas,aga korpus pisut muljutud.
Vasta
#8
(21-09-2015, 19:42 PM)muska71 Kirjutas: Tagatuleks korvile läheb ikka see nr tulega.Olen enam kui kindel,et tuli tehasest sellega kuigi jah viimane rääkija lahkus ammu.Käik jupid mis aja jooksul vahetatud on kastides olemas.Esilatern miskipärast vahetatud ja lisaks olemas ka see jublakas lenksul millest käivitamisel süüdet varasemaks keerad.Vatan teiste projekte ja neil esitule võru ülevalt laiem ja meeldib rohkem,mul sellist aga pole. Sad Isegi korvipealne tuli teine olemas,aga korpus pisut muljutud.

Esihark on ikka hoobadega, nn lambajalg või on ajajooksul juba uuema vastu ringi vahetatud? K-750 vahemikus 1959-1963 oli väiksema esitulega (nagu M-72-l), millel tulevõrul pardinokka polnud. See tuli alles peale 1963. aastat, mul vast üks selline ülearune vedeleb kuskil. Mul endal pikaajalisema projektina käsil 1963. a K-750, lugeda lähemalt saab siit (kunagi teen küsimuste jaoks teema ka siia foorumisse): http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewforum.php?f=91

Panen ka paar pilti 1961. aasta kataloogist.

         
Vasta
#9
Esihark ikka lambajalg,kuigi minu silmad on seda harki näinud ainult aidas naelaotsas rippumas.Vanamees valas õliga miskit soga sisse ja amort kiilus kinni ja ostis poest teleskoobi.Lampajalg esihark palju pehmem ja mugavam.Lambajalg hargi pidurit annab kokku nuputada,aga vast saan hakkama.
Vasta
#10
Silindri ääred õlised,järelikult lekib kuskilt.Papp tihend silindri ja karteri vahel mis rohelise seebiga kokku määritud.Kas õli tulnud tihendi vahelt või läbi silindri?On kellegil targemal kogemusi?Lähipäevil pesen mootori ära ja siis tuleb pisut lahti võtta ja klapid üle käia nagu soovitati.Väntvõlli taga endiselt see vilt tihend.Kuskilt lugesin,et austatud motamees oli sinna aretanud zimmeri,äkki saaks täpsemat infot?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#11
Tavaliselt on leke selle kaane vahelt, kust klappe reguleeritakse. Seal voolab kenasti mõõda ploki ja silndri vahelist ühenduspinda alla...

A.

PS: Kui vene keelest aru saad, siis selle mehe kanalis on terve rida videosid M-ilise mootori remondist ja hooldamisest. Väga asjalikud.

https://www.youtube.com/watch?v=Q9KJUp8PLcE
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#12
Üks potensiaalne lekkekoht õliste silindrite puhul on ka vedrutaldrikute all olevad korgist tihendid. Need tasuks ka ära vahetada.

Väntvõlli vilttihendi asendamine simmerlingiga on ka hea mõte, aga siis tuleb üle kontrollida ka vastav pind hoorattal. Oluline on õige mõõt ja pinnakaredus tihendi jaoks, et tihend õli peaks ja kestaks. Väntvõlli otsakaan tuleb ringi treida ja sisse läheb sinna simmerling mõõtudega 50x65x8.
Vasta
#13
(24-10-2015, 00:24 AM)Illimar Kirjutas: ... Väntvõlli otsakaan tuleb ringi treida ja sisse läheb sinna simmerling mõõtudega 50x65x8.

Treimistöö, mis muud.
Ega polegi midagi suurt lisada. Simmeri möötu ei mäleta.

Motamees@kodust väljas
Vasta
#14
Orginaal korvi porilaud aastatega sõelapõhjaks muutunud.Pildil üks doonori jupp,päris orginaal veel hullem.Tehases need lained tehakse stantsil,aga kuidas neid orginaalilähedaselt järgi teha?Plelkkseppadel mingid rullid aga need peened ja ei sobi,on ideid või kuidas teised teinud on?Või äkki kellelgi korralik olemas?Kaasaegsem dnepri oma mul olemas ,aga see kohe mette ei lähe ja on üle.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#15
Doonoril on juhtmetunnel kobe, st pole läbi mädanenud? Mul üks natuke mäda porikas üle, vaata pilti, äkki saad sealt endale vajaliku osa.
Vasta
#16
(02-11-2015, 01:40 AM)Illimar Kirjutas: Doonoril on juhtmetunnel kobe, st pole läbi mädanenud? Mul üks natuke mäda porikas üle, vaata pilti, äkki saad sealt endale vajaliku osa.

Väljast kobe seest mäda lisaks väike muljutis seal üleval augu juures.
Kiskusin ka siduri ja hooratta maha ja üllatus suur sees vilttihend asemel naeratas zimmer vastu Smile Karter väljast alyt kergelt õline ja zimmeri panen küll uue.Vanamees oli juba 70-ndatel zimmeri sisse aretanud.Teist mootorit pole vaadanu,et kas seal ka zimmer.
Vasta
#17
(24-10-2015, 12:26 PM)Sisu Kirjutas:
(24-10-2015, 00:24 AM)Illimar Kirjutas: ... Väntvõlli otsakaan tuleb ringi treida ja sisse läheb sinna simmerling mõõtudega 50x65x8.
Minul sees zimmer 45x60x7
Vasta
#18
See 45mm sisemõõduga simmer ilmselt sellepärast et hoorattal on õlitõrje keere.Muidu on jah 50 mm hooratta ots aga keere tuleb maha treida.Siis jääb järgi 45mm.Hetkel just sama asi käsil,ei teagi mida teha ?Panna uus vilt või treima hakata,tuleb siis parem kah või?
Vasta
#19
Kui survet karteris pole,siis kõlbab ka vilt,kui vänt juba väljas,siis pane simmer.
Vasta
#20
Ei m'leta lapsepõlvest,et sealt oleks kuskilt õli lekkinud ja probleeme.Kunagi sai pensu ja pinsliga lugematu arv kordi mootori pestud puhtaks.Soovitan ka zimmerit.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne