VeoBagi taastamine
#1

Mõtlesin teha teema bagi taastamise kohta ehk on teistelgi huvitav jälgida tööde ja toimetustest.
Bagi ehituse mõte tuli kui kolleeg Kingiseppa (Kuressaare) Kommunaalis (ise olin samas ettevõttes autojuht) oli ehitand omale Gaz 51-52 baasil veobagi ja koos Temaga käidud ka võistlusi vaatamas. Sealt sündiski idee hakata ehitama omaleki võistlus autot. Ei tahtnud olla kolleegile konkurent arvasin et teen siis Gaz 53-me baasil auto. Ehitus algas 87a. ja kasutatud sai tollajal mahakantud prügiautot. Sama aastal sai käidud võistlusi vaatamas ja nii öelda tööstus spionaasi tegemas ehk siis vaadatud/uuritud üht ja teist autot ja loomulikult ikka põhjalikumalt neid autosid kes ikka esirinnas olid. Muidugi sai ka ehituse käigus oma lahendeid kasutatud. Vahepeal olin töökohta vahetand ehk siis kolinud tubase tööpeale ja täpsemalt olin ATB 11 (Saaremaa Autobaas) treial, mis andis võimaluse hankida uusi juppe ja ka rohkem aega ehitada. 89a. kevadeks oli auto valmis ja esimene proovisõit sai ette võetud Kogula RalliKrossi rajale. Kui sõitsin Kuressaarest Kogula (Kuressaare Kihelkonna mnt.) poole tuli kange tahtmine taksoga (Gaz 24) võidu kihutada, kiiruseks oli umbes 90-95km/t hakkas bagi loopima ja tulemuseks oli esimene kord (asfaldil) üle katuse ja maandumine ratastel maantee kraavi. See siis esimene ekstreem.
89a. hooajal sai võidu kihutatud nii eestis kui ka lätis (enamus sõite kahjuks Lätis sest eestis oli sell ajal ainult kaks 53-m bagi), parim tulemus oli Lätis Riia küljeall 9-s koht(autosid oli siis üle 30-ne) aga muidu nii keskmine 10-20 vahel. 90a. algas eesti aeg ja tuli mõelda elamisele ja bagi jäi seisma. 97a. korra sai bagi uuesti üle värvitud ja paar ringi Kogula krossirajal sõidetud ning taas jäi seisma. Üritasin küll hakata peale ehitama Gaz 13-14 mootorit ja selleks tarbeks ka raami pikendatud kuid vast liha jäi nõdraks ja nii ta siis looduse hoolde jäi.
Selle aastal Miniklubi SügisTalgudel JJ Vanatehnika Varjupaigas tuli peremehega jutuks et selline huvitav asi Saaremaal seisab ja mille võik tuua Varjupaika.
(ei hakka foorumi mahtu kulutama panen pildid ülesse albumi lingina)
http://album.ee/node/25923033/50290343

EinoSmile

Täna sai siis rääkimine ja mõte esimese alguse ja JJVV peremees koos oma komandoga toimetasid Bagi Sauele. Miks just Sauele??Rolleyes Aga minu ettepanek oli et taastan bagi ehk siis sean sõidukorda ning siis annan üle.Smile Ja seda teoks teha on minule lihtsam kui see ehitus toimub Sauel.
http://album.ee/node/25956986/50290343
Kuna bagi on seisnud umbes 14a. siis oli peale tekkinud looduslikult rohekas kiht ja ka transpordiga mustus siis esimesena sai täna õhtul tegeldud suure kõndsa maha pesugaBig Grin.

EinoSmile
Kuna aastatega on tehnika sõbrad oma töö teinud ja ka mõned jupid jalad alla võttnud kas siis Kuusankoski või siis mõne muu tehnika külge oleks vaja järgmiseid juppe:

Gaz 53
Kardaan pikem osa koos ristidega või siis eraldi uusi riste;
Jahutus radikas;
Piduri peasilinder;
Armatuuri kellad (vesi, õli, ampermeeter, bensiin, spido)
Piduri vaakum võimendi;
Süütelukk;
Käimari laagrid, simmerid, tihendid

Volga Gaz 24
Siduri peasilinder;

Maz ...
Esimesed amordid 2tk

Jawa
Tahomeeter
Kindlasti veel midagi aga eks töökäigus selgub.

Jupid ei pea uued olema kuid siiski kasutus kõlbulikud ehk siis töökorras.

Praegalt olen juba juurde hankind Gaz 53 mootori
http://album.ee/node/25923043/50290343
Ja ka kokkulepe olemas Ikaari taga tulede kohta.

einoSmile
Kommentaarid ja näpunäited alati teretulnuWinkd
Vasta
#2

Ühe GAZ-53 veobagiga sõitis meil 80ndatel aastatel minu mäletamist mööda hilisem Mõisaküla linnapea Arvids Tisler. Aga väga tore uudis, et selline sõiduk Järva-Jaani saabumas on.Smile Jõudu ja edu masina korrastamisel!

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#3

Tore et selline veobagi(krokodill) leiab oma koha muuseumisSmile
Veel parem kui uuesti võistlemas oleks - aga arvestades Saaremaa ja mandrite vahelist sõidukulu - siis jahSad parem muuseum kui Kuusakoski.
Kõigepealt selgitaks et veobagi - rahvasuus"krokodill" ei ole üks ja sama asi.Krokodill on ikka V- mootoriga.Olgu siis 53,Tshaika(gaz-13) vms. Veobagi varustatud gaz- 51 mootoriga on lihtsalt veobagi mitte "krokodill"
Nõukaaegsetest ja meie vabariigi algusaegadest mul kindlat infot pole aga "krokodel"on tegijad-võitjad olnud ikka meie lõunanaabrid.
Väidetavalt nemad selle masinaklassi leiutajad olidki. alates 2000a.olen kõigil eesti mv etappidel käinud ja siis olid vaid veobagid(gaz- 51/52) 2003a.Varstus tulid siis uuesti"krokod"Valgast.
Valgamaa mehed Andrus Tiideberg ja Vahur Lillman - kes ise ka masinate konstruktorid/ehitajad jne.
Kõige osavõtjaterikkam võistlus selles klassis oli 2008a.Tapa etapp.
Võistlejaid kokku 13.Leedukaid-3,lätlasi-2 ülejäänd eestlased-8.
Peale seda on asi jälle allamäge läinudSad
Sellel hooajal sõitsid vaid kaks kohalikku"krokodilli".Pilootideks Marek Kõbu/Mait Mäesaar samal autol ja Margus Vainumets.
Ometi oli see aasta eriline, sest murti lõpuks lõunanaabrite võidutsemine.Big Grin
Lingid sellel teemal:
http://rally.ee/?a=a009&b=8891
http://rally.ee/?a=a009&b=8932
http://rally.ee/?a=a009&b=8992
http://www.youtube.com/watch?v=r4EPAXZUlDw
Loodame et krokodillid(kes vist ühed vanimad maismaaelukad) ei sure välja ka meie krossiradadelt.

Vasta
#4

Minu meelest nimetati omal ajal slängis (ma ei tea, vbl ka praegu) "krokodillideks" ikka kõiki veobagisid, sõltumata mootorist (GAZ-51/52 või GAZ-53). Pole eales kuulnud, et oleks sellist vahet tehtud, et üks on veobagi ja teine "krokodill".

Võib-olla see vahetegemine tekkis siis hiljem, kui mina enam võistlusi vaatamas ei käinud.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#5

(23-10-2011, 16:36 PM)Sillu Kirjutas:  Minu meelest nimetati omal ajal slängis (ma ei tea, vbl ka praegu) "krokodillideks" ikka kõiki veobagisid, sõltumata mootorist (GAZ-51/52 või GAZ-53). Pole eales kuulnud, et oleks sellist vahet tehtud, et üks on veobagi ja teine "krokodill".

Võib-olla see vahetegemine tekkis siis hiljem, kui mina enam võistlusi vaatamas ei käinud.
Mnjah.olen sinu jutuga nõus,et kunagi nimetati kõiki veobagisi"krokodeks".Siis nõuka-aja lõpul oli neid ikka väga paljuSmile
Enamuses majanditest ja EPT-dest oli ikka mõni bagi.
V mootoriga masinaid oli aga alati vähemuses ja tihti staritisid kõik koos(sõltumata mootorist) Ehk - kõik krokod.Selleks peab ikka palju krossidel käima,et "köögipoolelt"kõike teada.
Sama jant tekib ilmselt uuel 2012 hooajal. Kuna"krokosi" oli see aasta Eestist vaid kaks,pluss üks leedukas ja kolm lätlast - ikkagi vähe.Eeskirjade järgi peab mv-de läbiviimiseks olema võistelnud vähemalt 7 erinevat võistlejat.Seega plaanitakse bagidele ühisklassi.
See aga tähendab et 51/52 meestel pole enam eriti pjedestaalile asja.Pole ju võimalik 51 mootoriga konkureerida näit.forseeritud gaz-13/14 mootoritega.
Seega - see klasside ühendamine võib ala kui sellise üldse välja suretadaSad
No aga loodame parimat.


Vasta
#6


Kui sõitsin Kuressaarest Kogula (Kuressaare Kihelkonna mnt.) poole tuli kange tahtmine taksoga (Gaz 24) võidu kihutada, kiiruseks oli umbes 90-95km/t hakkas bagi loopima ja tulemuseks oli esimene kord (asfaldil) üle katuse ja maandumine ratastel maantee kraavi. See siis esimene ekstreem.

Ekstreem kindlasti ja hea et rihmad peal jne.kõik õnnelikult lõppes.
Saan jutust aru et läksid siis bagiga nö"omal jalal" võistluskohta.
Ega praegustki näit.Võrumaa krossidel panevad mõned kohalikud mehed krossikaga nö.omal jalal kojuWink
Aga olen kuulnud suurelt kiiruselt katuse teinud bagi/veokameestelt, et hiljem ikka annab tunda.Rihmade alt sinine ja muidu ai-aiSad peale võistlust.
Ühte betooni peal katust olen ise näind/filmind.See oli Tartus 2000a.
Lätlastest isa-poega ei mahtunud rajale ära.Papa Leimanis elas üle korraliku"võlli"ja lõpetas sõidu vastu kohtunikebussi.Mees sai ikka päris korralikult raputada ja kuulu järgi ei olevat isa-poega enam tükk aega omavahel rääkind/suhelnud.Video on ka aga
kvaliteet ja filmimisoskused tolle aja kohased.
http://www.youtube.com/watch?v=IYI_NNJTGcE
Mõni pilt ka 90-91 "krokodest" Jaanikeses.Piltide autor: Silver Kuik


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                           
Vasta
#7

Sell korral eriti palju ei ole liigutanud. Kuna üks esimene mootori kinnitus oli jalutama läinu siis viisin allesjäänud kinnituse töömehele et meisterdab siis uue. Samuti saab homme tehtud tehin Ikaari taga tulede omandamiseks ja osta.ee muretsetud esimesed mootori padjad. Järgmine kord kui kodu jõuan tuleb nädalane puhkus siis vast saab rohkem tegutseda. Pika otsimise peale leitsin ka ühe vana foto, kus võistlustel see tehtud on enam ei tea. Kui kellegil leidub veel ülesvõtteid vanemast ajast (80-nd lõpp) siis võib siia lisada ja samuti mälestusi sõitudest.
http://album.ee/node/26019311/50290343

EinoBig Grin
Vasta
#8

Vahepeal suurt midagi polegi toimunud. Eks praegalt selline aeg kus saab hankida puuduolevaid juppe
http://album.ee/node/26089963/50290343
ja põhiliselt mini mootori kõrvalt keeranud bagi küljest väiksemaid juppe ära. Samuti vähe aaval valmistan ära keeratuid ette liivapritsi viimiseks. Siit siis tuleb küsimus,Rolleyes et millist krunti võiks panna pärast peale? Asja mõte ei ole nii läikiv/särav masin teha aga et ilmastikule värv vähe kauem peal seisaksSmile
Täiendasin ka esimeses postituses nimekirja puuduolevatest/vajaminevatest juppidest

einoSmile
Vasta
#9

Krundiks julgen soovitada Epoprimi,hea hinna ja kvaliteedi suhtega.

http://www.rilak.lv/index.php?lng=ee&id=...dbfn=metal
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne