Talvele vastu naelkummidel
#1

Tere kõik siinsed velomehed!

Liiklen aastaringselt jalgrattaga Desna. Paljud ei mõista miks aga on selline kiiks ja kõik. Eelmise talve suutsin läbi ajada ilma kukkumisteta. Maru libe oli küll aga jäin ellu. Et asi tuleval talvel nii hull ei oleks vajan paremat pidamist. Vajan naelkumme. Kuna aga eestis 20" rehvidel turgu ei ole, ei ole võimalik neid siit ka osta. Peab ise tegema.

Pöördun teie kõigi poole. Kuidas, mis, mida ja kui palju?
Kuidas valmistada naelkummi jaalgrattale?

Või mingeud alternatiivseid lahendusi.

Talve küll ei taha aga siiski,
motoblokk

http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#2

Kunagi sai pandud sobivas mõõdus ratta veokett rehvi peale.

Sõidusuunas.

Kippus küll maha jooksma, kuid kui rehvis hea rõhk sees, siis hoiab kinni.

Võid ka proovida kruvide/poltide keeramist läbi rehvi.
Ning topelt õhukumm sisse.
Vasta
#3

Schwalbe Marathon Winter 20" on kataloogis olemas iseneesest. Äkki kuskilt saad ikka tellida ? Fixus näiteks ? või telli kuskilt väljamaa netipoest.
Vasta
#4

http://www.davison.com/creators/2010/12/...your-bike/
Vasta
#5

Pole küll asjatundja sellel alal, aga Soomes pidavat "tallapressi" naelikuid liikuma küll. Äkki mõni sõber käib üle lahe, las uurib.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#6

Väikese vahepalana:

Kunagi lappasin mingit pätsuaegset tehnikalehtede pakki ja seal õpetati igasugu vigureid, mis avitasid inimesi kerge vaevaga igapäevaleu lihtsamaks teha. Meelde on jäänud sellest ka jalgratta talvekõlbulikuks muutmine. Selleks võeti mingist materjalist (äkki oli nakh) lint ja hakati kodarate vahelt üle rehvi spiraalis seda riba keerama ja iga kord rehvi väliskülge pandi läbi selle riba suure peaga papinael, mis lõigati hiljem vajalikku pikkusesse. Mida enam ei mäleta on see, kuidas selle riba otsad lõpuks omavahel kinnitati. Esiratta alla aga pandi suusa ots, millele olid tehtud kinnitused ja kuidagi ratas ise lukustati. Kahjuks pole eriline rattamees ja seetõttu pole ise kunagi asja katsetanud.
Vasta
#7

(10-11-2011, 10:12 AM)pvr Kirjutas:  http://www.davison.com/creators/2010/12/...your-bike/

Täitsa põnev. Samas ei oska ette kujutada, kuidas jääl toimib. Samuti kas tuleks panna peale mitte päris täis kummile ja siis see täis lasta. Ja kas oleks mõistlikum võtta sügavama mustriga rehv või slikim.


http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/sets
--------------------------------------
Minu albumid
Vasta
#8

http://vimeo.com/9676610

puust ja punaseks, kuigi kes teab kas sellel "suvel" seda üldse vaja läheb

Vasta
#9

(10-11-2011, 01:07 AM)tõnn Kirjutas:  Kunagi sai pandud sobivas mõõdus ratta veokett rehvi peale. Sõidusuunas.
Kippus küll maha jooksma, kuid kui rehvis hea rõhk sees, siis hoiab kinni.
Jah, seda sai tehtud justnimelt "kokukatega", millest ehitasime spetsiaalseid talvevelosid daunhillimiseks Vanakalt ja mujalt Mustamäe mägedelt. Aga tavalise desna-rehvi peal ei tahtnud kett väga hästi püsida, sestap installisime alumiinist 2-rattalise aiakäru laiemad rehvid ehk ehitasime ehedad MTB'd ja nendega sai juba kõvasti sõidetud. Vedas ja pidas jääl/lumel imehästi, otsejooks asfaldil oli ka hea aga kergelt "libe".
Tänaste laste-MTB'de maastikurehvid aga võiks juba ise ka talve sobida, too Desna-2, mille mulle Grupp Setsimehi eelmisel Roosta külastusel kinkis, evib ees moodsat veesoontega silerehvi aga taga kunagi unistatud korralikku haralist-laia mudamustrit. Selline võiks ketti küll kenasti peal hoida?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne