Golf III pöördsahaga, Polotrooper ja muud jääraja hoolduse masinad.
#21

(22-01-2012, 20:55 PM)mlsluik Kirjutas:  Käisin garaasis ja pilk jäi pidama riiulil kus seisavad turbod... ja siis mõtlesin korraks golfi pealeWink Selline salakaval muie on siiamaani näosBig Grin
Sellisele kolhvile võiks isegi erandi teha Talveralli mõistes ilma turbotetagi Wink Null-auto eelmisel õhtul ja 15 minti enne teisi rallipäeval oleks vägagi vajalik... Saaks ikka kordi põnevamatele teedele rahva läkitada.
Aga masin on tõesti aus ja kindlasti talviste autospordiürituste korraldajatele maiuspalaks (eriti veekogude pealsete jääradade tegijad). Väike kaal, soe + efektiivsus vs külm ja õudne ATV ja kui nii vaadata, siis ka olematu hind ehitades. Kolhvi-rimaka saab kätte võileivahinnaga ja palju Sul saha süsteemile kulus? Selle raha eest lubatakse vast ATV-ärisse sooja tuppa sisse astuda...
Vasta
#22

(23-01-2012, 17:24 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(22-01-2012, 20:55 PM)mlsluik Kirjutas:  
Sellisele kolhvile võiks isegi erandi teha Talveralli mõistes ilma turbotetagi Wink Null-auto eelmisel õhtul ja 15 minti enne teisi rallipäeval oleks vägagi vajalik... Saaks ikka kordi põnevamatele teedele rahva läkitada.
Aga masin on tõesti aus ja kindlasti talviste autospordiürituste korraldajatele maiuspalaks (eriti veekogude pealsete jääradade tegijad). Väike kaal, soe + efektiivsus vs külm ja õudne ATV ja kui nii vaadata, siis ka olematu hind ehitades. Kolhvi-rimaka saab kätte võileivahinnaga ja palju Sul saha süsteemile kulus? Selle raha eest lubatakse vast ATV-ärisse sooja tuppa sisse astuda...

Jääraja hoolduseks selle golfi kokku kruvisingi, aga näed nüüd, kus iga aasta korralik jää ning rada olnud laiutab praegu pori ja lumi. Jõgi(elva jõgi keeri järve ja emajõe vahel) ei näita ka jäätumise märke, vaatab mis nädala lõpupoole lubatud külm teeb. Tuli välja nagu tavaliseltWink Kui masinat oli vaja siis seda polnud, nüüd kui masin pole radaWink
Ehituseks kulus natuke oma aega pisipõnni kõrvalt ja vast 10euri stutside peale. Jagaja, voolikud, silindrid jms juba varasemast olemas, need nagunii kas tasuta või poolmuidu saadud. Elus võib täinahka ka vaja minna, ja näed-läkski... Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#23

Kuidas sellisesse teehooldusmasinasse suhtuks ARK? Teoorias peaks sellise ju arvele küll saama. No ja nagu kogemus näitab, on sellist kiiret maisnat vaja ka tavateedele. A'la need avalike teede niidikesed, mida talvel KOV lahti ei lükka. Tegelikult ei ole ju vaja lund mööda maapinda ära lükata, täiesti piisav on ~10cm kõrguselt hooga sahaga "läbi lennata" nii, et lumi kaarega kõrvale lendab. Just pääle tuiske jms. Traktor on selleks selgelt liiga aeglane või liiga kallis (uued kiired lääne trakatsid). No ja ka kütusekulu on oluline. Muidugi, kui on lund nii nagu eelmine talv (või ka üleeelmine), kus Tapa rada ja Jaanimäe rada tuli rasketehnikaga lahti kaevata mitte lahti lükata, pole sellega suurt miskit peale hakata. Aga praegustes lumeoludes küll ja enamgi. Hetkel jätsime Talveralli seest välja u. 20 km väga mõnusaid teid just selsinasel põhjusel - võib tekkida probleeme. Saaks need korra niimoodi sahaga läbi sõita ja siis enne rallit veel korra, poleks mingeid probleeme. Ja vaevalt KOV keelaks vabatahtlikku teepuhastust...
Vasta
#24

(23-01-2012, 19:29 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Kuidas sellisesse teehooldusmasinasse suhtuks ARK? Teoorias peaks sellise ju arvele küll saama.

Arki regamise pärast pole pead vaevanud, küll aga mõtlesin et kruvin mõnipäev saha küljest ja käin ülevaatusel ära. Siis sahk ette tagasi ja paar täiendust. Kuna masin on 93a väljalase siis keegi ei keela lisatulede raudasid paigaldadaWink Big Grin Varem sama skeemi järgi käitunud ja pole probleeme olnud, ei tohi olla liialt teravaid nurkasid jne. Ühesõnaga ametlikult saab teedel sõita küll. Piigid tuleb vaid alt ära võtta kahjuks, kuid sel juhul 15" m/s kettidega kiirelt alla. Aga kui passi eriotsatarbelise hooldussõiduki märkmeid saada siis selleks tuleb vist veidi rohkem vaeva näha. Ehk oskab keegi kaasa rääkida sel teemal...

Ise küsin ise vastanWink Et siis vilkur katuseleWink http://www.mnt.ee/public/liiklusseadus/S...kiteks.pdf

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#25

Saha legaalseks saamine peaks läbi ekspertiisi käima.Avaldus ARKsse ekspert vaatab asja üle,mingi annetus riigile.Mõned aastad tagasi oli kord selline.
Vasta
#26

(24-01-2012, 16:51 PM)muska71 Kirjutas:  Saha legaalseks saamine peaks läbi ekspertiisi käima.Avaldus ARKsse ekspert vaatab asja üle,mingi annetus riigile.Mõned aastad tagasi oli kord selline.


Sõidukeid enam hooldussõidukiteks ei registeerita...
Nüüd asi vähe inimlikum...ja õnneks on piisavalt auke seadustesse jäetudBig Grin nagu alati...

http://www.mnt.ee/public/liiklusseadus/S...kiteks.pdf

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#27

Kas sul idee patendiga ka kaitstud on? Igastahes on järgijaid, leidsin sellise fishki.net lehelt.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#28

(29-01-2012, 13:49 PM)metsakohin Kirjutas:  Kas sul idee patendiga ka kaitstud on? Igastahes on järgijaid, leidsin sellise fishki.net lehelt.

Tühja sest patendist, aga pilt on laheWink Kuigi tuleb tõdeda et saha atakk nurk on ikka suht jõhker, sellega võib pinnast kooridaBig Grin Kui maa alt külmand pole siis võib autol rooliratta ja endal ribid tuksi keerataBig Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#29

Sai siis täna jõepeal paar kilomeetrit rada lükatud, kes soovib saab sõitma tulla. Asub siis tartumaal puhja vallas Ulilas, vana paadisadama juurest saab pealeWink Allapoole sõites võib julgelt edasi sõita, ei viitsind täispikkuses lükata.

Paar illustreerivat pilti kah:

           


Panen siia sama teksti mis mujalegi:

ULILA JÄÄRADA!!!
Asukoht: elva jõgi, suunaga Ulilast allapoole, peale saab ulila vana paadisadama juurest. Lükatud osa on ca 1.5km, kuid jää kannab ka allpool. Lihtsalt pole hetkel aega sellega tegeleda, ehk nädalavahetusel.
SÕIT OMAL VASTUTUSEL
PRÜGI MITTE MAHA LOOPIDA JA KÕRKJATESSE MITTE SÕITA Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#30

Njaa, talv on täies hoos. Viimased päevad golf pidevalt sõidus olnud erinevatel radadel, peale ühe hüdrovooliku on kõik kenasti vastu pidanud. Masin on küll nii jääs et hommikuti tuleb kangiga jääd minema peksta mootori ümbert ja käiguhoovastiku vahelt, hüdroõli sai küll kõige vedelama fiskoosusega sisse kallatud aga hommikuti -28 on nagu karamellBig Grin

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#31

(05-02-2012, 16:23 PM)mlsluik Kirjutas:  hüdroõli sai küll kõige vedelama fiskoosusega sisse kallatud aga hommikuti -28 on nagu karamellBig Grin
kusjuures see on vedelik, mis minugi igapäevasõidukil oma olemasolust teada andis: ilma külmenedes hakkas rihmade poolt käivitamise järel undamist kostuma. Esiti sai arvatud, et rihmad on jäigad, aga kui neljapäeva hommikul paar esimest sõidukilomeetrit rool võimendamata oli, jõudsin järelduseni, et undamine ei pärine mitte rihmast vaid selle alt elik võimupumbast. Kiikasin seepeale huvi pärast mudeli Haynes manuaali ja see räägib küll tasemekontrollist, aga erinevalt kõigist muudest vedelikest ei pea selle vahetamist üldse oluliseks. Niiet ilmselt ei loeta seda vedelikku (Dextron II tüüp) antud kohas kondentsisiduvaks ning küllap peaks sinna meie kliimas vaatama "moosi", millel eraldi külmakindlust välja reklaamitakse...

niiet eks Sulle nii jõudu lükkamisel kui tõusmist iga ilmaga Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#32

Ise eestis tagasi ja golf jälle aktsioonis, kõik huvilised oodatud siis tartumaale puhja v. Ulilasse jäärada sõitmaWink

Lisainfo tel 53961379

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#33

Väike video ka kuidas asi salongist vaadatuna välja näeb...

http://www.youtube.com/watch?v=QdJ29czQx...e=youtu.be

Hetkel oli käsil elva jõel jääraja lükkamine...


Masin ise selle talve kenasti vastu pidanud, nüüd eemaldasin kummist tera, raudteraga tõmbab jää korralikult puhtaksWink

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#34

hea et täna golfiga jõele ei läinud vaid vana bagi kasuks otsustasinBig Grin

       

Vähemalt mootori sise-ja välispesu sai nüüd tehtud...
Karterist tuli pea 7liitrit vett...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#35

Nagu vana hiidlane ühes anekdoodis küsis: "Kas sa merjaks said koa?" Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#36

(11-03-2012, 10:08 AM)Basilio Kirjutas:  Nagu vana hiidlane ühes anekdoodis küsis: "Kas sa merjaks said koa?" Big Grin

seekord pääsesin kuiva jalagaWink Bagi sõidab ka juba nagu poleks midagi juhtunud, vw mootor suht lollikindel ikkagi...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#37


Seoses suvise variandiga oleks hädasti vaja kas 4*100 auguvalemiga 15" kahte(vb ka 4) velge või siis välja pakkuda kaks 14" rehvi mis oleksid võimalikult laiad ning võimalikult kõrged. Ei pea olema autorehv, mida tugevam seda parem.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#38

Sai avatud täna pidulikult lumelükkamis hooaeg, sellega seoses tirisin ka maskoti lumehangest välja ning ajasin hääled sisse. Viimased sõidud tegi märtsikuus ning jaanipäeval sai korra käima pandud.

Vanasti oli see golf igavene kirstunael, nüüd aga oli vaja ainult akuklemm peale panna ja võtit keerata. Algul turtsus natuke aga valasin uue bensiini peale ja ning probleem oli lahendatud. Piigid alla tagasi ning sahk ette.
Sahale keevitasin lisaks väikse tugevduse tera taha sest kevadel sai ca 50km/h üks piiripost maha saetud kogemata. Rolleyes Töötuled vaja veel poest uued tuua, vaja küljepeale rohkem valgust.

   

   

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#39

Sinu teemat lugedes tuleb kadedus peale. Big Grin
Kuradi äge agregaat. Praeguses olukorras kuluks täitsa marjaks ära.
Aga kui kiiresti kannatab sellega lükata? Ja kas lükkad mõne madalama käiguga, annad rohkem pöördeid või kasutad kõrgemat käiku?

Almost Again
Vasta
#40

(30-11-2012, 19:14 PM)Necro Kirjutas:  Kuradi äge agregaat. Praeguses olukorras kuluks täitsa marjaks ära.
Aga kui kiiresti kannatab sellega lükata? Ja kas lükkad mõne madalama käiguga, annad rohkem pöördeid või kasutad kõrgemat käiku?


Platsipeal ja hoovis kasutan ikka 1.käiku, pöörded suht madalal. 16" piik haakub piisavalt hästi et ei pea pidevalt rammima, aga kui hanged ees siis ikka tuleb hooga läbi lasta. Kõrgemate hangede puhul olen kõigepeal sahk üleval läbi ramminud ja siis uuesti sahk maas üle lükkanud, muidu kasvab lumevall üle auto katuseWink

Eelmine aasta jääradasid lükates lasin ikka 2-3käiguga, hommikuti hooldussõite tehes sai vahest 4-5 ka sisse lükatud. Kui 10cm kohevat lund peal siis ega üle 70km/h eriti ei lähe. Kevadel lükkasin jõepeal ca 10cm paksust sulalund, esimene käik ja praktiliselt põhjagaasWink Sellest on video ka netis.
Pulli saab korralikult masinaga. Selleks ta tehtud saigi. Rolleyes
Ikka peetakse kinni ja uuritakse masinat... Täna just kiitsin ühele vanapapile masinat et hästi hoitud masin, suvel sõitnud poleWink Big Grin

Üks küsimus ka foorumirahvale, ei ole läbi hammustanud milles uba. Vahest on nii et kui pikemalt seisnud siis ei lähe käima, säde puudub.Aitab see kui süütepoolilt juhtmed korraks küljest ära tõmmata ja veidi oodata. Siis pistik külge tagasi ja läheb esimesest pöördest. Kui hommikul juba korra käima läinud siis päevapeale enam rohkem probleeme pole.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne