Naistejalgratas MIFA
#1

Ühe talumajapidamise külastamisel jäi silma selline naisteratas. Raami silti uskudes on see Saksamaal toodetud MIFA.

[Pilt: mifa1.jpg]

Oskavad siinsed korüfeed lähemalt ja kaugemalt öelda, kas tegu on reparatsioonirattaga või hoopis varasema vabariigi ajal siia eksporditud konditreenijaga?

Mis on sellest kompotist originaal? Kindlasti on vale esiratas ja tagaporilaud, puudu esipidur, sadul, ketikaitse jne. Esisiltki räsitud ja päevinäinud.

On kedagi, kes sellist sõidukit nähes on valmis oma naise panti panema ja joomise maha jätma?

Rohkem pilte siin: http://imageshack.us/g/39/adler1.jpg/

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#2

Lugupidamisest ksf! Aspelundi ja tema tekkinud jalgrattahuvi vastu lisan mõne rea, eks korüfeed vb täiendavad, kui aega saavad.
Oleksin selle Mifa rahulikult reparatsioonirataste hulka seadnud, aga paraku raaminumber justkui räägiks teist
http://www.tilman-wagenknecht.de/nummern/mifa1.pdf
Ürgse välimusega on ka tagaratas, nagu kirjutatakse - ühtlaselt kumera profiiliga, 2 -realise kodaraasetusega jne velg, mis sobiks rohkem 20 -ndatsse. (kuigi jäi segaseks, mis see raaminr ikkagi oli, kas 793xxx või 733xxx ja mis aastatesse asi võib jääda. ) Tagarummul peaks sodi all ka aastaarv olema.
Küsimus, kes mida on valmis ohverdama ja panti panema, on jällegi raske ja keeruline, vb ka mitte. Ise olen juba pikemat aega rohkem tablettide peal ja joomist ei tahaks kuidagi maha jätta, seda enam, et oleme Euroopas juba jällegi langenud mingi koha võrra absoluutalkoholi tarbimise absoluutarvestuses ning kui järgmisi kokkuvõtteid tehakse, siis vaevalt minu haiguslehte ja tablettide tarvitamist arvesse võetakse ning kukkumine on veel rängem. Panti ka nagu eriti midagi pole panna, ühesõnaga, omal ajal masstoodetud ja ülilevinud Miihva, vb mõnel oleks vaja oma erakogusse või Eest Jalgrattamuuseumi.
Lenks tundub kuidagi eriti jõuline ja jõhker, aga ilmselt lihtsalt optiline illusioon.
Lõpetuseks Ants Taela sõnadega - aga muidu ilus tants!
Vasta
#3

Originaalfotot vaadates tundub olevat 733xxx.

Tagarata on rantmantliga veljega.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Iseenesest üsna huvitav raam : esiosa välismuhvidega, 30- nendate lõpupoole lenksu ja reparatsiooniratastel nähtud raamisildiga. Kõik tahapoole jääv tundub olevat justkui palju vanemast mängust. Vändaga kokkupressitud ketiratas võib olla nii sõjaeelne, -aegne, kui ka -järgne. Endal vedeleb kusagil kastis samasugune. Tasub lähemalt uurida.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#5

(20-11-2011, 17:53 PM)Ostap Bender Kirjutas:  Iseenesest üsna huvitav raam : esiosa välismuhvidega, 30- nendate lõpupoole lenksu ja reparatsiooniratastel nähtud raamisildiga. Kõik tahapoole jääv tundub olevat justkui palju vanemast mängust. Vändaga kokkupressitud ketiratas võib olla nii sõjaeelne, -aegne, kui ka -järgne. Endal vedeleb kusagil kastis samasugune. Tasub lähemalt uurida.

Kas see ketiratas tingimata vändaga kokku pressitud on, ehk ikka keermega kinnitud vända külge?
No ja eks tagaporilaud ja pakiraam, need muidugi ka teisest ooperist, tagaratas ilmselt vahetatud nagu esimenegi ja ilmselt jääb totmine sinna segastesse aastatesse, mille kohta sakslastel omalgi graafikus andmeid napib.( Koostajal ka vedru maha käinud ja huvi kadunud või äkki ka mõni objektiivne põhjus, et tabeleid/graafikuid pole enam uuendatud.)

Vasta
#6

Mäletan et mul justkui sarnane keskelt kumerusega irdosa kokkupressitud kujul, võin ka eksida.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#7

(20-11-2011, 15:16 PM)Aspelund Kirjutas:  Originaalfotot vaadates tundub olevat 733xxx.

Tagarata on rantmantliga veljega.

A.

1939.

Seega võib tagaratas õige olla, kui arvestada, et jalgratas on toodetud siinse turu jaoks (Saksamaa siseturu jaoks kasutati siis juba ammuilma traatäärisega rehve).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

(22-11-2011, 02:51 AM)valdo Kirjutas:  
(20-11-2011, 15:16 PM)Aspelund Kirjutas:  Originaalfotot vaadates tundub olevat 733xxx.

Tagarata on rantmantliga veljega.

A.

1939.

Seega võib tagaratas õige olla, kui arvestada, et jalgratas on toodetud siinse turu jaoks (Saksamaa siseturu jaoks kasutati siis juba ammuilma traatäärisega rehve).

Võib õige olla, võib vale olla.... Vanatüübi velg 30-ndate lõpus suure saksa tootja jalgratta all, kui tõenäoline see on, ksf! Valdo ?

Vasta
#9

(22-11-2011, 15:21 PM)kass Kirjutas:  
(22-11-2011, 02:51 AM)valdo Kirjutas:  
(20-11-2011, 15:16 PM)Aspelund Kirjutas:  Originaalfotot vaadates tundub olevat 733xxx.

Tagarata on rantmantliga veljega.

A.

1939.

Seega võib tagaratas õige olla, kui arvestada, et jalgratas on toodetud siinse turu jaoks (Saksamaa siseturu jaoks kasutati siis juba ammuilma traatäärisega rehve).

Võib õige olla, võib vale olla.... Vanatüübi velg 30-ndate lõpus suure saksa tootja jalgratta all, kui tõenäoline see on, ksf! Valdo ?

Niipalju, kui mina tean, valmistasid suured Saksa, Rootsi ja Inglise tootjad siinse turu jaoks rantrehvidega rattaid kuni Teise Ilmasõja alguseni. Kui see ratas on niimoodi siia tulnud, siis on tal arvatavasti selline velg all olnud juba algselt. Jah, ei saa välistada, et tagaratas on vahetatud, aga sel juhul peab vaatama rummu ja aastaarvu seal. Ma ju ütlesingi, et VÕIB olla õige.

Seda nüüd muidugi jah, et siinsetel vaestel 1940-50ndatel ja halvakvaliteetsete nõukaaaegsete rataste ajastul 1960-80ndatel ehitati vanu, sõjaeelseid asju vahel sõidushoidmiseks lugematu arv kordi ringi ja ringi ja ringi... Kui oli kedagi, kes seda tegi ja oli toormaterjali, st poolpeetud vanu rattaid, millede parimaid osi sai taas ja taas igapäevasõidu ratasteks kokku panna.




Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne