Jalgratta raam.
#1

Mul on kodu siginenud üks puretud jalgratta raam.Mina ei ole seda purenud
seda on teinud Ajahammas.
Palun öelge millele see kuulub ja kuna ta tehtud on.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Kõike mida teed,tee hästi!
Vasta
#2

Tsitaat: Mul on kodu siginenud üks puretud jalgratta raam.Mina ei ole seda purenud
seda on teinud Ajahammas.
Palun öelge millele see kuulub ja kuna ta tehtud on.

Küsimus on kerge, vastust leida raske. Infot on vähevõitu justkui. Tundub, et on üks vana ja väärtuslik tükk! Tuleks Ajahambale vasta hammast panna, et siukse asja ära närinud on! Küll ta siis kõik välja laulaks, et kust, kelle ja mispärast ning millal. Aga nii ei ole ilus teha ja ei ole ka ilus sellisele teguviisile üles kutsuda.
Ju vast on tehtud millalgi 30-ndatel ja ilmselt Inglismaal, kuna pole esihargi fikseerimise piduri polti/mutrit ega auku paremal raamikaela poolel näha ja laagrikausside kohalt raamikaela otsad lehtrisse ehk koonusesse on pressitud. Kui oleks raaminumber ja esisildi aukude asetsus ja nende vahelised kaugused, kurblivõlli muhvi alumise külje pilt - siis võiks keegi vast midagi pakkuda, mina neid asju ei tea ega tunne. Pranrslane ehk ikka pole, neid meil harva näha ja ega ma tea ka kuidas need täpselt ehitatud on, natuke küll inglastega osad sarnased.



Vasta
#3

Pikema otsimise järel leidsin ka raaminumbri,aga palun 12 411 163077
Sildi aukude vahe on 42mm.Aga kur-kur-kur.....selle võlli ava ehituse täpsustavad pildid ka.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

Kõike mida teed,tee hästi!
Vasta
#4

Nojah, oli mul tarvis küsida...kole värk. Ei oska enam midagi arvata, enne oli asi justkui selgem kui nüüd... Numbreid on ikka kole palju sinna taotud, ei oska midagi arvata. Silt peaks 3 - punkti kinnitusega olema vist?
Las nüüd teised arvavad.
Vasta
#5

Kas keskjooksu muhvi all pole mitte tähed "MMB3" ?

Mul igatahes kusagil sama numbrilöömis-kultuuriga ja eelpooolmainitud kirjega raamipoolik (viimased raaminumbrid olid vist "54" mida pidasin valmistusaastaks). Kahvlikaela muhvid olid samuti "koonuses".

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#6

Pigem näib esimene number olevat 12 40. Toomisaeg? Mis moodi natsionaliseeritud Kristjan Saar või mõni teine kohalik tootja oma tooteid märgistas?

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#7


Tõesti tugevamate riistadega sudimisel ilmnes Aja hamba jälgede vahelt ka
sildi kolmas auguke.Nii siis ülemiste aukude vahe 37 mm ja ülemistelt alla 42mm.

Kõike mida teed,tee hästi!
Vasta
#8

Iseenesest huvitava mõtte esitas ksf! Ostap. Niipalju kui piltidelt on aru saada, siis raam on kaunis robustse teostusega, muhvide jootmine jms... (vähemalt mulle tundub?). Ja kui võtta tõesti 12/40 tootmisajaks, siis läheb mõte Moskva jalgrattatehasele. Tehas alustas vist inglise BSA baasil ja lõpetas tootmise 1941. Silt kinnitus 3 punktist
[Pilt: mvz-1s.jpg]
Kuidas löödi numbreid ja kui suured need olid, mina ei tea, samuti sildikinnituste kaugusi. Kur..kurblivõlli muhvi allküljel olevad salapärased sümbolid vajaksid ka dešifreerimist, ka kurblivõlli laagrikausil tundub mingi kirje või sümboli kujutis olevat.
Minsk hakkas jalgrattaid tootma väidetavalt 1946, eesti tootjad niimoodi raame ei nummerdanud. Saksa armeeratastele löödi tootmisaastad, 1940 näiteks, aga ei saksa, eesti ega valgevene toodangule mina ei panustaks. Moskva on ka lihtsalt üks variant, minul nendega kokkupuudet eriti pole olnud, Türil on küll üks meestekas, aga seda ei lähe otsima. Ksf! Illi123 -l peaks olema ka moskva tehase toodangut lakapeal.
Moskva tehase MD - 1 pilt Andrei Mjatievi kogust, väidetavalt 1940-nda aasta toodang, detaile kahjuks näha ei ole.
[Pilt: mvz-md-1-1.jpg]


Vasta
#9

<script src='http://img263.imageshack.us/shareable/?i=p1010353c.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>[Pilt: p1010353c.jpg]</noscript>
<script src='http://img444.imageshack.us/shareable/?i=p1010354h.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>[Pilt: p1010354h.jpg]</noscript>
<script src='http://img408.imageshack.us/shareable/?i=p1010355c.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>[Pilt: p1010355c.jpg]</noscript>

Makro võtted on minu Ahilleuse kand.Lakka ei hakanud minema ,tõin raua kokkuostust. BSA koopiaid olen ikka leidnud ,eeldan,et neid siin ärides müüdi. Olen tuttavalt I EW.aegselt mehelt kuulnud,et Vene rattad olid müügil,kuna nad väga odavad olnud,siis neid ka osteti.
Vasta
#10

No vähemalt püüdsid, asi seegi! Aga poleks vaja olnud. Sinu mahlakas ja kujundlik kõnekeel oleks ilmselt palju paremini meile informatsiooni edasi kandnud ning meie silmamunasid paitanud...mis kuradi raaminumber sel Sinu rattal siis on lõppude lõpuks? Ja milks lakapeale naiste Mosvat ei läinud inspekteerima, tegelikult peaks sul info peas või arvutis olema! Kuhjate kraami kokku, ise ka ei tea mis ja kuidas, aga ikka veel vähe! Rolleyes
Vasta
#11


Vot on Mees illi123,lakka ei viitsinud minna ja läheb lihtsalt raua kokkuostu ja
toob sealt 70 aastat vana vajamineva rattaraami.
Ei tea,kas sinna saab kuidagi asju tellida või on tal seal oma hunnik,mis koju
enam ei mahtunud.

Kõike mida teed,tee hästi!
Vasta
#12

(21-11-2011, 23:30 PM)Kroomtiib Kirjutas:  Vot on Mees illi123,lakka ei viitsinud minna ja läheb lihtsalt raua kokkuostu ja
toob sealt 70 aastat vana vajamineva rattaraami.
Ei tea,kas sinna saab kuidagi asju tellida või on tal seal oma hunnik,mis koju
enam ei mahtunud.

No arusaadav, pööningule oleks vaja kahest trpist üles ronida ja pealegi ei ole just päris oma eramu pööning vaid veidi magamistoast kaugemal, aga ikkagi. Ja miks ei ole sildi kinnituse aukude vahekaugusi jms vajalikku, selle asemel on ahvilleuse kõõlused ja udupildid? Sad
Raua kokkuostu on põhimõtteliselt võimalik asju tellida, nagu raamatukogudesse, kui neil omal ei ole sees, siis tellivad kusagilt mujalt kokkuostust. Lähed sinna (või saadad emaili näiteks), ütled, et selline probleem, uurimistöö Moskva Jalgrattatehase toodangust, nemad registreerivad pöördumise ära. panevad väravad kinni ja hakkavad asjaga tegelema...lihtne, selle pärast ksf! Illi123 nüüd küll mingi "votonmees" ei ole, votonmees olen tegelikult mina, aga ega seda siin keegi ei mõista hinnata (peale minu muidugi).

Vasta
#13

Peale ksf! Illi123 Moskva tehase jalgrattataamiga tutvumist võib nüüd väita, et teema raami näol on tõesti tegu Moskva jalgrattatehase toodanguga dets. 1940.
Vasta
#14


Nüüd teades,mida otsida,kust otsida harisin ennast vene foorumis ja täpsustaks selle ratta nime MВЗ МД-1 (MD-1) tõlkes siis meeste maantee.
Naiste variant,siis naiste maantee ДД-1 (DD-1).Toodetud 1939-1941.

Kõike mida teed,tee hästi!
Vasta
#15

Täna otsisin huvi pärast kuurist üles oma raamijäänuse. Ees sarnase paigutusega kolm sildiauku, keskjooksu all siiski "MB3" mitte "MMB3" ja ülimalt sarnaselt (täpselt sama lohakalt) löödud kaherealise raaminumbri ülemises reas "239" : äkki siis veebruar 1939 ? Kuna raaminumbri alumise rea kaks viimast numbrit olid (sarnaselt siin teemas näidatuga) sisse löödud teiste suhtes pisut nihkes olevatena siis pidasin just seda valmistusaastaks. See poolekssaetud ja hiljem mõõtutreitud sisetorudega uuesti ühendatud raamiraibe anti muu vägagi huvitava kolaga kaas ühelt pööningult (20-nendate rattaosad pluss truppenfahrradi rattad). Lisaks üks "inglise piduritele" sobilik westwood-tüüpi haakmantel-pöid (40 kodarat) mis oli "MB3" jäänukiga samasse värvitooni plätserdatud. uduselt nagu meenub et ka Moskva jalgrattavabrik valmistas trummelpiduriga Eadie vabajooksu koopiaid ?

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta
#16

(26-11-2011, 17:38 PM)Ostap Bender Kirjutas:  uduselt nagu meenub et ka Moskva jalgrattavabrik valmistas trummelpiduriga Eadie vabajooksu koopiaid ?

Seda ta valmistas. Kuigi need venelaste Eadie koopiad, mida mul on olnud au oma ihunäpuga katsuda, on olnud kõik 36 kodarale. Erinevalt originaal-Eadidest, millede ülivaldav enamik mionu erakogus on ikka 40le kodarale.

Aga ma ei välista, et ka N.Liidus valmistati 40-kodaralist Eadie koopiat - kolme isendi põhjal ei julge mina üldisi järeldusi (veel) teha.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#17

Seekord mina peaaegu juba julgeks sel teemal üldistusi teha. Vene (mingi aja) eadie-tüüpi rummud olid tõesti 36 kodaraauguga. Puudub inglise rummudel olev kiri, külgpinnal on nõukogude ajal armastatud "külili rombi kujuline" logo selle sees olevate kirjatähtedega, mis viitab tootja tehasele (vähemalt osadel), kuidas õlitusaugu katted erinevad või mitte, ei oska öelda.
Millised olid varajasemad Moskva jt (misiganes veel tehas, mis kasutas sama tüüpi rummu?) tehaste tagaratta rummud (mitme kodaraga jne) - mina ei tea. Erinevalt ksf! Illi123 - st arvan mina, et enamus meil säilinud Moskva jalgrattaid on ikkagi pärit sealt lõpust - 1939 ja peamiselt 1940, st toodud siia ikkagi peale juunit 1940. Aga eks neid müüdi ikka varem ka, nagu seda armastab ksf! Illi123 mainida. Näiteks on mõnede ksf!- de käest vist läbi käinud Pensa tehase 1935 -nda aasta meestekas, muidugi võis ka see kuidagi hiljem, ka peale sõda siia sattuda, kes teab.
Vasta
#18


Asi selge.Tänud kirjutajatele oma teadmiste jagamise eest.
Küsiks veel:Kuna hingelt olen tsiklimees ja mulle meeldib väga kahel rattal
sõita,aga edasi liikumiseks ei viitsi siputada,mida selle jalgratta raamiga teha?

Kõike mida teed,tee hästi!
Vasta
#19

(27-11-2011, 21:13 PM)Kroomtiib Kirjutas:  Küsiks veel:Kuna hingelt olen tsiklimees ja mulle meeldib väga kahel rattal
sõita,aga edasi liikumiseks ei viitsi siputada,mida selle jalgratta raamiga teha?

Kindlasti tunnevad selle raami vastu huvi paljud kollektsionäärid. Näiteks minu erakogus selline puudub - tulevikus võiks ta Eesti Jalgrattamuuseumi ju küll kaunistada?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#20

Küsiks puhtast huvist :
Kas seesinased Moskva jalgrattad võisid siiakanti sattuda vene baasiehitajate-vabastajatega ? Mõistis neist mõni üldse jalgrattaga sõita ?
Taas meenub uduselt (iga jook jätab jäljeSad) jalgrataste (saaremaal ?) rekvireerimist puudutav kirjeldus rattasõitu õppivatest punasõduritest kes maanteel rohkem pikali kui püsti olid.

Suur Kombinaator
www.tsiklitall.ee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne