UAZ Kastikas
#1
Tere,

Ei teagi, kas see sobib rohkem Eestimaal ehitatud autode alla või lugejate projektidesse, aga minu kätte sattus selline masin:
[Pilt: Pilt018.jpg]
Auto ehitas vanaisa tuttav, kes tegels vene ajal UAZide ümberehitamisega. Täpselt ei teagi, kuna ta selle ehitas, aga see jäi tal seisma. Vahepeal müüs mootori ja esitiivad ära ja kere jäi seisma. U. 10 aastat tagasi andis ta kere vanaisale.

Auto on siis paberite järgi 65. aasta Gaz 69. Kere saime ilma paberiteta, aga vanaisal olid olemas 69 paberid, kus kirjas 2,2l diiselmootor. Sinna passi sai registeeritud kere ümberehitus ja masin saigi legaalseks.

Põhimõtteliselt on auto terve aja meie käes sisnud kuuri all, ainult mootor sai peale tõstetud ja tiivad külge keeratud.

Mootoriks on autol iidne nissani-datsuni SD22 diiselmootor:
[Pilt: _DSC4752.JPG]
Mootor ei taha üldse külmalt käima minna, isegi sooja ilmaga tahab eetrit või plokisoojendust. Oskab keegi aidata?

Sügisel sai auto uuesti liikuma pandud ja hetkel tegeleme üle värvimisega. Ninaplekid on küljest võetud, traatkettaga puhtaks lastud, krunditud ja värvitud. Värviks tuleb kollakasbeez, sand yellow on värvi nimi.
[Pilt: _DSC4758.JPG]

Hetkel ei ole veel autol küljes peegleid, on kellelgi ideid? Ise mõtlesin et mingid ümmergused, nt gaz 51 peeglid sobiksid hästi. Seega kui kellelgi on üleliigseid, võib pakkuda.
Veel tahaks teha astmelaudu, kas keegi oskab öelda kuidas 69-l on originaalastmelauad kinnitatud?

Tagaluugiks on (vist) 469 oma. Mille jaoks on mõeldud parempoolne klamber ja vasakul luuk? Tungraua ja labida jaoks? Hetkel on küljest ära võetud varuratta hoidja.
[Pilt: _DSC4768.JPG]

Interjööriks on tavaline 53, aga Uazi kardaanitunnel on sisse keevitatud. Kuna Nissani käigukast on üli pikk, on vahekasti tahapoole nihutatud. Sellega seoses ei mahu 53 diivani alumine osa ära ja tuleb ilmselt tavalised istmepadjad panna sinna. Sõiduatoistmeid ei kannata panna, muidu ei mahu sisse ära.
[Pilt: _DSC4763.JPG]

Hetkel on kindel plaan auto vana aasta sees teele saada. Selle jaoks on teha:
*Ülevärv
*Pidurid korda ( vanaisa valas psk-d ja dot4 segamini)
*Eesmine gardaan pikemaks teha
*Kabiini istmed ja mingisugune põhjavaip tekitada.
*Sada pisiasja mis hetkel meelde ei tule Big Grin

Varem peale Mosse eriti Vene tehnikaga kokku puutunud ei ole, Villised on täiesti tundmatu maa minu jaoks, aga ongi Mosse remontimisele hea vaheldus. Kahjuks masin asub vanematekodus Võrus, ise käin Tartus koolis ja vennaga saame tegeleda sellega ainult nädalavahetustel.
Ootan teie kommentaare, ettepanekuid ja kriitikat Smile

Vasta
#2
Väga popp liikur ju!
Kui paberid kah korras ja diiselmootoriga regatud on, siis pole ju muud kui vaikselt valmis nokitseda ja ringi kolistada sellega, tähelepanu on garanteeritud köigi pealtnägijate pooltSmile
Kui mootor eriti käivituda ei taha, siis kardetavasti höre, abiks oleks survete möötmine silindrites et pilt selgeks saaks.
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#3
Proovi alustuseks vahetada välja kõik eelsüüte küünlad.
Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#4
Enne kui küünlaid vahetama hakkad kontrolli küünalde relee ja küünalde korrasolekut.Kruvi üks küünal maha,ühenda küünla korpus massiga ja siis süüde sisse.Kui relee lülitub välja siis peavad küünlad punased olema.
Vasta
#5
Väga muhe värd.
Midagi massist eristuvat kindlasti.
Loodaks näha siis upgrade töös hoidmist.
http://www.motoristiklubi.eu : pidevas sisu lisamises tegemistest.
Auto on vaid tagaveoline, ülejäänud on ostukärud!
Vasta
#6
Täitsa äge pill,loodame talverallil ka näha.Mootori mittekäivitumise põhjuseks võib olla ka vale süütenurk ja nn kusevad pihustid.Mis tooni suitsu käies välja ajab?
Edu igastahes,ärge käega lööge.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#7
(22-11-2011, 21:28 PM)hundu615 Kirjutas: Täitsa äge pill,loodame talverallil ka näha.Mootori mittekäivitumise põhjuseks võib olla ka vale süütenurk ja nn kusevad pihustid.Mis tooni suitsu käies välja ajab?
Edu igastahes,ärge käega lööge.
Jõudu ehitamisel,taastamisel!
Olen omal ajal üsna palju sõitnud nii 69,UAZ 469 kui ka levinud GAZ-dega,51 kuni 53 välja
Aga kirjutan selle pärast,et oli mul selline masin ka nagu Datsun 220C diisel.
Mootor sel auol oli just nimelt SD22. 2,2 liitrine diisel.Väga levinud.Peale selle Datsuni kasutati neid ka Datsun/Nissani pick-up il ja Urvan bussidel.Hiljem tuli asemele küll SD23 ja SD24.Vabalt vastastikku vahetatavad ja paljud jupid neil mootoritel vastasikku vahetatavad.
Ülilihtne mootor.Ilma igasuguse elektroonikata.Tühikäik juhikohalt käsitsi reguleeritav.Käib ka siis kui "süüde" väljas.Lollikindel ridapump.Kütusefilter kopsiku see,element identne Avia omaga.Peaaegu identne.Aga sinna kopsikusse paigaldatav,ilma igasuguse ümbertegemiseta.Lihtsalt Avia oma oli mäletamist mööda 3mm kõrgem.Aga filtri korpusel oma kiiks ka küljes.Vähemalt sellel SD22 versioonil mis oli 1980.a. Datsun220C peal.Kütuse filtri kaanel see klapp.Sinna jooksis pihustite pealt tagasivool,sealt edasi,tegelikult tagasi paaki.Klapi kniff seisnes selles,et kui tagasivool oli kinni,siis klapp sulges ka pealetuleku.Õhk vahel ja kogu lugu...
Aga eelsoojendus küünlad pidid olema korras.Siis käivitus ka -24
kraadiga ka probleemitult.Sel mootoril oli juba igal silindril oma küünal ja küünal selline nagu praegustel autodel.Mitte nagu väga iidsetel,lahtise spiraaliga.Aga süsteem oli kummaline(räägin ikka sellest SD22,mis oli selle Datsun 220C peal)Keerasid armatuuri all olevat start/stopp nuppu pisut vastupäeva.Siis läks nupp u.2 cm allapoole,keerasid sisse süüte ja vajutasid küünalde nuppu.Armatuuri alaosas oli indikaator,mis hakkas hõõguma siis,kui küünlad olid valmis,st kuumad.Siis lasid küünla lüliti lahti ja kui oli eriti külm siis vajutasid seda start/stopp nuppu veel sissepoole.Ja siis võtmest starterit.Ja ta kurat käivitus.Selle sama stopp/start nuppu
ümber oli rattakene,millest sai reguleerida tühikäiku.Sel mootoriversioonil oli gaasipeedaal ilma trossita.Natuke trossi oli,aga see ei läinud mitte pumbani,vaid ühe ludinani mille sisse läksid vaakumi voolikud.Kui hästi mäletan,siis vaakumpump oli kõrgsurve pumba tagaosas,või oli siis geneka tagaosas.Igatahes oli kõrgsurve pump vaakumiga juhitav.Nagu igivanadel MB diislitel.Ja see SD22 pidi põhinemagi mingil vanal MB diislil.Mitte küll koopia,aga pidi põhinema.

Ega vist oma heietustega väga ei aidanud teid,aga edu ikkagi
Flanagan
Vasta
#8
Muska, hetkel ei ole küünaldel releed. Panime peale Põka süüteluku ja sealt on otse küünaldele vool peale veetud. Põka lukk peaks sellisele voolule vastu pidama küll.

Eelmine laupäev garaazi minnes ootas selline vaatepilt:
[Pilt: _DSC4939.JPG]
Ehk siis isa oli nädalasees ninaplekid üle värvinud. Laupäev ja pühapäev sai kere nühkimisele pühendatud ja pühapäeva õhtuks sai kere ka üle värvitud. Sellest pilte kahjuks ei ole. Värvi kvaliteet ei saanud küll kõige parem, mõnes kohas sai värv kuidagi väga teraline ja mõnes kohas paistavad eeltööde vead.
Selle nädalavahetuse eesmärgiks on veel paak värvida ja siis ülejäänud musta värvi detailid.

Muide paagiks on hetkel T-25 paak kasti eesnurgas, kuna saime auto ilma paagita ja see oli kõige lihtsam lahendus, hiljem tahaks paagi ikka kere alla kuhugi paigutada, kuigi ega seal ruumi väga ei ole.
Vasta
#9
Värvitud kerest pilte siis:
[Pilt: _DSC5096.jpg]
Koopalaiend ka küljes, teisele poole on tihend puudu. Kas Tartust kuskilt osta saab seda?
[Pilt: _DSC5089.jpg]
Tagant näeb selline nüüd välja. Huvitav ikkagi mis nende klambrite küljes originaalis oli ja seal luugi taga?


Alustasin ka mustade detailide värvimisega:
[Pilt: _DSC5086.jpg]
Enamus detaile saigi pühapäeval ära värvitud, mõned üksikud asjad jäid veel järgmiseks nädalavahetuseks.

Käisin ka maal vanaisa kastides sorimas et korralikud tuleklaasid leida, tagasi tulin sellise saagiga:
[Pilt: _DSC5098.jpg]
Kõige ägedam asi mis leidsin on see gaz 69 prozektor, ei teagi veel kas panna see külge või mitte. Leidisn ka tagumised punased suunatule klaasid. Hetkel olid küljes valged. Ei teagi kumbasid külge panna, punased on korralikumad aga nende kohta võib mõnel konstaablihärral ütlemist olla, kuigi 65 aasta autol võiksid need olla küll.
Vasta
#10
mul oleks pakkuda uued kollaste klaasidega tuled,sai kunagi 51 jaoks soetatud,nüüd seda masinat mu valduses pole,seega on need üle.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#11
(01-12-2011, 11:42 AM)Mart Laanelepp Kirjutas: hetkel ei ole küünaldel releed. Panime peale Põka süüteluku ja sealt on otse küünaldele vool peale veetud. Põka lukk peaks sellisele voolule vastu pidama küll.

Eelsüüteküünlad ei kannata pikki juhtmeid (eriti veel kui need on peenikesed) ja halbu ühendusi seal vahel.
Eriti just sellise ilma releeta lahenduse puhul tasub alustada küünaldele jõudva pinge mõõtmisest (eelnevalt küünalde üldist töövõimet kontrollides). Eelsüüte lülitamisel ei tohiks pinge küünaldel langeda aku pingest madalamaks rohkem kui 0,5-1V.
Küünalde kiirkontrolliks ei pea neid päris plokist lahti kruvima, piisab, kui saab ükshaaval aku pealt eraldi juhtmega pinget anda - ühendamishetkel annab väike säde märku, et voolusutsakas jõuab sinna kuhu vaja.

Kuidas mootor ja käiguosa kokku sobisid?
Kas Nissani sidurikoda ja UAZi kast,
või sobis koguni UAZi sidurikoda,
või on mingi vaheplaat kuskil?
Vasta
#12
Käiguosa lahendust esimeses postituses kirjeldasin- Nissani mootor koos Nissani käigukastiga, gaz 69 vahekast. Kuna käigukast on väga pikk, umbes nagu Mosse kast, siis on vahekast taha poole viidud, tagumine kardaan lühemaks tehtud. Vaja veel esimene kardaan teha.

Eelsüüteküünaldele peale jõudvat pinget mõõtsin, tuli ilusti 12,midagi peale rohkem ei ole kontrollinud.

Hundu, kollaseid klaase on mul endal ka, aga ei tea veel kas kasutan ka neid.
Vasta
#13
Minu vanadel diislitel viies küünal armatuuril,taastuva asendiga lülitist lasen voolu seni kuni küünal punane ja siis starterit ja mootor nurrub.Pommikindel.
Vasta
#14
Väga lahe "urod", edu nokitsemisel!
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15
Leidisn ka tagumised punased suunatule klaasid. Hetkel olid küljes valged. Ei teagi kumbasid külge panna, punased on korralikumad aga nende kohta võib mõnel konstaablihärral ütlemist olla, kuigi 65 aasta autol võiksid need olla küll.
[/quote]

Pane need punased külge ja asi mutt Smile. Välimuselt sobivad need kõige paremini ja aastaarvu järgi võivad küljes ka olla Smile
Vasta
#16
Tegelikult on nii, et kui teha sõidukil ümber ehitus siis peab see vastama ümberehituse aegsetele nõuetel. Valmimis aasta siis ei loe.
Vasta
#17
Tere jälle,

Üle pika aja jälle postitan siia, vahepeal pudipadi ära värvitud ja kokku panekuga ka alustasime, mõned pildid:
[Pilt: DSCF1874.JPG]
[Pilt: DSCF1876.JPG]
Korda tehtud veljed said ka alla, rehvid näevad natuke liiga väiksed välja:
[Pilt: DSCF1881.JPG]
Sain ka sobivad istmepadjad:
[Pilt: DSCF1885.JPG]
Pildi tegemiseks lihtsalt sisse tõstetud, mingi sellise kinnituse peab välja mõtlema et istme alla panipaigale juurde saaks.
Tõin natuke müraisolatsiooniks pigimatti ka:
[Pilt: DSCF1882.JPG]
Paagi praegune lahendus:
[Pilt: DSCF1884.JPG]

Kui alguses sai naljaga öeldud et enne jõule tahaks valmis saada, siis keretööde osas püsisime ilusti graafikus, tehnilise osaga võib natuke aega veel minna. Vaja veel käsipidur ja esimene kardaan teha.
Vasta
#18
Igati kompu sõiduriist!

Hellitusnime andmisele olete mõelnud, kui seda mitte veel pole?

Usun, et mõnigi kaasfoorumlane osaleks nimekonkursil, kui seda soovite.

Tervitades, IP
Vasta
#19
Kiire live update otse garaazist:
[Pilt: Pilt0190.jpg]
Täna õhtuga jõudsin veel tuled ette panna ja mootori küljeplekke külge proovida. Nagu näha vasakpoolne ei taha üldse paika sobida. Esiots üldse väga hullult kõver igat pidi, need varuosatiivad ei tahtnud üldse külge sobida, ühe asja keerad sirgeks, teine läheb paigast ära.

Hellitusnimeks üldiselt on lihtsalt Villis, isa kutsub Roheliseks Raipeks või Rondiks vms Big Grin
Vasta
#20
(16-12-2011, 21:53 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: Hellitusnimeks üldiselt on lihtsalt Villis, isa kutsub Roheliseks Raipeks või Rondiks vms Big Grin
No "Roheline Raibe" või Ront ei sobi kohe mitteSad Seda võibolla minevikus - aga praegusele projektile võiks jah miski asjalikuma nime välja mõeldaRolleyes


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne