UAZ Kastikas
#41

Peaks vahepeal teemat updeitima ka ikka, et ei arvataks et auto seisma jäänud on.
Kuna praegu on mul see auto pm ainuke motoriseeritud liiklusvahend, siis olen suvel seda peaaegu igapäevaselt kasutanud ja päris palju ringi sõitnud. Kahjuks täpsemalt ei oska öelda kuna spidomeeteri tross on vist katki, spidomeeter ei tööta igatahes Big Grin Tavaline asi ju, et kui auto juba liikvele saab siis kõik pisiasjad, mille kohta mõtled et küll varsti teeb korda need, jäävadki.

Tehnilisi viperusi ei ole pärast "lastehaiguste" väljaravimist olnud. Alguses oli palju probleeme kütusesüsteemiga, paak oli seest sodine ja mitu korda ummistus torustik ära. See sai lahenduse väikse torujupi näol, et päris paagi põhjast kütust ei võtaks. Samuti oli probleeme siduriga, kuna töösilinder ei olnud korralikult kinni ja psk ning dot 4 segu oli kummidetailid ära söönud.

Pärast käigukasti ümberehitust kadus suurem vibra ära, aga mingitel kiirustel ikkagi kippus vibreerima. Kui vahekastist neutraali peale panna ja käik sisse, ei vibreerinud, järelikult käigu- ja vahekasti ühendusest see enam ei tulnud. Millegi pärast arvasime, et tagumise kardaani nuudid on kulunud ja sealt vibreerib. Mitu kuud sai ringi sõidetud niimoodi, kuna kardaani materjal oli juba otsa saanud. Paar nädalat tagasi sain ühe tutika kardaani ja ajasin auto kanalile, et uue kardaani jaoks pikkus mõõta, kuid auto all kardaane logistades lõtkus hoopis esikardaan, kuid see sai ju uutest juppidest tehtud? Tegelikult lõtkus hoopis kardaanikinnitusflants esisillas (tigu siis vist, ei ole sildasid veel vaja olnud kunagi lahti võtta ja ei ole ehitusega täpselt kursis). Võtsin esikardaani ajutoselt alt ära ja auto oleks nagu uuesti sündinud, sõit muutus palju mõnusamaks ja vabakäigul auto isegi veeres Big Grin Sillad peaksid olema Gaz 21 diffritega.

Mootor on autol ikka väga läbi omadega, pärast paaripäevast seimist käivitub raskelt, võtab palju õli ja kütust kulistab ka mõnuga. Tossab ka, eriti häirib tühikäigul tossav karterituulutus. Üldiselt on plaanis kunagi natuke moodsam mootor otsida, selle remontimisel ei näe mõtet eriti. Ega juppe ka saada ei ole, kütusefiltrit ei leidnud ühestki Võru linna poest.

Aga muidu on sõita väga äge, kui mosset vaatasid põhiliselt nooremad inimesed (vanemate inimeste jaoks liiga tavaline vist) siis sellele autole vaatavad järgi kõik ja vanemad mehed tulevad uurima mis kapoti all on ja kuidas kere on tehtud jne.

Pika jutu peale üks suvise meeleoluga pilt ka:
[Pilt: ujuma.jpg]
Vasta
#42

(24-08-2012, 18:58 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Paar nädalat tagasi sain ühe tutika kardaani ja ajasin auto kanalile, et uue kardaani jaoks pikkus mõõta, kuid auto all kardaane logistades lõtkus hoopis esikardaan, kuid see sai ju uutest juppidest tehtud? Tegelikult lõtkus hoopis kardaanikinnitusflants esisillas (tigu siis vist, ei ole sildasid veel vaja olnud kunagi lahti võtta ja ei ole ehitusega täpselt kursis). Võtsin esikardaani ajutoselt alt ära ja auto oleks nagu uuesti sündinud, sõit muutus palju mõnusamaks ja vabakäigul auto isegi veeres Big Grin Sillad peaksid olema Gaz 21 diffritega.

Paigalda esisillale rummulukud,säästad kütust ja kogu silda.Keerad rummud lukku siis sild veab,lukust lahti siis alates kardaanist kõik vidinad seisavad peale rattalaagrite.Esisilda kasutad nagunii maastiku kus kiirused väiksed ja väikest vibra ei tunnegi.
Vasta
#43

[Pilt: kaart.jpg]
Ilusaid jõulupühi ja head vana aasta lõppu !
Vasta
#44

Tegusaid kilomeetreid ka Jõuludeks ning Uueks Aastaks!!!

Veel pole maha löödud
Vasta
#45

Ideaalne jöulupiltSmile
Edu!!

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#46

Tänud heade soovide eest ning tore näha et teema on "projektiks" tunnistatud Big Grin

Talvel vägapalju ei sõida, üritan soola vältida, kuid vahel on vaja midagi vedada või lumes lõbusõitu teha. Autoga arengut eriti toimunud ei ole, vabal ajal harrastan talisporti teha Big Grin Aga kevadeks tehtavate tööde nimekiri järjest pikeneb. Elektrisüsteem on vaja üle vaadata ja mingis osas uus teha. Isa läks sügisel kalale ja järsku oli armatuuri alt kärsaka välja löönud. Pärast seda kadusid ära gabariittuled, klaasipühkijad ja salongisoojendus. Salongiventikale vedasin aku pealt otse toite peale ja need paar sõitu talve jooksul olen ilma muude asjadeta läbi ajanud Big Grin Kui eelmine sügis auto sõitma sai, viskasin armatuuri alt ühe tundmatu relee minema mis nagu otseselt millekski vajalik ei tundudnud. Pärast seda hakkas bimetall kaitset välja viskama, millele traadi peale panin Toungue
Veel oleks vaja kevadeks natuke värviparandusi teha, kuna juhipoolsel tiival on tulekopsiku pealt värvi krundi pealt lahti lasknud. Mõnedest kohtadest ajab tulekopsiku ja tiiva vahelt roostet välja.

Viimane nädalavahetus sai kodus keldri põrandat lõhutud ja betoonikamakad Villisega ära veetud, sellist koormat jõudis vedada niiet arugi ei olnud saada: [Pilt: Pilt0247.jpg] Big Grin

Pildilt on näha ka astmelauad mis sügisel said valmis väänatud ning prooviks külge pandud, muidugi jäid nad külge ja nüüd roostetavad vaikselt, eks varsti tuleb värvimine ette võtta.
Vasta
#47

Üle pika aja teemauuendus jälle. Teemat ei ole ammu uuendanud mitte sellepärast et masin seisnud oleks vaid selle pärast et midagi huvitavat ei ole toimunud vahepeal- väga töökindel auto on ( oma vanuse kohta muidugi Big Grin ). Suveks sai Mossele ka ülevaatus-kindlustus tehtud ja sellepärast sõitsin Villisega vähem, aga kui Mossega on pidevalt mingit näppimist, küll jamab üks küll teine asi, siis Villis lihtsalt töötab. Praeguse postituse põhjuseks on plaanitavad uuendused järgnevate probleemide lahendamiseks:

Probleem 1:

[Pilt: 20130501_180706.jpg]
Big Grin Kuna juba sellise väikse mudaga oli vaja traktori järgi minna, siis on vaja paremaid maastikurehve. Need mis praegu all on sai keretööde ajal ostetud esimesed ettejuhtuvad odavad juustud, mille mustrisügavusest vist ei piisa enam suvel sõitmisekski. Olen jälginud 4x4 foorumi rehvimüügiteemasid aga hetkel tundub et peaks ligi võtma uued rehvid. Uued tuntud firmade maasturirehvid on muidugi täiesti ebatudengisõbraliku hinnaga, seega jäid sõelale Insa Turbo rehvid. Kas kellelgi on isiklikke kogemusi antud tootja rehvidega? Hetkel mõtlen kas võtta Dakarid:
[Pilt: insa_dakar.jpg]
või Rangerid:
[Pilt: insa-ranger.jpg]
15" veljele on valik suht piiratud, 16 tolli oleks palju suurem valik. Mul on küll olemas 69 originaalveljed, kuid need on väga kitsad ja vajaksid laiendamist. Dakarid oleks saada mõõdus 235/75, Rangereid oleks saada ka suuremaid, 31x10,5. Hetkel on all 225/75, mis minuarust näeb välja veidi väiksem. Seega, ootan arvamusi Insa Turbo rehvidest või pakkumisi mingitle muudele rehvidele, mille hind ei tohiks üle 100 eur tükk olla.

Probleem 2:

[Pilt: 20130515_141202.jpg]
ehk siis mootor, selline suts väljub summutist käivitamisel Big Grin Algul ei tõmba kõiki silindreid järgi, 50 m sõitu ja suitsemine kaob, järgi jääb väga suur kütuse- ja õlikulu. Veel on ka starter vigasevõitu, vahel poob kinni, vahel veab väga hästi. Seega on kindel plaan järgmine suvi ette võtta mootorivahetus. Palju on kasutatud Fordi mootoreid, seega hakkasin esimesena nende kohta uurima. Tavaliselt paigaldatakse Villistele Sierra 2,3 diislit, kuna see sobib kinnituste poolest käigukastiga. See on Peugeot xd2 mootor, sellest on olemas ka 2,5l töömahuga XD3 ja 2,5 turboga varjant XD3T, kuid nagu ma aru olen saanud on need vähelevinud. Ühtegi diisel-Scorpat hetkel müügis ei tundunud olevat kust sellist mootorit leida võiks. Transititel kasutatav 2,5 on vist midagi muud. Tegelikult ei ole eriti oluline millist mootorit kasutada, eelistaksin jätta mootorile originaalkasti külge. Kui kunagi müügiportaale uurisin, tundus, et diisel-transit sobiks vähemalt hinna poolest doonoriks. On kellelgi Fordi mootoritega kogemusi? Millist mootorit kaasfoorumlased soovitaksid? Oluline on et oleks R4, käigukast oleks väimalikult lühike, mootorile jupid kättesaadavad ja muidugi hind võiks ka mitte kõige kirvem olla.
Vasta
#48

Rehvidest vöta need esimesel pildil olevad, teisel on sellised mis läbi häda töötavad natuke asfaldilt maas aga mitte eriti.
Esimesed on uuena väga hea läbivusega, kunagi vöisteldes ostsime igal hooajal uued ja väga bueno oli, kuna sel ajal igapäevaautoga tegemist oli siis lihtsalt kulusid kiirelt seoses läbisöiduga. Ehk siis odavrehvi kohta annaksin maksimaalsed punktid.

Mötle natuke see mootori teema enda jaoks läbi, kas seda diislit üldse niiväga vaja on, kui läbisöitu pole jne
Meil oli 69'l volvo b20 vahel koos tema enda käigukastiga ja asi oli oluliselt parem, erksam kui originaalne tummahammas millele saab tühikäigul ilma sidurita käike sisse panna, aga samas piisavalt nörk et mitte hakata pooltelgi jms löhkuma.

Endiselt ma ei saa üle ega ümber kui ilus auto see onSmile
Ma tahaks ennast järjekorda panna esimeseks, et kui kunagi hakkab tunduma et kolmene pemm vms on oopis vägevam siis ma ostaks selle kastiauto heal meelel äraWink

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#49

Tänan Big Grin
Kahjuks pean ütlema et praeguste plaanide järgi pole vähemalt niikaua kuni ma vähegi veel sõita suudan autoga plaanis seda maha müüa, kui kolmene bemm meeldima hakkab siis vahetan oma igapäeva-Astra välja Smile See kohalik meistrimees kes neid tegi vorpis sellise kerega vähemalt kolm tükki, ühte rohelist mäletan lapsepõlvest Võru linna peal ringi liikumas, aga too oli vist veidi pikema kastiga. Teist tean seismas Võru lähedal, too on välimuselt pea täpne koopia aga minu omal on UAZ-i tagaluuk, tollel on 69 oma. Kui peaks kuulma müügi jutte, võin Sulle teada anda Smile

Rehvidega tundub jah et tellin need ülemised ära.

Mootori suhtes eelistaksin ikkagi diislit, kuna passis on juba diisel kirjas ei soovi uue ümberehitusega jamama hakata. Et ootan ikkagi soovitusi ja arvamusi erinevate mootorite kohta.
Vasta
#50

Kui hakkad diislit otsima siis minul vahel nissan sd23 sidurikoda isetehtud.Tolle paja sidurivõll oli peenem kui gaz(18mm) ja puks tuli ümber treida,laagri puhul siduri võlli otsa vast nii lihtne treida pole kuna karastatud.Ka nissani siduri ketas oli 5mm peenem siis treial pidi ketta mattide saatel õigesse mõõtu saama või lasta uus ketas teha.Sidurikoda iseenesest suht lihtne teha vähemalt mulle.
Vasta
#51

Ma küll täpselt ei tea mis võllid ja kuidas aga põhimõtteliselt on mul on tehtud samamoodi- Nissani käigukast on pooleks lõigatud (sidurikojaga oli ühes tükis)ja sinna Villise käigukasti kinnitused keevitatud. Siduriketas on Nissani originaal. Uue mootori tahaks kindlasti koos käigukastiga panna et käike mõne võrra juurde saada- praegu ainult kolm. Tegelikult on juppidena olemas ka tagaveolise UAZ-i käigukast mis peaks selle kolmekäigulise asemele otse sobima aga seda vahetust ei ole veel ette võtnud.
Vasta
#52

No neid erinevaid diisleid ju kõikkohad täis,näiteks Nissanid:
http://www.okidoki.ee/item/2706883/
http://www.okidoki.ee/item/2623073/
http://www.okidoki.ee/item/2522488/
http://www.okidoki.ee/item/2654660/
need mõned esimesed ettejäänud ise pole nendega seotud.
Vasta
#53

Need 2,0 pajad on mänguasjad sellisele pillile,2,5 min ja soovitavalt turboga seda enam,et pitsalõikurite asemele pannakse korralikud kalossid.2,0 võtab liivas ja kerges mudas hinge kinni,mul 2,3 ja pitsalõikuritega männikul liivas liikuda ei tahtnud
Vasta
#54

Margus, sinu pakutud varjandid hästi ei sobi- need peaks kõik olema CD mootoriga ning ma ei ole kindel kas need sobiksid SD sidurikoja otsa, pealegi vahetaksin ma hea meelega välja ka käigukasti, seega oleks vaja tagaveolist doonorit. Töömahtu võiks ka rohkem olla.
Vasta
#55

(06-10-2013, 11:44 AM)90Deville Kirjutas:  ...

Endiselt ma ei saa üle ega ümber kui ilus auto see onSmile
Ma tahaks ennast järjekorda panna esimeseks, et kui kunagi hakkab tunduma et kolmene pemm vms on oopis vägevam siis ma ostaks selle kastiauto heal meelel äraWink

Noormees, kas teie olete viimaneBig Grin

69 on ju eraldi vahekastiga?

Seega saab sinna suvalise paja oma kastiga istutada, jääb vaid vahemuhvi tegemise vaev. Ning tasub piiri pidada: karvasem rehv ja võimsam mootor tähendavad vaid seda, et auto läheb katki varasemast tunduvalt kaugemal (ja sügavamal).Toungue
Vasta
#56

Kõige suvalisemat mootorit ei taha panna, võiks ikka korralik mootor olla millele vajadusel juppe leiab Toungue See mis praegu vahel on ongi suvaliselt pandud sinna, see mis 90ndate alguses vanaisal kätte õnnestus saada.

Mingit hullu offroadi ja uputamist ei plaanis hakata tegema aga rehv võiks selline olla et nelikveo võimalusi vahel ikka kasutada saaks.
Vasta
#57

Sõna "suvaline" võib asendada ka sõnaga "kättesaadav".Cool

Eelistatavalt tagaveolise omaga...

Transit on tugev, kuid laisk.
Vasta
#58

Kuna juba praegu Nissani mootor vahel on, siis äkki panna Terrano meh pumbaga 2,7 liitrine?Väliselt väga sarnane 2,2 liitrisega, ehituselt lihtne, odav ja jõuline.
Vasta
#59

Kui see sd 22 ripakile jääb,olen huvitatud.

Mis on üks katkine kolb maailmarevolutsiooni kõrval
Vasta
#60

Uued rehvid käes ja all. Väga hea teenindus rehvipunktilt , internetis tegime tellimuse teisipäeva õhtul ja täna hommikul toodi rehvid kohale.
Rehve vahetamas käisin ühes uues töökojas, kus meestel oli rehvide vahetusega vähe kogemusi, aga vähemalt sain reedel napilt enne tööpäeva lõppu ära vahetada. Tasakaalustada neil ei õnnestunud, kui peaks väga vibrama hakkama lähen kuhugi mujale. Kahjuks õnnestus töömehel ühte õhukummi vigastada, sõitsin töökojast 100 meetrit eemale tädile külla ja tagasi välja tulles oli üks rehv täiesti tühi.

Rehvideks said siis Insa Turbo Dakarid, 235/75 mõõdus. Üks väga udune telefonipilt ka :
[Pilt: Pilt0279.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne