MB L 410 D 89a, pottsepaautoks kohendamine.

6 või 7mm. Ei mäletagi enam. Puurisin vanal termostaadil lihtsalt välja selle kuulklapi pesa.
Mõtlesin teha veel ühe proovi ja uuele termostaadile sisse puurida 3-4mm augu. Sellel puudub üldse õhu väljalaske ava või klapp.
Vasta

Siis jäi termostaadi taha õhukork 3mm on küll,kui süsteemis silikooni või muid kolle ei uju ringi.Kui kässariga ei muutunud midagi on sidur hea,siis võib haigus peituda pumbas.Kui satud Rapla kanti anna teada tahaks seda tõmblust oma jalaga katsuda,ehk tuleb midagi tuttavat ette.
Vasta

Kogu ümberehitustöö masina kallal on ametlikult vormistatud. Tänase päeva seisuga muutus veoauto juriidiliselt sõiduautoks. Cool
Vasta

(25-11-2011, 21:16 PM)motamees Kirjutas:  ... ja kandevõime 2200kg. Kandevõime on minu jaoks väga tähtis.


Vähe ???

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

(09-11-2013, 13:47 PM)overspeed Kirjutas:  
(25-11-2011, 21:16 PM)motamees Kirjutas:  ... ja kandevõime 2200kg. Kandevõime on minu jaoks väga tähtis.


Vähe ???

Ahjupotid ja kivid ikka kaaluvad omajagu.
Vasta

(06-09-2013, 18:29 PM)ahtos Kirjutas:  ...Kui satud Rapla kanti anna teada tahaks seda tõmblust oma jalaga katsuda,ehk tuleb midagi tuttavat ette.
Ei maksa tühja ilmaaegu lubada, mõni loll võib ju tulla ka... Toungue
...Käidud. Polegid palju sõita saanud, kui tuli otsus. Sama viga kahtlustas ka V6sa. Seda tõenäolisem on, et ikkagi pumba viga.

(08-08-2013, 09:02 AM)v6sa Kirjutas:  ...Väsinud (või purunenud) korrektorivedrud aitavad hüppamisele kõvasti kaasa...

Ja veel.

(08-08-2013, 08:38 AM)tarko Kirjutas:  ... jõnksutamine võibki olla vale süüte süü...

(18-08-2013, 03:00 AM)viplala Kirjutas:  ... või jama mootori töös, õigemini süüde ...

Veelkord suur tänu Ahtosele.
...väljas külmetab, aga toas on soe...
Vasta

Kuna auto on nüüd sõiduauto klassis, siis tegelesin talvekummidega. Natuke füüsilist tööd ja meenutusi vanast ajast ... võin südamerahuga talveajal ka sõita.
Väiksed katsetused ka talveajast tehtud. Tuba püsib palju kergemini soe, kui vanal masinal. Kuni null kraadini piisab põrandaküttest (200w) ja külmkapist. Madalama tempi juures rakendub keskkütte andur ja annab pisut sooja juurde. Kahe nädala elektri tarve oli 160kw//h.
Tagumine "ladu" kipub kole niiskeks kätte. Eesriie ukse asemel laseb vabalt elamise niiskusel tagumisse ruumi minna ja seal see kondenseerub. Järgmisel masinal tuleb korralik uks vahele projekteerida. Ukse saaks ka sellele masinale panna. Siis aga on kivialusega laaditud masinas "elutuppa" minek raskendatud.
Voodi peaks ka olema ikkagi statsionaarne. Kui voodi just ennem magama minekut seina pealt alla tõmmata, siis on ta kole külm. Muidugi on ka võimalus voodi juures teha kahekordne sein, kustkaudu pääseb õhk vahelt läbi. Praegu aga lasen voodil (ja seinal) ennem magama minekut soeneda.
Vasta

ei tea kas sul auto veel jõnksutab aga prooviks võiksid tühikäigupöördeid tõsta, see peaks olukorda leevendama.
Vasta

Jõnksutamisega pole veel tegelenud. Nii hull pole, et sõita ei saaks. Lükkan seda asja ikke edasi pidevalt. Ehk ootan kevadet. Sad
Aga tänud. Kõik realistlikud nõuanded on alati teretulnud.
Vasta

Kuna töödes tekkis ootamatu paus, õues on soe ja muid vabandusi enam ei leidnud, siis otsustasin tegeleda vaakumpumbaga. Häda polnudki milleskis muus, kui tal on "nina tatine". Õli kadu eriti märgata pole, aga mootori külg on õline ja auto natuke "märgistab" oma piirkondi.
Käisin juba ammu uurimas mootori meeste käest seda asja. Hoiatati eriti raskete tagajärgedega, kui vaakumpumba ajam järsku otsad annab. Natuke kartsin ka siis, kuna vahel tuli esiosast imelikke loginaid. Imelikud sellepärast, et pidevalt polnud. Käima pannes oli rohkem ja vahel veel. Mingil hetkel oli täiesti kadunud.
Kiskusin siis nina paljaks ja asusin asja kallale.
   
Mind oli hoiatatud, et pumba poldid tuleb lahti lasta võrdselt. Muidu võib kaane ära murda, kuna vedru surub teda päris tugevasti väljapoole. Pumba viga oli selles, et plekist kaan loksus. Sealt vahelt lasi ilmselgelt õhku läbi. Samast tuli ka õli. Sain teise pumba asenduseks, mis tundus olema loksuvaba plekiga ja muidu igati ontlik.
Pildilt on näha pumba mõlemad pooled korraga (kaks pumpa). Lahtivõetud pumbal on näha kolb ja klapid. Just selle suure kolvi pärast hakkabki plekk loksuma. Teda ju pidevalt vibreeritakse õhuga. Kinnitus aga on üle ääre keeratud plekk. Sinna nahka see asi läheb ja tehas teenib jälle pappi.
   
Pump saab käituse kahelt nukilt. Laager jookseb mööda seda "ameerika mäge" ja liigutab kolbi. Just selle laagri purunemise eest mind hoiatati. Nagu näha pildilt võivad jupid sattuda keti vahele ja siis on juba väga jama.
   
Pumba paigaldusel on soovitav nukk keerata alumisse asendisse. Siis ulatuvad poldid ilma vedru kokku surumata kenasti sisse.
   
Panin siis saadud pumba paika, eelnevalt olin ta puhtaks pesnud. Nagu mootori käivitasin, sain aru, et ilma remontimata ikke ei pääse. Ka selle pumba plekk loksus. Olin hoolsa pesemeisega pleki ääre vahed ka puhtaks pesnud ja nii sai plekk jälle loksuma. Küll ta ennem ka loksus, aga käega polnud tunda.
Nüüd sain ka teada, mis mul seal ees vahel nii rõvedalt loksus. Seesamane plekk lõkerdaski seal. Kui vaakum oli paaki pumbatud, siis vist jäi vaiksemaks. Vaakumi tarvitamisel (pidurdamisel) häälitses jälle. Käega peale surudes jäi kohe vagusi. Sellepärast paningi vitsa peale, et nii kergesti uuesti loksuma ei hakkaks.
Remont seisnes pleki tihendikummi silikoniga paksemaks tegemises. Siis lasin kuivada ja valtsisin uuesti kinni. Varuosana pakkus ainult pumba ja mootori vahelist tihendit. Kõik ülejäänu remont seisneb uue pumba ostmises (tehase versioon). Uus pump aga oli üle 200 eurorubla (odavaim versioon).
Vasta

(23-05-2014, 23:03 PM)motamees Kirjutas:  ...
Remont seisnes pleki tihendikummi silikoniga paksemaks tegemises. Siis lasin kuivada ja valtsisin uuesti kinni. Varuosana pakkus ainult pumba ja mootori vahelist tihendit. Kõik ülejäänu remont seisneb uue pumba ostmises (tehase versioon). Uus pump aga oli üle 200 eurorubla (odavaim versioon).

Aplodismendid.Cool Lihtne ja efektne lahendus, mis peaks üsna jäävaks osutumaWink

Kõnealune vaakumpump on üks üsna töökindel asjandus ja pahatihti jääb tema abipalve muu mürgli varju. Purunenud laagrist väljapääsevad kuulid kipuvad sattuma keti vahele ja tegema seal pahandust...
Vasta

Ilmselt hilisema väljalaskeaastaga pumpadel on kaanele lisatud ka poldid.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta

Eks kaane poltide lisamine oleks neil väga tark tegu. Kas nad aga seda soovivad, on juba iseküsimus.
Kas siis uutel pumpadel on poltidega kaan?
Vasta

Kui ma õigesti mäletan siis just vanematel pumpadel oli poltidega otsakaan.
Vasta

Aeg möödub. Kui midagi ei kirjutata, ei tähenda see seda, et meid pole olemas. Oleme küll ja kirjutame ka. 
Masin seisab, see ta töö ongi. Vahel sõidab ka. Sellepärast tegin natuke hoolet masinale. Spidomeetri näit on 133333km. Läbisõit aegade algusest, minu käes, teeb seitse tuhat. 
Ostsin poest mootori sisepesu vedeliku. Tegu ju diisliga ja mulle "sitane" õli ei meeldi. Maalt tulles (kenasti soe mootor) valasin sisepesu sisse ja lasin mootoril käia. Siis panin õli tilkuma ja läksin magama, aega kenasti tühjaks tilkuda. Teise päeva punn alla ja pesuõli (tavaline mootoriõli) sisse. Mootor uuesti soojaks ja õli tilkuma. Käivitasin veel ilma õlita korra, et torud tühjaks lööks. Huvitav oli see, et umbes 10 sekki oli õlisurve üleval. Hakkasin juba kartma, et õlituli on rikkis. Siis ikke hakkas põlema. Lõpuks uus õli sisse ja filter vahetusse. Lõpptulemus nagu ikke diislil - nagu polekski vahetanud. Mina aga tean ja kiri pardatsoki kaanel näitab ka seda. Saab jälle mõne aja hakkama.
Kuna mul oma Renu õlivahetuseks järgnevat kahtepäeva polnud, siis lasin õli vahetada teenenduses. Kolmveerand tunniga oli kohta vahetanud käigukasti ja mootori õli. Isegi õlifiltri vahetus mahtus sellesse aega. Kohe näha, et õppind mehed ja vilund riistad.
Möödaminnes kontrollisin/lisasin ka õli käigukasti ja tagasilda. Määrdepritsiga määrisin ära esisilla käändtelje puksid, muidugi tõstsin tungrauaga vabaks ennem. Roomasin üleüldse natuke auto alla. Mitte, et sõda siia oleks jõudnud, aga lihtsalt huvitas, mis seal toimunud on. Polnud midagi erilist näha. Isegi kokku keevitatud vedruleht oli veel terve.
Kui juba auto mo käes oli, siis kasutasin juhust ja tõin firma autoga maalt omale puid ka. Kui keegi ei kaeba, siis ülemus teada ei saagi. Seni saab selliseid kõrvalepõikeid teha, kuni autole pole kontrollgepsu peale pandud.
   
Vasta

Seoses teise masina valmimisega panen mersu kogu täiega (istu sisse ja mine tööle) müüki. Kui kellegil on huvi, siis julgelt võib infot juurde küsida. Tööriistad (kellust kivisaeni) tulevad kaasa. Ka roller, kohalikukst transpordiks, jääb sisse. Kogu komlekti hind 6000euri. Saab ka odavamalt, aga siis hakkab asju vähenema.
Vasta

Tavaliselt külmaga käivitades soojendan ikka mootorit ette. Oli üks külmkäivitus aga vaja lihtsalt külmaga teha. No ei tahtnud häste käima minna. Puterdas ja tossas ennem, kui normaalselt käima jäi.
Uurisin nüüd väheke enne sõitu seda asja ja selgus, et viiest eelsüüteküünlast töötasid ainult kaks. Küünlad vahetusse ja voilaa, käivitus kohe lihtsam.
Vasta

   
Otsisin seda pilti. Lõpuks leidsin. Pole paha korrata. Teinekord, kui õlivahetus jälle käes, siis kergem leida.
Vasta

Tundub, et masin hakkab üle jääma. Käib riistade ümberlaadimine.
Kel vaja võtke ühendust. Äkki saamegi kaubale.

   
Vasta

Masin maal müügiootel. Käin teda ikke vaatamas ja silitamas seal. Ükspäev äkki vaatan, et eluruumi osas tilgub lagi kahest kohast. Tohoh, enne pole seda olnud. Uurisin, mõtisklesin ja tuvastasin, et tilgub täpselt katuseakna nurkadest (elamu osas on aken soojustatud ja kaetud). Ja mitte, et katuseaken vett läbi laseks, vaid kondentsvesi jookseb sinnapoole. Ennem oli auto alati tahapoole kaldu ja kondents tilkus kaubaruumi. Vahel isegi katsin segusid kilega, et märjaks ei saaks. Nüüd auto tühi ja tagumine ots nii kikkis, et vesi jookseb ettepoole.
Parandasin täna selle vea ja muutsin maa gravitatsiooni. Vesi jookseb jälle tahapoole.
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne