Pisike Polski Fiat - 126 - ehk Maluch ´97
#1
See lugu peaks siia saama siis ühest naljakast pisiautost.
Lugu algas ootamatult ja siia saab ta kirja nii nagu ta on kulgenud
asi on vahest ehk sassis ja hüplik nii nagu olid mõtted sellest masinast alguses - nüüd hakkab tekkima ka mingi fookus pildis.

Lugu algas siis sügise hakul kui sõpradel olevat tekinud mõte tuua kolmandale sõbrale kingituseks auto - noh jutuks oli siis just slline väike polski fiat 126. Kui jutt kulges sai nii pool naljaga öeldud et kui lähete treilaga tooma siis need on nii väiksed et tooge siis rohkem.
Ha-ha - aga kurja mõtet võeti tõsiselt.

ükspäev saabus mulle sõnum mis sisaldas pilti.

[Pilt: pilt0057.jpg]


noh jah las ta siis olla 2 autot

kui asi kohale jõudis ja öeldi et see teine toodi siis mulle mõeldes siis ...

mis seal ikka läksime siis asja kaema mida see masin reaalelus kujutab - ja ütlen et pilt arvutist on väga petlik. See auto on naljakalt pisike ikka küll.
(pildil siis üks "süüdlane")

[Pilt: 20111024093007.jpg]

[Pilt: 20111024093040.jpg]


[Pilt: 20111024093106.jpg]

noh hakkasime siis autoga lähemalt tutvuma
mootoriruumist leidsime sellise asja

[Pilt: 20111024093158.jpg]

Mis osutus siis 652ccm 2 silindriliseks õhkjahutusega mootoriks

pagasiruumist leidsime siis järgneva ID sildi

[Pilt: 20111024093453.jpg]

no loomulikult sai asi ka "kurjaks aetud" ja parklas paar kiiremat sõõri tehtud.

See päev oli kirjas - ja selle päeva mõju kestis veel mitmeid päevi tagantjärgi. Loll irve ees ja naerupahvakud vaid mõttest.
esimene reaktsioon ja kõik edaspidised - Big Grin Big Grin Big Grin
esimene mõte - no mis sellega nüüd teha?
edasised: äge sellega saab nüüd suvel nalja.
aga kas selle registrisse saab?

sukeldusin otsingutesse internetimaailma.

samas kuulasin lugusid kuidas neid autosid otsiti ja osteti.
üks saadi platsilt ja teist otsit ja otsiti kuni ühes parklas võeti lihtsalt kohalikule külje alla ja tehti ettepanek autost loobuda.
mees mõtles ja nõustus. käidi kodus - tõsteti kartuli ja viljakott välja ja otsiti kuuri alt "kunde" iste. tehti suvaline ruudulise paberi ostu müügileping kahes keeles ja tuld.


Järgmine etapp selle naljaka asjandusega oli masin saada registrisse.
esiteks oli puhas pime õnn et auto oli enne 1998 aasta masin ehk 1997 - mis on kõlbulik meie normidele.
kõik korras paberid näpus ... ja ükskord kui koos teise samasugusega (treilerikaaslane) läksime "ark angaari" järjekorda lappasime pabereid sulle-mulle selgus et mulle on 1 paber liiga vähe - oh paanikat. Kadunud oli Poola tehniline pass. otsisin läbi fiati, oma teise auto, kontori jne. aga null - kadunud mis kadunud. Tuksis ?
Noh hakkasin siis uurima erinevatelt ametnikelt mis on üldse võimalused ? Suunati siis mind järgneva pädeva ja kõrga ametniku jutule kes andis lootust. Vaja kontakteeruda poola ametivendadega.
Mis seal ikka kirjutasin seletuskirju ja tehti alles jäänud dokumentidest koopiad ja jäin ootama - must masendus silmis.
Isegi auto nägemine ei toonud paremat tuju. Samas öeldi et kui juba oled siin siis lase auto angaarist läbi. Möödusid mõningad päevad ja helistati "ark"ist - auto kuulub registreerimisele !
kuna enne oli asi juba ette näidatud siis läksin numbritele järgi.

Paarimees sai oma auto registrisse minutitega juba samal päeval.

Siinkohal kummardus "ARK" ametnike poole kes viitsisd ja tahtsid asjaga tegeleda ja said Poolakatega jutule. Tean et neid vahest kirutakse maapõhja oma normide ja keeldumistega aga seekord midagi positiivset.
Vasta
#2
Haa, vana hea "tatitops"
Missealikka, väikesed autod on eluaeg toredad tundunud, edu temaga!
Räägi siis edasistest plaanidest kah, et mis nüüd saama hakkab.
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#3
Nüüd kui autol oli miskine tulevikulootus tekis jälle tuju talle ka läheneda.

lähenesin talle siis alt poolt.
Kusjuures tõstuk tuli lükata kitsamaks et auto peale mahuks Toungue

Pilt ei olnud hea - oli lausa päris kehvake.

[Pilt: 20111104093930.jpg]

esisild ja vedru

[Pilt: 20111104093923.jpg]

parempoolne õõts on põhimõtteliselt kere küljest lahti.
Ratast liigutades liikus ka õõtsa kinnitus. Sad

[Pilt: 20111104093914.jpg]

nüüd tekkis mõttepaus.
mmmm....noh mis seal siis ikka, olin saanud selgust, et tegelikult on nad seal poolamaal kõik s....s seisus ja sellega olen juba vatti saanud ja kurjam on juba ka registris.
mäda paistis olevat vaid põhja alt - isegi koopaservad olid päris kobedad veel jne.
hakkasin otsima osasid ja sattusin huvitavate saitide peale.
selgus et põhimõtteliselt on sellele autole kõike saada. aga saab neid asju siis näiteks Hollandist, Saksast, Poolast, Slovakkiast jne.
spets e-poed vaid fiat 500 ja 126 juppidele.
hakkasin omale siis fookust otsima - mis ma siis teen selle autoga ?
ok tahaks sõita nii et p...t ära ei lõhu vastu asfalti - see tähendab põhi vaja ära keevitada. aga edasi ?
internet on täis autodest kuhu topitakse sisse oi oi mis mootoreid
alates bike mootoritest vahele mahuvad lihtsad tavalised autode R4 ja R4 turbokad lõpetades igasugu V8-ga.
Vaadake ise youtube´sse
samuti olles juba foorumeid lugenud - neid ülimaid tõe allikaid siis ka sedasamust mootorit "tuunitakse" nt. 800ccm peale selleks kasutatkse vw põrnika silindreid ja pannakse fiat panda 30 kaan peale ja kahe lõõriline karburaator ja .... ja ... aga sellist lollikindlat ja vastupidavat lahendust päris ei ole.

mõte jäi siis lõpuks pidama sinna, et see auto saab korda
saab korda sellisena, et ma saan sellega sõita
sõitmine tähendab seda, et üritan vältida neid asju mida saab vältida ja mis vaja korrstada või vahetada saab tehtud.
et auto käivituks hommikul ja saan tema peale loota ja vajadusel teha ka nt. 300...400 km sõidu korrga.
tehnika peab töötama.
välised keretööd jätsin hetkel mängust välja ehk et ei peaks värvima
see ei mahu selle korra eelarvesse ja jääb järgmiseks korraks.
auto edasiseks pesapaigaks pidi saama väike garaaziboks seega puudub kanal ja tõstuk
lasin siis tuttavas töökojas eemalda auto mootori koos kastiga - see oli paras töö ühele mehele.
mootori kui sellise koos agregaatidega võtab üks mees sülle.

tundub et asi on saanud kasutust aga mitte hooldust
õlilekked koos tolmuga ei ole õhkjahutuse sõbrad

[Pilt: 20111126140506.jpg]

[Pilt: 20111126140521.jpg]

edaspidi rändas see auto siis garaazi omale talvist uuendust saama

esmalt alustasime aga asjade eemaldamise ja lammutamisega

[Pilt: 20111126140207.jpg]

hakkas selguma tõde - kurb tõde.
Põhi on korduvalt lapitud ja siiski pulbriks.

[Pilt: 20111126140243.jpg]

leidus ka muid huvitavaid kohti

[Pilt: 20111126140319.jpg]

[Pilt: 20111126140328.jpg]

[Pilt: 20111126140409.jpg]

vaja tellida terve uus põhi
varem nähtud, et karbid on läbi ja need juba enne tellitud
ja kuna ilma tegemata ja ainult vaatamisega ei juhtu midagi siis hakkasime ka asjaga pihta.
Karbid sai tellitud Acar.ee lehe pealt ja maksavad nad seal umbes ~7.50 üks pool s.t. nii sisemina kui ka välimine kokku.

jah loomulikult ei istunud naad päris 100% täpselt külge aga noh see oli köömes.

parem poolne karp sai siis esimeseks ohvriks

[Pilt: 20111126145327.jpg]

[Pilt: 20111126160128.jpg]

sisemine karp hakkab paika saama

[Pilt: 20111126162928.jpg]

ja välimine selle külge

[Pilt: 20111126184738.jpg]

[Pilt: 20111126191945.jpg]

Vasta
#4
(12-01-2012, 00:17 AM)90Deville Kirjutas: Haa, vana hea "tatitops"
Missealikka, väikesed autod on eluaeg toredad tundunud, edu temaga!
Räägi siis edasistest plaanidest kah, et mis nüüd saama hakkab.

ja jah see nimetus tuli ka mul ette siin ühe rekkajuhi naise suust.

polski fiat, maluch, tatitops, bambino jne. - heal lapsel ikka palju nimesid.

mis ma siin ikka plaanidest pajatan plaane on hea teha aga vaja on ära teha seega pajatan sellest mis siis tehtud saab või juba on tehtud.

Neile kes omavad kah mõtet sellisest autost (pole ju Poola kaugel) samuti müüakse neid Lätis-Leedus ja vahest ka meie maal.

Siis mõned lingid selle kohta kust leiab infot ja saab tellida varuosasid.

üks hollandis asuv kaubandusettevõte
http://www.fiat500ricambi.com/fiat126/
samasugune asi saksamaal
http://webshop.fiat500126.com/?&
nagu siis mainitud leiab asju ka sellelt lehelt
acar.ee
üks vanematele autodele keskendunud e-pood
http://www.historic-cars.net/historic-ca...P/1-2-FIAT
üks selline koht
http://www.mrfiat.com/
üks sakslaste pood
http://www.fiatclassic.com/
millel selline hea piltidega ostukatalog
http://www.fiatclassic.com/HTML126/KATA126U.HTM
asju müüb ja juttu saab ajada slovakkia fanclub lehel
http://www.126fan.sk
http://www.126fan.sk/eshop/
ja jutuajamiseks on hea koht ka inglaste foorum/klubi
http://club126uk.co.uk/

oh kindlasti on neid foorumeid ja poode rohkelt veel aga kes ja kus neid kõike jõuab leida ja otsida ja vaadata.

Ise olen siis hetkel kasutanud acar.ee, hollandlaste fiat500ricambi ja slovakkia klubi e-poodi.



Vasta
#5
Jätkame teemat

aga seekord siis rattamaailmast
originaalis on sellel autol all 12" sõõrikud mis laiuselt suhtkoht võinuga meenutavad. mõõt siis 135R12
vaadates natuke liikluses ringi ja tuhnides rehvimüügi kohti ja teemasid siis selgus tõsiasi et siin maailma otsas on 12" juba haruldus
ka 13" on vähelevinud kuid see juba parem.

seega ka mõttekoht kas jääda 12" või minna 13" peale ?
kuna olemasolev plekkvelje ringil oma ilukilpidega ei olnud ei tegu ega nägu - vähemalt 1 velg oli päris lehttaina moodi kihiti roostetama hakanud. siis hakkasin uusi mõtlema ja vaatasin mõlemat mõõtu
noh lisa raskuse andis ka see et poldivalem on 4x98.
vaatasin ja leidsin et 4x100 teeb asja lihtsamaks ja siis jäid ka ette ühed pisikesed kettad
tegu oli ATS 13" ja 5,5" 4x100 velgedega ja rahvapärane nimetus oli siis "telefoniketas" ehk "phone dial"

kahjuks ei ole miskil põhjusel pilti sellest millised nad välja nägid - natuke räsitud kuid siiski lootustandvad - hind oli hea võtsin ära

Teadsin et 13" läheb alla aga mis rehviga seda veel täpselt mitte.

lasin siis veljed liivapritsis puhtaks ja pulbervärvi koos lakiga selga

pritsitud

[Pilt: 20111130105647.jpg]

ja värvitud

[Pilt: 20111201132933.jpg]

[Pilt: 20111201132943.jpg]

edasi hakkasin siis otsima mis võiks olla sobiv rehvimõõt
foorumikogemused ütlesid et 165/65 läheb kah alla aga 165/55 on hea ja nagu jälle no siin maailma otsas ju sellist kaupa pole ma mõtlen siis seda 55 mõõtu

võtsin kontakti jälle slovakkia poole - kuna seal sidemed juba olemas ja üks kaup oli sealt juba tulnud (millest kirjutan edaspidi) ja pärisin kuidas seal pool siis rehve liigub
ja tuli pakkumine 165/55 R13 rehvidele tegu küll Nankang nimelise tootega aga selleks otstarbeks käib küll.

Rehvid said siis tellitud ja ka kui käes ka kohe peale aetud
selleks oli muidugi vaja 6...7 bar. rõhku et see viimane "nurk" üle serva tuleks aga peale nad said

[Pilt: 20120102133547.jpg]

kingituseks pakiti kaasa bling-bling nänni Cool

[Pilt: 20120102133600.jpg]

lõpetuseks hakkasin põdema kuidad 4x98 ja 4x100 omavahel ühtivad ?
ja läksin seda teed et otsisin omale detsenter ehk eksentrik ehk loksuva seibiga poldid

[Pilt: 20120105122229.jpg]

nüüd peaks need asjad olema komplekteeritud.
tellitud oli küll 5 rehvi ehk üks ka tagavaraks aga see on veel slovakkias sest transport on piirangutega - kirjeldan seda ka edaspidi.
tagasi auto juurde ja garaazi

parim mõttetegevus on õhtul voodis enne uinumist ja sealt ka mõte
selleks, et autol põhja vahetada on vaja põhjale ligi pääseda
tavaliselt keeratakse selleks auto külili mina tahtsin aga rohkem ja kohe katusele Toungue

parematel tegijatel on selleks oma spets raamid jne.
mina läksin aga suuremasse ehitspoodi ja ostsin sealt mõningad meetrid 50x100 prussi leidsin peotäie kruve ja jupi keermelatti.

mõte oli auto ajada 2 puki vahele "vardasse" ja mõte sai teoks.
ütleme nii et oli raske ja nõudis vaeva aga on ka vaeva väärt
seda kõike tegime kahekesi - nii tõstmist kui ka kinnitamist kui ...


[Pilt: 20111203132425.jpg]

[Pilt: 20111203132435.jpg]

[Pilt: 20111203141406.jpg]

ja etteruttavalt ka pilt sellest kuidas auto on tagurpidi juba aga seda siis hiljem peale lisa lammutamisi (tähelepanelik näeb ka "lammast" alla paremas nurgas)

[Pilt: 20111231094911.jpg]

Vasta
#6
nagu eelnevalt kirjutatud sai tehtud tellimus slovakkiasse
ehk lammutamise ja mõttetegevuse käigus leidus osasid mis olid vägagi vajalikud välja vahetada.

alustuseks mõlemad tagumised õõtsad, kõik 4 amorti, tagumised pidurikaitse plekid, kõik piduriklotsid - need olid veel kasutatavad kuid jäävad nüüd varuks
arvasin hea olevat vahetada tagumised rattalaagrid ja kõik 4 pidurisilindirt ja voolikud
rooliotsad ja keskmine varras
käändmiku võllid ja puksid

ehk tellimuses oli veel asju aga kõike polnud hetkel laos

selline kaup siis saabus vahepeal

[Pilt: 20111219102028.jpg]

lisaks saabus hollandist tellitud põhjaplekk ja tellimuses olnud nn. esisillatala ehk karpraud mis jääb esivedru alla ja mille külge kinnitub nii vedru kui ka esimesed õõtsad sinna juurde ka koobastes käivad kronsad mis ühendavad koopa selle talaga kuhu kinnitub piduritoru ja läbilöögi puks jms.

need asjad siis sellised

[Pilt: PW1146_normaal.jpg][Pilt: PW1076_normaal.jpg]
[Pilt: PW1015_normaal.jpg] [Pilt: PW1016_normaal.jpg]

pilt sellest kuidas ühe auto põhi on teise auto katusel

[Pilt: 20111227134735.jpg]


aga enne kui pikalt tellimuses olnud põhi saabus jõudsin teha veel ühe tellimuse slovakkiasse

sealt siis laekus selline pakike

[Pilt: 20120102132845.jpg]


milles 2 õhufiltrit, sidurikorv, ketas ja survelaager, siduritross, ukselukkude komplekt, mootori tihendikomplekt, käigukasti tihendite komplekt, mootorikett koos hammasratastega, juhiistmele mõned vedrud, pagasiruumi avamise sang/kang ja kummist porilapatsid.

lisaks topiti jälle kaasa nänni mis pildil kajastub 2 käigukangi nupuna.

kokku olen saanus siis eelpool nähtud ventiilikatted ja korgid, võtmehoidja, nokatsi, DVD plaadi 2010 a kokkutulekust, kk. nupud, fan klubi kleepsud, Big Grin
Kirjutan lahti ka selle nn. piiratud transpordi süsteemi
ehk esimest korda slovakkiast kaupa tellides taheti mulle pakkuda nende valitud transporti mis olevat nagu "valitud hea" aga hind oli vist ehk ~90.- ei tea kas sinna oleks veel miskiseid makse lisandunud.
ma ei hakanud mõtlemagi seda sest see tundus kuidagi kallivõitu.
uurisin ja puurisin maad ja leidsin, et saan ka ise tellida transa nt. pakivedu.ee lehelt see on siis dpd kuller.
hind tuli miskine ~52 eur ühe paki kohta mis ei ületa 31,5 kg.
siit tulenes ka nüüd minu edaspidine logistika, kauba valik ja piiratus.
kauba pakkujaga saame hästi läbi, on vastutulelik ja viitsib sinuga tegeleda
saame kokku leppida igasugu tingimusi pakkimise ja kaalumise näol.
nüüd ootab mind veel ligilähedaselt üks 31 kg pakk seal millest hetkel puuduvad mõningad detailid - need loodetakse saada kuu lõpu poole ehk viimaseks jaanuari täisnädalaks.
siis peaks hakkama nagu saama ka kogu asjade tellimine ühele poole ja vaja teha vaid tööd, tööd, tööd, tööd jne.
Vasta
#7
mõned näited väikeauto varuosade hindadest

rooliots ~7.- tk
amordid ~47.- paar
piduriklotsid ~13.- ühele sillale
pidurisilinder ~6.- tk
tagumised rattalaagrid ~14.- ühele rattale
kk. tihendikomplekt 2.20 ja sisaldab 9 tihendit
mootori tihendikomplekt 10.60 ja sisaldab üle 20 elemendi
sidurisurvelaager ~8.-
ketas ~18.-
korv ~28.-
kett koos hammasratastega ~18.-
õhufilter~3.- tk
ukse akna tihend 2.30 /jm.
karburaatori tihendi komplekt 1.50
bensupaak ~30.-
kolvirõngad ~12.- kmpl.
jne.
kõike viitsi kohe siia kirja panna.
Vasta
#8
Ma vöibolla esitan vähe lolli küsimuse nüüd, aga kuna neid toodeti poolas, siis kas köik poolakad käivad ka sloveeniast juppe tellimas?
Kuna neid toodeti nii pika aja jooksul, ja poola neid endiselt täis on, siis veidi väheusutav, vöisiis on poolast tellimine keerukam?
Juppide hinnad on möistlikud küll, Miniga vörreldes ntx.
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#9
(12-01-2012, 16:52 PM)90Deville Kirjutas: Ma vöibolla esitan vähe lolli küsimuse nüüd, aga kuna neid toodeti poolas, siis kas köik poolakad käivad ka sloveeniast juppe tellimas?
Kuna neid toodeti nii pika aja jooksul, ja poola neid endiselt täis on, siis veidi väheusutav, vöisiis on poolast tellimine keerukam?
Juppide hinnad on möistlikud küll, Miniga vörreldes ntx.

eh jah kindlasti saaks ka poolast aga mina kahjuks ei jõudnud sinnani
no ei leidnud miskit sobivat poola lk. üks vist oli siis ka ajutiselt maas jne.
ei mina ei põe, et ma poola asemel slovakkiast asja saan.
läksin seda teed sest inglismaa foorumis oli antud pood kantud kui hea mainega ettevõtmine ja seda soovitati.
ühtegi poola lehete ei jäänud kohe ka seal ette.

igaljuhul on hinnad mõistlikud, transport töötab ja suhtumine on OK.

sama punt korraldab ka sellist üritust.

http://www.youtube.com/watch?v=kC2GtwVgAZs

kuhu mind ka vägagi ja korduvalt kutsutud on Big Grin
enne jätkuvaid keretöid sai laua peal lahti lammutatud see pisike mootor

[Pilt: 20111228110425.jpg]

[Pilt: 20111228110435.jpg]

[Pilt: 20111228110442.jpg]

[Pilt: 20111228112730.jpg]

Hetkel on ta siis detailideks mul kõik laiali
plokikaan läks "remonti" 2 vl. kolle keeret olid otsa saanud
ja ka plokk ise milles siis üks polt pooleks ja keere samuti seega vigane
kuna kaan juba meistri laual teeb ta ka klapid ja pesad sobivaks üksteisele.

ise lammutasin laiali veel geneka millel laagrid vaja vahetada ja harjad

nähtavad alumiiniumist jupid lähevad puhastamisele klaaskuul/sooda pritsi
ja nähtavad metallosad said värvitud pulbris selliseks

[Pilt: 20120105150240.jpg]

ootan juppe, et asi kokku laduda.

Vasta
#10
Väga mõnus tegemine - iga nokitseja unistus - on aega , on käed ja on raha! Head lõbutsemist, jälgin huviga.Smile
Vasta
#11
tasapisi hakkan jõudma oma jutuga tänapäeva

ehk siis jätkates keretöödega. selleks et paigaldada uus põhi peaks vana eemaldama ja noh kui aus olla siis oli veel teise poole karp kah vahetamata.
alustasime viimasest ja tegime ka paralleelselt põhja eemaldamist.
tänu pööratavale autole oli seda suhtkoht hea teha - said valida omale sobiva asendi
samas sai tõestatud väide et 9korda mõõda ja 1 kord lõika

juhtus see et mõõtsime ehk umbes 7 korda ja siis lõikasime

[Pilt: 20120107170958.jpg]

see vahe sai nüüd küll täis lapitud aga siiski - lisatöö.

põhjast tegin veel pilte enne selle eemaldmist, näha siis see suht räsitud ja pudi olek.

[Pilt: 20120107114723.jpg]

[Pilt: 20120107114824.jpg]

pärast tugevat lõikamist, pitliga tagumist ja lihvimist sai eemaldatu kõik mis kuulus vanale põhjale ja taustal ootab juba uus põhi proovimist

[Pilt: 20120107170942.jpg]

ja lõpuks sai see põhi ka paika

[Pilt: 20120107173125.jpg]

[Pilt: 20120107174123.jpg]

kui asi oli vahepeal suht masendav
siis iga uus tükk auto küljes toob parema tuju
karbid ja põhi tegid autost auto jälle

paar pilti on veel puudu mis puudutavad tagumiste õõtsade esimesi kinnituskohtasid - ka need said lapitud ehk tegelikult lausa üle kaetud uue plekiga, seotud põhja ja tagumise tiivaga kokku.
sai tugev.
vahepeal tekis inglise foorumis huvitav arutelu

vaadates plokikaanel asuvat sisselaske ava ja selle ümbrust

[Pilt: 20111228112714.jpg]

ehk siis selle augu peal asetseb üks ~20mm paksune "plastikust" vaheplaat ja selle peal otse on karburaator

see vaheplaat on sellise "mikihiire" kontuuriga seest poolt ehk katab ära need kaks kaane kinnitamise mutrid

samas on sisselaske kanal avatud nendesse kõrvadesse ehk sinna mutritele on ligipääs mootorisse siseneval bensiini ja õhu segul.

on see plaat siis seal selline

[Pilt: razem.JPG]

ja nüüd on tekinud mõte, et see sisselaske kanal võiks olla siiski selline, et need mutrite tarvis tehtud kõrvad ei kuuluks sinna sisse
ja selleks paigaldatakse sinna toru hülss
samas on tekinud 2 leeri kes üks arvab, et see on hea mõte ja teine arvab et mitte nii hea mõte ja mõlemad üritavad miskite oma praktika najal tõestada, et asi on hea just nii.

muideks sobiva hülsi materjali leiab köögist - leidisn täpselt selle minagi
selleks sobib juhtmeta vekeetja põhjas olev rõngas mis siis selle aluse peale/sisse käib

[Pilt: 20111229203827.jpg]

kuna mul just keetja otsustas otsad anda siis lammutasin selle sealt seest välja. eks vaatab kas ka paika panen.

arvamuste vahe on selline, et kas ja kui hästi kütus õhuga seguneb ja kuidas tekivad ning kui häirivad on igsugused keerised.
kolmas pisike leer arvab, et sisselaske kanali peaks üldse pikendama nt. alumiiniumtorust tooma kaanest kõrgemale ~10cm või nii.
mina hetkel seda ei plaani aga ehk panen selle hülsi siiski sinna sisse.
Vasta
#12
ah jah kui kellegil peaks leiduma miskit mis oleks sellele autole sobiv siis pakkuda võib ikka - kas just tehinguks läheb on omaette küsimus
Vasta
#13
Üldiselt väidab tuunimisteadus, et pikk sisselase aitab lisada pöördemomenti. Keeristega sisselaskekollektoris on aga võideldud ja võideldakse ka edaspidi. Vanasti aeti näiteks epo liimi sisselaskesse, et seda võimalikult voolavaks teha.

Eks palju abi on ka sisselaske ja väljalaske aukude ühtlustamisest kollektoris.

Vaid kahte silindrit omava jõuallika puhul on nähtavasti kõva abi sellest, kui kolvid/kepsud/vänt/sidurikorv kenasti tasakaalu saavad. Äkki keegi pealinna kandis pakub seda teenust?

A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#14
kes pani tähele see nägi, et sellel riistapuul on ka konks taga Big Grin

[Pilt: 20111024093106.jpg]


minu jaoks on see vaid positiivne sest olemas on ka üks teine projekt
ehk omavalmistatud pisike haagiselamu
mis hetkel on renoveerimisel ehk pealisehituse ümbervahetamisel
mille tulemusena väheneb oluliselt kogu haagise kaal ja suureneb töenäoliselt ka vastupidavus.
kunagi ehk kui üldse on sobiv siis pajatan ka sellest siin foorumis.
Vasta
#15
Palju teh.passis haagise suurim lubatud kaal on?
Mul Riley Elfil on lubatud kuni 400kg haagist tömmata, auto kaalub vast 700kg alla miskit.
Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#16
Kas see on üks neist seljakottidest, mis sügisel Vana-Narva maanteel "Berliini litsides" ja "Poola piiril" käis?
Vasta
#17
Ikka on sobiv rääkida ka kärust. See pole ju miskit sõjasaladus.
Kindlasti saab palju infot ka sealt http://www.matkaauto.com/index.php?optio...1&catid=17
Üldiselt huvitav ettevõtmine sellise "süljekausi" kallal nokitsemine. Jälgin huviga.
______________________________________________________________
http://tulepesa.wordpress.com/

Vasta
#18
(12-01-2012, 22:55 PM)90Deville Kirjutas: Palju teh.passis haagise suurim lubatud kaal on?
Mul Riley Elfil on lubatud kuni 400kg haagist tömmata, auto kaalub vast 700kg alla miskit.

hetkel on seal kirjas piduriteta 300 ja piduritega 400kg
(12-01-2012, 22:57 PM)zazik Kirjutas: Kas see on üks neist seljakottidest, mis sügisel Vana-Narva maanteel "Berliini litsides" ja "Poola piiril" käis?

ei ole see auto tallinnas ringi sõitnud rohkem kui kadaka tee ja mäepealse tn. vahel paar tiiru
siis kolis garaazi

eks see(need) oli(d) keskid teised
(12-01-2012, 23:00 PM)motamees Kirjutas: Ikka on sobiv rääkida ka kärust. See pole ju miskit sõjasaladus.
Kindlasti saab palju infot ka sealt http://www.matkaauto.com/index.php?optio...1&catid=17
Üldiselt huvitav ettevõtmine sellise "süljekausi" kallal nokitsemine. Jälgin huviga.

ja jah eks ma kirjutan ikka ja teen omaette teema sest see lugu on samuti pikem ja ulatub ju aastasse 2006 ja nüüd 2011/2012 saab asjale olema uus tulemine
jah saab ka sealt foorumist lugeda aga edev inimene teeb rohkem teemasid Toungue
ma leidsin nüüd nupu ülesse kus pilte laadida ja taasesitada ja läheb ludinal.
ära karda ma ei unusta seda teist foorumit aga paus on seal sees olnud sest midagi pole ka vahepeal tehtud lihtsalt pisike fiat võtab oma ja muudab ka käru ehitamise mõtteid - sest seda alustades ei olnud fiati isegi mõttes mitte.
Vasta
#19
Kena lugeda sellist teemat ja oled hingega asja "kallal" Smile

Ootan masina valmimist!
Vasta
#20
Sa tee ruttu valmis, saad veel lumega altuurat tegema hakata ning projekti rahasi kärmelt tagasi teenima
http://www.autonet.ee/uudised/fiat/126-50560.html


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne