Pisike Polski Fiat - 126 - ehk Maluch ´97
#21

(13-01-2012, 12:25 PM)Jossu Kirjutas:  Sa tee ruttu valmis, saad veel lumega altuurat tegema hakata ning projekti rahasi kärmelt tagasi teenima
http://www.autonet.ee/uudised/fiat/126-50560.html

just just Big Grin

poolas ja selle ümbruses on nupumehed teinud nendest ikka selliseid "pille", et oi-oi küll sahaga, lintidega, eriliste mootoritega, lühendatud kerega ja pikendatud kerega, kabrioletid, madaldatud ja sealjuures madala katusega masinaid, kahe mootoriga ja kahe silla veoga ja kahe silla pööramisega ja tagurpidi sõitvaid ja... jne. jne.
Vasta
#22

hetkel on suuremates keretöödes paus seni kuni saabub üks vägagi vajalik kereplekk.
ehk plekk mille küljes käivad pedaalid ja mille külge kinnitub ka seesamune nn. esisilla tala.
hästi läheb siis saab selle kuu lõpus ehk kohe teise alguses selle kätte.

nipet näpet nokkimist on ikka.

kui saab plokikaane kätte siis saab ka natuke mootoriga tegeleda.
Vasta
#23

Lisaks eelnevalt tagumistele rummudele/veovõllidele sai nüüd ka esimesed kätte töökojast kus lasin selle kesmise randi kuhu toetab velg 1mm väiksemaks ehk 58 mm pealt 57 mm peale mis annab võimaluse kasutada rohkem levinud velgi nt. vw.
sest sellise keskavaga on ka praegused uued valuveljed tehtud.

[Pilt: 20120106114056.jpg]

[Pilt: 20120116134500.jpg]

Vasta
#24

kuna hetkel seisavad suured tööd põhja ehk esisillatala ja selle aluse pleki keevitamisel selle taga et seda plekki veel ei ole siis sai astutud samm selles suunas et see plekk saaks olema (sillatala ise ja muud elemendid on juba olemas)
ehk sai sisse antud tellimus nüüd ootame selle täitmist misjärel saab tellida transpordi
viimase tellimusega tulevad ka vajalikud varuosad veel mootorile
ehk saaled ja kolvirõngad, veel pudi padi, paar piduritoru, esimesed pidurikaitseplekid, esiklaasi alune plekk, viimane ehk viies rehv jms.
nende juba tulnud ja selle viimase tellimusega peaks olema nüüd kõik ja peaks saama ka auto kokku laduda mis hetkel seisab just mõne üksiku asja taga nagu kere selle pleki taga ja mootor näiteks rõngaste ja saalede taga
garaaz ja kontor on juppe täis - auto on pisike aga juppe on ikka palju Big Grin
Vasta
#25

täna siis jälle mootoridetailid minu käes tagasi (plokk ja plokikaan)
eemaldati 2 murdunud polti (1 plokist ja teine kaanest), lisaks korrastati nende keermed, veel taastati 2 siledat keeret plokikaanes (VL kolle poltidele), sobitati omavahel klapid ja klapipesad ning lähemal kontrollimisel leiti, et plokikaane tihendialune pind kõver ja seda gramm üle 2 kümnendiku ! - ka see sai lihvitud sirgeks tagasi.

nüüd vaja veel pisemaid mootoridetaile kokku korjata ja viia puhastamisele - asi peab ju ilus välja nägema Cool
Vasta
#26

täna siis laekus jälle üks kole must kast

[Pilt: 20120201130132.jpg]

ja selle seest tulid välja vajalikud ja kaua oodatud detailid (samuti ka mõni mitte kohe nii vajalik)

[Pilt: 20120201131302.jpg]


Nüüd saaks lõpeda ehk jätkata keretöid aga siin on üks ehk kaks aga
keevitaja on eestist ära ja garaaz on kuradi külm
kuid samas saaks hakata ka mootorit kokku laduma aga selleks tuleb oodata kui detailid soodapritsist tagasi tulevad.
mootorit võib kokku pannaka ka elutoas - see on puhas töö ja ei pea külma garaazi ronima. Big Grin
Vasta
#27

lisaks loovutas täna ka ksf "Supp" oma varudest mulle ühe paari veovõlli leevendusmuhve - jälle üks sammuke tervema auto suunas.
Vasta
#28

sai täna tegeletud pisikese koostamisega

mootori jahutusventika korpus ja õhufiltri korpus sai kokku pandud
lisatud ka õhufilter ja gaasihoovastik
samuti sai ära vahetatud kolvirõngad ja saaled.

[Pilt: 20120203131143.jpg]

[Pilt: 20120203112725.jpg]

Vasta
#29

eile õhtul vastu ööd sai hakatud puzlet nimega mootor kokku lappima.
eesmärk oli enamvähem koostata asi kokku mitte just lõplikult kohe aga kui saab siis ka lõplikult mõned elemendid.

saigi plokk ja vänt kokku, isegi kepsud kolvid külge ja nukkvõll sisse
otsitud sobivaid polte seibe jne. aga asi ei õnnestu alati korraga
ühele kolvile sain ka silindri peale pandud aga teise puhul juhtus et üks kolvirõngas pooleks läks - tuleb vanad rõngad sorteerida ja sealt asendus võtta.

et asjad oma koha leiaks proovisin näpuga polte kokku keerates asjale juba nägu anda.

külge läks ka uus siduriketas ja korv

jõudsin oma asjadega hetkel sellisesse seisu.

[Pilt: 20120204095128.jpg]

[Pilt: 20120204095150.jpg]


lisaks sai ära vahetatu bensupumba sisu ja karburaatori sisu ja tihendid.

Vasta
#30

Kolvid/kepsud tasakaalu ajasid?

Kui ei, siis näitlik õppevideo:
http://www.youtube.com/watch?v=QLpiF0E0EJU

Kasutaja Fiatnutz on väga kõva mootorimees John Edwards, tema oskused mootorite elustamisel ja moderniseerimisel on uskumatud. Kogu tema Youtube kanal on vaatamist täis.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#31

(04-02-2012, 18:02 PM)Aspelund Kirjutas:  Kolvid/kepsud tasakaalu ajasid?

Kui ei, siis näitlik õppevideo:
http://www.youtube.com/watch?v=QLpiF0E0EJU

Kasutaja Fiatnutz on väga kõva mootorimees John Edwards, tema oskused mootorite elustamisel ja moderniseerimisel on uskumatud. Kogu tema Youtube kanal on vaatamist täis.

A.

ei seda ma ei teinud tegelikult ei teinud ma miskit täppistööd selle mootoriga - võtsin lahti ja vaatasin sisse ning ladusin kokku tagasi
ja kui juba on lahti siis läksid vahetusse rõngad, saaled, tihendid, jne. pudi padi.

mõte ehitada üks korralik mootor ehk siis võimalik et suurema kubatuuriga ja võtta valja rohkem hobuseid. teha täppistööd ja korralikult on tulevik - siis kui saan omale teise ploki (mootori) millest seda hakata ehitama.

selle mootori saatus on teenida edasi nii nagu ta on kunagi kokku pandud.

Tänase päeva saavutus on vana rõngas korralikult ära puhastatud ja sisse pandud murdunud rõnga asemele ja mootori suurema osa kokku ladumine osalt juba lõplikult mõni detail alles prooviks.

[Pilt: 20120204212102.jpg]

[Pilt: 20120204212128.jpg]
Vasta
#32

sai siis külmas garaazis natuke aega veedetud

natuke lõigatud

[Pilt: 20120205165535.jpg]

proovitud sobivust

[Pilt: 20120205173124.jpg]

ja kinni keevitatud

[Pilt: 20120205201904.jpg]

Vasta
#33

vahepealsel ajal on saanud natuke rohkem kokku mootor - külge on saanud termostaadi korpus ja kokku on pandud ka generaator/ventilaator.

[Pilt: 20120221151550.jpg]

kere kallal pole rohkem liigutanud - vend kes tegeles keevitamisega hakkas "kalevipojaks" nüüd pean keevitustööd ise lõpuni viima

sõbraliku remonditöökoja abiga said vahetatud esimesed nn. käändmiku puksid/võllid ja sellega koos ka ülemine nn. õtsapuks.

kuna ees pikem nädalavahetus siis peab ette võtma natuke keevitustöid, väike värvimine ja põhjamastiks
kokku saab hakata panema esisilda - käändmikud, õõtsad, amordid, vedru ja roolivardad.

väike küsimus laiale ringile - milline oleks hea ehk mõistlik määre mida rattalaagritesse toppida ?

välja vaadates siis lumi juba sulab - ehk kevadeks valmis saada pean liigutama hakkama rohkem. Big Grin
Vasta
#34

(21-02-2012, 16:21 PM)MeelisV Kirjutas:  väike küsimus laiale ringile - milline oleks hea ehk mõistlik määre mida rattalaagritesse toppida ?

Väga lahe putukas Smile

Aga rattalaagrimääret müüakse pea igas autopoes Smile Mul endal vedeleb ammusest ajast see garaaziriiulis - jätkub veel kauakskauaks http://www.stokker.ee/maardeained/olid-j...p:1320080/


Vasta
#35

väike vahepala Cool

http://www.youtube.com/watch?v=orurM3zJb6A

omaltpoolt tuleb täiendusi tegevuse kirjeldusele ehk nädala lõpuks/uue alguses
Vasta
#36

aega on läinud asja on saanud vähe või palju ei tea

põhja alune sai siis keevitatud ehk ära sai täidetud need vahemikud mis tekisid koopasse, kõik sai värvitud ja "möglatud" põhjamastiksiga
samuti olen suutnud põhja aluse suures osas ära möglada põhjamastiksiga.

külge said keeratud esisilla vidinad, vedru ja uued amordid ning rooliotsas/vardad
koostatud said uued pidurid
samuti said kokku pandud ja alla keeratud tagumised õõtsad millede küljes siis uued laagrid, amordid ja pidurid

[Pilt: 20120321135850.jpg]

peale väikest pusimist ja jõu ning ilu numbreid õnnetsus auto taas keerata rattad alla poole (ehk peale 3,5 kuud peapeal seismist)

udune pildike
[Pilt: 20120321142154.jpg]

ja seest poolt siis ka põhja nüüd näha

[Pilt: 20120321142245.jpg]

[Pilt: 20120321142210.jpg]

teha on veel palju aga eks palju ole ka tehtud
osaliselt jäävad tööd ka hilisemaks.
hetkel siis on vaja: vasakpoolse küljekarbi esimene ots ehk esitiiva alumine nurk külge pookida,
karbi keevitused maha lihvida,
auto seest põhi värvida
ja keevituse kohad üle "möglada",
kogu salong kokku laduda - eelnevalt istmetele uued katted teha
tagumine paneel vahetada
ja tagusmise paneeli ning tiibade vaheline ühendus tugevamaks teha,
korrosioonitõrje karpides ja muudes õõnsustes,
tuuleklasi alune paneel vahetada/lappida.
väljast nähtavad keretööde kohad üle värvida,
uksetihendid valmis lõigata,
aknad ette panna,
käigukasti tihendid ära vahetada,
mootor töökorda sättida,
mootor koos kastiga alla panna,
sillastend teha,
kõik poltühendused üle kontrollida - käis asi ju algosadeks.
pidurivoolikud ühendada
pidurid õhutada
siduritross vahetada
elektrisüsteem kontrollida/korrastada
jne. jne.

jube kole palju veel.




Vasta
#37

üks heledam kiht värvi sai ka sisse lastud
on valgem edasi teha tööd Cool

[Pilt: 20120322105036.jpg]

[Pilt: 20120322105028.jpg]

Vasta
#38

Ostas sobiv märk müügis :-)
http://www.osta.ee/25530145
Vasta
#39

Big Grin tänan Big Grin

kunagi jäin just napilt ilma pisikesest mudelautost - oli ka sobivalt rohelist värvitooni.

Vasta
#40

(12-01-2012, 17:14 PM)MeelisV Kirjutas:  vahepeal tekis inglise foorumis huvitav arutelu
vaadates plokikaanel asuvat sisselaske ava ja selle ümbrust

[Pilt: 20111228112714.jpg]

ehk siis selle augu peal asetseb üks ~20mm paksune "plastikust" vaheplaat ja selle peal otse on karburaator

see vaheplaat on sellise "mikihiire" kontuuriga seest poolt ehk katab ära need kaks kaane kinnitamise mutrid

samas on sisselaske kanal avatud nendesse kõrvadesse ehk sinna mutritele on ligipääs mootorisse siseneval bensiini ja õhu segul.

on see plaat siis seal selline

[Pilt: razem.JPG]

ja nüüd on tekinud mõte, et see sisselaske kanal võiks olla siiski selline, et need mutrite tarvis tehtud kõrvad ei kuuluks sinna sisse
ja selleks paigaldatakse sinna toru hülss
samas on tekinud 2 leeri kes üks arvab, et see on hea mõte ja teine arvab et mitte nii hea mõte ja mõlemad üritavad miskite oma praktika najal tõestada, et asi on hea just nii.

muideks sobiva hülsi materjali leiab köögist - leidisn täpselt selle minagi
selleks sobib juhtmeta vekeetja põhjas olev rõngas mis siis selle aluse peale/sisse käib

kuna mul just keetja otsustas otsad anda siis lammutasin selle sealt seest välja. eks vaatab kas ka paika panen.

arvamuste vahe on selline, et kas ja kui hästi kütus õhuga seguneb ja kuidas tekivad ning kui häirivad on igsugused keerised.
kolmas pisike leer arvab, et sisselaske kanali peaks üldse pikendama nt. alumiiniumtorust tooma kaanest kõrgemale ~10cm või nii.
mina hetkel seda ei plaani aga ehk panen selle hülsi siiski sinna sisse.

Sai siis oma masina peal ka ära proovitud, vaheflantsel ava suuremaks, kaane mutrid/seibid sisselaskekanalist ära lõigatud ja hülss sisse. Ja ime küll, aga töötab paremini.
Poola rallimehed viskavad tavaliselt selle "mikihiire" sealt välja, puurivad sisselaske üle ja panevad pikema sisselasketoru. Väidetavalt, kui praegune 30mm sisselase puurida kuni 35mm, siis saavutatakse sama voolavus, mis Panda30 peaga. Plaanis järgi proovida, Panda pea ootab riiulis edasi Smile

Cinquecento
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne