omavalmistatud haagiselamu - teardrop
#1

mis seal siis ikka teeme veel ühe teema ja seekord on siis tegu omavalmistatud haagiselamuga. loodan et see teema ei ole vales kohas ja kui siis ehk liigub õigesse kohta.

peategelane on siis "teardrop" tüüpi haagiselamu mille juured ulatuvad juba 1930-ndate ameerikasse. alustan just ajaloost sest nii alustasin ma ka ise selle asja kohta info hankimisega.
ehk siis ´30ndad kuni ´60ndateni oli asi nagu populaarne ja siis asi jäi soiku kuni ´90ndate lõpu poole kus internet asja jälle massidesse tõi. edasi vaatsin pilte ja otsisin infot.
leidsin seda siit ja sealt kuid 99% sellest kõik asub sealpool suurt lompi.

mina ise sattusin selle juurde tänu ühele teemale auto24 foorumis ehk oli see siis 2005 aasta ? kus keegi küsis vineeri painutamise kohta, et teha teardrop tüüpi haagist. ma siis mõtlesin et mis asi see siis on ja vaatsin kohe netti - sinna see süda seekord jäi. mõtlesin kohe, et tahan ka.

pilti pole ? - on juba huvitav jah ? Cool
küll need pildid tulevad.

ehk siis asja põhilised reeglid on siis kompaktne, kerghaagis, nimetuse järgi siis pisara ehk tilga kujuline (külili), tavaliselt magamise ruum 2-le ja õuest eraldi avatava luugi alla paigutatud köök. välisviimistluses on suuresti 2 stiili - 1. kaetud alumiiniumplekiga 2. puidune ehk vineer.
loomulikult on tehtud igasuguseid ja fantaasia on piiritu aga siis ei pruugi asi ka enam teardrop olla vaid liigitub kui litsalt "tilluke reisihaagis" (tiny travel trailer).

ehk see olis siis oma 6 aastat tagasi olin noor ja rumal, oskusi vähe raha veel vähem aga tahtmine oli suur ja tänu sellele sai ta ka tehtud.

alustasin siis oma haagise ehitamist teadustööga - hakkasin uurima meil kehtivaid norme, määruseid ja seaduseid mis kehtisid haagistele ja nende ehitamisele. see sai tehtud ja selgeks sai, et asi on tehtav ja üldse mitte raketiteadus.
edasi läks juba plaan konkreetseks ja sai asi ette võetud vastavalt olemasolevale ja kättesaadavatele materjalidele.

see siis sissejuhatuseks. edasi siis kohe juba konkreetsemalt ehitamisest
alustan seda lõiku sellega, et ehitusest on pikk aeg möödas ja infokandjad on kõik suht ajutised nähtused ja nii on juhtunud ka selle käru piltidega, et osad said vist hukka ja need mis siia ülesse tulevad esimesest ehitusest on taastatud ühest teisest foorumist. seega ei pruugi kõike olla pildis millest räägin.

igasugune planeerimine sai siis ära tehtud, nii mõttes kui ka paberil
plaan oli siis haagis põhjamõõtudega 1500x3000 ja küljekõrgust kah ~1400 (kõike peast ei mäleta) Toungue

algatuseks sai hangitud tikitraileri müügipunktist sillakomplekt - tala koos rummudega, vedrud ja amordid. Läksin just lehtvedru silla peale mitte nagu ameerikas 90% teardropidest on torsiooni peal. põhjus meie teed pole siledad ja torsioon on jäik.

metsa-alt tuli välja üks sobilik metallsõrestik millest siis oli paras teha haagisele raam

[Pilt: albumpic1b.jpg]

raami külge hakkasime siis aretama silda

[Pilt: albumpic2.jpg]

amordikinnitused tegime ringi

[Pilt: albumpic5.jpg]

nüüd on ajalugu sassis kas hakkasin edasi ehitama või tulid kohe mängu veljed aga jätkan velgedega.
sattusin ühes rehvitöökojas velgede otsa mis jutujätkuks said minu omaks ülisoodsa hinnaga - tegu oli vist ehk Dotz Dakar või sama tüüpi terasvelgedega - kroomitud. müüdi soodsalt sest 4st veljest oli alles vaid 3 ja mina ostsin ära 2 tk. kahetsen, et ei ostnud ka kolmandat aga siis polnud raha ja see tegi niigi null eelarve veel kitsamaks.
aga nende poldivalem oli miskine eriline 5x139,7 ? ja seetõttu pidin laskma neile teha flantsid vahele

[Pilt: albumpic6.jpg]

sellega hakkas alusraam ja veermik nagu valmis saama - värvitud ja puha
raam sai kaetud ~15mm veekindla vineeriga mis jäi siis haagise põhjaks

Läbi tutvuste sai siis hangitud vineeri külgseinte tarvis
oli see siis ehk miskine 18...21mm paksune jurakas 1500x3000 tahvlid.

nendest saagisin välja 2 külge

pean siinkohal mainima et peale alusraami ehituse kus ka keevitus oli mängus on ehk ülejäänud kõik tehtud vaid tikksae ja akutrelliga.

[Pilt: albumpic8.jpg]

nagu pildilt ka näha tekkisid ka esimese kaarseina tugikaared mis edaspidi hakkasid olema ka riidekapi seinteks
küljed ühendasin risti taladega ehk miskised ~20x40 latid

[Pilt: albumpic9.jpg]

lisaks esimesele riidekapile tekkis vahesein ka taha - köögile

[Pilt: albumpic10.jpg]

laesõrestik

[Pilt: albumpic11.jpg]

uks ja sealt siis näha ka riidekapi uksed

[Pilt: albumpic12.jpg]

üldvaade

[Pilt: albumpic17.jpg]

kuna mul oli plaanis teardropi mõistes ikka SUUR käru mille laius on 1500 tavapärane oli ~1200 siis selle idee taga oli laps ja tema voodi
ehk lapsele tegin voodi risti käru vastu köögiseina sellise nn. nari tüüpi aeme mis siis oli 600mm lai ja pikkust andis ~1500 nagu käru laius

[Pilt: albumpic19.jpg]

edasi sai tekitatud köögile avatava luugi sõrestik

[Pilt: albumpic22.jpg]


seest poolt oli lagi juba kaetud vineeriga - taaskasutatud vana vineer ~5mm
aga nüüd hakkasin katma ka väljast

[Pilt: albumpic24.jpg]

osa sellest tuli teha õues sest garaaz oli madal
ja pildil nähtav nurgaliist pärines ehituse vallast ja on tuttav neile kes plaate on seina pannud

[Pilt: albumpic23.jpg]

[Pilt: albumpic25.jpg]

see oli siis kõik esimene kiht vineeri mis sai talade külge liimitud ja klambritega kinni lastud
kavas oli see kõik üle katta teise ja ilusama kihiga
teine kiht sai üleni alumise peale liimitud

[Pilt: albumpic30.jpg]

[Pilt: albumpic29.jpg]


edasi hakkasid tulema detailid

ukselukustus

[Pilt: albumpic31u.jpg]

millele tuli sissepoole lisa plaat juurde panna

[Pilt: albumpic33.jpg]

tagumise luugi lukk

[Pilt: albumpic34.jpg]

[Pilt: albumpic35.jpg]

tuled ja stange

[Pilt: albumpic38.jpg]

[Pilt: albumpic39.jpg]

ukseliistud sai ette naeluatud ehk liimitud õhukesest vineerist

[Pilt: albumpic41.jpg]

Vasta
#2

eraldi teema oli rattakoopad

nende puhul oli mõte teha sellele haagisele sobivad ja koos sillaga kaasa liikuvad koopad

mainin ära et kui haagise ehitus oli minu idee ja kõva tahe millele siis lisandusid abilised ehk keevitamise tegi sellel projektil isa ja puutöö oli minu töö
aga järgnev klaasplastist koopa projekt oli puhtalt isa töö

algas asi siis soovitud väliskujulise vormi tegemisega
see siis kipsist ja ühe sobivas mõõdus rehvi peale

[Pilt: albumpic43.jpg]

selle vormi pealt sai tõmmatud järgmise etapi vormid
Taustal siis näha et raamiga alustatud sügisest ja katuse peneku talvest on nüüd hakanud kevad saabuma Big Grin

[Pilt: albumpic44.jpg]

ja nendest vormidest sai siis välja tõmmatud koopa toorikud

[Pilt: albumpic47.jpg]

millest pidid hakkama tulema miskit sellist
hetkel küll tegu vormi proovimisega

[Pilt: albumpic51.jpg]


vahepeal sai tehtud väikestviisi "virtuaalset tuuningut"

[Pilt: albumpic55.jpg]

ja tegelikus
ehk siis sai vineer kaetud peitsiga mis oli vist siis piirituse baasil
ja hiljem katsin kogu asja paadilakiga

[Pilt: albumpic56.jpg]



edasi sai tegeletud porikoobastega ehk nendele sobiva kinnituse valmistamisega

[Pilt: albumpic57.jpg]

[Pilt: albumpic60.jpg]

kogu ehitus toimus maal ja linna oli oma 50km maad
järgnev pilt kui sellest kus on küljes ka porikoobas on juba linnas
sõit sinna toimus ilma kindlustuse ja registreeringuta - see oli siis lubatud kui sõit registreerimisel

[Pilt: albumpic61.jpg]

ja kirja ta saigi

[Pilt: albumpic63.jpg]

esimene väljasõit oli siis võsule - eesti karavan platsile
siin pildil siis näha ka sur muudatus - uksele on tekinud aken
see sai pea viimasel minutil ette liimitud
just liimitud klaasiliimiga millega autodele klaase ette liimitakse.

[Pilt: albumpic64.jpg]

Vasta
#3

Cool
Ja sõnu polegi vaja...
Vasta
#4

Siin on olemas mõõdud sellise asja ehitamiseks.Olen ka ise plaani pidanud aga sinna see jäänud on.Head vaatamist!

http://www.angib.pwp.blueyonder.co.uk/te...tear00.htm[/align]
Vasta
#5

Tõsiselt kõva ettevõtmine!
Miskipärast mu vaimusilmas käib komplekti juurde ka triibuline rulookatus...
Vasta
#6

Kas arvele saamine läks valutult?


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#7

Vägev!
Kas "tuppa" ka saab vaadata? Või on see veel pooleli?

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#8

See eelnev toimus siis kõik aastal 2005 hilissügis ja 2006 varakevade vahel.
Nagu näha olid algatuseks lehed langenud ja esimene ööbimine polnud veel rohi tärganud.
esimene öö oli vist isegi öökülma miskine -2 vist.

kahjuks ei ole ehitusest ühtegi köögi pilti praegu selle aegade algusest.
nagu ütlesin on andmekandjatega vahest kurvasti läinud ja mu oma arvutis neid pilte üldse vähe.
Kaasa arvutis on pilte palju kuid seal on nad ühe ketta taastamise tõttu suhtkoht sassis ja seal on neid vist tuhandeid kui mitte kümneid tuhandeid.

ehk kui ma leian siis lisan siia vahele kui ajaloolised mälestused.

(13-01-2012, 01:34 AM)rutua Kirjutas:  Siin on olemas mõõdud sellise asja ehitamiseks.Olen ka ise plaani pidanud aga sinna see jäänud on.Head vaatamist!

http://www.angib.pwp.blueyonder.co.uk/te...tear00.htm[/align]

sellel lehel olen ka mina kolanud enne ehitamist ja sealt pärineb ka minu haagise idee - on ta seal kui "Superleggera" nime all.

aga noh edaspidi hakkasid siis kõik nipet näpet nokkimised ja paralleelselt ka igasugused sõitmised.

natuke ka salongist.

kabiini põrandal on mul 15cm porolon madrats 1,5x2m
külhseinad on kaetud sobiliku tapeediga ja lakke liimisin vana hea mistra - oli selline mahe roheline
nurkades kasutasin liistuna köit.
kapiuksed ja lapse voodi esikülg jäid vineeriseks ja said lakitud.
akende ees rippusid bambusrulood.

elektrilist miskit erilist ei olnud
salongi valgustus oli selline 4xAA patareiga töötav lamp

[Pilt: albumpic21.jpg]

noh jah taga oli veel igaks juhuks akulaadija, ja võimalus kasutada 12v pistikut kui saadaval oli 230v seinavool.

köök sai lihtsa sisustuse. oli üle üks väike sahtlipoks, alguses tavaline kuppelgrill hiljem gaasiga töötav pliit/grill, lihtne odav tavaline 12v autokülmik (neid sai läbi peetud mitu ja rohkem kunagi ei osta.) sai keeda suppi, kartulit makaroni vms. praadida muna peekonit jne. grillida liha ja vorsti, teha teed/kohvi. ehk kõik oli võimalik.

siin siis üks pilt miskisest teisest korrast juba võsule tagasi
näha on avatud köögipool, esimene grill, luuk on veel korralikult toestamata, porikoopad on saanud selga esimese värvi

[Pilt: albumpic65.jpg]

Seal võsul on saanud käidud korduvalt ja ühel hetkel jõutud ka sinnani et käru külge haakis ennast slline kleeps mis määras ära minu klubilise staatuse selles nimekirjas kui 574-jas

[Pilt: dsc08157w.jpg]

ehitusest veel rääkides siis kui originaalis käib köögi luugi hingeks nn. tormihing mis on siis veekindel polnud seda minul kuskilt võtta ja noh ajasin taga ka eelarvet
tulemuseks oli see et luuk käis ees 4 tavalise uksehingega ja veekindluse tagamiseks paigaldasin lamellkardina riba puitliistude alla
(lamellkardinana mõtlen neid mis on nn. läbipaistev selline kummine materjal ja kasutatav nt. ladudes ukseava ees rippuvana - laiusega 15...20cm)

[Pilt: albumpic70.jpg]




(13-01-2012, 00:56 AM)motamees Kirjutas:  Cool
Ja sõnu polegi vaja...

tegelikult on palju sõnu vaja kui sellega sõidad
kõik vahivad suu lahti ja kael kange - ja kui küsivad siis ainult räägi

(13-01-2012, 01:37 AM)zazik Kirjutas:  Tõsiselt kõva ettevõtmine!
Miskipärast mu vaimusilmas käib komplekti juurde ka triibuline rulookatus...

jah selline eeskoda ehk niisama varikatus on olnud alati mõttes aga siis ei olnud seda võimalust - maksid nad liiga palju jne. jne.
lohutasin ennast sellega et järgmisele teen. (oli alati idee teha ka teine ja natuke väiksem)

(13-01-2012, 09:46 AM)madeinussr Kirjutas:  Kas arvele saamine läks valutult?

arvele sai äärmiselt valutult
nagu ütlesin varem tegin eelneva teadustöö mille kokkuvõte oli järgnev (see kehtis siis eelmiste seaduste aegu)
haagis (kerghaagis) võis olla kuni 2,5m lai, 4 m kõrge ja 12m pikk
registrimassiga kuni 750kg edaspidi siis mitte enam kerghaagis ja vajaks pidureid,
tuled, haakeseade ja veljed peavad olema E normidele vastavad ja nii ka märgitud. tuled kas koos või tulede kõrval peab olema komnurkne helkur, siis omad pisikesed reeglid tulede asetsemise kohta - kõrgus ja laius, kuskilt tulid mängu ülemised külje-ääretuled ja rohkem nagu ei meenu kohe. Angaaris tegi mees ühe tiiru ümber käru, kontrollis mõned mõõdud üle, esitada tuli eskiisjoonis ja 3 fotot ja kõik.

(13-01-2012, 09:48 AM)autorestauraator Kirjutas:  Vägev!
Kas "tuppa" ka saab vaadata? Või on see veel pooleli?

kui leian pildi siis ikka saab.
ei pooleli ei ole - etteruttavalt ütlen, et enam see haagis sellisena ei ela ja kuulub lammutamisele seega õiget pilti salongist ka hetkel ei saa.
ärge ehmatage - see haagis ei kao kuhugi ja saab uue kuue selga - see teema jätkub siin pikalt veel. Cool

tema aeg on ümber, teenis mind ja mu peret edukad 5 aastat
veetsime koos palju öid ja läbisime hoogsalt kilomeetreid.

aga sellest kõik siis edaspidi.
Vasta
#9

vahepalana siis seda et selle käruga sai korduvalt käidud Võsu karavani platsil, korduvalt mitu aastat järjest Käsmus ViruFolk üritusel, korra Viljandis folgil, Vormsi saar on risti põiki läbi sõidetud, mõningatel kiirendusvõistlustel vist Haapsalus ja ehk Tartus, kuskil Põlva kandis miskise järve ääres oldud, ja kindlasti veel.
Vanemad on mõned aastad sellega käinud Haapsalus AmericanBeauty üritusel. Lisaks siis kodumaale on mitmed korrad läbi sõidetud nii läti kui ka leedu - üksi oma pere kui ka lisa peredega kes kõrval telkisid
kasutades siis meie ratasetega telgi kööki jms.

ühe sõidu kaart oli miskine selline

[Pilt: albumpic73.jpg]

Eks ma võtsingi seda asja kui ratastega telki - ei häiri vihm ega männikäbi selja all
lastega on mugav, ei pea kogu aeg pakkima jne.
voodi koos koduste tekkide ja patjadega oli alati tehtud ja valmis saabu laagrisse või südaöösel, peatu kusiganes tee ääres ja maga.

köögis olid asjad suhtkoht nii, et minutiga oli teevesi tulel.

pildike ühest reisist

[Pilt: img3441v.jpg]

ja teisest

[Pilt: dsc08868xd.jpg]


aga kuskil tekis kiiks ja sain aru et nii nagu paljude asjadega on tegu esimese vasikaga mis aia poole vaatab.
kasutamine tõi välja igasuguseid tähelepanekuid ja ehk ka vigu.

rääkides vigadest oli üks disainiviga porikoobaste toestus
ühel suht esimestel sõitudel läks see lihtsalt pooleks
see sai siis kuidugi asendatu ja ka teisel pool tunduvalt kobedama ja tugevamaga.

[Pilt: albumpic67.jpg]

[Pilt: albumpic69.jpg]

üks disainiviga oli veotiisel mis sai tehtud sama metsa materjalist nagu raam ehk miskine suvaline vana 50x50 karpraud
ei muud polnud aga see andis natuke nagu vibutama ja tekkis vetrumine selle koha peal kus tiisli kohal algas majake

selline õõtsumine andis tunada ebatasastel teedel.

Samuti sai eemaldatu suhtkoht kohe ka kolmas vedruleht ja jäädud vaid kahe lehe peale - tegi asja kohe pehmemeks.
kuigi jah suuremas lohus/augus lööb ka põhja.

välisviimistlus ise oli siis nagu öeldud paadilakika kaitstud
olin alguses hoolsam ja tegin ka uuesti lakkimist aga miskisel hetkel jäin hiljaks või laisaks ja siis polnud midagi teha

päike/vihm/kuum ja külm tegid oma töö
ühel sügisel jäi ka ootamatult sadanud lume alla

[Pilt: albumpic72.jpg]

laki sisse tekisid praod ja sealt läks vineer ka mustaks

[Pilt: img2924x.jpg]

[Pilt: img2925e.jpg]

siis polnud enam miskit teha
olen seda nn. ka hädapäästnud ja katuse üle lihvinud ja värvinud enamvähem sama tooni värviga üle aga siiski
olid tekinud lekked siin seal nurkades ja servades
ka kööki oli aegade jooksul miskine vihm sisse saanud ja ka seal oli vaja "ilu" tagamiseks teha värviga varjamisi
aegade jooksul tekis ikka mõtteid ja soove ja siis hakkas ka idanema idee renoveerimisele.

puudusena oli ka ventilatsiooni puudumine - seda reguleerisime uksega. ehk aknad ei avanenud ja katuseluuki ei ole.

jne. jne.

hakkasin mõtlema mida vaja teisiti



Vasta
#10

kui teisiti siis teisiti
ehk peale viimast aastat kus haagis nagu õnnetus seisis nurgas ja mina temaga asja teha ei tahtnud tuli jälle see tahtmine tagasi äkki
eks tahtmist ergutasid ka sellel hetkel olevad võimalused - nüüd neid jälle palju pole aga tahtmine jälle hakkab tagasi uuesti tulema kuna vahepael kadus ära jälle. Toungue

kevadel 2011 siis mõte töötas ja töötas ja välja töötas sellise mõtte

teen sama käru uuesti, kasutan ära veermiku ja teen peale uue "kuudi"

PS. Kuudiks kutsusime me oma vana käru perekeskel

aga siis oli mõte, et teen nüüd teist stiili ja teen pealt alumiiniumiga kaetud asja ehk paremini meie kliimasse ja minu lasikusesse suhtuv asi.

ameeriklased teevad neid mitut moodi - vana ja palju kasutatav ehitusvõte on kerge puitsõrestiksein kaetud väljast plekiga keskel penoplast ja sees on siis vineer.
tehakse ka muid moodi ja viimane pop trend on üldse tervenisti vaid penoplastist sein ilma sõrestikuta.

ma tahtsin jälle olla erinev ja uuenduslik
otseselt ei teadnud kas keegi päris nii oli teinud aga mina nii mõtlesin
(jah teisest materjalist ehk terasest oli ka nii tehtud)

mõte oli siis teha alumiiniumist sõrestik katta see plekiga ja seest penopalstiga sisemine sein ... materjal lahtine on see siis plastik või vineer või ...

idee hakkas suunduma sinnapoole et teeks midagi võimalikult kerget - seepärast ka sõrestik alumiiniumist mitte terasest
ja puitu ei tahtnud esimeste valikute hulka kohe võtta

tahtmine oli jälle ise teha. uurisin siis alumiiniumi keevitsust ja jootmist ja .... hiljem mõeldes läks mõte jälle rappa sest otsustasin et ma proovin selle asja ise kokku joota. müüakes ju poes igasugu joodiseid ja youtube on täis neid õpetusi kuidas joota ja ... no ma olin ka korra proovinud toru joota ja see isegi siis õnnestus.

ostsin SAPA-st alumiiniumprofiili jupi just proovi pärast ja joodiseid kah mõned erinevad - teen siis sellest jupist omale tööriistakasti Big Grin

ei saanud hakkama. proovisin nii ja naa ja kord hakkas materjal sulama ja siis ei võta joodis kinni ja mökerdab täis ja ....

proovi tükikesed 20x20x2 mm profiil

[Pilt: 20120113131923.jpg]

seega vaja leida pädevam viis
no krt. ei osta ju selleks omale keevitust millega alumiiniumit lasta ja selleks ikka on vaja oskuseid.

vahepeal läks mõte veel rändama ja siis keskendusin teisele probleemile
kuidas painutada nelikant alumiiniumtoru kontrollitud raadiusesse ?

mul on hea sõber internet ja tema tunneb sõpra google

tulemuseks see, et leidsin ettevõte kes põhimõtteliselt teeb selliseid töid tegelikult leidsin mitu aga jäin pidama ühele
hetkel ei avalda - ehk hiljem.

siis hakkasid läbirääkimised, et mul on selline idee ja eskiisjoonis - palju see maksab jne. saime hinnas selgust palju maksaks asi ja palju maksaks joonis ja...
algas joonestamine
Siinkohal suured kummardused mehele kes võttis vaevaks minuga tegeleda - joonestada ja joonestada ringi ja teha muudatusi ja viitsis tegeleda

tulemuseks tuli sealt selline pilt

[Pilt: vaade3.jpg]

loomulikult oli ka sellel pildil taga ka joonised. aga hetkel siin vaid pilt sest kõik muu on nn. autorikaitse all. Cool

ehk nüüd oli jälle miskine siht ja eesmärk ja millest unistada.
pilt oli ees ja pisikesed muudatused tulid veel mõtesse aga need ehtkel siin ei kajastu.



Vasta
#11

see eelnev siis oli kõik mai/juuni 2011

väike hetk mõtet ja
tulemus see, et tehtud sai diil viia pilt reaalsuseks

kasutust leidis siis 20X20X2 profiil
töövõtja seadmed ja oskused seda materjaliki töödelada - ehk painutada ja keevitada ning asi hakkas võtma kuju

juuni lõpuks hakkasid paistma sellised profiilid.

[Pilt: img7652m.jpg]

ja mõne päeva pärast juba oli selline asi olemas

[Pilt: img7706t.jpg]

tagumine luuk siis transpordiks kinnitatud kere sisse

[Pilt: img7709p.jpg]

ja siin näha ka ideekavandi järgi raam katuseluugile

[Pilt: img7710t.jpg]

transport läbi linna laoruumidesse toimus sellisena Big Grin
kinnitatud raamide külge vaid nipukatega
ennetan küsimust - ei ole veel täpselt kaalunud aga on väga kerge.

[Pilt: img77031.jpg]


natuke veel tausta uue sõrestiku planeerimisel/ehitamisel

1. väliskuju ja mõõtmed ei muutu (ehk kui siis mõni üksik cm.)
ei mäleta täpselt kuid kindlasti viisin paar cm kitsamaks. sest haagis jääb ju samaks et vältida ümberehitusi ehk uuesti registreerimist jne.
2. kuna oluline oli probleem külmikuga siis pidi see maja saama omale parema külmiku. selle valisin välja enne kui joonestama hakkasime ja ka soetasin ära. ehk maja ehitati ümber külmkapi.
3. samuti sai välja otsitud ja soetatud tagumise luugi ja ka uste hinged ning tagumise luugi käepide/lukusti.

seda siis kõike selleks et oleks plaan paigas.
muidu ei mahu kapp sisse või oled piiratud kapi valikul
samuti oli ka hingedega millede parameetrid vajalikud raami keevitamisel

kuna probleem oli sisemise õhuga öösel ja ka päeval ventileerimisega siis on olemas otsus paigaldada avatavad aknad ja nagu nähtud ka katuseluuk.

pilt olemasolevast külmakapist mis on siis 41 liitrine ja 3 süsteemne
230V 12V ja Gaas.

[Pilt: img7644ys.jpg]

[Pilt: img7645r.jpg]

ukse ja luugihinged on tugevast plastist 1. pildil avatuna ja teisel pildil siis suletuna ristlõikeline vaade

[Pilt: img7650w.jpg]

[Pilt: img7651j.jpg]

ja luugilukusti mille tarvis on luugi alaserva ka oma pesa keevitatud

[Pilt: img7642m.jpg]

Vasta
#12

Wägga Winge!Cool

Selline piisk peaks üsna valutult järgi vurama... Erinevalt ridaelamu mõõtu haagissuvilatest, mis tahavad vastusõitva veomasinaga kaasa minna...

Pakun, et karkass kaalub kokku ~35 kg.

Kas katteks tuleb kodukootud võileibpaneel või midagi tööstuslikku?
Vasta
#13

(13-01-2012, 16:52 PM)v6sa Kirjutas:  Wägga Winge!Cool

Selline piisk peaks üsna valutult järgi vurama... Erinevalt ridaelamu mõõtu haagissuvilatest, mis tahavad vastusõitva veomasinaga kaasa minna...

Pakun, et karkass kaalub kokku ~35 kg.

Kas katteks tuleb kodukootud võileibpaneel või midagi tööstuslikku?

oo jah tuuletakistus on väike aga kõik oleneb ka vedukist ja tema kujust ehk selle taha tekivatest keeristest

kaalu enam ei mäleta - oli mõttepaus ja ma pole 6 kuud seda karkassi näppinud Toungue mäletan ehk valesti aga tundus kergem kui 35 vist.

võileib ei tule mitte katteks vaid sisaldab ka karkassi
ehk otse karkassi peale tuleb alumiinium plekk 1mm vahele tuleb 25mm peno
sisse poole tekib karkassi (20mm) kohale 5mm tühimik mis saab täidetud vahuga ja siis selle peale tuleb kate. vaht omab ka nn külmasilla vastast effekti

kasutust leiab kereliim ja needid. idee on kõvast seinast loodan, et ka nii tuleb välja.

Vasta
#14

Aluplekist kattega putka on ikka õige vanakooli karavan Smile
Pärast veel poleeriga üle ja särab nagu pühademuna.
Vasta
#15

hakkan oma jutuga jõudma tänapäeva ehk seisu kus praegu olen
suht ühe soojaga kohe peale sõrestikku sai veel soetatud ka 1 mm alumiiniumpleki tahvlid ja paar tahvlit 5mm plastikut
mõned tuubid kereliimi ja suhtkoht nagu kõik.

tulles tagasi haagise enda juurde mis täiesti terve ja töökorras oli tunnistasin vajalikuks kõrvaldada veel see üks diasiniviga ja vahetada välja veotiisel.
kuna asjaajamise lihtsustamiseks, et mitte tekitada endise ARK töötajates kahtlustusi käisin nende juures vahetatud tiisliga ja kaasa võetud vana tiisliga sellisega, et vana kuut veel peal
oleks olnud kahtlasem kui minna sinna uue kuudiga ja uue tiisliga ja öelda, et tegu on sama vana käruga

ehk lasin siis uuele tiislile peale kanda vana vin. numbri ja vanal tiislil hävitati vin. number

uus tiisel sai siis 40x60x4mm torust
vigadeparandus vana tiisli kohta, et see oli 40x40 toru seinapaksust ei mäleta. aga eks ta seal 3...4 mm oli mitte nagu varem mainitud 50x50
kuna nüüd ka kaal langeb loodan, et see lisa 20mm kõrgust ristlõikes ja värske raud annavad soovitud jäikuse.


see oleks nüüd ka suuresti see koht kuhu ma seisma jäin siis ehk juuli kuus vist ? ja minu teisest projektis Fiat 126 näol polnud veel lõhnagi.
või kui nüüd hästi meenutada siis vist isegi hakkasin sügisel korra juba vana kuuti lammutama - ehk tõstsin tühjaks kiskusin tagumise luugi eest ja lõhkusin juba ka katust.

nüüd tundub et need projektid isegi mingil hetkel ühinevad ja omavad suhtkoht sarnast tähtaega - lõpetada enne suve.
mis nüüd edasi ?
kui fiati polnud kavas siis polnud see kaal ka nii kriitiline aga nüüd vaatan plaanid üle.

alustan veermikust - sealt pole miskit eriti maha kraapida
kui siis ainult rataset vaheflantsid viia mustalt metallilt alumiiniumi peale.
alusraam - sealt saab enamuse kui mitte kõik ristitalad vahelt välja lõigatud ja ka pikkiraami saab vähemaks kärpida

meenutuseks et raam oli selline siis

[Pilt: albumpic3.jpg]

uuel sõrestikul on põhjas ristitalad juba küljes seega fataalset läbivajumist ei pea kartma - vist.

kaalust maha läheb ka see paks ja raske ~18mm veekindel vineer
põhi saab kah olema uus ja nn. "võileib penost 2-e plastiki kihi vahel
sõrestik saab kinnitatud ka alusraami külge seega moodustub jäik asi sinna alla.

noh jah stange võib ju kah teha alumiiniumist - sobib siis kuudiga kokku.

kõik mis oli põhjast põrgemal läheb niikuinii maha ja tagsi ei tule sealt midagi. noh jah madratsid tulevad tagasi.

eks nüüd siis näis - tuleb tuju ehk lähen juba varsti vana kuuti lõhkuma ja uut kokku liimima ja neetima.
Vasta
#16

(13-01-2012, 20:58 PM)MeelisV Kirjutas:  eks nüüd siis näis - tuleb tuju ehk lähen juba varsti vana kuuti lõhkuma ja uut kokku liimima ja neetima.

Oi-oi, kas tõesti läheb see kaunis puust tilk hävitamisele? Minu arvates Väga Ilus Asi! Ajaga tekkinud tumedamad laigud küll seda koledamaks ei tee, pigem vastupidi - puit ongi ju ebaühtlase faktuuriga, "elav asi". Ainukesed detailid, mis minu silma riivasid, olid "bling"-veljed ja suvalised haagisetuled. Kui need kah – lähtudes haagise kujust – klassikalisemate vastu vahetada, oleks kõik 100% superluks.
Vasta
#17

(14-01-2012, 14:45 PM)Tom Kirjutas:  
(13-01-2012, 20:58 PM)MeelisV Kirjutas:  eks nüüd siis näis - tuleb tuju ehk lähen juba varsti vana kuuti lõhkuma ja uut kokku liimima ja neetima.

Oi-oi, kas tõesti läheb see kaunis puust tilk hävitamisele? Minu arvates Väga Ilus Asi! Ajaga tekkinud tumedamad laigud küll seda koledamaks ei tee, pigem vastupidi - puit ongi ju ebaühtlase faktuuriga, "elav asi". Ainukesed detailid, mis minu silma riivasid, olid "bling"-veljed ja suvalised haagisetuled. Kui need kah – lähtudes haagise kujust – klassikalisemate vastu vahetada, oleks kõik 100% superluks.

ega jah otsus on tehtud ja ümervaatamisele ei kuulu
ei asi polnud mitte niisama tume laik vaid see siiski juba nagu hallitus või miskit, silma hakkasid riivama ka muud defektid, diasinivead, jne.
laetalad on seinte külge lastud kruvidega samuti on kruvidega raami külge lastud seinad - need kruvid on roostes ja kohe murdumas
esimene kiht katusela pandud vineeri on küll liimitud aga ka klambritega lastud - klambrid on ära roostetanud ja liim ei hoia enam igast kohast kinni
luugi hingesid katnud lamelli liistud, luugi alumise ääre liistud ja esiseinas oleva kapi välisliistud on kõik niiskusest pehmeks läinud

ehk mind selline asi enam ei rahuldanud ja motivatsiooni parandamisek polnud kui mõttes olid paremad ideed

nt. avatavad aknad ja katuseluuk, valgustus, ...samuti köök mis jäi soovidele alla.

samuti polnud ma meelitatud ideest, et kuut võib kuskil augus/kurvis raami pealt oma teed minna

need bling-bling veljed on selle haagise isikupära ehk kindlasti sinna kuuluvad detailid - asi ju siiski sügavalt ameerika taustaga.
päriselus on need veljed just KÕIKI lummanud. just selle käru all.

ehk uue kuuega sobivad nad sinna alla veel paremini.

Tuled - jah need on sellised nagu nad on
ma kindlasti ei oleks tahtnud sinna külge miskiseid suvalisi kandilisi tikitraileri või respo tulesid
meie seadus näeb ette kolmnurkse helkuri kohustuse - seda pole nt. ameerikas ja seetõttu on seal ka asi teistsuguste tuledega lahendatud
samuti on meil ette nähtud tulede nähtavus teatud kaugusel ja teatud nurga all mis väldib võimaluse kinnitada tulesid ka porikoobastele jne.

sel hetkel aastal 2005/2006 olid need mu parim valik mis siiski jälle päriselus nii riivavad ei olegi.
jah ise tahaks ehk sinna taha paigutada ümaraid/rõngas/ring tulesid vms. aga...

samas kui keegi peaks kohtama või oskama soovitada või niisama pakkub vihjeid mida võiks kaaluda siis - tuld
need on teretulnud

uued ülemised külje-ääretuled on juba olemas
ehk leian ka pildi varsti.

Vasta
#18

uued ülemised ääretuled on sellised

[Pilt: 20120114170311.jpg]
Vasta
#19

Selge pilt, Sulle, kui autorile ja omanikule jäävad kõik õigused ning lõppsõna, ja kui sa ise rahul, siis ongi kõik ok. (Hakkasin siia juba pilte riputama, et kuidas minu arvates asi ilus oleks, sain aga õnneks õigel ajal pidama - pole siin distantsilt kohe mitte õigus ega ilus targutada/kõvatada, just ülalmainitud põhjusel). Lihtsalt - nagu ikka - maitsed nüanside osas teadagi inimestel (õnneks) erinevad.
Igaljuhul vaatan kadedusega, kuidas inimesed viitsivad ja eelkõige - oskavad oma kätega "asju" valmistada (endal kahjuks pöidlad tagurpidi, käed liiga lühikesed ja kõik-need-muud-hädad Big Grin )
Jõudu! Ja riputa tulevasest liikursuvilast meile siia aja jooksul lisapilte.
Vasta
#20

(14-01-2012, 18:21 PM)Tom Kirjutas:  Selge pilt, Sulle, kui autorile ja omanikule jäävad kõik õigused ning lõppsõna, ja kui sa ise rahul, siis ongi kõik ok. (Hakkasin siia juba pilte riputama, et kuidas minu arvates asi ilus oleks, sain aga õnneks õigel ajal pidama - pole siin distantsilt kohe mitte õigus ega ilus targutada/kõvatada, just ülalmainitud põhjusel). Lihtsalt - nagu ikka - maitsed nüanside osas teadagi inimestel (õnneks) erinevad.
Igaljuhul vaatan kadedusega, kuidas inimesed viitsivad ja eelkõige - oskavad oma kätega "asju" valmistada (endal kahjuks pöidlad tagurpidi, käed liiga lühikesed ja kõik-need-muud-hädad Big Grin )
Jõudu! Ja riputa tulevasest liikursuvilast meile siia aja jooksul lisapilte.

pane mulle ikka pilte - kui mitte teemasse siis postkasti
alati võib elada teadmisega et "on minu arvamus ja vale arvamus"
Big Grin
aga arvamusi võib siiski avaldada ja siis teab neid ka lahterda õigeks või valeks olenevalt vaatajast


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne