Moskvits 407 1960.
#81

Enne talverallit lisasin 100w prozektori ja tegin pisemaid parandusi uksetihendites jne. Mootor käis kenasti,ülevaatusel vigu ei tuvastatud,kõik tundus hea.
   

Rallipäev algas hästi,sõit Jõgevani kulges rahulikus probleemivabas sissesõitmises. Peale Jõgevat nägin kaugelt enda ette keeramas oma kunagist Saab 90. No see tegi jala raskeks ja tekitas tahtmise järgi jõuda....kahjuks 45hj jäi siiski väheks ja Saab osutus püüdmatuks  :Smile . Rõõmu see muidugi ei vähendanud ja kohale jõudes oli hea tõdeda,et mootor kannatas kenasti 100km/h sõitu.
 Ralli ise osutus minule kõige paremini õnnestunuks,saime ristsõna enda arvates kokku ja karistuspunkte ei tulnud ka palju. Peale viimast KP võtsime veel aega ja vaatasime rahulikult ristsõna üle,edasi tuli läbida rahulikus tempos viimased paarkümmend kilomeetrit. Korraga tuli järsult pirisev heli,täpselt selline hääl nagu plekk käiks vastu rehvi serva... peatasin kinni,aga midagi vastu rehve ei käinud. Proovides uuesti startida oli selge,et viga on diffris...
Järgmisel hetkel olid rattad plokkis ja differ kinni....nii jäigi see ralli lõpetamata.
 Üks netist võetud pilt rallist.
   
Vasta
#82

Lahti võttes selgus,et lahti oli ennast kerinud kardaani taga olev mutter ja nii jooksis väike veohammakas silda sisse. Paar aastat tagasi olin selle ise lahti võtnud ja tihendit vahetanud. Nüüdki oli kardaan alt ära aga ei näinud ,et oleks lahti tulemis tunnuseid.
No igatahes puruks ta läks.
   

Esialgu panin alla 403 alt võetud vana diffri,see oli küll aeglasema ülekandega, 41 hammast.
Spidomeeter hakkas valetama pea 10 km/h,ehk siis 90 sõites näitas gps 80. Teine ja suurem viga oli aga undamine....nii kõvasti undavat silda polnud ma enne kuulnudki. Jäärajal oli ,aga aeglane sild parem. Käikude vahe lühem ja üldse paremini istus see ülekanne kokku. Kuna aga suvi ees ja eelkõige ei olnud mõeldav sõita sellise lärmiga autos,otsisin ikkagi uut difrit.
Ostsin mõned ja hakkasin sobivat kokku ehitama. Lõpuks läks alla sama ülekanne mis ennist,ehk 38 hammast suurel hammakal. Korpus uuema auto oma,kus kuullaagrite asemel rullid,sisse hõreda nuudiga satelliit hammasrattad. Kartus jäi,et kas saan ikka kolmest difrist kokku tehes head asja.....
Aga sain! Nii hästi ja nii vaikselt ei ole see auto minu käes veel sõitnud?
Tegime proovisõite ja igati rahul. Ka keevitusmootorist tehtud mootor on endiselt hea,ei söö õli,ei tilgu ja käib täitsa pehmelt. Võtsin küünlad maha ja need kinnitavad,et silindrid ühtemoodi töös. Värvust vaadates,ehk natuke lahja segu,aga sõites pole aru saanud. Eks sellega võib jooksvalt edasi tegeleda. 
   
Kui siiani olnud pigem talvel sõitmiseks,siis sellel aastal tahaks teda ka suvel tarbida. Hea rotikas millega saab ka kruusa ja metsateid kolistada,ning parklas pole uksemõlkimiste hirmu. Tarbevanatehnika  Cool
Vasta
#83

(15-03-2019, 11:42 AM)janek555 Kirjutas:   Ka keevitusmootorist tehtud mootor on endiselt hea,ei söö õli,ei tilgu ja käib täitsa pehmelt. Võtsin küünlad maha ja need kinnitavad,et silindrid ühtemoodi töös.
Kui siiani olnud pigem talvel sõitmiseks,siis sellel aastal tahaks teda ka suvel tarbida. Hea rotikas millega saab ka kruusa ja metsateid kolistada,ning parklas pole uksemõlkimiste hirmu. Tarbevanatehnika  Cool

Kuipalju see tarbevanamosse mootrile lubatud läbijooks kapremondini oligi - 40 000 km? 
Tänapäevaste määrdeainetega äkki sõidaks rohkemgi, aga kes see ikka nii kannatlikult tarbida jaksaks , et pelgalt ürituste- ja suvekilomeetritega sellise koguse läbisõitu koguks ... Smile

Sihukese 60nele ligineva vanusega masinaga rohkem kui paar hobisõitu hooajas teha jääb isegi vanaautohuvilistele ikka täitsa müstikaks.
Minu ainuke kogemus 402, 403 või 407-ga sõitmisel oli üldsegi mitte julgustav. Kunagi keskkoolis lubas klassivend säändse massinaga lahkelt meid õhtuse koolipeo järel koju ehk Nõost Tartusse visata. 15km või umbes nii. Masin oli siis peaaegu uus, ainult 30aastat Toungue. Aga sõit kestis 2 tundi. Sest mootor suutis keema minna, seda pidi vähemalt 5 korda veerandtunnise seismajäämisega jahutama ja teeäärsetest kraavidest leitud veega radikat täitma. Aga noh, eks see kõik kokku oli tunni võrra kiirem kui 15 km jala käia.

Kodusest arhiivist üks asjakohane stiilipilt ka. Mosset võib veel kuskilt leida, ja kollase numbri ka, aga selliseid pükse kindlasti mitte Cool
   
Vasta
#84

Head mälestused ja kena 402 pilt. Kilomeetreid kogub ikka omajagu,ma olen usin vanatehnika tarbija  Cool. Täna sai 407ga läbi Viljandi Motoexotical käidud,kokku 200km. Homme kui ei saja,siis Kunda ja Lääne Viru tiir,see tuleb üle 300 km.
 Ja näiteks eelmine suvi sai ainuüksi korviga Jawaga 7000km sõidetud. 
Eks see paistab kaua ma remondita sõita saan,ega see jalg ka kerge pole  Smile

Mis aastal keeva mosse kogemus oli?
Vasta
#85

(16-03-2019, 01:20 AM)janek555 Kirjutas:  Eks see paistab kaua ma remondita sõita saan,ega see jalg ka kerge pole  Smile

Mis aastal keeva mosse kogemus oli?

See oleks täitsa huvitav statistika jah, kui kauaks ainult hooldusega läbi saab ajada. Nüüd kui sul mitu suurt ikaldust suure vaevaga seljatatud on Smile

Too klassivenna mosse keemine leidis aset ca 1989 sügisel või 1990 kevadel. Eriti morjendav oli see, et jama saabus just öösel, kui kõik rongid ja bussid olid läinud, ning ainuke kojupääsemise võimalus oli illegaalne mossesõit. Kehtivaid juhilube keskmisel 17-aastasel keskkooliõpilasel ju olla ei saanud. Loapaberid võisid isegi kätteantud olla, aga sinna löödi tempel, millal de facto kehtima hakkavad. Vähemalt mul endal olid sellised load mõned kuud enne 18-aastaseks saamist.
Aga võibolla polnudki too ülekuumenemise-äpardus nii ootamatu, - ju ta ikka gaasipedaalile piitsa andis, kui enne linnast pidusse sõitis ja küllap unustas ka veetaset radikas kontrollida Big Grin
Vasta
#86

Stabiilselt kasutuses, kütust tarvitab mõistlikult,teiste vedelikega ei liialda. Roheline auto,sobib metsavahele hästi. Cool

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne