Moskvits 407 1960.
#61

Kiirustamine ei ole tore,aga ükski olemasolev uuem klassik ei kutsu rallile,väga tahaks just 407 minna. Alumine osa koos,ehk said kõik metallitükid seest välja. Kolb,keps ja rõngad läksid uued, teisi silindreid ei puutunud,seega võivad kaalud erineda. 
   
Nüüd tagasi peale ja siis plokikaant ehitama. See mis peal oli,on liiga palju pihta saanud,kardan klapipesad ei püsi sees enam.
Vasta
#62

Ei saa pàris pead anda, et just sellisele mootorile kuuluvad, nii on kùll vàidetud, aga mul uusi klappe, kolbe, ròngaid ja liugelaagreid. 
Vb huvi.
Vasta
#63

(06-02-2018, 19:31 PM)janek555 Kirjutas:   Kolb,keps ja rõngad läksid uued, teisi silindreid ei puutunud,seega võivad kaalud erineda. 


See on savi.
Ma olen paar korda tehase poolt kokku pandud lääne mootoritel kepse ja kolbe kaalunud, samuti olid erinevad. 
Ja vänt tasakaalustatakse ju eraldi. (vähemalt R4-jadel)

.
Vasta
#64

See tasakaalustamine on hetkel tõesti üks väike mure. 
Plokikaantega läks kehvasti,ühestki olemasolevast ei õnnestunud nii kiiresti ehitada sobilikku ja lõpuks läks peale see pihtasaanud kaan. Vahetasin klapid,klapijuhtpuksid,nookurid jne. Häirima jääb vigastatud silindri klapipesad,ehk on nad ikka kinni ja ei kuku pähe.
 Mootor sai igatahes käima ja kuumaks aetud,homme siis plokikaane pingutus ja klapivahed paika. Siis saab proovima minna,tallata igatahes ei julge. Smile
Vasta
#65

   

Sõidab.....ja liiga hästi sõidab  Smile . Metsavahe teed on mõnusalt valged ja see mootor kohe tahab pöördes olla ja kiirust...no nii kergelt läheb pöördesse. Tuleb vist pedaali piirata,sest roolis mõistus lükkab kõik piirajad maha.
Nüüd siis veel kõik üle vaadata ja laupäeval starti. Välimuselt jääb endiselt rotikaks,kogu aeg kulus nüüd tehnikale,aga see ka stiil  Smile
Vasta
#66

Aasta möödas,uuendan teemat. 
2018 Talveralli sai sõidetud,kuigi hea ta seal ikkagi ei olnud,aga sõitis. Suvel Vissuverest laadalt tagasi sõites oli,aga taas aur kapoti alt väljas ja surve veesärgis,nii ta seisma jäi. Nüüd kui Talveralli jutud liikvel,on aeg autot näppida.
   

Sai talle ostetud üks keevitusseadme küljes olnud mootor.
   

Mõte oli,et ei hakka lahti võtma,tõstan otse peale ja siis vaatab kuidas töötab... no lihtsalt polnud isu lahti kakkuda,teadagi mis siis saab ja kui palju tööd siis tuleb...
Panin starteri peale ja hakkasin kompressiooni mõõtma. Alguses oli nõrk,aga peale mõningast ketramist said 3 silindrit 10 bari kanti. Üks jäi nõrgem... 
Kõige rohkem häiris,aga raskelt ringi käimine ja see ei paranenud ka siis kui silindritesse õli valasin. Lisaks ei paistnud õli jõudvat nookuriteni.
   

Ega muud üle jää,kui mootor ikkagi lahti. No vigu ja probleeme oli selles uskumatult palju,alates malmi valu jääkidest plokis,kuni kokkujooksnud väntvõllini...
   
Tundus,et mootor oli peale kokkujooksmist uuesti remonditud,pandud uued saaled,aga vänt jäetud lihvimata,kanalid puhastamata jne.
Vasta
#67

Leidsin saale tükkidest põhjustatud ummistusi. 
   

Lisaks sai selguse põhjus miks nookuriteni õli ei jõudnud. Põlv mille kaudu plokikaande õli peaks jõudma,oli kinni. Alguses arvasin,et saalepurust ummistunud,aga puurides selgus see oli vigane detail,ehk selles pole kunagi auku läbi olnud...
   
Vasta
#68

Nüüd heast kah,hülsid olid ilusad,kulumata,tundub polegi töötanud. Kolvid sõrmed samuti ja üllatavalt heas kaalus,erinevus koos kepsude ja rõngastega max 5g.
Seega uus mootoriplokk on nüüd olemas,loodan kõik praak sai eemaldatud ja äkki saabki asja...
   
Vasta
#69

Nüüd kui plokk olemas,võtsin peal oleva mootori maha ja lahti,sealt tuleb siis kõik see mis puudu.
Üllatuseks aga jällegi see,et lahti võttes ei leidnud ma taas kohta kust pääses liitreid vette silindrisse....
Kas tõesti plokis mingi pragu mida laual ei suuda tuvastada...samas nagu jabur,sest vett tuli koju sõites lisada iga 10km tagant...  äkki lihtsalt rõhk veesärgis ajas vedeliku radiaatori kaudu välja..kah võimalik..
 Pilt peal olnud mootori plokikaanest ja tihendist
   
   

No oli mis oli soovin ,et see probleem jääks koos vana mootoriga minevikuks.
Vasta
#70

Enne uuele plokile sidurikorvi,veepumba,nukkvõlli jne jne, külge kruvimisi tuli plokki natuke kohandada. Puudu olid mõned keermed ja kojameeste ajami ava vajas mõne mm juurde freesimist,sest muidu ei ulatunud trossi vedavad hambad nukkvõlli hammasteni.
   
Vasta
#71

Soovitan plokikaas survestamisse viia, kui endal ei ole peale visuaalse muud võimekust seda kontrollida.
Vasta
#72

Tsitaat:"...sest vett tuli koju sõites lisada iga 10km tagant... "

  Praktika on näidanud, et kui vesi satub põlemiskambrisse, siis on see põlemiskamber ka "puhtaks pestud" võrreldes teistega. Antud isendil on aga kõik kambrid tahmased. Veel visuaalse vaatluse käigus mainin, et 2 silindrit on töötanud enam-vähem normaalselt (väljalaske klapid on kohvi-piimaga pruuni tooni)    Sama saab vaadata ka küünalde kesk isolaatori koonuse värvi järgi.   Antud isendil kaob vesi mujale.

Parimat  h2rra.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#73

(28-01-2019, 23:15 PM)janek555 Kirjutas:  ....
Mõte oli,et ei hakka lahti võtma,tõstan otse peale ja siis vaatab kuidas töötab... no lihtsalt polnud isu lahti kakkuda,teadagi mis siis saab ja kui palju tööd siis tuleb...
Panin starteri peale ja hakkasin kompressiooni mõõtma. Alguses oli nõrk,aga peale mõningast ketramist said 3 silindrit 10 bari kanti. Üks jäi nõrgem... 
Kõige rohkem häiris,aga raskelt ringi käimine ja see ei paranenud ka siis kui silindritesse õli valasin. Lisaks ei paistnud õli jõudvat nookuriteni.
....

Piltidel oleval mootoril puudub jagaja, eeldan et kruvisid mingi jagaja ikka külge enne starteriga ketramist?
Ise pole küll 408 mootorit veel jõudnud lahti võtta, aga siit lugedes oma konarliku venekeele oskusega nagu käitataks õlipumpa jagaja võlli vahendusel nukkvõllilt samamoodi kui 40 hj sapakal: Tark tekst

Seega nagu ma aru saan siis ilma jagajata õlipump nagu ei töötakski ning siis poleks ka ime et õli kuhugi ei jõua. Või käitatakse 408 õlipumpa otse nukkvõllilt ilma jagaja võllilt jõuülekandeta?

Mahatulnud mootori plokikaanel juhiks tähelepanu ka ühes silindris toimunud Stalingradile ja tõenäoliselt kõverale klapile (ei istu ilusti pessa), mis kohe kindlasti ei tohiks nii olla.
Vasta
#74

Palun ärge kirjutage oletusi, kui keelt ei mõisteta. See tekitab ka teistes paanika ja nii sünnivadki legendid "Garaazi ukse taga kuuldud jutt" mis on kiire paljunema.

 Ведущую шестерню масляного насоса надо вводить в зацепление с шестерней распределительного зала в строго определенном положении

Pumba hammasratas peab ühtima nukkvõlli hammasrattaga täpselt vastavas hambas muidu ei asetu jagaja oma õigele kohale. Selleks ongi tekstis nimetatud jagaja võlli.

Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#75

(29-01-2019, 09:42 AM)twist Kirjutas:  Soovitan plokikaas survestamisse viia, kui endal ei ole peale visuaalse muud võimekust seda kontrollida.
Läheb uus plokikaas peale,ei hakka sellega jamama enam.
Vasta
#76

(29-01-2019, 11:19 AM)h2rra Kirjutas:  Tsitaat:"...sest vett tuli koju sõites lisada iga 10km tagant... "

  Praktika on näidanud, et kui vesi satub põlemiskambrisse, siis on see põlemiskamber ka "puhtaks pestud" võrreldes teistega. Antud isendil on aga kõik kambrid tahmased. Veel visuaalse vaatluse käigus mainin, et 2 silindrit on töötanud enam-vähem normaalselt (väljalaske klapid on kohvi-piimaga pruuni tooni)    Sama saab vaadata ka küünalde kesk isolaatori koonuse värvi järgi.   Antud isendil kaob vesi mujale.

Parimat  h2rra.

Nii arvan minagi,et silindrisse vesi ei läinud,aga surve radikasse läks.

Aga! Vaatasin varasemat logi siin.... postituses nr32 on pilt kaanest mis sama nägu kui praegune,kuid mäletan sellel korral ta lausa imes vett,kui jahutus süsteemi sulgesin ja purgi voolikuga otsa panin,nii sai seal kirjutatud kah....
Vasta
#77

(29-01-2019, 12:32 PM)mossepower Kirjutas:  Seega nagu ma aru saan siis ilma jagajata õlipump nagu ei töötakski 

Mahatulnud mootori plokikaanel juhiks tähelepanu ka ühes silindris toimunud Stalingradile ja tõenäoliselt kõverale klapile (ei istu ilusti pessa), mis kohe kindlasti ei tohiks nii olla.
Nendel mootoritel ei ole jagajal hammasratast vaid jagajat aetakse ringi õlipumba võllilt.

Stalingrad toimus aasta tagasi ja sellest on siin ka jutt koos piltidega,vaata vanemaid postitusi.?
Vasta
#78

On lootust jõuda rallile,täna oli aega proovida kas matsu teeb...tegi  Smile ,eks paistab kui pikalt...

Vasta
#79

Esimesed 150 km sõidetud ja läbitud ülevaatus,ei saa kurta hetkel. 
Tahaks parandada pimedas nähtavust ja lisada üks lisatuli,korpus on olemas ,100w element ka,aga nö töötule võru on puudu.

 Äkki kellelgi leidub?
   
Vasta
#80

On selline uus karbis pakkuda. Nn tòòtuli, selge klaasiga.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne