Roomik Nissan 2,0 diisel.
#1

Valmis siis Eestimaal järjekordne roomikmasin.

Huvikorral kirjeldan piltide juurde ka tegevust!
http://pilt.delfi.ee/album/211123/?page=1

[Pilt: 13427145_HdszAI.jpeg]
Vasta
#2

Äge masin,kirjuta tegemisest kindlasti laiemalt.
Vasta
#3

Miks reduktor ees on? Kuidas on liikumissuund muudetud, differ tagurpidi või 1 kast tagurpidikäiguga?

Dad.
Vasta
#4

(28-01-2012, 20:07 PM)dad Kirjutas:  Miks reduktor ees on? Kuidas on liikumissuund muudetud, differ tagurpidi või 1 kast tagurpidikäiguga?

Dad.

Veoskeem: Nissani 2,0 vabalthingav diisel, koos originaal käigukastiga, edasi tuleb T-130(joss) käivitusmootori käigukast, mis täidab aeglusti rolli. Ja diffriks on kasutatud BMW e34 tagumist silda. differ on keeratud tagurpidi, ehk sis käike on 10 edasi ja 2 tagasi.

Martin.
Teeme siis algust ka oma juturaamatuga...

KÕik sai alguse sellest postitusest www.4x4.ee foorumist!


Tere, olen jälginud siinseid teemasid ja olen aru saanud, et siin foorumis ei jää ükski küsimus vastuseta. minu mure siis järgmine, plaan ehitada ise üks 8x8 liikur, nagu on Argo Avanger 8x8, ehk siis sarnane isend, mis antud lingil. http://www.travelizmo.com/archives/001353.html Sai eelmine nv selle isendile lindid peale pandud ja metsas käidud (firma oma), ning täiesti müstiline loom, ei olnud kohta, kuhu ei saaks, ehk jah probleem on kraavide ületamisel peab vintsima, sest lumi on tekitanud seina. Miks ma ei osta seda isendit, sest selle hind ei mahu kuidagi mu eelarvesse.

Siit ka mu mured, puurisin ja juurisin seda, kõik suutsin välja mõelda, kuid kuidas soovitate lahendada mootori ja rataste ühendamise, kas kasutada selleks hüdraulikat, ehk siis mõlema poole ratastele hüdromootor või siis kasutada diferentsiaali, pööramiseks pidureid ja käigukasti (nagu originaalis). Hüdraulika peale hakkasin mõtlema sellepärast, et siis oleks korraga lahendatud nii keeramine(ei oleks vaja pidureid ehitama hakata) ja samas saaks kasutada ka tagurpidi käiku ning pm saaks hakkama ühe kangiga ning samas ei oleks mul vaja ka nii võimast mootorit, kasutaks ära mingit hüdrojaama mootorit, neid on hondadel palju pakkuda.

Kasutama sooviks sellist isendit hakata koduses majapidamises puude väljaveoks ja siis ka samuti jahil käimiseks.

Edasi saades sealt kinnitust, et hüdroga ehitamine läheb ülemõistuse kalliks ühele üliõpilasele, siis hakkasin uurima mehhaanilisi võimalusi. Ja nende lahendustega külvati mind üle samuti selles foorumis, seega saigi siis hakatud juppe kokku ostma.

05.märts 2011 oli mul olemas selline kogus juppe.

Mootor siis nagu ka kunagi rääkisin, 2,0 vabalthingav nissan(ld20)
Käigukast sama isendi oma(leidsin tagaveolise kasti)
Vahekast T-130(joss), et saaks teha aeglasemat(jõulisemat) liikumist ja samas vajadusel ka kiiremini sõita
Sillad (rummud) pärinevad kerghaagiselt 4x100 poldivalemiga, jäävad siis täitma rullikute kohustusi.
Diferentsiaal tuli siis e34 oma (BMW) kuna sellel on piisavalt tugevad poolassid, ning ketaspidurid saan paigaldada diferentsiaali külge.
Soojendused ja muu kola Nissan bluebird.
Raam tuleks siis nelikanttorust
Kere tuleb nii suures osas, kui võimalik klaasfiibrist(plaatidest, mis küljes kokku liidan.
Lindi praegune kavandatud laius on 50cm
isendi kogupikkus(lintude uhtes) 3050 (kere pikkus 2950)
Laius 2100 (lintide äärtest)
Kaal 800-900kg
mass maapinnale 0,33 N/cm2 (inimesel umbes 1,5)
arvutuslikult peaks ka ujuma, kui suudan klaasplasti veekindlaks teha ning suutma siis koos endaga kanda ~1950kg

Vaja veel hankida:
Vaiku klaafiibri jaoks(pakkuja olemas, äratoomise vaev)
Nelikanttoru (40x20 ja 20x20 2mm seinaga) Kui kellelgi vedeleb olen igati huvitatud. Samuti lattrauda 8x100x3000, mis hakkavad kandma põhi roomiku kaalu.
Vinklit (20x20 samuti 2mm seinaga)
8 ratast 4x100 poldivalemiga
2 e34 velge
V-o oli midagi veel, kuid praegu ei meenu.

20-märts oli ka õuepeal olemas metall ja hakkas ehitamine peale.
Pildid on delfi.pilt.ee keskkonnas, kust neid vaadata saab, esimeses postituses on ka kirjas täpne aadress.

Keeramine siis lahendatud avatud diffriga, mille otsa pandud ketaspidurid(kohe diffri külge, et vähendada väänet pooltelgedel). Kettad klotsid Nissan Bluebirdi esimesed. Pumpadena kasutasin Lada siduri pumpasid, mllest 3-mest valisin välja 2 töötavat, millest üks on nüüdseks ka omadega läbi(olevat olnud uued). Eks aeg näitab, v-o lähen üldse üle lääne pumpade peale.

Suurt abi ja motivatsiooni sain ühest venemaa foorumist http://lunohodov.net/forum/viewtopic.php?t=3415 ja samuti käisin ka üht Eesti meistrimeeste asja vaatamas. http://www.youtube.com/watch?v=sZZRxym-xCw

Praeguse seisuga läheb suvel klaasplastiga toimetamiseks, ehk siis tahan panna alumise osa klaasplastiga üle, et saada asi 100% veekindlaks et saaks ka vajadusel ujumas käia.

Eelarvest vist peaks ka kirjutama,

Töötunde kulus siis vabaaja arvest pea aasta, suvel rohkem kevadel sügisel ja talvel vähem. Juppe on kokku varutud üle Eesti, Viljandist, Tõrvast, Tartust, Haapsalust ja Tallinnast. Seda siis sellepärast, et otsisin soodsamaid pakkumisi.

Ainult juppide ja kasutatud materjalide hind jääb 700 ja 800 euri vahele, täpne kalkulatsioon tegemata veel. Paberil kirjas detailide hinnad ükshaaval. Millalgi istun maha et asi täpselt kokku lüüa. Maksimum hind, mis selleks projektiks oli mõeldud oli 1000€

Kena pühapäeva!
Vasta
#5

Aa mis põhjusel reuktor ette sai?
On sellel mingi tõsine põhjendus ka?

Dad.
Vasta
#6

(29-01-2012, 13:12 PM)dad Kirjutas:  Aa mis põhjusel reuktor ette sai?
On sellel mingi tõsine põhjendus ka?

Dad.

Otsest muud põhjust ei ole, kui see, et oleks kergem keerata elukat. Praegu loobib kenasti tagumikku, kui keerad ja samuti kraavist välja sõites ohutum, raskuskese on praegu 60/40 esisillale. Muud põhjendust pole, mulle sobis lihtsalt sedapidi paremini.

Martin
Vasta
#7

Raami tegid 40x20x2 torudest? Kas läbipaindeid ei tähelda täis koormaga?

Dad.
Vasta
#8

(30-01-2012, 10:04 AM)dad Kirjutas:  Raami tegid 40x20x2 torudest? Kas läbipaindeid ei tähelda täis koormaga?

Dad.

Pikisuunal on pandud lisaks 40x20 torule juurde lattraud mõõtudega 8x1a00x3000 mis siis kannab roomikut pikkisuunal, risti kannab tõesti roomik 40x20 nelikanttorul, kuid sillad on tehtud 50x50x5 nelikandist, ehk siis kerghaagise sildadest. ja nendele on suunatud ka põhiraskus. need omakorda on ühenduses ta tugevdatud lattrauaga. Seega ei karda. põhjal on iga 40-ne cm tagant risti kandetalad. Varu on korralik.!

Martin
Vasta
#9

Suur töö tehtud.
Ma pole küll ühtegi roomikut ehitanud kuid mulle tundub, et:
a) on liiga madal, ebatasasel maal jääb kõhtupidi kandma ja roomikud ei ulatu maapinnani, sama asi lume korral, et tõmbab alt tühjaks ja istub kõhupeal.
b) nina osa on kiilus kuid juhib näiteks lume mitte roomiku alla vaid roomiku ja tugiratta vahele, mid võib põhjustada erinevaid muresid.

Aga nagu ütlesin poel ma ühtegi ise teinud, vaid targutan teoreetiliselt Smile

PS! Mis otstarbel seda üldse ehitatakse?
Vasta
#10

(30-01-2012, 12:54 PM)nymmik Kirjutas:  Suur töö tehtud.
Ma pole küll ühtegi roomikut ehitanud kuid mulle tundub, et:
a) on liiga madal, ebatasasel maal jääb kõhtupidi kandma ja roomikud ei ulatu maapinnani, sama asi lume korral, et tõmbab alt tühjaks ja istub kõhupeal.
b) nina osa on kiilus kuid juhib näiteks lume mitte roomiku alla vaid roomiku ja tugiratta vahele, mid võib põhjustada erinevaid muresid.

Aga nagu ütlesin poel ma ühtegi ise teinud, vaid targutan teoreetiliselt Smile

PS! Mis otstarbel seda üldse ehitatakse?

Kõrguse probleeme ma ei näe, kuna maast on ta kõrge 40 cm, ehk siis usun et piisavalt. Tehase toodang Argo avanger onmaast vaid 25cm ja senini pole lintidega küll probleeme olnud, et kõhupeal kannaks.

b) mure õige, kuid seda ei saa keegi enne teada, kui see olukord käes on.

Ehitatud maal metsa tegemiseks ja ka jahile abimeheks.

Martin
Vasta
#11

Mis tüüpi reduktor sees on?
Täiesti "tavaline" hakkaks vist ainult ühte linti korraga liigutama?
Vasta
#12

(06-02-2012, 23:38 PM)tõnn Kirjutas:  Mis tüüpi reduktor sees on?
Täiesti "tavaline" hakkaks vist ainult ühte linti korraga liigutama?

Sees on täiesti lahtine differ, kuna lindi haarumine on võrreldes rehvi omaga kordi parem, siis pole sellist probleemi olnud, Samuti ei ole tähendanud ka seda ühegi teise masina juures, kui millegipärast on ka üks lint maakülge kinni jäänud, siis hoiad kergelt teist pidurit peal ja asi lahendatud!
Kuna vahepeal on hakanud streikima üks piduripump, mis on pärit vaz 2101-elt. Kasutan antud auto siduripumpa piduri jaoks. See üks on algusest peale jamanud, kuid nüüd jookseb pea iga 5-enda pidurdamise järgi kinni ja siis lahti saamiseks peab selle maha võtma. Aitab, Sain eelmine nädal uue endale ja püüan ka see nv selle külge saada. ideaalis äkki saab ka video tehtud, kui kaamera kusagilt leian.

Mõni Õpetussõna ka teistele, mida soovitaksin teha teisiti, kui ise tegin.

1. Roomiku lattide vahe väiksem, ehk siis minul sai see tsipa suur, v-o panen iga lati vahele ühe juurde, et saada värinat väiksemaks. praegu sõites suht väriseb, eriti väiksemal kiirusel ja kõval pinnal.

2. Soovitan panna piduriteks kas mõne pakibussi pidurid või siis defenderi või mõne maasturi omad (esimesed) Käruga kardan, et pidurid jäävad natukene nõrgaks, ajavad asja ära, kuid kergelt jääb vajaka. (mugavus ennekõike).

Muid asju pole praegu veel tähele pannud, et segaks.


Parimat Martin
Vasta
#13

http://pilt.delfi.ee/show_original/13476851/ Siin saab ettekujutuse asja kõrgusest. Lähtudes volvost sai ka see ehitatud. Põhja kõrgus siis 40cm maast. Lindi vahe on 1100 cm. ja lint on 530.

Seega madalaks ei tohiks jääda, kuid kui peaks tulema vajadus, siis praegu on rattad alla 13" kui kasutada 15" velgi on asi ju juba jälle kõrgem. Kui nüüd kõik klapib, siis See nädalavahetus peaks ka mingi esmase video valmis tegema.


Parimat Martin
Vasta
#14

http://www.soov.ee/laanevirumaa/Roomik_l...m?ca=1&w=3 Seoses uute projektidega ja seoses selle uue projekti rahalise puudujäägiga olen sunnitud loobuma oma kollist. Hind foorumlastele on räägitav.

Martin
Vasta
#15

Sooh!

Kahju pole oma kätetöö maha müüa?

On mõnda videot juurde panna, põnev oleks näha, kuidas masin liigub ja mida suudab? Tekitaks ka võimalikes ostjates huvi. Hind on küll hea, mul on tunne et maksid sellele projektile kõvasti peale. Aga eks igal hobil on oma hind.


Tervitades, IP

((Ega Laplanderit ei müü?))
Vasta
#16

Tsitaat:Kokkuleppe saavutamisel olen nõus need ise ära tegema.

Mille kohta see viimane lause kuulutuses käib?

Täitsa huvitav aparaat igatahes.
Vasta
#17

(04-10-2012, 20:02 PM)zazik Kirjutas:  
Tsitaat:Kokkuleppe saavutamisel olen nõus need ise ära tegema.

Mille kohta see viimane lause kuulutuses käib?

Täitsa huvitav aparaat igatahes.

See käib lindisuunajate tugevdamise kohta.

MÜÜDUD!!!

Sõiduk on nüüdseks ametlikult kasutaja DADD oma.
Vasta
#18

Niisis sai see sõiduk minu valdusesse, seoses samalaadse ideega aga kuivõrd pakuti ju pea sama asja mida ma vajan ja suur töö oli öra tehtud siis ....

Paar asja juurde, mis sai veel "vigadena" üles täheldatud ja ümbertehtud, mõeldud just teistele ehitajatele vigade vältimiseks.

1) Tagasilla konstruktsioon liiga nõrk. Nimelt on viimasel rattal sama suur koormus kui esimesel veorattal ja sestap peab viimase ratta pingutus olema "isane"
2) sillapoldid olid ka 8.8 tugevusega ja sillakandurit oli üritatud keevitusega aluse külge kinnitada, st malmi raua külge, sai keevitatud raua külge latid ette jõu tekkimise suunale
3) veorattal olevad "hambad" on liiga väikesed ja edasi-tagasi liikumisel on liiga suur lõtk, kipub lõhkuma linti
4) esimesed veorattad on liiga taga, st kere nina on eespool linte ja kraavi sissesõites jookseb nina pinnasesse kinni, lahendus hetkel puudub aga nii seda jätta ei saa.
5) pidurihoovad liiga lühikesed, olen laisk ja ei viitsi punnitada, ning sestap saavad hoovad pikendused otsa, ruumi on ja nägemist nad segama ei jää.

Dad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne