#1

Millest siis alustatakse traktori ehitust? Mu meelest alusvankrist. Selle kuju ja suurus-laius, kõrgus, pikkus jne sõltub komponentidest, mida kavatsetakse masina ehitamisel kasutada. Seepärast üritan mõned osad juba “ritta” sättida, et saaks aimu raami mõõtudest.
Minul õnnestus saada Multicar-i tagasild. Sel on väidetavalt varustuses diferentsiaali lukk. See tagasild on väljanägemiselt küll suht väsinud moega, aga vahest mõjub puhastamine ja värvimine noorendavalt… vähemalt väljanägemisele .
[Pilt: tagasild.jpg?w=490&h=367]
On teine suht roostes.. aga see võitlus seisab veel ees. Küljel on näha ka klemmid, arvatavasti siis diffriluku omad.
Ühel korralikul traktoril peaks/võiks olema/olla revers. Selles suhtes saab abiks olla üks reverskast vanalt 5 tonniselt autotõstukilt. Üks Emumäe kandis elav talunik oli ühe sellise osadeks võtnud ja loovutas kasti mõne euro eest mulle.
[Pilt: t-sild-vahekast.jpg?w=490&h=367]
Siin on näha tagasilla ja reverskasti tulevane”suhtluskoht”. Tagasilla vedav muhv sai juba “ravitud” , sel oli tihend oma aja ära elanud. Samuti oli pooldunud muhvile kinnituv plastikust porikaitse. Selle asemele sai valmistatud metallist asendus:
[Pilt: tsillamuhv.jpg?w=490&h=454]
Selle muhvi ja reeverskasti muhvi vahele kavatsen paigaldada VAZ-i tagasilla ja käigukasti vahel kasutatavat pehmet muhvi. See peaks leevendama võimalikust ebatäpsusest tingitud “pinged” mõlemale muhvile ja sellega seoses ka tihenditele. Oleks võinud ju kardaanühendust kaaluda, aga üritan masinat mitte liiga pikaks ajada, seepärast ka selline ühendus.
[Pilt: muhvid1.jpg?w=490&h=330]
Mõlema muhvi aukudega osa tuleb ringi teha, nende asemele teen nats suuremad kettad, mis kinnituvad kolme poldiga leevendi külge.
Olen pisut kehvas seisus selle poolest, et kogu ehitus toimub lageda taeva all – no ei ole veel katust, ei ole…
Seepärast on praegu tagasild ja muu laotud paarile prussile, et saaks mõõtusid võtta ja valmistada ette ühenduskohti, sõlmi jne.
[Pilt: c3bcld1.jpg?w=490&h=282]
Esisild on veel “jupitamata”. Vasak ratas on lihtsalt otsa torgatud… rohkem nagu mulje saamiseks, et kuidas sobib.. .
Esisild on tarvis kitsamaks teha ja hoovastik tuleb ümber teha. Kavatsen silindri paigaldada esisillatala taha. Võimalik on panna ka traktori tulevase raamiga paraleelselt, selleks otstarbeks ka hoob olemas, aga eks tulevik näitab. Kui tala taha ei kannata paigaldada, eks siis näeb.
Esiratasteks sobivadki Multicari rattad koos velgedega, poldiavasid on tarvis õige pisut kohendada.
Tagaratastega on asi hoopis tõsisem – seal on tarvis GAZ-i veljelt sisu minema lõigata ja Multicari veljelt võetud sisu asemele keevitada. Teostatav. Aga mitte miinus 20 -26 kraadi juures alla nulli ..
[Pilt: multicari-rattad.jpg?w=490&h=367]


Vasta
#2

ohh, klõpsasin teemal lootuses, et keegi on racing vauxhalli ehitama hakanud -kahjuks ainult traktor
Vasta
#3

(29-01-2012, 19:33 PM)supp Kirjutas:  ohh, klõpsasin teemal lootuses, et keegi on racing vauxhalli ehitama hakanud -kahjuks ainult traktor
Hmmmmnjaahh..! Egašš..võikšš ju Berta ümber nimetada..noh, Apollo`ks vai midagi.. a traktoriks jääb ta ikka! Sorri, ksf. supp!

Vahepeal sain nats mootori koha pealt targemaks, nimelt o kilovatte ja hobujõudusid vastavalt 8,9/12.
Väntvõll jookseb rulllaagritel. Samu mootoreid tehti nii Dagdieseli poolt Dagestanis ja ka Riias.



Vasta
#4

Vaatasin et uus teema Berta arvasin et mõnest paksust tädist juttu, aga palju kergem hakkas kui nägin et teema hoopis traktorist. Üle pika aja ka mõni traktori projekt siin foorumis, jälgin huviga.
Ksf. Tift edu Sulle, jätka samas vaimus!

Vasta
#5

Multicari tagasilla kohta mäletan vanast TEA autobaasi ajast seda et selles tagasillas olid radiaal aksaal laagrid, mis kippusid lagunema kuna külmadega käivitamine ei õnnestunud muidu kui tuli tõmmata teise liikuriga ja jõu ülekanne oli niivõrd suur ja blokeering ka veel sees, et tagasilla teo laagrid ei pidanud vastu...Siit kokkuvõte et käimatõmbamist see tagasild ei sallinud.Üldiselt olid need sillad nõrgad ja masinad kanti enamuses maha.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#6

Palju jõudu ja pealehakkamist austatud ksf! Tift!

Igatahes päris põnev algus uuele masinale on tehtud. Jälgin iga Su edusammu suure huviga.

Tervitades, IP
(p.s. Meie Terri sai täna roomikud lumiseksSmile)
Vasta
#7

(29-01-2012, 23:21 PM)h2rra Kirjutas:  Multicari tagasilla kohta mäletan vanast TEA autobaasi ajast seda et selles tagasillas olid radiaal aksaal laagrid, mis kippusid lagunema kuna külmadega käivitamine ei õnnestunud muidu kui tuli tõmmata teise liikuriga ja jõu ülekanne oli niivõrd suur ja blokeering ka veel sees, et tagasilla teo laagrid ei pidanud vastu
Esialgu märkasin ühte miinust - kui juhtus katki minema tagasilla sisemine rehv, siis pidi maha võtma mitte ainult välimise ratta, vaid ka lisaks ääriku, mille külge velg käib. Tülikas!
Teo- ehk vedav võll jookseb kahel kaherealisel kuullaagril. Mulle tundus see olevat üpris tugev ja nutikas lahendus. Tagasilla ülekandearv on 4:1 - see ei olegi teab mis suur, kuid arvatavasti sealt edasi...vahekast ja käigukast ja lisaks mootor... käimatõmbamist ei näinud vahest konstruktorid ette Smile.
Tänud, mehed, heade soovide eest! Loodan vaid, et asi liiga venima ei jää Rolleyes.


(30-01-2012, 00:18 AM)Isapull Kirjutas:  Palju jõudu ja pealehakkamist austatud ksf! Tift!
Tervitades, IP
(p.s. Meie Terri sai täna roomikud lumiseksSmile)
Imetlesin Territ juba..kaunis asi! Hea märk maha pandud - taastamine õnnestus teil imehästi ja täiustamine peale selle!
Selgelt näha, et "känd ja käbi" samast puust ning kuldse läikega Wink!



Vasta
#8

Sügav kummardus, ksf! Tift.

Mõtlen, et iga uue projektiga on selle algatajal väga palju mõtteid ning emotsioone, rõõme ja muresid ka oma jagu. Praktilise poole pealt, teades omast käest, tekib palju mõtteid seoses sellega, kuidas saada kokku kõikse vajalik kraam, mille ideeautor lõpuks asjaks teeb. Julgen siinkohal täie tõsidusega väita, et selles foorumis asjast rääkides leidub neid suurepäraseid inimesi - meie kaasfoorumlasi - kes tunnevad heameelt meie kaaskonna projektidele kaasa aidata.

Seepärast, pane aga kfs! Tift siia kirja, mis juppide ja vidinatega pead vaevad ja küll abi leiame.

Tervitades, IP
(Muuseas "Berta" on väga ilus nimi)
Vasta
#9

(31-01-2012, 23:34 PM)Isapull Kirjutas:  Muuseas "Berta" on väga ilus nimi.
Öeldakse, et "ema ütles, isa pani".. Smile Meil see nii oligi. Kui varem arvasin, et selline "rauaga" jehmerdamine on pelgalt meeste rida, siis nüüd on igal momendil, kui Berta-le mötlen, abikaasa toetavat õlga tunda Big Grin ! Aga mulle meeldis paugupealt! Otse kümnesse!
Komponentide koha pealt .. noh, Praegu vaatan ringi, kus Tartu kandis oleks suurema treipingiga treialeid - ses suhtes oleks küll abi tarvis, et esiteks, hooratas on tarvis lisahooratta ja siduri tarbeks sobivaks teha. Selle läbimõõt on kuskil 50 cm. Aga see on väiksem mure. Kaks GAZ-i velge on tarvis multicari veljesisuga kokku panna. Mõtlen, et kui teistmoodi ei saa, siis ketaslõikaja ajab ka asja ära Smile .
Muudes asjades on momendil vara hädaldama hakata.
Suured tänud sellegipoolest. Eile veetsin aega sõbra treipingi ääres, (tal see natuke väike, säng ei võimalda suuremaid kolakaid padrunisse panna) ja tegelesime muhviga tagasilla ja reversi vahele. Väljas on miinust tublisti ja see takistab nats tegelemist.
Muuseas, sai murtud levinud arvamus, et tavalise õlitungrauaga ei saa nö. pressida horisontaalasendis. Kõikide kohta ma ei julge sõna võtta, kuid eile kasutasime ühte 16 tonnist kahe 40 mm sõrme väljapressimiseks kopplaaduri esiraamist. Andsime veel ka kuuma ja tugevate paukude saatel tulid need sõrmed!
Olime nende sõrmede pärast tugevalt mures - olid kulunud ja lahti oli tarvis võtta. Otsisime kelleltki laenuks pressi, aga tavaliselt on võõras mure....võõras mure. Kel on, see ei täi anda, kel pole-sel pole. Siis plaanisime, et lõikame sõrmed raami vahelt juppideks. See oli kah võimalus. Aga lihtsalt prooviks võtsime nurgas vedeleva tungi ja .. noh, tasus ära! Üks on kindel - pumba osa ei tohi olla ülevalpool vaid küljel või veel parem - allpool.



Vasta
#10

Leidsin oma arvutist kunagi allalaetud raamatu erinevatest diiselmootoritest.. Seal sees mitte ainult vene toodang, ka mõnedest väljamaistest on juttu.
[Pilt: andmed.jpg?w=490&h=102]


Vasta
#11

Ohoo! AInult -10! Nagu suvel! Sellega seoses lõikasingi 2-hel Multicar-i veljel sisu välja. Pilti neist veel ei teinud, enne jõudis õhtu kätte Smile.
Aga esisilla kallal "marrodööritsesin" kövast - hoovad minema, käändteljed välja, igasugused kõrvad ja piirajad kadusid kah nagu nõiaväel. Siis lõikasin selle kena asja kuueks tükiks! Vahepealsed kaks tükki viskasin rauahunnikusse ja ülejäänud keevutasin kokku tagasi Smile . Saigi esisild 35o mm lühem.
[Pilt: esisildenne.jpg?w=490&h=310]
Pilt tehtud enne keevitust.
Jäikust peaks sellisel asjal jaguma, kandis ta ju eelmises elus terve Sampo kombaini taguotsa Smile.


Vasta
#12

Huvitav, kuidas iseehitajad ikkagi traktorit ehitavad! Ses mõttes, et mis järjekorras keegi .. arutamist on asja ümber palju, see on selge. Mõned viskavad komponendid raamile ja---tuld! A kui ei klapi päris..noh, normaalselt..on keegi iseehitajatest enne või siis algusjärgus mingeid jooniseid teinud? Pikkus-laius-kõrgus-paigutus jne? Mil viisil lahendada raam nii, et näiteks esi- ja tagaots oleksid ühel kõrgusel? Esiotsa laius? Kiige liikumine, rataste pööramine - et vastu raami ei käiks hiljem.. Krt, kerge kärsakas on üleval Wink..
Noh, võtsin ette mõõtmised - läbimõõdud, kõrgused ja muud esmapilgul vajalikud väärtused. Visandasin paberile, esialgu 1-100-le, saab proportsioonidest kah natuke aimu...
[Pilt: joonis1.jpg?w=490&h=326]
Tundub, et kui esisilla kohal olevat raamiosa madalamaks "saagida", siis saaks kautada sirgeid talasid, ehk siis horisontaalselt sirgeid, ei pea vahele jõnkse tegema. Tunne ütleb, et kui 120-sest U-talast ütleme 60-70 mm järgi jääb ja alumine, äralõigatud osa saab tagasi keevitatud, siis peab see esiots vastu küll. "Äralõigatud osa" all ma mõtlen U-karbi alumist poolt. Loodan, et õnnestub ühe riba vahelt väljalõikamine ja alumise kõrva tagasikeevitus..
Teistpidi "jõnksust" aga ei pääse - esiraam tuleb loogiliselt kitsamaks ajada, seepärast siis tuleb kuhugi reversi ja käigukasti ühenduskoha juures see teha. Esiraami laiuse määrab ära mitu asja - mootori laius ja..esirataste pöörderaadius, hoovastik, ja kiige liikumine. Mnjaa.. tuleb esisild enne kokku panna ja siis saab laiuse kätte. Ei ole mõtet esiraami ka väga kitsaks ajada, vahest kulub ruum marjaks ära. Samas - kitsam esiosa = parem väljavaade.. Kuskil seal vahel jookseb see "parim lahendus".


Vasta
#13

Sihuke raam?


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#14

(30-01-2012, 01:42 AM)Tift Kirjutas:  ... Teo- ehk vedav võll jookseb kahel kaherealisel kuullaagril. Mulle tundus see olevat üpris tugev ja nutikas lahendus...

Vanematel Mossedel oli tagasilla reduktoris kuullaagrid. Sai neid vahetatud mitu korda ... kuni tulid koonusrulllaagrid ja mure oligi kadunud.
Vasta
#15

Ksf. Aavu pakutud raam..ütlen ausalt - hea ja lihtne aga miskipärast pooldan seda jõnksuga varianti. Tänan pakkumast sellegipoolest!
Nii, koukisin täna välja termostaadi. Sest selle korpus oli täis miskit sodi. Noh, termostaat on samuti sodi:
[Pilt: vana-termostaat.jpg]
Läbimõõt on 60 mm. Kas keegi oskab pakkuda, mille oma siia sobiks? Küllap ma lähen vana termostaat näppus sobivat otsima, aga hea oleks teada, mida Toungue .
Eemaldasin ka mootori eest selle neljakandilise paagi.. õlipaagi. Arvan, et ma seda edaspidi ei kasuta. Kuid kasutan kindlasti originaalset väljalaskekollektorit, selle veesärgi saab ära kasutada lühikese jahutusringi jaoks.


Vasta
#16

Sattusin huvitavale lehele, vene tegelased reas:
Vene traktoriehitajad


Vasta
#17

Lõpuks leidsin ka täiemahulise manuaali oma mootori ehitusest, kokku 230 lehekülge tarkust Smile.. Ei tea mida seal nii palju on kirjutada ühest tillukesest mootorist.. Lähimal vaatlusel selgus, et sees on ka erinevad modifikatsioonid ehk erineva komplektsusega väljastatavad mootorid märgistati erinevat moodi. Nii ma ei teagi veel päris täpselt, kas mu mootor on 12 hj või koguni 14... sest selline valik on raamatus ja võimalus reaalselt olemas. Raamat on küll Miša keeles aga õnneks ei ole minul sellega probleeme Cool .


Vasta
#18

(16-02-2012, 01:18 AM)Tift Kirjutas:  Sattusin huvitavale lehele, vene tegelased reas:
Vene traktoriehitajad

Kui keelega probleeme pole, siis siin ( http://minitractor.0pk.ru/ ) on ka foorumitäis isetehtud traktoreid ja haakeriistu.
Vasta
#19

Hmm.. väga huvitav leht! Leidsin sealt ka sellise asja, mis natuke
annab aimu minu Bertast tulevikus. Loodan, et ta (Berta) ei hakka sellist lärmi tegema...ja väljanägemine peaks ka tulema... hmm teistsugune:
Berta "sugulane"
Ja sama mootor mõni aeg hiljem... näha on, et teeb ka rahulikumat heli :
"Sugulane" -2


Vasta
#20

Tere! Vaatasin neid sugulaste videosid ja jäi mulje, et tegemist ikka päris traktoriga juba. Mootorgi sama, mis Sinu omal tuleb. Vaatsin seda fotot, kus esisilla tala oli lühemaks tehtud ja jäi kripeldama küsimus, et kas ta kartulivakku mahub. Tundus, et saab nagu kitsam, kui 1400 mm rehvi keskelt võetuna. Või on hoopis nii, et ei peagi sinna mahtuma?

Tervitades, IP
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne