K: Kuidas kätte saada murdunud tikkpolti?
#61

(17-09-2013, 17:00 PM)pannkook Kirjutas:  Miskine mögin on ka veel ümber vindi, nii et lupsuga ei taha teine välja tulla.
Kui see mögin on keermeliim ja koht lubab kuuma anda, siis mina annaks kuuma. Muidu saab su tee olema okkaline... Rolleyes

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#62

See on sellises kohas, kuhu ma kuuma anda ei tahaks kuidagi.
See on üks silindri pead kinnihoidvatest poltidest.
Pea murdus ära.
Vasta
#63

Kuuma andmine ei ole tingimata gaasikeevitusega punaseks ajamine. Tihtipeale on suureks abiks fööniga sussutamine, eriti alumiiniumi puhul. Alumiinium paisub terasest rohkem ja laseb poldist lahti Smile
Lokaalseks kuumutamiseks sobib väga hästi mutri otsakeevitamine.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#64

Proovi kuumaga jah. Alles ise jamasin tihvtiga, mis ei tulnud alu. otsakaane seest enne välja, kui natuke kuuma sai tunda.

Almost Again
Vasta
#65

Muidugi on küsimus:mis on poldi läbimõõt?Kui see on 3mm seespool ja läbimõõt on näiteks 8mm siis lihtsaim moodus on mig keevitusega kasvatada murdunud polt pikemaks ja vajadusel mutter või polt otsa keevitada,et võtmega välja keerata.Kui on murdunud polt jämedam kui 8mm siis on asi lihtsam.Kui see murdunud osa on kõvasti kinni siis samas keevitamisega see kuumeneb ja kohe kui peale keevitamist on metall veel punane tuleb seda proovida kohe liikuma saada.Sellise meetodiga on neid tuhandeid välja keeratud.Näiteks jaapani autodel on esi tiivad ja muud vidinad enamalt jaolt 6-8mm poltidega kinnitatud,kui on vaja näiteks avarii järgsel remondil vahetada esi tiivad,tuled ja veel üht teist siis 5 aastat vanal autol 30 poldist vähemalt 10 katkevad.Välja puurimine võtaks tohutu aja,keevitusega on asi ime lihtne.
Vasta
#66

Puksiirimees murdis pukseerimisaasa poldi pessa ära. Pesa stange taga ja poldi ots tasapinnast sees pool. Ühesõnaga keevitada ei kannata, puurimise teema. Muidu aasal oli otsas lapik kruvikas, pesa teiselt poolt avatud. Kui lasta poldi otsa lõhe ja teiselt poolt vastu keerata, äkki krutib välja. Oleks keegi huvitatud pilgu peale viskama, ära tegema? Pealinn 
   
Vasta
#67

Sellest poest saad tagurpidi keermega puuri osta:
http://www.iuna.lv/et

Kui murdunud polt liigub kergelt, siis saad puurida, kuni puur ta välja keerab.
Vasta
#68

Mingitel masinatel oli see konks vastupidi keermega ka!
Vasta
#69

Kergelt ta sees ei ole. Polt oli juba kõveraks sikutatud ja sai hakatud kangiga sisse keerama kuni käis naks. Ehk siis peaks päris tuugalt seal istuma. Mul ta õigetpidi keermega. 
Ise ei tahaks ära lörtsida, pole riistu ja kui hakkama ei saa, mine ikka otsi abi. Siis juba kogemustega tegijal ka raskem. Kõige hullem oleks, kui mingi kõvasulam viguri sisse ära murrab.
Vasta
#70

Nokitsesin ta ikka ise välja, nüüd saab talvel kraavi sõita ja ka kraavist välja. 
   
Vasta
#71

(19-09-2017, 15:51 PM)tõnn Kirjutas:  Sellest poest saad tagurpidi keermega puuri osta:
http://www.iuna.lv/et

Kui murdunud polt liigub kergelt, siis saad puurida, kuni puur ta välja keerab.

(19-09-2017, 15:57 PM)volvo Kirjutas:  Mingitel masinatel oli see konks vastupidi keermega ka!

Vw T5 on tagurpidi keermega ntx.

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta
#72

Tean, et viimasest postitusest on möödunud üle viie aasta, kuid ei leidnud paremat teemat, kus enda kaasusest pajatada.

Minule sattus pihku selline huvitav juhtum, kus terasest poldi vars murdus alumiiniumist keermepesas ära nii, et poldi keermed jäid sisse olenemata sellest, et detaili on päevi MoS2/(orto)fosforhappe vesilahuses leotatud, seejärel korralikult mutter peale keevitatud, see õlis maha jahutatud ning õrnalt päri-, vastupäeva mutrit üritatud keerata. Korralik keevis väljendub selles, et poldi murre toimub keevisest sügavamal, poldis endas ning pärast igat ebaõnnestumist läheb keermepesa sügavamaks. Sellist tüüpi murdumine juhtub tõenäoliselt seepärast, et antud poldil on tavapärasest hõredam keere ning ühe keerme kontaktpind tavapärasest suurem. Ainuke lahendus on vast läbipuurimine ning taaskeermestamine väiksema keermesammuga, kuid suurema läbimõõduga keermestajaga?

[Pilt: BRxRXZs.jpg]

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta
#73

Vasakpoolse pöörlemisega puuriga näiteks proovida? Eelnevalt induktsioonkuumutiga töödelda, kui küljelt ligi saab?

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#74

Uus keerme hülss sisse.
https://www.autokaubad24.ee/et/artiklid-...omplektiga
Vasta
#75

Linnuke siristas aastaid tagasi kasvatavatest elektroodidest. Ehk on keegi kokku puutunud?
Idee selles, et ehitad sinna uue poldipikenduse. Kui murdubki, saad subjekti jälle natuke lühemaks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#76

Kunagi olid Certanium-il sellised elektroodid. Kevamer Pärnus müüb.
Vasta
#77

Kui hülssi või vedru ei ole võimalik/ ei taha panna,
puuri auk poldi sisse ja vala ~30%-list lämmastikhapet täis.
Paari päeva pärast on raud kadunud.
Hapet saad minu käest.
Vasta
#78

MOS2 on molübdeensulfiid mitte ortofosvor hape.
Vasta
#79

(02-12-2022, 00:09 AM)Aspelund Kirjutas:  Vasakpoolse pöörlemisega puuriga näiteks proovida?

Kuidas poldi alumist osa puuriga saab välja keerata, kui poldi ülemise osa keermejäänused on ees?


(02-12-2022, 04:42 AM)Roomik Kirjutas:  vala ~30%-list lämmastikhapet täis.

Tean, et kontsentreeritud lämmastikhape (milles on 68% vett) passiveerib alumiiniumsulameid, kuid sama juhtub ka terasega: terase pinnale tekib õhuke Fe2O3 oksiidikiht, mis on kontsentreeritud lämmastikhappe suhtes inertne ja reaktsioon peatub.


(02-12-2022, 11:31 AM)ahtos Kirjutas:  MOS2 on molübdeensulfiid mitte ortofosvor hape.

See kaldkriips nende vahel tähendab, et olen kasutanud mõlemaid, kuid selguse mõttes oleksin pidanud selle pikemalt lahti kirjutama.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta
#80

Pildilt mingit keermejäänust küll ei paista mis takistaks lahtikeeramist ning kui seal poldist ülevalpool keermes midagi on saab selle välja nokkida.
Enne keerama hakkamist tasuks alumiiniumkorpust kuumaks ajada. Alumiinium paisub 2x rohkem, kui teras.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne