Zis-154 nr.383 (1948)
#1
Põhjalikum käsitlus ja restaureerimise kajastamine aadressil:
http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewforum.php?f=79
   
Mõtted, ideed ja ettepanekud on oodatud siia.
Vasta
#2
Igatahes - õnnitlen väärtusliku leiu puhul! Ja jõudu tööle!

Huvitav, kas 154 jõuülekande-detailid olid vaid sellele bussile ainuomased või olid kasutusel veel kusagil? Ma mõtlen nimelt generaatorit ja elektrimootorit. St kas neid võib kusagilt veel leida?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  üks loojaid ja eestvedajaid
Tutvustame jalgratta ajalugu Eestis, väljas on üle 110 ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud R,L,P kella 11-18







Vasta
#3
(27-02-2012, 00:22 AM)valdo Kirjutas: Igatahes - õnnitlen väärtusliku leiu puhul! Ja jõudu tööle!
Huvitav, kas 154 jõuülekande-detailid olid vaid sellele bussile ainuomased või olid kasutusel veel kusagil? Ma mõtlen nimelt generaatorit ja elektrimootorit. St kas neid võib kusagilt veel leida?
Tänan huvi tundmast. Olen kogunud juba aukartustäratava koguse teavet seda marki busside kohta ja üritan hakata seda siin ka järk-järgult kajastama. Vene asjade taastamise puhul on hea see, et ühes tehases toodeti ühte sorti vidinaid ja teistes tehastes aretati neid erinavatele asjadele külge. Teisisõnu on lootust leida kõik vajalikud jubinad ja üht-teist on juba hakanud välja ilmuma. Võrreldes Zis 127-ga, on Zis 154 oluliselt lihtsam ja ka detaile on kokku vähem. Oluliselt vähem on ehisdetaile. Jõuülekandest niipalju, et Zis 154-l kasutati Zis 150 sildasid, kuid reduktori ülekandearv ole teine. Esisild on üks-ühele. Hetkel otsin Zis 150 vanema tüübi tagasilda. Kui keegi teab pakkuda, siis olen huvitatud. Esisild pakub ka huvi. Ka kirjandus paberkandjal pakub huvi. Kui kellelgi on midagi pakkuda, siis teen hea meelega valguskoopiad. Ehisdetaile hetkel üles ei loe, kuid nagu piltidelt näha, on ka need puudu.
Vasta
#4
(27-02-2012, 01:10 AM)Mufff Kirjutas: Vene asjade taastamise puhul on hea see, et ühes tehases toodeti ühte sorti vidinaid ja teistes tehastes aretati neid erinavatele asjadele külge. Teisisõnu on lootust leida kõik vajalikud jubinad ja üht-teist on juba hakanud välja ilmuma. Võrreldes Zis 127-ga, on Zis 154 oluliselt lihtsam ja ka detaile on kokku vähem. Oluliselt vähem on ehisdetaile. Jõuülekandest niipalju, et Zis 154-l kasutati Zis 150 sildasid, kuid reduktori ülekandearv ole teine. Esisild on üks-ühele. Hetkel otsin Zis 150 vanema tüübi tagasilda. Kui keegi teab pakkuda, siis olen huvitatud. Esisild pakub ka huvi.

Veoautodega (ZIS-150, Jaaz) sarnaseid detaile (sillad, mootor jms) leiab veel üsna palju. Ma pigem pidasin silmas ZIS-154le unikaalset ehk ainuomast - mootori taga olevat elektrigeneraatorit ning tagasilda vedavat elektrimootorit + veel kogu see juht-elektrivärk. Kas neid on kasutatud veel kusagil ja lootust saada? Kas midagi on sarnane mingite trammide-trollidega?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  üks loojaid ja eestvedajaid
Tutvustame jalgratta ajalugu Eestis, väljas on üle 110 ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud R,L,P kella 11-18







Vasta
#5
Sain aru, et mõtlesid generaatorit ja vedavat mootorit, kuid ei leidnud eile üles kohta kus täpsed margid kirjas. Siin need andmed nüüd on.
Jõuülekandes kasutati järgmisi komponente:
"Силовой генератор ДК-505А — четырехполосная электрическая машина постоянного тока; имела компаундное (шунтовое со слабым самовозбуждением — один виток сериесной обмотки) возбуждением; самовентилируемая. Тяговый электродвигатель ДК-305А был постоянного тока, четырехполосным, с серпесным возбуждением, самовентилируемый.
Эти генератор и электродвигатель были созданы и изготовлены Московским заводом «Динамо» им. С.М.Кирова."
Olen mõelnud algatuseks küsida Trammi ja trollipargist. Võimalik, et neid komponente kasutati ka nende poolt ja võib-olla oskavad nad midagi pakkuda või siis vähemalt juhatada. Lisaks oli Zis 154-l ka nn. "akuergutus". Ma pole end selle hingeeluga veel kurssi viinud, kuid see olla olnud asi, mis kippus neil ära kaduma ja siis ei olnud buss võimeline enam sujuvalt kiirendama vaid hakkas koha pealt ära hüppama. See on teema, mida tahan arutada trollipargi meestega. Ilmselt oskavad nad teema mulle põhjalikult selgeks teha.
Vasta
#6
Leheküljelt http://djhooligantk.livejournal.com/78782.html lause: Обратим внимание на количество шпилек колес - их 10, а не 8, как на ЗИС-155. Есть мнение, что за основу был взят американский стандарт колеса, использующийся до сих пор! Другими словами - колесо от современной фуры вполне подходит к ЗИС-154!
Selle järgi on sillad erinevad, piltidelt loeb tõesti 10 rattamutrit.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#7
(27-02-2012, 01:10 AM)Mufff Kirjutas: Ka kirjandus paberkandjal pakub huvi. Kui kellelgi on midagi pakkuda, siis teen hea meelega valguskoopiad.
1959. aasta teise liigi autojuhi õpikus on natuke juttu ZIL-155 pneumosüsteemist. Paraku pole mul õrna aimugi, kui palju ZIS-154 oma sellega sarnaneb. Samas, et mõlemad bussid on kahe voldikuksega, siis totaalselt erinev ei tohiks olla. Kui on huvi, võin raamatust maha pildistada ja siia üles panna.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#8
Elektrivärgist veel:

Силовой генератор ДК-504А и тяговый электродвигатель ДК-303А (после 1948 года – ДК-505А и ДК-305А) московского завода "Динамо" также были во многом унифицированы с агрегатами троллейбусов, трамваев и вагонов метрополитена. Тяговый электродвигатель, расположенный под полом кузова, через карданный вал передавал крутящий момент заднему ведущему мосту.

lehelt http://pda.open.by/auto/68091

Loodetavasti õnnestub venemaa hämarustest ka vajalikud elektririistapuud leida Smile
Vasta
#9
(27-02-2012, 12:13 PM)Wiki432 Kirjutas: Leheküljelt http://djhooligantk.livejournal.com/78782.html lause: Обратим внимание на количество шпилек колес - их 10, а не 8, как на ЗИС-155. Есть мнение, что за основу был взят американский стандарт колеса, использующийся до сих пор! Другими словами - колесо от современной фуры вполне подходит к ЗИС-154!
Selle järgi on sillad erinevad, piltidelt loeb tõesti 10 rattamutrit.
Väga hea tähelepanek. Niimoodi võib isegi Zis-154 eksperdiks saada. Tegelikult on sillad võetud üks ühele Zis 150-lt. Erinevus ongi piduritrumlites. Nimelt oli Zis 154-l vastavalt Ameerika standardile oma velg, 10 mutriga kinnitamiseks. Selle tarvis tehti bussi jaoks eraldi 10 poldiga piduritrummel. Uusi sildasid ei viitsinud venelased nii väikese asja pärast tegema hakata. Ilmselt tekitas see erinevate velgedega mässamine omajagu peavalu, sest hilisemal bussil, Zis 155-l, oli see "viga" parandatud ja sinna alla sobisid juba iga tavalise Zil'i veljed.
Vasta
#10
Nagu lubatud, siis mõned pildid. Tõsi, kogu see jutt käib ZIL 155 kohta, aga ehk on abiks.
[Pilt: 13562157_aaBTv2.jpeg]
[Pilt: 13562159_jdlIsC.jpeg]
[Pilt: 13562161_XIbCLA.jpeg]
[Pilt: 13562165_aAE2Dx.jpeg]
[Pilt: 13562167_QTusR5.jpeg]
[Pilt: 13562199_sTVG0R.jpeg]
[Pilt: 13562155_zxXHCk.jpeg]
Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#11
Tänan detailsete õhusüsteemi jooniste ja kirjelduste eest. Nii häid ja detailseid uste õhksilindrite jooniseid mul veel polnud. Joonistest on palju abi õigete detailide otsimisel. Õhutorude paigutus on Zis 155-l erinev, sest juba busski on teistsugune, kuid kuna tootmine läks ühelt mudelilt teiseks üle juba neljandal aastal, siis on enamus kasutatavaid detaile ja mehhanisme Zis 154-l ja Zis 155-l ühised. Samasugune kojameeste ajam oli väikeste variatsioonidega kasutusel kuni 1990-ndate keskpaigani, mil lõpetati Zil 157-te tootmine.
Vasta
#12
Võru linnaliinil sõitnud ZIS, peaks olema ka 154


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#13
(28-02-2012, 11:19 AM)Ferry Kirjutas: Võru linnaliinil sõitnud ZIS, peaks olema ka 154
Esimesel pildil Zis 154. Võimalik, et isegi kõnealune säilinud buss. Pildi taustal on suured majad. Kas see on kindlasti Võru linn? Kui nii, siis võis buss olla ka Tartust Võrru saadetud. Pildil paistab ka reg.nr. pc 74-25(28?). Täpsem teave registreerimisnumbritest on olemas Aare Olanderil. Samuti on mõningast teavet ka Regardmanil.
Teisel pildi Zis 155. Reetvad elemendid on 8 rattamutrit ja ukse puudumine paremal küljel.
Vasta
#14
(28-02-2012, 13:02 PM)Mufff Kirjutas:
(28-02-2012, 11:19 AM)Ferry Kirjutas: Võru linnaliinil sõitnud ZIS, peaks olema ka 154
Teisel pildi Zis 155. Reetvad elemendid on 8 rattamutrit ja ukse puudumine paremal küljel.

Täpsustaks niipalju, et ikka ukse puudumine vasakul küljel ja olemasolu paremal küljel antud kohas. Läbi akna on näha avatud uks esisillast tagapool.

Aga see on puhas tähenärimine Big Grin
Vasta
#15
Kaks fotot bussivrakkidest.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#16
Kas kusagil mõnda rahva- või noortepärast joonestamise programmi ei ole? Selliste projektide puhul peaks alustama korralikest joonistest. Hea oleks kui samasse programmi saaks sisestada ka juba olemasolevaid tehase jooniseid. Hariliku pliiatsiga võib ju ka teha või paremal juhul lausa tuššiga, aga töö mugavamaks organiseerimiseks oleks hea saata jooniseid meilitsi või linkidena.
Sellises mahus projekti juures annaks olulist säästu kui ei peaks iga materjali tellimuse ja mõne sõlme lahendamise juures luksusmaasturi kilomeetreid läbima.
Samas ma pean möööönma, et konkreetse isendi puhul ei ole lõpuks oluline, kas tegu on 70%, 85% või hoopistükkis 100% ulatuses replikaga. Seega alustada tuleks korralikest tööjoonistest.
Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#17
Üldvaade on juba ammu siin valmis.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#18
(28-02-2012, 15:12 PM)Väravamehaanik Kirjutas: Kas kusagil mõnda rahva- või noortepärast joonestamise programmi ei ole? Selliste projektide puhul peaks alustama korralikest joonistest. Hea oleks kui samasse programmi saaks sisestada ka juba olemasolevaid tehase jooniseid. Hariliku pliiatsiga võib ju ka teha või paremal juhul lausa tuššiga, aga töö mugavamaks organiseerimiseks oleks hea saata jooniseid meilitsi või linkidena.
Sellises mahus projekti juures annaks olulist säästu kui ei peaks iga materjali tellimuse ja mõne sõlme lahendamise juures luksusmaasturi kilomeetreid läbima.
Samas ma pean möööönma, et konkreetse isendi puhul ei ole lõpuks oluline, kas tegu on 70%, 85% või hoopistükkis 100% ulatuses replikaga. Seega alustada tuleks korralikest tööjoonistest.
Väravakehaanikuga 100% nõus. Käiguosa ja detailide joonised koos täpsete mõõtudega on mul juba olemas. Keredetailidest jooniste tegemiseks tuleb enamus neist bussi küljest eemaldada. Detailide eemaldamine on plaanis pärast bussi täielikku survepesu ja bussi fikseerimist alusraamile, millel teda taastama hakkan. Seni tegelen puuduolevate detailide otsimise ning jooniste ja plaanide koostamisega. Nagu piltidelt näha, siis palju ei ole bussist alles jäänud. Samas aga on siiski alles üllatavalt palju detaile, mille järgi on võimalik uusi osi teha. Seega tuleb see originaalsuse % mis ta tuleb, aga mul endal on asjasse usku. Kui keegi teab midagi sellele bussile sobivat pakkuda, siis olen huvitatud. Pakkuda võib kõike alates velgedest kuni suunatuleklaasini. Täpset nimekirja puuduvatest detailidest pole veel jõudnud koostada.
Vasta
#19
Esimene on ZIS-155 (Tartu, Kastani uulits, tänaseks kadunud), aga teisel küljel oleks nagu lisauks. Jupp 154?

Mis joonistesse puutub, siis ZIS-155 kohta on olemas venekeelne remondiraamat (oma silmaga nähtud). Ma ei imestaks, kui olemas on ka remondiraamat ja varuosade kataloog ZIS-154 kohta. Otsida tasub seda küll Venemaa suurimatest raamatukogudest.

A.

(28-02-2012, 13:22 PM)saark Kirjutas: Kaks fotot bussivrakkidest.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#20
kindlasti leidub sellele bussile osasid nende huviliste käes kes teemat loevad aga samas ei tea kas see oleks sobiv või mitte.
ehk äkki kunagi mingine nimekiri saab olema nn. kattuvatest ehk asendusdetailidest ? mõne teise auto/bussi küljest. siis on rahval ka lihtsam pakkuda asju.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne