Zis-154 puuduvad detailid
#1

Tegin siia teema puuduvatest detailidest. Kui kellelgi on midagi sellele bussile sobivat, siis olen hea meelega nõus kaupa tegema. Teen siia täiendusi vastavalt sellele, kuidas jõuan puuduolevaid osasid inventeerida ja üles täheldada. Kui võimalik, siis panen juurde ka pildimaterjali.
Bussi kere ülemistes nurkades olevad gabariittuled. Tuled on 49 cm pikad, 4 cm ja kõige laiemast kohast 4,5 cm laiad. Selliseid tulesid on bussil kokku neli - kaks ees, kaks taga.
Pilt kabariittulest:
   
Gabariittulede klaasid. Sobivad eelpool mainitud gabariittulede. Klaase on olemas väidetavalt kolmes värvuses: punased, rohelised ja kollased. Zis 154-l oli ees kaks rohelise klaasiga ja taga kaks punase klaasiga gabariittuld.
Pildid gabariittule klaasist:
           
Reisijatesalongi valgustid. Plafoonvalgustid mõõtudega 29 x 14 cm. Nimetatud valgusteid oli reisijatesalongis kokku 16, mõlemas reas 8 valgustit.
Pildid reisijatesalongi valgustist:
       
Trepi või sissekäigu valgusti. Selline valgusti asus Zis 154 ja Zis 155 bussi sisse-ja väljakäigu kõrval trepi külgseinas. Valgusti läbimõõt 10 cm. Pealt on valgusti kaetud metallist raamiga nagu näha pildil. Valgusti klaas võis olla valge (piimjas) või sinine. Piimja klaasi puhul kasutati sinist pirni. Selliseid valgusteid oli Zis 154-l kaks. Üks kummaski uksekäigus.
   
Vasta
#2

Miskipärast närib hinges teamine, et reisijate salongi valgustuse plafoonid olid kasutuses ka raudteel üld vagunites...ega vene riik ei teinud kunagi midagi ainult ühe mudeli tarvis...insenerile anti kätte varuosade kogum ja selle järgi pidi ta konstrueerima vastava toodangu, mida partei käskis Big Grin

täna hilja juba, aga omme küsin teadmameeste käest järgi Rolleyes

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#3

Reisijatesalongi plafoontuled.
Selles mõttes on h2rra-l õigus, et venelased tegid ühe asja valmis ja kasutasid seda siis igal pool. Vajalikke plafoone võib seega leiduda kõige uskumatumates kohtades. Laiarööpalise rongi (need ümara ninaga,mis tänaseks kõik utiliseeritud on) vagunite laes olid oluliselt suuremad plafoonid. Minul on õnnestunud mõned plafoonid juba leida vanadest sõjaväelise otstarbega autode furgoonidest. Ühtedel oli isegi kiri "OCBAP", mis viitab suhteliselt hilisele (isegi 1990-ndad) tootmisele. Tõsi, selle plafooni klaas oli juba teistsugune, kuid see pole antud hetkel oluline.
Vasta
#4

Eesmised suuna või gabariittuled. Ümarad valge klaasiga tuled, mille aluse läbimõõt on 125 mm (12,5 cm). Tulel on ümber kroomitud võru. Tule alus kinnitub here külge nelja poldiga. Lisada saan pildid tule august ja tule alusest. Lisan ka pildi TAK-i kodulehelt, kus Zis 154-l on ees näha samasugused tuled. Venelaste taastatud bussil on ees valed tuled.
       
Pildi päritolu: http://www.tak.ee/public/files/ZIS-154%2...tobuss.jpg)
   
Vasta
#5

kas sellel lehel on õige pilt ja tuled ehk on paremini näha ?

http://auto.onliner.by/2011/12/08/ussr-2
Vasta
#6

(01-03-2012, 22:37 PM)MeelisV Kirjutas:  kas sellel lehel on õige pilt ja tuled ehk on paremini näha ?
http://auto.onliner.by/2011/12/08/ussr-2
Suunatuled on paremini näha ja tunduvad olevat õiges suuruses. Samas on esitulede ümber huvitav võru, mis osadel bussidel paistab olevat, osadel mitte.
Vasta
#7

(01-03-2012, 08:02 AM)Mufff Kirjutas:  Reisijatesalongi plafoontuled.
Selles mõttes on h2rra-l õigus, et venelased tegid ühe asja valmis ja kasutasid seda siis igal pool. Vajalikke plafoone võib seega leiduda kõige uskumatumates kohtades. Laiarööpalise rongi (need ümara ninaga,mis tänaseks kõik utiliseeritud on) vagunite laes olid oluliselt suuremad plafoonid. Minul on õnnestunud mõned plafoonid juba leida vanadest sõjaväelise otstarbega autode furgoonidest. Ühtedel oli isegi kiri "OCBAP", mis viitab suhteliselt hilisele (isegi 1990-ndad) tootmisele. Tõsi, selle plafooni klaas oli juba teistsugune, kuid see pole antud hetkel oluline.

Analoogsed lambid silma jäänud ZIL-131 kongidest.
Vasta
#8

Targad keeled rääkisid et selliseid plafoone rongi üldvagunis ei kasutatud...olid suuremad ja sügavamad...Sad

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#9

Kas see tagalatern võib kuuluda antud bussile või on Zis 127 teema?

[Pilt: DSC_1846_800x533.JPG]
Vasta
#10

Gabariidituled on valmistatud USA-s ja kuuluvad 1942. aasta Packardi varuosade kataloogi. Tagumised gabariidid ja pidurid on GMC valikust. Mõlemaid tulesid on saadetud ameerikast ilmselt mitu konteineritäit, sest neid on jätkunud mitmetele ZIS-i mudelitele.
Algselt olid ilmselt ka mootorid, generaatorid ja muu pudi ameerika päritolu. ZIS 127 stange näiteks on konkreetselt USA standardi järgsete numbriaukudega. ZIS 127 tagumine stange on sattunud 154-le jälle esimeseks - ühele esimene, teisele viimane - pärit ikkagi Ameerikast.
Selle kõige najal hakkas nüüd mõne paadunud russofoobi süda hõiskama ja jälle leidis ta õigustust asjaolule, et venelased ei saanud ise millegagi hakkama. Rahuneda võib aga teadmise juures, et ka tänapäeval on paljud detailid valmistatud Hiinas ja sobivad paljudele kodumasinatele korraga.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#11

Tagasild, reduktor ja poolteljed.
Siin siis lõpuks ülevaatlikud pildid Zis 154 tagasillast. Tagasild on sama mis Zis 150 veoautol. Nagu pildil näha, asetseb difri korpus silla korpuses nurga all. Sellised sillad olid kasutusel vanematel Zis 150 veoautodel. Hiljem tagasilla korpus muutus. Ka ülekandearv oli bussil erinev kui veoautol, kuid see ei ole antud hetkel oluline. Võimalusel otsin tervet tagasilda, sest puudu on differ, poolteljed, piduri kambrid ja ka piduri hoovastik. Zis 154 bussi 10 mutriga kinnituvad rattad on lahendatud piduritrumli külge kinnituva vaherõnga abil (vaata teist pilti). Seega on Zis 150-e sild sobiv ja kui vaherõngad ära vahetada, saab kasutada Zis 154 bussi 10 mutriga kinnituvaid velgi.
       
Vasta
#12

Veljed: Otsin Zis 154 bussile velgesid. Veljemõõt on 20 tolli ja velgedel on 10 kinnitusauku. Zis 154 bussidel kasutati kahte erineva välimusega velge. Varasemal veljel oli velje südamikul 8 avaust. Hilisemal veljel oli veljesüdamikul 2 avaust. Pildil on näha mõlemad veljed. Pakkuda võib mõlema välimusega velgi. Soov on saada bussile kokku jooks ühesugustest velgedest.
   
Vasta
#13

Seesmised ümmargused suletavad ventilatsioonirestid.
Need ventilatsioonirestid asetsevad kahes reas Zis 154 bussi laes. Kokku kuus resti, mõlemas reas kolm. Resti läbimõõt 17,8 cm. Resti all oli terasvõrguga rõngas, mis takistas suurema sodi ja putukate sissepääse. Resti sulgemiseks on "elevandiluust" nupp. Nupu läbimõõt umbes 23 mm. Samad restid olid kasutusel ka Zis 155 bussil. Välimuse järgi tundub mulle, et neid võidi vene bussidel isegi laialdasemalt kasutada.
       
Vasta
#14

[quote='Sidorov' pid='279034' dateline='1330691608']
Kas see tagalatern võib kuuluda antud bussile või on Zis 127 teema?

[Pilt: DSC_1846_800x533.JPG]
[/quote/

ZIS- 155 (ilmselt ka 154 ) stopptuli. Suunatuli on noolega .


Tervitab Veteran.
Vasta
#15

(04-03-2012, 09:38 AM)Veteran Kirjutas:  [quote='Sidorov' pid='279034' dateline='1330691608']
Kas see tagalatern võib kuuluda antud bussile või on Zis 127 teema?
[Pilt: DSC_1846_800x533.JPG]
[/quote/
ZIS-155 (ilmselt ka 154) stopptuli. Suunatuli on noolega .
See on õige tagatuli. Suunatuli on joonistel noolega, kuid mul ei ole õnnestunud sellist tuld oma silmaga näha. Võimalik, et venelased kasutasid mõne lääne bussi suunatulesid.

Vasta
#16

Kas salongi tulede lülitid võisid olla sellised?

[Pilt: DSC_2108_800x533.JPG]
Vasta
#17

http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...d=14686254
Mul selline imelik asi. Mingi vana bussi tuhatoos või prügikast. Keegi täpselt ei tea, millele kuulub. Kui äkki peaks sobima, siis võiks millegi vastu vahetada.
Vasta
#18

(11-03-2012, 16:50 PM)sass Kirjutas:  http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...d=14686254
Mul selline imelik asi. Mingi vana bussi tuhatoos või prügikast. Keegi täpselt ei tea, millele kuulub. Kui äkki peaks sobima, siis võiks millegi vastu vahetada.
Seni olen selliseid tuhatoose näinud ER1 (vanem ER2) tüüpi elektrirongide kabiinides.
Vasta
#19

(11-03-2012, 17:03 PM)Regardman Kirjutas:  
(11-03-2012, 16:50 PM)sass Kirjutas:  http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...d=14686254
Mul selline imelik asi. Mingi vana bussi tuhatoos või prügikast. Keegi täpselt ei tea, millele kuulub. Kui äkki peaks sobima, siis võiks millegi vastu vahetada.
Seni olen selliseid tuhatoose näinud ER1 (vanem ER2) tüüpi elektrirongide kabiinides.

Vanade Ungari diiselrongide omad olid ka seda vurfi.



Vasta
#20

(11-03-2012, 17:20 PM)hulgus Kirjutas:  
(11-03-2012, 17:03 PM)Regardman Kirjutas:  
(11-03-2012, 16:50 PM)sass Kirjutas:  http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...d=14686254
Mul selline imelik asi. Mingi vana bussi tuhatoos või prügikast. Keegi täpselt ei tea, millele kuulub. Kui äkki peaks sobima, siis võiks millegi vastu vahetada.
Seni olen selliseid tuhatoose näinud ER1 (vanem ER2) tüüpi elektrirongide kabiinides.
Vanade Ungari diiselrongide omad olid ka seda vurfi.
Rongides (diislid ja ER1) olid kasutusel oluliselt suuremad plafoonid. Vajalikke plafoontulesid leidub sõjaväelise otstarbega autode furgoonides. Kui keegi juhtub leidma, võib julgelt pakkuda. Mõned on juba olemas, kuid koguvajadus on 16 tükki.

(11-03-2012, 15:31 PM)Sidorov Kirjutas:  Kas salongi tulede lülitid võisid olla sellised?
[Pilt: DSC_2108_800x533.JPG]
Need on küll Zis 154 bussil kasutusel olnud lülitid. Sama lülitiplokk oli kasutusel ka Zil 157 AT-2 TA päästeteenistuse autol (http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...76&mudel=1). Lisan siia ka pildi Zis 154 bussi kabiini sisemusest.
   
Pildi päritolu: http://rusautomobile.livejournal.com/172276.html. Sellelt lehelt leiab teisigi pilte Zis 154 bussi detailidest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne