probleem süütega
#21

Järgmine oleks jagaja sees asuv katkesti plaat. see koosneb liikuvast osast,mida liigutab vaakum korrektor ja liikumatust osast, mis kinnitub läbi kruvide jagaja korpuse külge.Nende liikuva ja liikumatu plaadi vahele on paigutatud kuulidega laager ja mõlemat plaati ühendav "massijuhe". Kui see "massijuhe on katkestuses, siis hakkab süütepooli SUUR VOOL läbima laagrit, mille kuulid lõpuks oksüdeeruvad kuumuse toimel ja tekib sama efekt nagu "lahja" süüte lülitiga (kontaktide kuumenemine+sädelemine) Wink Nii lihtne see ongi.

Ps. kõik juhtmete klemmid üle kontrollida-pigistada ja korralikult kruvide-mutrite alla.Eriti jagaja -süütepool. Wink

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#22

Natukene OT selle klemmide pigistamisega tuleb meelde üks vanaisa räägitud lugu, nimelt oli tal kopikas, sõitnud oli ta sellega mõned aastad kui hakkas lihtsalt heast peast välja surema, põhjus oli lihtne kontaktidelt tulev klemm mis läks süütepooli ei andnud vahepeal ühendust ja säde kadus ära. Kord olevat vanaema läinud kopikaga tallinna linna peale ja auto suri valgusfoori taga välja. Muidugi peale natukest seismist oli kopika ümber hunnik taksojuhte,kes näppis siit kes näppis sealt, aga autot käima ei saadud. Lõpuks kui kuskilt telefon leiti ja vanaisa asjast teada sai. Läks ta sinna, kuna viga oli teada võttis ta kodust kaasa näpitsad. Jõudnud auto juurde surus ta näpitsatega klemmi kinni ning mootor käivitus mõne pöördega taksojuhid muidugi ei suutnud oma silmi uskuda ja kopikas sõitis kuni müümiseni ilma probleemideta.:Big Grin
Vasta
#23

Lugu seande,et mul on tulnud kunagi ette Druzba sae mootoriga lugu. Nimelt on siis kontakti haamer needitud selle vedru külge. Terve see vedru on galvaanikast läbi käinud ja kaetud mingi tumeda kattega. Ja nüüd siis starterist tõmmates on säde. Käima ei läinud. Pusisin hulga aega,ei miskit tulemust. Kuna mul testert tol ajal polnud,läksin tuttava elektriku Aare juurde. Too siis mõõtis. Kõik korras...... Midagi siis pusisime asja kallal ja avastasime. Vool ei liikunud läbi. Selleks läks aga aega pool tundi,et viga leida....... Nii et tuleb alati see vedru ots liivapaberiga üle käia! Ma ei tea hetkel kas teemaalgatajal uuemat tüüpi pika haamriga kontakt või vana lühike. Igaljuhul tasub kontrollida asja.
Moskvitšil olen tähele pannud,et kontaktid põlevad üsna kiiresti. Poole aasta jooksul põletab auklikuks. Nii et soovitan neid ikka aeg-ajalt puhastada ja kontrollida. Kas mitte ei ole põhjuseks see,et kui tahad vurri kräunutada, mootor ei tööta, süüde on sees. Võibolla see soodustab? Või hoopis kontakti materjal vilets?
Vasta
#24

(04-03-2012, 22:24 PM)h2rra Kirjutas:  Järgmine oleks jagaja sees asuv katkesti plaat. see koosneb liikuvast osast,mida liigutab vaakum korrektor ja liikumatust osast, mis kinnitub läbi kruvide jagaja korpuse külge.Nende liikuva ja liikumatu plaadi vahele on paigutatud kuulidega laager ja mõlemat plaati ühendav "massijuhe". Kui see "massijuhe on katkestuses, siis hakkab süütepooli SUUR VOOL läbima laagrit, mille kuulid lõpuks oksüdeeruvad kuumuse toimel ja tekib sama efekt nagu "lahja" süüte lülitiga (kontaktide kuumenemine+sädelemine) Wink Nii lihtne see ongi.

Ps. kõik juhtmete klemmid üle kontrollida-pigistada ja korralikult kruvide-mutrite alla.Eriti jagaja -süütepool. Wink
seda ma ka kahtlustasin, seoses sellega saigi sinna paigutatud tutikas plaat koos uute kontaktidega. sellega tuli säde tagasi kuid mingil põhjusel käima ei lähe.
Pinge kukkub kui starter koormust taha saab. Kas halb mass? või on midagi muud valesti?
Homme panen juhtmed otse ja kas miinusklemmi juhet akku pealt tasub otse mootorist vedada?


(04-03-2012, 23:06 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Lugu seande,et mul on tulnud kunagi ette Druzba sae mootoriga lugu. Nimelt on siis kontakti haamer needitud selle vedru külge. Terve see vedru on galvaanikast läbi käinud ja kaetud mingi tumeda kattega. Ja nüüd siis starterist tõmmates on säde. Käima ei läinud. Pusisin hulga aega,ei miskit tulemust. Kuna mul testert tol ajal polnud,läksin tuttava elektriku Aare juurde. Too siis mõõtis. Kõik korras...... Midagi siis pusisime asja kallal ja avastasime. Vool ei liikunud läbi. Selleks läks aga aega pool tundi,et viga leida....... Nii et tuleb alati see vedru ots liivapaberiga üle käia! Ma ei tea hetkel kas teemaalgatajal uuemat tüüpi pika haamriga kontakt või vana lühike. Igaljuhul tasub kontrollida asja.
Moskvitšil olen tähele pannud,et kontaktid põlevad üsna kiiresti. Poole aasta jooksul põletab auklikuks. Nii et soovitan neid ikka aeg-ajalt puhastada ja kontrollida. Kas mitte ei ole põhjuseks see,et kui tahad vurri kräunutada, mootor ei tööta, süüde on sees. Võibolla see soodustab? Või hoopis kontakti materjal vilets?

minu mokitsal on peal ülemineku versioon. vanema süsteemi kontaktid aga uuema jagaja korpus ja jalg.

selleks et kontaktid liiga kiiresti ära ei põleks on sinna pandud mingi kondeka tüüpi asi. Kuid see ei põhjusa probleeme sest olen korduvalt proovinud nii sellega kui ilma. muutusteta.
Vasta
#25

Kuna homme olen küllaltki hõivatud, siis kriban homse teema täna. Rolleyes
Jagajas asuva liikuva kontakti plaadil asetseb kontakti paar. See koosneb liikuvast kontaktist ja liikumatust. liikumatu kontakt on needitud kontakti hoidja külge( kontrollida et neet liide ei loksuks) Liikuv kontaktasetseb võllil, mis on pealt stopper seibiga kinnitatud. Stopper seibi all peab olema isoleer-distants rõngas ja vanematel kontaktidel ka all põhjas (uuemad kontaktid on koos plastist kõrgendustega) Liikuva kontakti isoleer haamrike,mis libiseb võlli peal, on ühendatud neetimise teel õhukese vedrulehega ( vedruleht ei tohi needi all liikuda ja samuti needitud kontakt,) Ja samuti vedrulehe teine ots.mis kinnitub kruvi alla tuleb korralikult kinnitada nii et oleks "massist" eraldatud. Smile Nüüd sai küll kiiresti ja palju kribatud, aga püüdke aeglaselt ja rahulikult lugeda... siis saab asja. Big Grin

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#26

Natuke veel targutan, Mis värvi on säde? Peaks olema sinine. Kui on oranzikas , siis kondensaator läbi. vahepeal võta küünlad maha, kui on märjad, siis põleta võimalusel puhtaks , saab ka tavalisel gaasipliidil teha asetad metallosa leegi sisse ja siis ootad, kuni kergelt punaseks hakkavad minema. küünal peaks olema heledam pruun ja matt, kui must ja läikiv, siis küünlad märjad ja ei taha kuidagi käima minna. Või pane uued küünlad. Mossel peaks eeltakisti sildamine käima läbi starteri klemmi. samas, kui see jamab siis käima peaks ta ikkagi minema.
See, et pinge natuke langeb kui starterit annad , peaks loomulik olema ja kui pikalt käiata, läheb iga starter soojaks. samas see teadmine ei välista, et viga starteris ei või olla.
Aga, kui säde on sinine, küünlad kuivad,süütemoment paigas,kontaktivahe paigas, siis proovi vändaga käivitada nagu vanakooli värk,kui nii läheb käima siis tõesti võib viga olla kusagil starteris või selle vooluringis.
Võid ka katsetada tõmmates juhtme otse aku pealt süütepoolini, nii välistad probleemid ülejäänud juhtmestikus.Ainult pea meeles, et kui kontaktid on koos siis põhimõtteliselt on tegemist lühisega ja kui pikalt jätad juhtme külge võib tulla ebameeldivusi.
Vasta
#27

probleem sai lahenduse.
nimelt kui hommikul juhtmete otse ühendusest kasu ei olnud, võtsin jagaja maha ja tegin talle põhjaliku puhastuse seestpoolt ja panin vanad kontaktid koos plaadiga tagasi, ka vana ankru kaasaarvatud. Tulemuseks oli see et masin läks tööle, küll kolme silindriga, kuid töötas. Korralikult sain tööle siis kui vahetasin küünla välja. Nüüd mootor töötab, küll mitte hästi, kuid rahuldavalt. Hästi saan siis tööle kui saan parema karpa peale. praegune on natuke parem kui see mis eelmine kuid ei ole samuti hea kraam.

Suured tänud kõigile soovituste eest. Smile
Vasta
#28

Õige lähenemine. Kiidan. Big Grin

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#29

(05-03-2012, 12:22 PM)h2rra Kirjutas:  Õige lähenemine. Kiidan. Big Grin

kusjuures, vanade kontaktidega läks masin ilusti tööle, uute kontaktide ja plaadiga ei läinud. veider anomaalia Smile
Vasta
#30

Pikad pimedad talveööd hakkavad otsa saama, aga mõni õhtu võid ju sooja ahju ääres nende kontaktidega rahulikult ennast harida...legend on ju eespool olemas...Jõudu. Big Grin

Ps, eriline tähelepanu just needitud elementidele ja et vedruleht massi ei puutuks.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#31

Kontaktide põlemise vähendamiseks ja süütepooli jõudva voolu parendamiseks võiks transistorsüüte peale kruvida. Näiteks Vellemani K2543 konstruktor. Kaubandusvõrgus ca 14€ ja teeb tööd korralikult.
Vasta
#32

(05-03-2012, 13:54 PM)sander65 Kirjutas:  Kontaktide põlemise vähendamiseks ja süütepooli jõudva voolu parendamiseks võiks transistorsüüte peale kruvida. Näiteks Vellemani K2543 konstruktor. Kaubandusvõrgus ca 14€ ja teeb tööd korralikult.
Tuleb transistor süütega ka süütepool ära vahetada, või võib vana jääda?

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#33

Pead anda ei julge, kuid asi peaks toimima ka orginaalpooliga. Mossel on küll süüteahelas variaator, kuid minu arvates see ei sega transistorsüüte paigaldamist. Takisti jääb lihtsalt piirama pooli läbivat voolu. Kindlam ja parem oleks muidugi kasutada vazi või mõne lääneka variaatorita pooli, sest need tekitavad juba loomupäraselt paremat sädet. Endal kogemus Dnepriga, millele sai peale pandud transistorsüüde koos Denso pooliga. Mootor hakkas ikka tunduvalt paremini käima.
Vasta
#34

Tere!
Samade symptmitega viga võib põhjustada ka vigane jagaja rootor.
Säde lööb otse läbi rootori jagaja võlli.Proovi ka rootorit vahetada!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne