Laibakas, kutsikas, konn
#1

Teretus!

Heal lapsel mitu nime - kes kutsub seda laibakaks, kes konnaks, kes kutsikaks.

Kuna ilmselt tuleb mul veel mõningaid küsimusi (nagu vaba teema all veopea ja vintsi küsimus), siis koondan need küsimused kõik ühte kohta.

Kuna tegevus toimub kõikide muude tööde vahel, siis erilisi ajapiiranguid endale ei sea. Valmis peaks saama vast paari nädala jooksul.

Alustuseks sai otsitud metalli - lõviosa sai toodud vanarauast, mida mõõtu sealt ei leidnud, see sai juurde ostetud Kane metallist.

Üsna esmane pilt siin:
[Pilt: 20600543d09117_l.jpg]

Nagu teravamad silmad ka näevad, siis on valmis tehtud pealesõidu rambid. Eksole, alustame ikka kõige lihtsamatest.

Raam tuleb, ehk siis sild ja tiisel tuleb 100x100 nelikanttorust. Paksus sellel 3mm. Ilmselt lisan igaksjuhuks ka vinklist tugevdused rataste juurde. Väljapoole saab neid lisada alla ja külgedele, kuid üles poole mitte - jääb segama.

Rummudeks lähevad Audi tagumised rummud - hea ehitusega, ning väga kerge küljest võtta ja laagrit vahetada, kui peaks vajadus tekkima.

Ülejäänud osa tuleb 20x50, 40x40 ja 50x50 nelikanttorust - sõltuvalt misasi ja kuhu.

Keerav raami osa, mille külge veetav auto kinnitub, on lõviosas 40x40x3 nelikandist.
[Pilt: 1]

Hetkel paistab kõik ilus, lihtne ja kena, kuid mul veel lahendamata vintsi, veopea ja tegelikult ka keeramise osa, õigemini selle kinnitamine raamile.
Esialgu on mõttes kasutada survelaagrit. Põhimõtteliselt on muidugi võimalik panna ka nö lihtsalt üks jäme polt kõigest läbi, kuid pole kindel, kui kestev antud lahendus on.

Vintsi ja haakeseadme osas konsulteerin ka 4x4 foorumi liikmetega - eks nemad kasutavad neid rohkem, kui tavalised kodanikud...

Ettepanekud, soovitused on teretulnud.

Asi hetkel siis nii kaugel: pealesõidurambid on valmis, ning keerav raamiosa on valmis (v.a osa, mis keeramisel oluline on.
[Pilt: 1]

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#2

Parandan fakti - raam tuleb 80x80 nelikandist, mitte 100x100, nagu ekslikult oli meelde jäänud.

Esialgu tundus, et mu mõte on kuldaväärt - audi rummud keevitada nelikant toru otsa.
Enne kokku keevitamist ja veelkord mõteldes nentisin fakti - mitte kuldaväärt, aga ehk pronksi annaks.
Nimelt kardan, et kui oleks lihtsalt otsa keevitanud, ei oleks tulemus teps mitte tugev saanud.

Sai võetud üks 70x70 nelikant, see lahti lõigatud, ning uuesti kokku keevitatud, nii et sellest sai 74x74 nelikant. Ehk siis enamvähem täpselt raami sisse mahtuv.

Audi silla küljest lõigatud plaat, mille külge rumm poltidega käib, otsustus oma kuju poolest sakslaste kättemaksuks. Mitte kuidagi ei õnnestunud sinna peale ei 74x74 eha 80x80 toru niimoodi panna, et poldi auke täis ei keevitaks. Sai siis natuke juurde keevitatud. Mõnede sentimeetrite laiune 10mm paks rauajupp. Rumm ei jää küll telje suhtes keskele, aga ehk ei hakka laagrit murdma/tapma.

Kõigepealt see 74x74 nii seest kui väljast poolt korraliku keevisega rummuplaadi külge, siis 74 x 74 toru 90x toru otsast sisse, ning omavahel veelkord kokku lasta.
Hetkel kaalun, kas sellele sillatalale ka otstesse paar paarikümne cm pikkust vinklit veel tugevduseks keevitada (alla ja külgedel mahuks), või mitte.

Ühesõnaga, välja näeb selline:
[Pilt: 1]

Lisaks sai valmis lõigatud ja kokku keevitatud nn põhiraam.
Vot selline sai: (Vabandan, tegin vaid ühe pildi, sellegi kell X öösel ja fokuseerida enam ei suutnud - hiljem vahetan pildi välja.
[Pilt: 1]

Jahh, puurisin ka augud raami sisse, ning mõningatele detailide veel, kust polt läbi läheb. Aga nendest jubinatest juttu siis, kui need külge monteerimisvalmis on.

Ahsoo, näppisin ühes poes täna miskist odavat vintsi (jõuks lubati 900 kg, maksis ca 40 raha).
See tundus käte vahel nii habras ja nii kehva koostekvaliteediga, et laguneb peale installeerides juba laiali.

Kellelgi on miskist kogemust nende odavate käsivintsidega - või ongi need 40 rahased junnid mõeldud vaid seina peal vaatamiseks?


(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#3

tööriistamarketis oli sama raha eest 4 tonnine vints. või noh, rohkem seuke trossipinguti moodi asi. a poolteist meetrit vist oli käiku, sellest peaks ju nii pisikesele haagisele küll ja veel olema.
Vasta
#4

Sina mõtled ilmselt siukest?
[Pilt: TBm1nN_yt_5914.jpg]

Vot sellist ma ei taha. Tahaks ta jäädavalt "Laibavedaja" külge panna ja kogu moos.

Midagi sellist:
[Pilt: vints-500x500.jpg]


Huvitav, miks Teil on teistsugun tööriistamarket, kui mul Big Grin?

Käisin möödunud nädalal Tartu omas, seal selline vints, nagu tahtsin 100 raha, haakeseade (2000kg - 90 EUR), samas Tallinna omas poole odavam...
Samamoodi jäi silma ka kusagil netipoes Knotti veopea, 1500kg jõuvaruga, hinnaks suurusjärk 20.- Soodne, ja tuntud firma ka (vist Respo kasutas Knotti?).

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#5

Kuna viimasel "konnatamisel" oli selline probleem, siis informeerin, äkki on kasu. Kuigi vaadates selle pöörava osa pilti, tundub, et viga on juba ära tehtud (aga võib-olla rakurss petab natuke).

Mul oli vaja pukseerida üht uuema otsa VW Passatit, kuid võta näpust: sellel on edeots nii pikk ja madal, et stange läks vastu neid rataste ette jäävaid kaari/tugesid juba siis, kui esirattad polnud nendele ette nähtud "pesadeni" jõudnud. Lahendus hetkeolukorras oli see, et sai sinna aukudesse puidust klotsid sisse pandud ning üle laudade peale sõidetud, aga see oli rohkem selline hädavariant. Kui sa juba ise ja enda jaoks teed, siis võib-olla leidub sellele jamale ka mingi mõistlik lahendus.

Eriti vahva oleks muidugi ka see igavene "kutsika" ratta ja pukseeritava sõiduki ukse kokkusaamine ära likvideerida, aga see tundub füüsikalisgeomeetriliselt ilmvõimatu ettevõtmine olevat.
Vasta
#6

(29-04-2012, 00:06 AM)41Degree Kirjutas:  ...sellel on edeots nii pikk ja madal, et stange läks vastu neid rataste ette jäävaid kaari/tugesid juba siis, kui esirattad polnud nendele ette nähtud "pesadeni" jõudnud....

Jahh... See võib osutuda probleemiks. Koduhoovis masinad said prooviks selle raami peale aetud, nendega probleeme polnud. Muidugi polnud võtta ka eriti madalaid ja uue malli sõidukeid. Enamus ikka "vanad igapäevasõidukid"...

Põhimõtteliselt peaks olema antud probleem lahendatav, kui teha need rataste ette jäävad toed tellitavad...

Mõtlen natuke antud lahenduse peale ja visandan midagi valmis. Õnneks on antud osa eemaldamine / ümber ehitamine üsna lihtne ja ei nõua eriti pingutust.

Tänan tähelepanu juhtimise eest.

(29-04-2012, 00:06 AM)41Degree Kirjutas:  Eriti vahva oleks muidugi ka see igavene "kutsika" ratta ja pukseeritava sõiduki ukse kokkusaamine ära likvideerida, aga see tundub füüsikalisgeomeetriliselt ilmvõimatu ettevõtmine olevat.

Sellest probleemist ma aru ei saa. Siiamaani mul pole antud tegevusega probleeme olnud. Saab seda ju vältida, tehes piirajad keeravale osale ette. Midagi taolist, nagu alltoodud pildil:
[Pilt: 1]

Antud probleem tundub aktuaalne vaid tagurdamisel. Üldiselt tagurdamine antud riistapuuga on üsna vastik (võibolla pole ka kogemust sellise "käruga" piisavalt), aga siiamaani olen seda vältinud niipalju kui võimalik, ning pole kordagi uks ja ratas omavahel kokku saanud...

Aga tänan tähelepaneku eest.

Tamps

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#7

ma mõtsi seukest jah. kahes servas hammakas, seega kannatab ikke tõepoolest tõsiselt sikutada.
lisaks saaks haakele mitmesse kohta aasad teha ja tõmmata iga tõmmatava jaoks sobivaimast kohast.
kui vints pagassis kaasas sõidab, siis püsib puhtana ja vabadel hetkedel ei vedele ka vihma käes mädanemas.
no ja muidugi saab seukest vajadusel millekski muuks pruukida. jääd näituseks vedava masinaga kuskile lumme või soppa kinni. siis vintsid ehk sellegi välja. kaugemalt kinni haaramiseks vaja muidugi vähemalt üks pikk koormarihm ka kaasas hoida.

ma ostsin seukse nelja tonnise kui põka metsast puid välja vedades korduvalt ää uppus ja koormarihmadega sipsimine ää tüütas. ilmselt on riist korralik, kuna kinni rohkem pole jäänd ja vints seisab puutumatuna karbis alles ja ootab oma aega.

kui tallinna tööriistamarketis tõepoolest asjad odavamad on, siis vajadusel võin vahel miskit säält osta ja näituseks postiga saata.
Vasta
#8

(29-04-2012, 10:48 AM)diesel Kirjutas:  ma ostsin seukse nelja tonnise kui põka metsast puid välja vedades korduvalt ää uppus ja koormarihmadega sipsimine ää tüütas. ilmselt on riist korralik, kuna kinni rohkem pole jäänd ja vints seisab puutumatuna karbis alles ja ootab oma aega.
Ma panin põkale zil velje kolme poldiga põka velje külge kinni.Kui kuskil kinni jään läheb tross zil velje külge ja tuleb kenaste maakera seest välja.Juutubis kukil video ka olemas säänsest vintsist.
Vasta
#9

(29-04-2012, 10:41 AM)Tambets Kirjutas:  
(29-04-2012, 00:06 AM)41Degree Kirjutas:  Eriti vahva oleks muidugi ka see igavene "kutsika" ratta ja pukseeritava sõiduki ukse kokkusaamine ära likvideerida, aga see tundub füüsikalisgeomeetriliselt ilmvõimatu ettevõtmine olevat.
Sellest probleemist ma aru ei saa. Siiamaani mul pole antud tegevusega probleeme olnud. Saab seda ju vältida, tehes piirajad keeravale osale ette.
Ka asjalik mõte, ma oma mõistusega ei tulnud tolle peale. Mul on sellist probleemi esinenud küll, sest ma olen siiani vajalikke asju vedanud ühe rendikonnaga, sellel aga on piirajad meeletult kaugel. Sellist juhust on ette küll tulnud, et painutad ümber mingi teravama nurga nii suure kaarega kui võimalik, aga igaks juhuks saadad kaardilugeja kutsika juurde mõõtma, kas porilaua ja ukse vahel on piisaval hulgal millimeetreid või hakkavad nood juba otsa saama. Ptui-ptui-ptui, siiani pole otsa saanud ja uksed on terveks jäänud.
Vasta
#10

(29-04-2012, 10:48 AM)diesel Kirjutas:  ma mõtsi seukest jah. kahes servas hammakas, seega kannatab ikke tõepoolest tõsiselt sikutada.
lisaks saaks haakele mitmesse kohta aasad teha ja tõmmata iga tõmmatava jaoks sobivaimast kohast.
kui vints pagassis kaasas sõidab, siis püsib puhtana ja vabadel hetkedel ei vedele ka vihma käes mädanemas.
no ja muidugi saab seukest vajadusel millekski muuks pruukida. jääd näituseks vedava masinaga kuskile lumme või soppa kinni. siis vintsid ehk sellegi välja. kaugemalt kinni haaramiseks vaja muidugi vähemalt üks pikk koormarihm ka kaasas hoida.

Tahan siiski vintsi, mille ma sinna jäädavalt paigaldan. Samuti lisan varustusse käru külge pisikese kasti, kus hoida koormarihmu. Muidu on ikka pärast nii, et vints on ühes kohas, rihmad teises, ning käru ise kolmandas.
Kasutamismugavus =)

(29-04-2012, 10:48 AM)diesel Kirjutas:  kui tallinna tööriistamarketis tõepoolest asjad odavamad on, siis vajadusel võin vahel miskit säält osta ja näituseks postiga saata.

Jätan pakkumise meelde - kuigi ilmselt tahaks ikka ise ennem näppida - nagu ütlesin, siis see suvaline 40 rahane vints jättis mulle negatiivse mulje...


(29-04-2012, 13:09 PM)41Degree Kirjutas:  Ka asjalik mõte, ma oma mõistusega ei tulnud tolle peale. Mul on sellist probleemi esinenud küll, sest ma olen siiani vajalikke asju vedanud ühe rendikonnaga, sellel aga on piirajad meeletult kaugel. Sellist juhust on ette küll tulnud, et painutad ümber mingi teravama nurga nii suure kaarega kui võimalik, aga igaks juhuks saadad kaardilugeja kutsika juurde mõõtma, kas porilaua ja ukse vahel on piisaval hulgal millimeetreid või hakkavad nood juba otsa saama. Ptui-ptui-ptui, siiani pole otsa saanud ja uksed on terveks jäänud.

Njahh, siinpuhul tegu rämeda konstrueerimise veaga.
Tegelikult ei ole vaja sel osal üldse palju keerata.
Bussijuhtidele toon näiteks keeravad abisilla rattad - keeravad teised ju imevähe, aga abi sellest on hulga.

Kindlasti saab vajaliku pööramisnurga välja arvutada, kuid ilmselt on lihtsam minna proovimiseteed.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#11

Ahhoi!

Foorumis No.16 (ehk siis 4x4 foorum) selgus jutuajamise käigus tõsiasi - olen jätnud kliirensi liiga kõrgele.
Minu poolt viimati kasutatud haagisel, oli see küll samamoodi lahendatud, kui mul siiamaani plaanis, kuid vaadates enamus valmislahendusi, siis on see viidud tugevalt allapoole ratta keskkohta.

Ilmselt tuleb valmis tehtud rattarummu plaat selles 74x74 torust uuesti eraldada, teha plaat pikemaks, ning tuua kliirens madalamale.

Kui kedagi ehk huvitab foorumis No.16 tekkinud diskussioonid, siis neid saab jälgida siit:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=40&t=39541

Samuti leidsin ühe teema siitsamast foorumist, kuid selles enamus jutt seadustest, mis tänaseks aegunud...
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...738&page=2

Tamps

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne