Vaz 2121 1980a - Krokodill Gena
#21

(05-04-2024, 11:33 AM)Jesper Kirjutas:  See tihend peabki selline olema ...

Ahaa. Näed, jälle sain targemaks.

Vaheplaat tuleb teha tõesti. Eks elu näitab kas ise meisterdades või ehk on lihtsam teha šabloon ning lasta kellelgi teha kes omab paremat tehnikaparki. Mis sellise vaheplaadi paksus võiks olla?

Üks suurem ettevõtmine on veel. Karter tuleb 100% ümber teha, sest Niva differ jääb ette. Niva karteril on sügavam ots ees pool, bemmil taga. Ja see kuramus on veel alumiiniumist ka. Rolleyes

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#22

Ma ausalt öeldes neis neljaraudsetes bemmides orienteerun halvasti, aga kas E34 518 on sama mootor? Sellel peaks karter teistpidi olema: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar...Id=11_0159

Iseküsimus muidugi ilmselt on, kust muuseumist see tänapäeval välja tõmmatakse, kui suuremamootorilisi vast ikka liigub, siis "võrri" juppe ei taha ju keegi.
Vasta
#23

Tere !Sa pead õlipumbale- võtturile ka lahenduse leidma ,seal sügavamas otsas peaks ju õlivõttur asuma .
Vasta
#24

(05-04-2024, 12:53 PM)Jesper Kirjutas:  Ma ausalt öeldes neis neljaraudsetes bemmides orienteerun halvasti, aga kas E34 518 on sama mootor? Sellel peaks karter teistpidi olema: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar...Id=11_0159

Iseküsimus muidugi ilmselt on, kust muuseumist see tänapäeval välja tõmmatakse, kui suuremamootorilisi vast ikka liigub, siis "võrri" juppe ei taha ju keegi.

Oo, see on küll tore üllatus. Sama mootor jah: M40B18/M43B18, vastavalt siis 83 ja 85kw. Ja loogiline ka, sest e34 oli olemas ka neliveolisena. Peab hakkama uurima, ehk kellelgi kuuri all leidub. Rolleyes

Jawa 360 + Velorex 560, 2x Vaz 2121, ETKVL autoroller
Vasta
#25

Igaks juhuks oleks vast nutikas olemasoleva mootori kapremondile kässarit tõmmata, kuni kindlalt töötav komplekt koos - vähemalt 6-lasuliste puhul olid ploki valandid küll samad, aga mingid augud olid kolmesel keermestatud ja viiesel keermestamata (või vastupidi), windage tray tuli mingil põhjusel ära jätta jms pisierinevused. Kuna suht tõenäoline on, et karterit leides on seal ka ülejäänud kupatus küljes, siis äkki oleks targem juba see ära kapremontida.
Vasta
#26

(05-04-2024, 19:04 PM)Jesper Kirjutas:  Igaks juhuks oleks vast nutikas olemasoleva mootori kapremondile kässarit tõmmata, kuni kindlalt töötav komplekt koos - vähemalt 6-lasuliste puhul olid ploki valandid küll samad, aga mingid augud olid kolmesel keermestatud ja viiesel keermestamata (või vastupidi), windage tray tuli mingil põhjusel ära jätta jms pisierinevused. Kuna suht tõenäoline on, et karterit leides on seal ka ülejäänud kupatus küljes, siis äkki oleks targem juba see ära kapremontida.
4-veolisena oli E34 ainult 525iX
Vasta
#27

E30 M40B1X oli ka ees asetseva karteriga. Bmwfansi järgi vähemalt karteritihend klapib M43-ga, seega võiks ka karter alla sobida. Vedeleb sisuliselt iga nurga peal neid mootoreid kuna vahetatakse R6 vastu.
Vasta
#28

Ma ei ole sellest karteri kuju traagikast kunagi aru saanud, karter on mootori küljes ju üks kõige lihtsam detail, asi see siis uus teha? Kui Villisele Vanette mootorit paigaldasin siis sellel oli ka originaalis kahe osaline, ülemine alumiiniumist ja alumine terasplekist, lisaks veel oli mootor u. 15 kraadi küllili keeratud. Kruvisin originaalkarteri flantsi külge terasplaadi, puurisin kinnitusavad läbi originaalkarteri kinnitusavade, joonistasin kuju ka peale ja oli kinnitusflants olemas, vastavalt diffrile sai vann ka külge tehtud. Kuna karterikaitse jaoks ruumi olnud siis sai igaksjuhuks 5mm rihvelplaadist 2in1 karter ja kaitse tehtud  Smile
Vasta
#29

Lisaks karterile ka õlivõtt vaja ümber teha. See käib ju ka süvendi põhjast.

Halvemal juhul ka õlivarras vaja ringi tõsta. Genal vast ei ole vaja.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne