220v huvitav kala
#1

ma ühtegi elektrikute foorumit ei tea ja seega proovin siin konksu vette visata. vast passib vaba teema alla.
nimelt mul üks kiire "maja"ehitus käsil ja just põrandalaudade panek käsil. saen neid selle järkamissaega või miiusaag või misiganes ta nimi on. 1 faas, lüliti ilma reostaadita, ehk on-off tüüpi. nüüd juhtus seuke asi, et enam ei jäänd lüljutit lahti lastes seisma. kone käib rõõmsasti edasi. no see oleks tavaline lüliti kala ja poleks põhjust foorumisse kirjutada. aga pull asi on see, et lüljutit mudides võtab vunki juurde ja lahti lastes ketrab uimaselt. oleks 3 faasi, siis arvaks et ainult üks juhe katkestatakse, a mismoodi saab seuke asi ühefaasilisega toimuda? jõudu on "välja lülitatud" asendis saagimiseks piisavalt, seega mingi õrn leke ei saa justkui ka põhjuseks olla.
vea tekkimisel ilmus ka õrn kärsakas, mis kiirelt kadus. praegu panen laua paika ja siis juhtme põrsa ninna ja lõikan ää.
asi muidugi toimub kuivas toas ja niiskus teemaks ei ole.
ons keegi sellise pooles vinnas tööle jäämisega kokku puutunud? eks lahti vaja nagunii katkuda, a igatahes minu jaoks põnev rike.
Vasta
#2

Pakuks, et lüliti kontaktid tahmased ja kinni põlenud. Lülitit muljudes muutub ühenduse kvaliteet ja sellest ka pöörete muutumine.
Vasta
#3

Harjadega kollektormootoriga on jah selline hea võimalus pöördeid reguleerida toitepinge muutmisega, muidugi teatud piirides ja pöördemoment ikkagi kannatab pinge vähenemisel oluliselt. Eks seal lülitis ikkagi mingi takistuselaadne asi seal kontaktide vahel on tekkinud mis pinget maha võtab (kui ei mudi), kaua see ilmselt niimoodi ei kesta.
Vasta
#4

Korpuse plastik sulas ära ja jättis kontaktid osaliselt kokku.
Vasta
#5

ohhoo, kiired poisid vastama. Smile aitüma!
eks ma mingipäe katkun laiali ja vaatan karu kõhtu. vahepeal aga avastasin, et käsisaega saab ka peris kiiresti ja serv jääb palju ilusam.
Vasta
#6

Suurema riista puhul pakuks sujuvkäivituse lülituse riket ehk jääb poolde vinna seal mingi elemendi vea tõttu käivitus.
Peaaegu kokkupuutuvad kontaktid oleks ammu maha põlenud ma usun.
Pole ju seal kuhugi seda soojust panna nii palju.
Muidugi kui on sujuvkäivitus.
Vasta
#7

Nendel saagidel on ka ketta kiireks pidurdamiseks staatoris mähis,mis lülitit vabastades paneb mootori hetkeks teistpidi tööle.Sujuv käivitus toimub elektrooniliselt.Tundub,et seal see kala ongi.

Kõike mida teed,tee hästi!
Vasta
#8

Endal elektrisaega selline kogemus, et kaks korda juba lülitiga jama olnud. Esimene kord tellisin uue ja vahetasin ära. Teine kord oli kiire ja rahakott tühi. Avastasin, et mõlemal lülitil on läbi vaid üks pool. Tegu on (vähemalt minu sael) kahepoolse lülitiga, ehk siis lüliti katkestab nii nulli kui faasi mõlemad. Kehitasin õlgu, ühendasin vigase poole otseks ja töötab juba üle aasta rõõmsalt edasi. Kui päris läbi läheb, kavatsen eelmise lüliti samal viisil lõpuni kasutada, enne kui uut originaalosa tellima lähen.
Kui päris julma teha, siis võib asendada mõne suvalise kättesaadava lülitiga. Kunagi sai drelli päästik hädaolukorras asendatud odava vene nupplülitiga, mis maksis 3 rubla. OK, pöörete regull enam ei toiminud, aga puuris küll ja muud polnud vajagi. Nagu kõik ajutised lahendused, jäi see lüliti drellile kuni tema loomuliku lõpuni. Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#9

heh, nojah, kuidas nüüd öeldagi. a see saag on selline kõige odavamast hiinakast veel poole odavam asi. ostetud k-rauast, siis kui seda k-rauta asja veel eestimaal polnudki. maksis mingi paarsada krooni või natukene rohkem. võtsin teise ligi, et äkki kannatab ühe pisikese puukuuri ää ehitada.
kannatas küll. ja teise ja palju suurema ka ja siis nelja auto garaashi ja siis veel käinud külapeal lugematutel ehitustel komandeeringus ja lisaks olen sellega pooled pinnud pliidapuudeks lasknud ja no asi on rohkem töötanud kui seisnud. kõvasulam hammastega teral on pooled hambad juba ilma kõvade otsteta, a lõigub ikke. teritand muidugi pole teda ka kunagi. a tera ei puutu nüüd küll asjasse.
loomulikult ei ole sellisel riistal mingit sujuvat käivitust või pidurdust või muud põnevat. või no, ma ei tea muidugi, pole ju põhjust olnud sisse vaadata. seisma jääb küll vabajooksuga.

mudu kuda see kõnekäänd või rahvatarkus oligi, et põle nõnna rikas, et osta odavat asja või miskit taolist. a see odav asi on ennast küll kuhjaga tegelikult tasa teeninud, usutavasti saab mootori vase eest emexis rohkem kui asi ise massis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne