MF 70 motoplokile muu süüde või muu mootor
#1
Olen maal suvekodu juures niitmiseks MF 70 motoplokki kasutanud kuskil 12 aastat. Nüüd tunnen, et enam ei viitsi seda mootorit süütejamade tõttu pidevalt lahti ja kokku laduda. Lähed maale plaaniga niita, aga masin ajab sõrad vastu ja ongi päev mokas. Vahepeal oli mitu suve, kus praktiliselt mingeid probleeme polnud, kuid nüüd on jamad eriti tihedaks läinud. Üks põhjus on ilmselt see, et mul need originaalseibid hooratta ja käiviti sakilise kausi lukustamiseks on kadunud ja olen ise plekist midagi kombineerinud. Vahepal on ok ja siis jälle mitte. Viimasel ajal olen lisaks kasutanud ka keermeliime, mis tähendab täiendavat jama lahtikiskumise vajaduse ilmnemisel. See pill tahab, et oleks kõik ideaalselt kinni. Nüüd on peas hakanud keerlema mõte kas teha akuga 12V süüde või otsida üldse mingi muu mootor. Olen natuke siit foorumist lugenud, aga ei tea kohe, kumb tee oleks õigem. Muidu on mootor ok, uus silinder ja kolvigrupp. Ja tööd teeb see masin hästi, kui ainult jõuallikas funktsioneerib.

Palun nõu:

1. Kui teha 12 V akuga süüde, kas siis pole eeldatavasti enam põhjust hooratast maha kiskuda? Et pidevalt sinna magneeto juurde saada. Kui kontaktidega mingi jama tekib, siis muidugi. Kondeka peaks ka vist vanast kohast välja tooma?

2. Või oleks siiski õigem otsida mingi muu mootor mida sinna saab istutada? Kas tuleb otsida vastu- või päripäeva käivat mootorit? Mul plokk maal, mälu järgu pakuks, et käib vist päripäeva, kui hooratta poolt vaadata.

3. Kui panna Tööriistamarketi hiinlane, siis kas sellel on ka mingi õlinivoo andur, mis künklikul maal mootorit hakkab välja lülima? Saab seda ellimineerida? Mul pinnas paras kuumaastik.

4. Kas MF-il on mingi tehnoloogiline ava, kust vänta blokeerida, et hooratta mutrit korralikult kinni saada? Või oskab keegi mingit muud head nippi soovitada? Ise olen midagi korpuse vahele lihtsalt kiilunud, aga nii mitmedki jahutusribid on läinud ja õiget tunnet, et täie jõuga saaks keerata ikka ei teki.

Oleksin tänulik ka muude mõtete ja näpunäidete eest, mis asjale kasuks on.

Vaatasin mootoreid ka mujalt. Üks suht võimalik diisel hakkas silma, kuid oma 37 kiloga jääb vist raskeks.

http://www.ebay.de/itm/Dieselmotor-6-7PS...4335828919
Vasta
#2
(21-05-2012, 18:23 PM)neto Kirjutas: Olen maal suvekodu juures niitmiseks MF 70 motoplokki kasutanud kuskil 12 aastat. Nüüd tunnen, et enam ei viitsi seda mootorit süütejamade tõttu pidevalt lahti ja kokku laduda. Lähed maale plaaniga niita, aga masin ajab sõrad vastu ja ongi päev mokas. Vahepeal oli mitu suve, kus praktiliselt mingeid probleeme polnud, kuid nüüd on jamad eriti tihedaks läinud. Üks põhjus on ilmselt see, et mul need originaalseibid hooratta ja käiviti sakilise kausi lukustamiseks on kadunud ja olen ise plekist midagi kombineerinud. Vahepal on ok ja siis jälle mitte. Viimasel ajal olen lisaks kasutanud ka keermeliime, mis tähendab täiendavat jama lahtikiskumise vajaduse ilmnemisel. See pill tahab, et oleks kõik ideaalselt kinni. Nüüd on peas hakanud keerlema mõte kas teha akuga 12V süüde või otsida üldse mingi muu mootor. Olen natuke siit foorumist lugenud, aga ei tea kohe, kumb tee oleks õigem. Muidu on mootor ok, uus silinder ja kolvigrupp. Ja tööd teeb see masin hästi, kui ainult jõuallikas funktsioneerib.

Palun nõu:

1. Kui teha 12 V akuga süüde, kas siis pole eeldatavasti enam põhjust hooratast maha kiskuda? Et pidevalt sinna magneeto juurde saada. Kui kontaktidega mingi jama tekib, siis muidugi. Kondeka peaks ka vist vanast kohast välja tooma?

Ausalt öeldes ei saa ma aru, mida saab selle magneetoga juhtuda, eriti kui veel kontaktides probleem pole? Ei saa siinkohal asjale päris pihta.
Enda masinal pole hooratas süüteprobleemide pärast vända otsast 8aasta jooksul rohkem maha käinud kui kaks korda. Esimene kord oli kondekas otsas ja teine kord sai liiga palju õli ilmselt sinna vildile pandud, ja see leidis tee kontaktide vahele.
Neid plekist lukustusseibe hooratta kinnitusmutril mina ei kasuta. On tavaline seib tagumise mutri all, ja käiviti "hammasvöö" mutri all on vedruseib. Kordagi pole lahti jooksnud. Ja masin saab niimoodi vatti et hoia ja keela- puhub lund, niidab muru ja lattniidukiga ka "heina", sikutab lumeta perioodil pea igal nädalavahetusel käru...
Kui sul see mootor muidu hea on, siis mina pigem teeks selle süütevärgi korda, kui hakkaks sinna mingit muud mootorit aretama.

Kui masinal on kasvõi üks tehniline puudujääk, siis mingist tuuningust ei ole seal mõtet rääkida. Masinad korda!
Vasta
#3
Tänud arvamuse eest. Mul on tekkinud mulje, et see magneeto ja süütevärk on lihtsalt väga kapriisne, eriti ebatasase pinnase puhul. Tavaliselt tekkivad mul probleemid, kui olen rootorniidukiga sõitnud üle mingi väikse künka või läbi nõo ja mul on tulnud juhtraudu vajutada nii, et niiduk on korraks õhus. Pärast seda kas sureb lihtsalt välja või paneb enne paar pauku ja sureb siis välja. Käima uuesti ilma hooratta mahavõtuta lihtsalt ei lähe. Ilmselt saab vänt jõuülekannete kaudu niidukilt mingi ebasoovitava impulsi ja mingi süütemängu mõjutav asi liigub natuke paigast ära. Samas olen pikki perioode korralikult tööd saanud teha ilma igasuguste jamadeta.

Kuidas oled neid hooratta ja hammasvöö mutreid nii hästi pingutada saanud? Pean silmas, kuidas blokeerida korralikult vänt?
Vasta
#4
MFi süüde on tegelikult litsentsi alusel toodetud Boschi süüde, mis leidis kasutust paljudes Saksa moppides jms. Üldiselt väga töökindel asi.
Enamasti on süüteprobleemide puhul mure piibus, kondekas, liigselt õlitatud tahis või massijuhtmes. Esivanemal on MF juba sügavast nõukaajast (u 30a) saadik ja kui plekist kattega piibud (mis olid ka Jawadel sageli probleemiks) kõrvale jätta, siis peale massijuhtme isolatsiooni pragunemist kontaktiplaadi peal muid probleeme pole esinenud.
Vasta
#5
Oman ka MF 70-t ja pean ütlema, et hoolimata mootori primitiivsusest, on süüde seal üks kõige paremini toimivaid asju üldse. Minul on jukerdama kippunud teised asjad - starter ei pea vastu, karburaatorist õige segu saamine nõudis
lausa inseneriteadmisi (õnneks oli üks tuttav motomees saadaval). Enne seda oli põhiline häda kas liigrikkast süütest põhjustatud tahmunud küünal, mistõttu masin kippus turtsuma ja ei käivitunud või lahjast segust tingitud hõõgsüüde ja mootori lõhkumaminek. Väntvõlli otsas oleva mutri kinni-lahtikeeramiseks olen kasutanud õlifiltri keeramise rakist, mis sobib täpselt ümber alumiiniumist hammsvööga jublaka.Ja muidugi on vajalik tõmmits, et hooratast kiilu otsast maha saada. Tuttav treial tegi ja sai väga hää. Mõnel õnnelikul on MF 4-taktilise MAG mootoriga. Oli võimalus sellise riisatpuuga tutvuda, mootor on hoopis teisest puust.Käivitub kergelt, töökindel jne.
Aga viskaks teemaalgatajale mõtte õhku - kas poleks võimalik paigaldada
MF 70-le näiteks muruniiduki mootori süütemoodulit peale?
Vasta
#6
Mitta midagi ei tea konkreetselt MF 70-st, aga:
Tsitaat:Käima uuesti ilma hooratta mahavõtuta lihtsalt ei lähe.
Mis viga siis tekib, ehk milline rike on tarvis seejärel magneetos kõrvaldada? Iga kord sama häda?

Kui muid väntvõlli kinnistoperdamise viise ei ole leidnud või viitsinud abivahendit teha, saab teda kinni kiiluda ka küünlaaugust sisselastava nöörijupi abil. Paraja jämedusega nöör täidab põlemiskambri, kolb enam ülespoole tulla ei saa, vänt ei pöörle. Jälgima peab seda, et läbipuhkeaknad oleks juba suletud ja nöör sinna ei satuks, muidu lõikab jupi otsast, või kiilub vahele (siis on küll kole sant nööri kätte saada). Nööri ots jääb küünlaaugust välja ja pärast operatsioone tõmmatakse elegantse liigutusega silindrist välja.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#7
sama jama ka meiepere MF 70nega, sügisel töötas,talvel seisis enam sädet pole,ise usun et piip ja piibujuhe on saba andnud,kuid kas selle asemel kannataks ka tavalise veneaegse juhtme panna ?
eks tuleb endalgi kõik lahti kakkuda.kondega võib pm ka mõne auto oma sobitada ?
Vasta
#8
(22-05-2012, 21:06 PM)martvl Kirjutas: sama jama ka meiepere MF 70nega, sügisel töötas,talvel seisis enam sädet pole,ise usun et piip ja piibujuhe on saba andnud,kuid kas selle asemel kannataks ka tavalise veneaegse juhtme panna ?
eks tuleb endalgi kõik lahti kakkuda.kondega võib pm ka mõne auto oma sobitada ?

Veneaegsed küünlajuhtmed on jämedamad, st süütepooli minevas otsas tuleb 1-1,5cm isolatsiooni maha viilida. Läbi kummiläbiviigu tuleb kergemini, kui enne mehaanikudeodorandiga (WD40 vms) määrida. Originaalkondekad on suht väikeste mõõtmetega, selliseid auto kondekaid pole silma jäänud.
Vasta
#9
seda küll et on jämedam,kuid kas ta ka piisavalt sädet andma hakkab,kuna orginaalis suht pisike piip ja piibujuhe seal !
Vasta
#10
(22-05-2012, 22:13 PM)martvl Kirjutas: seda küll et on jämedam,kuid kas ta ka piisavalt sädet andma hakkab,kuna orginaalis suht pisike piip ja piibujuhe seal !
Ei saa mitte õelutsemata jätta, juhe ei tohiks soovitavalt üldse kusagile "sädet anda", ikka küünlasse võiks asi jõuda. Smile
Tõsisemalt rääkides: kui jutt on sellest tõsisemast veneaegsest küünlajuhtmest (tavaliselt sinine), siis sellest paremat ja tugevamat enam ei ole! Sinna võib ka pirni otsa põlema panna, ristlõiget jätkub! Ainult raadiohäireid võib anda kui piibus vastav takisti puudub. Kõvemad võrrimehed keerasid selle juhtme otsa niisama ümber küünla ja sõitsid ilma piibuta. Katki ta ka niisama lihtsalt ei lähe, erinevalt spetsiaalsest peene niidiga takistusjuhtmest, siis peab ikka hirmus vibra ja kurat lahti olema!
Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta
#11
Segaks veits jutule vahele ja küsiks seoses MF-iga et, kas sellele masinale kusagilt poest ka tagavara osi on võimalik osta?
Vasta
#12
(24-05-2012, 09:14 AM)Daff Kirjutas: Segaks veits jutule vahele ja küsiks seoses MF-iga et, kas sellele masinale kusagilt poest ka tagavara osi on võimalik osta?

KRK Mõigu. Küsida Antsu. Hinnad muidugi kirved.
Vasta
#13
Ma küsiks teemaalgataja asendusmootori variandi kohta: kas kellelgi on kogemusi (kuskil teemas oli vist küll juttu, aga häda oli just selles õlitaseme anduris)? Asi selles, et plaanis endale üks MF koju vedada (ei ole teda veel oma ihusilmaga näinud) aga väidetavalt on mootor puudu.

Ja veel küsimus: mis takistab MF-i kasutamast maa songimise masinana? Kas lihtsalt ei ole ette nähtud ja vastavaid riistu projekteeritud, või on mingi kaalukam konstruktiivne põhjus? Endal küll peamine huvi lattniiduki ja käru kasutamine, aga võiks ju aiamaad ka harida.
Vasta
#14
(24-05-2012, 11:54 AM)oltsberg Kirjutas: Ma küsiks teemaalgataja asendusmootori variandi kohta: kas kellelgi on kogemusi (kuskil teemas oli vist küll juttu, aga häda oli just selles õlitaseme anduris)? Asi selles, et plaanis endale üks MF koju vedada (ei ole teda veel oma ihusilmaga näinud) aga väidetavalt on mootor puudu.

Ja veel küsimus: mis takistab MF-i kasutamast maa songimise masinana? Kas lihtsalt ei ole ette nähtud ja vastavaid riistu projekteeritud, või on mingi kaalukam konstruktiivne põhjus? Endal küll peamine huvi lattniiduki ja käru kasutamine, aga võiks ju aiamaad ka harida.

Miski ei takista. Minul mullafrees olemas ja toimib edukalt. Juutuubis on ka video kündmisest, paistab, et veab küll.
Vasta
#15
Kas teemaalgataja sädeme kadumise probleem ei peitu mitte kuskilt läbi hõõrdunud suretusjuhtmes? Endal oli kunagi hetk, kus säde kaduma kippus.
Juhe oli käepidemel ühe juhtmevitsa all natukene isolatsiooni kaotanud ja see viis ka sädeme mingitel hetketel.
Kui masinal on kasvõi üks tehniline puudujääk, siis mingist tuuningust ei ole seal mõtet rääkida. Masinad korda!
Vasta
#16
Asendusmootoritega on asi huvitav. Selle raha eest, millega saab originaalilähedase võimsusega Honda või Subaru, võib osta kaks Kiporit või Tööriistamarketi tegelast. Või siis noid viimatinimetatuid võimsamas versioonis. Aga kas see suurem hobuste hulk ka midagi annab? Kui haardekaal väike, siis vist ei midagi? Või hakkab suurem jõud hoopis ülekandele liiga tegema? Samas: kui originaalse muruniiduki asemele kombineerida midagi isasemat a la murutraktori lõikeorgan, siis oleks lisahobustest ilmselt abi?
Vasta
#17
No nii. Lisaks sellele, et sain täna tugeva vanabussidoosi (võibolla isegi üledoosi) nägin tee ääres, et keegi härra ründab MFi-lattniiduki kombinatsiooniga heinamaatükki. Aparaat tundus kahtlane, originaalpaaki ei olnud näha. Vajutasin piduri põrandasse, rammisin tagurpidikäigu sisse ja kimasin niitja juurde. Tema oli peale aretanud ca 180€ maksnud hiinaka. Pidi hästi sobima, ainult siduri juures pidi midagi kohendama. Mees kiitis head käivitatavust ja tohutut ökonoomsust (mis võrreldes originaalmootoriga võib tõsi olla). Tol mootoril polevat ka õlitaseme andurit, mis näkku paneks. Mootor oli paigaldatud kuu aega tagasi, omanik väga rahul. Jah, aga pikemas perspektiivis...?
Vasta
#18
Pikemas perspektiivis sõltub valikutest.Rolleyes Mõistlikul ja mootori omadustega arvestaval peremehel kestab ilmselt tuhandeid tunde. Aga ajudeta isik laseb kiiresti kokku.

Meil on asutuses neljandat aastat kasutusel MF-70, millel peal Honda mootor. Sellel tuli õlitaseme andur välja ühendada - kippus mootorit seiskama.

Õlitaset hoiame maksimumil rõhtsa mootoriga, niites ettepoole kallutatud mootoril on tase märkide vahel.
Ökonoomne ja vaikne on küll. Ainus puudus - konkreetne mootor on liiga lai ja kipub summutiga vastu sarvi käima.
Valisime sama võimsusega mootori, millel pöördemomenti on veidi rohkem. Seni pole jõuülekandele veel suutnud liiga teha...
Kõige suurem töö oli mootorite sobitamine - alles kolmas vahetükk sobis.

Eks siin see oht on, et võimsama mootori panekul annab alla ülekanne.

Ning kasutaja peab teadma ja arvestama, et kallakutel võib õlitus kehvaks jääda...
Ning mootori teistsuguse iseloomu tõttu muutub töötamine natuke aeglasemaks - 2-taktiline armastab pöördeid, 4-taktiline mõistlikult popsuda.

Ilmselt pean ka oma näksil hakkama uut mootorit vaatama - vända simmerid on jälle hõredad ja seega käitub väga vastikult. Ilmselt võtan Hortulusest mõne sobiva ligi, kui aeg sealmaal.
Vasta
#19
(27-05-2012, 10:44 AM)v6sa Kirjutas: Pikemas perspektiivis sõltub valikutest.Rolleyes Mõistlikul ja mootori omadustega arvestaval peremehel kestab ilmselt tuhandeid tunde. Aga ajudeta isik laseb kiiresti kokku.

Ma ei arvagi, et mõni odavam mootor kiirelt otsad annab. Näide vähe teisest vallast: hädalahendusena Maximast ostetud 110 eek maksnud noname drell vedas ilusti 2 aastat välja, seda suhteliselt intensiivse kasutamise juures.
Samas 1200 eek maksnud maineka firma sama võimsusega pill ammendas ennast 11. aastaga. Kui neid kahte üksnes hinna põhjal võrrelda, võiks ju arvata, et see kallim oleks pidanud ca 22 aatat kestma. Või: kui osta 2000€ eest pruugitud auto, saab sellega heal juhul 10 aastat sõita. 20000€ maksva (uue) autoga vist 100 aastat sõita ei saa?

Ma mõtlen just seda, et kas nendele odavamatele mootoritele ka varuosi pakutakse? Äkki on põhikonks just siin?

(27-05-2012, 10:44 AM)v6sa Kirjutas: Ilmselt pean ka oma näksil hakkama uut mootorit vaatama - vända simmerid on jälle hõredad ja seega käitub väga vastikult. Ilmselt võtan Hortulusest mõne sobiva ligi, kui aeg sealmaal.

Kas sa mõtled sealt mõne Kipori ligi võtta? Kas nad juppe ka pakuvad? Või vaatad Honda poole?

Vasta
#20
OÜ Flint Kaubanduses müügil olevatele mudelitel WG270 ja WG405 on interneti poes küll täielikult kõik varuosad mis mootori küljes on saadaval.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne