Dnepr MT-10 1976.a
#21

Laagri alla peaks käima ka regulaator seibe, et hambuvusse lõtku ei tuleks.
Vasta
#22

(20-06-2012, 10:43 AM)Rein Kirjutas:  Laagri alla peaks käima ka regulaator seibe, et hambuvusse lõtku ei tuleks.

Sealt võib seibe leida jah. Reguleerida saab ka teo ja laagri vahele seibide paigutamisega. Üleüldse on selle silla lõtkuvabaks saamine üks paras porr.
Mina tegin seda nii, et kõigepealt paigaldasin taldriku korpusse (koos nõellaagriga) ning seejärel lükkasin sisse teo, nii et teo ja taldriku servad olid tasa (maksimaalne hambumus).
Kui tigu tõstis taldriku üles enne, kui oli taldrikuga tasa, siis panin taldriku ja korpuse vahele igaksjuhuks pisut paksema seibi, kuid sinna peabki väike vahe sisse jääma.

Seejärel tuleb hoolitseda selle eest, et teo ja teolaagri vahel oleks sobiva paksusega seib, et tigu ei saaks tagasi liikuda. Vajadusel ka teo laagri välimisele rõnga ja pesa vahele peiliseib, kui laager eelnevate reguleerimiste tulemusena enam lõpuni pessa ei lähe/ulatu.
Kui see jama paigas, siis tuleb keerata laager kinni selle mutriga, mille sisse käib 2 simmerit.

Edasi - seibid taldriku laagri ning kaane vahele, et taldrik ei pääseks kaugemale liikuma. Saab olema üks paras katse-eksituse meetod. Kui seibe on palju, siis poob taldriku kinni, kui vähe, siis tuleb jälle lõtk sisse. Täpselt saad alles siis teada, kui oled taldriku koos laagriga korralikult kaane külge nüpeldanud ja seejärel kaane kosu külge kinni pingutanud.

Viimaseks tuleb peiliseibidega ajada paika teo otsa käib gardaanirist - peiliseibe peab olema teo võllil laagri ja risti vahel täpselt niipalju, et kui kiilu sisse nüpeldad, siis jääb kiil tihedalt kinni.

Ahjaa, ühe asja unustasin: See krdi puks, mis südamiku sisse käib, võib jääda lühkeseks, kui taldriku alla/peale liiga palju seibe panna. Siis juhtub selline asi, et tagarattas kiilub silda kinni, kui rattavõlli pingutad. Selle vältimiseks soovitaksin enne silla lahtivõtmist mõõta ära selle puksi kaugus südamiku nuutidega servast ja hilisemate reguleerimiste käigus hoolitseda, et see kaugus ei suureneks. Sellest puksist sõltub üsnagi palju - kui on lühike, siis kiilub ratta silda kinni ja mida pikem, seda lühemaks jääb hambuvus ratta ja südamiku nuutide vahel (kulub kiiremini, tekib lõtk ja üks hetk tõmbab lihtsalt nuudid maha).



Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#23

Veel üks küsimus tekkis enne õhtust garaažisessiooni - suure gaasikeeramisega olen vanad rutškad ribadeks keeranud ja sai soetatud uued kummikäepidemed. Kas nende paigaldusel ka mõni hea trikk on või lihtsalt toore jõuga peale väänata?
Vasta
#24

Eks see, et näpuga sülge peale ja läheb, töötab väga hästi sellise paneku puhul.
Vasta
#25

(20-06-2012, 14:23 PM)shmanton Kirjutas:  Veel üks küsimus tekkis enne õhtust garaažisessiooni - suure gaasikeeramisega olen vanad rutškad ribadeks keeranud ja sai soetatud uued kummikäepidemed. Kas nende paigaldusel ka mõni hea trikk on või lihtsalt toore jõuga peale väänata?

n. momentliimiga toru kokku, siis kummilutt otsa ja siis aitad suruõhuga kaasa - suruõhk venitab kummirutskad vähe suuremaks ja läheb kenasti peale. Eriti mugav on siis, kui kummirutskadel pole otsi veel ära lõigatud. Toimeta ettevaatlikult ja hoia käega kummirutska ümbert kinni, muidu võib asja lõhki lüüa.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#26

Andsime siis eila reduktorile viimast kõpingut - kakkusime teo välja ja kui õlises reduktoris tundus, et teo laager on tipp-topp, siis pärast väikest loputust hakkas laager kõrisema nagu mustlase tamburiin. Jätsime uue laagri tulekuni asjad sinnapaika.

Panime pütid jälle kokku, silindri tihend mis läbi andis, oli ikka nii tohlatanud, et tuli 25-s tükis küljest. Kummalegi poole uued tihendid, uued vaskrõngad, pütid kokku ja kui käima panime (läks teise löögi pealeSmile), tegi tsikkel sellist häält, et polegi nagu varem kuulnud. Kirjeldada on raske, aga püüan. Mingit klapiklõbinat enam ei olnud ja mingi siuke plärtsumise sarnane heli. Panime paika ka teooriad, mis võib viga olla:
- silindreid kokku pannes ja klappe timmides, ei olnud klapitõukurid õiges asendis ja kui mootor käima läks, liikusid tõukurid õigesse asendisse, ülitäpselt timmitud klapivahe kadus sootuks ja sellest siis imelik hääl
- ploki ja silnidrivaheline vaskrõngas ei istu korralikult ja sealt vahelt peksab välja.

Täpselt selline progress. Jalgpall tuli vahele ja pidi ootele asja panema.

Minu isiklike saavutuste hulka lisandus ka teine pekkitõmmatud keere. Seekord siis karbussi tikkpoldi oma. Kontoris istumisest akkumuleerunud viha ilmselt tekitab kätesse loomajõu.
Kas neid tikkpolte saab muidu kuskilt kaubandusvõrgust ka või peab treipingi soojaks ajama?

Rutškadest sain ühe tatiga peale - selle, mis on siduripoolne. Gaasirutška ei taht kuidagi peale minna. Suruõhku ei ole ja nüüd ei teagi...tuleb nõukatuuningut teha vist - sinise isoleeriga paar kihti peale ja on edev küll Cool
Vasta
#27

Mina ajasin rutśkakummid peale kuuma vee ja fairyga - kumm kuuma vette kuhu segatud fairyt ning läheb peale nagu lupsti Big Grin . Jahtub ning kuivab ning ei liigu enam kuskile.
Vasta
#28

Ahoi motorahvas.

Vahpeal on palju vett merre voolanud ja ütleme nii, et eelmine suvi möödus nagu unenägu kalli Dnepri seljas.
Kuna õues lubab kevadet, tuli kange kihk peale hooajaks masinat putitada. Sai siin kirja pandud möödunud suve tähelepanekud ja kel aega ja mahti, võiks ju nõuga, ehk ka jõuga abiks olla.
1. Olemasolevad K301 karbussid ei kõlba kassi saba alla ka. Reguleerimisele ei allu ja üks probleem jälitab teist. Olles veel lisaks internetist palju jubedusi lugenud antud mudeli kohta, mõtlesin, et teen hingerahu mõttes investeeringu ja panen midagi uuemat ja töökindlamat mootorile külge. Nüüd ongi küsimus - kumba eelistada, kas K65 või K68 või hoopis midagi kolmandat? Äkki on kellelgi emba-kumba-kolmandat varianti müügiks pakkuda?
2. Rattad. Kaks probleemi: rehvid on kulunud ja veljed on kõverad. Sõiduelamus on nagu parkinsonihaige seljas ratsutamine. Eks ma need veljed katsun esialgu omal jõul kuidagi sirgeks ajada. On seal mingeid supersalaknihve või Shkolniku velgedega omandatud know-how põhjal võiks katsetada?
Rehvidega on juba teine lugu - kuna mustrit peale ei maali, siis tahtsin küsida, et on kellelgi pakkuda või teab soovitada, kust hea hinnaga osta saaks. Kolme rehvi oleks vaja.
3. Eks seal muid pisiprobleeme ole veel, aga nende sõnastamiseks peab käed õliseks tegema.

Aitäh ette juba!
Vasta
#29

Ise küsin - ise vastan. Leidsin sõbralikust naabervabariigist tüübid, kes müüvad OK kvaliteediga Dneprile sobivaid tsiklirehve. Vist on korra tsiklitel all olnud ja kuskil ringrajal paar tiiru teinud. Välja näevad sellised:
   
Tshehhi toodang ja pidi täitsa nitshevoo kvaliteet olema. Plaanis omale neli tk tellida ja kui keegi teist veel kampa tahab lüüa, siis 15 euroraha maksab(EXW Tartu).
Vasta
#30

Talvel lumega võib-olla kannatab isegi sõita aga asfaldile need ei sobi. Muster sellise kujuga, et sõidad nagu pesulaua peal kogu aeg ja need lamellid kuluvad ruttu ära.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#31

Tõsi ta on, et näeb paras söerajakas välja ja ilmselt on ka, aga no poolmuidu saab, siis võib ju proovida. Eks kui nädalaga siledaks kuluvad, panen vanad pastlad alla tagasi ja tulen siia kurtma-halama Smile Ülevaatuse-onu viimati ütles, et järgmine kord enam slikiga templit ei saa ja häid karbusse tahaks palju rohkem kui originaalrehve.
Vasta
#32

Tere taas, kallis foorumirahvas,

Teen siis vahekokkuvõtte projektist. Arenguid ja tegemisi on olnud nii palju, et võiks väiksemat sorti teleseriaali tegemistest vändata. Emotsioonispektri kõik kirkamad värvid käisid külmast garaažist läbi.

Talvega pusisime mootorile kap. remonti teha:
- Käigukast juppideks, laagrid-simmerid vahetatud, muud kuluosad paistsid normis.
- Mootor osadeks, laagrid-simmerid, uus väntvõll, esikaas, õlipump, uued saaled, sõrme puksid, kolvid-rõngad uued, silindrid hoonitud
- Plokikaantes läks ka kogu kupatus tegemisse - uued klapid, juhtpuksid jne

Karburaatorid sain uued, K68, sebisin Venemaalt, maksis €50.-/paar. Originaal Pekar ei ole, mingi Hiina koopia.
Kogu krempel passis kenasti kokku ja kui esimest korda vänta andsin, siis oli küll üksjagu s*tta püksis, sest ka minu kapitalistliku keskklasi keha ei suutnud asja vändast ringi ajada.
Abiks tuli köis ja auto. Vedasime külarahva naeruks tsiklit paar tiiru põlla peal ringi ja sai mootori lahti.
Käima läheb isegi ka. Kui vanade 301 karbussidega olid nipid selged, kuidas külmalt, kuidas soojalt käivitada, siis K68 veel nii selge ei ole. Soojast peast käivitub hästi, külmalt annab ikka vändata.
Kõige ilusa kõrval on ka paar probleemi:
Pärast kestvat ühtlast sõitu, on küünlad tahmased. Selge on see, et segu on liiga rikas. Olen nõela madalamale lasknud, keskmisest asendist ühe pügala allapoole. Ikka sama tahmased. Segukruvi on kinnisest asendist poolteist pööret väljas.
Kuna sumpadest nähtavat suitsu tuleb vähe, välistasin sujuvalt õlirõngaste asendi ja arvan, et probleem võiks olla õhufiltris. Mul on see originaal jõhvipusaga õhufilter ja kahtlen, et kas sealt ikka tuleb õhku piisavalt peale.
On kellelgi samalaadset probleemi olnud? Ma siit foorumist leidsin analoogse jutu, kus keegi kodanik oli väiksema düüsi pannud. On sel mõtet või oleks mõistlikum jõhvi vähe hõredamaks trimmida?

Siis on see teadatuntud lisakanali puurimise teema K68-l. Eks see segu rikkust või vaesust mõjutab vähe või üldse mitte, aga kütuseosakeste dispersioon peaks küll paranema. Kas keegi teist on kanali puurimist ette võtnud?
Kolmes keeles foorumid läbi lapanud ja arvamused lähevad igal pool lahku, kes kiidab heaks, kes arvab, et see on jama.

Kontaktivaba süüde - on teadjatel häid soovitusi, missugust osta, kust saab ja midagi peaks jälgima mainitud süüte puhul?
Vasta
#33

Kontaktivaba süüte kohta. Üht varianti saab osta näiteks Intermotost. Sama süüdet oli müüa ka nüüd Tagadi laadal. Minu sama marki rattal oli see mingit aega peal, kuniks soetasin uue originaalsüütekomplekti. Tsentrifugaalregulaatoriga töötas minul kõrgematel pööretel pisut paremini. Ühesõnaga, kontaktivaba on tore asi küll, kuid üsna krõbedat hinda ka arvestades, on minu kogemuse põhjal asja mõte küsitav.
Vasta
#34

Tahmaseks jäävad külmad küünlad, see ei pruugi olla ainult rikka segu teema. Mis marki küünlaid kasutad?
Vasta
#35

No seda minagi süüte kohta mõtlen, et kas on tolku või mitte. Intermoto-mees siin Tartus küll kiidab, et kõik probleemid võtab ära ja mida veel. Samas neid komplekte on ka 60'st eurost 120-ni ja mõtsingi, et odavama otsa komplektidega kannataks proovida ja katsetada. Praegusel sissesõidu perioodil väga pöördesse ei kannatagi ajada.

Küünlaid olen ka uurinud ja lugenud - peal on harilikud sotsrealistlikud A14 küünlad.
Täna panin uued peale, keerasin segukruvi pool pööret kinnisest asendist välja, monteerisin õhufiltri maha ja suhtkoht lühikese tiiru peale olid küünlad ikka roppu tahmased.
Kohapeal seistes vaatasin, et summutist tulev on tiba suitsune ja tekkis kahtlus, et äkki ikkagi sai üks kahest õlirõngast kummalgi pool lukuga allapoole.
Egas midagi, kakun nädalavahetusel lahti. Kokku panen seekord enne viite õlut Smile
Vasta
#36

Sai siis tsikkel lahti võetud, õlirõnga lukud eeskirjajärgsesse asendisse aetud ja summutitest tulev on vähe parem kui enne. Samas pikalt proovida ei kannatanud, sest üks värskelt paigaldatud silindripea tihenditest hakkas läbi laskma. Pärast mahakakkumist selgus, et sealt, kust läbi lõi, oli vaskrõngas 0,4mm, igalt poolt mujalt 0,6. Normull.
Võeh seda vene tehnikat...samas selle tsikli hingeelu hakkab vaikselt selgeks saama. Silindreid on juba nii palju krutitud, et varsti pole enam momentvõtit vaja - njuutonmeetrid käe sees.

Tihendiasi on lihtne lahendus, edasine agenda näeb ette, et saaks selle külmkäivituse korda kuidagi. Praegu on ikka jube trenn see käimapeksmine. Ja tihtipeale peksad toorest täis nigu loll ja siis pole muud kui käimajoosta. Positiivne on muidugi see, et varsti on mul Margus Hundi keha sellest 300-kilogrammise tsikli lükkamisest.
Kas ma olen väga valel teel kui elektrit kahtlustan? Süüde on märkide järgi varajaseks reguleeritud, küünlad uued, säde on, aga samas tundub justkui lahja. Ma muidugi enne seda tsiklit nägin viimati emmilise sädet aastal 94, nii et pole nagu adekvaatne hindama, kas on hea või halb.
Guuglist leidsin, et paljud asjamehed on parema sädelahenduse saanud süütepooli vahetusega. Mõni jaapanlaste kahe väljundiga 12V süütepool pidi hea lahendus olema.
Kas keegi jagaks kogemusi? Olemasolev süütepool on minu käes korra juba niiskusele allavandunud ja mõte oli niikuinii see masin antud osas ilmastikukindlamaks muuta.
Et siis aidatagu palun - mida, kust ja kuidas?
Vasta
#37

A, ja siis ma leidsin sellise konstrui internetist:
Vene keeles
On keegi proovinud või teab kedagi, kellel on?
Vasta
#38

pull vend igatahes see datsikuaretaja: Я сам оппозитчик и изучал много инфы по этому поводу.
A 14 peaks funkama küll. Elan katsetustele igatahes huviga kaasa, jätka samas vaimus!
Vasta
#39

Minu 2 penny thoughts dnepri süüte teemadel siin (vt viimane postitus)
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...72&page=12
Vasta
#40

Konstruktiivne tagasiside ja teiste kogemustest õppimine on puhas rõõm. Aitäh!
Täna rabasin möödaminnes lammarist Kawasaki ZX 600 süütepooli. Maksis 15 eurikut ja pold nagu kahju katsetada.
Selline näeb välja:
   
Ärge montaažip*rnot tähele pange, testimiseks sai tehtud ajutine lahendus.
Originaali asemel kaane alla ei mahu.

Hea on see, et säde on nüüd tipp-topp ja masin käivitub nii külmalt kui soojalt ka laisast vändale nõjatumisest.
Ishijupp'i soovitusest ja ka teistest arvamusavaldustest johtuvalt ei hakka kontaktivaba süütega eksperimenteerima ja vana kontaktsüüde sai värskenduskuuri - põhimõtteliselt kogu sisu tuli uus.

Probleem, mis on jätkuv, on liigrikas segu. K68 karbussidel on nõel kõige madalamas asendis, segukruvi kinnisest asendist ca pool pööret väljas ja kui tühikäigul töötaval mootoril vähe ärevamalt rutškat keerata, viskab summutitest musta. Ja äreva all ei pea ma silmas põhja keeramist.
Minu arvepidamise järgi polegi seal eriti palju variante jäänud tegutsemiseks - kas on originaal õhufilter liiga tihe, või on 190 düüs liiga suur. Või mõlemad korraga. Võib seal veel midagi olla?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne