(24-06-2012, 12:03 PM)kristian12 Kirjutas: Kas trossi peab ikka pikemaks tegema veerand pöörde kaupa.
Kui ma nüüd oma lapsepõlvest õigesti mäletan, siis käis asi nii, et esimese käigu sai sisse trossist tõmmates. Kui trossi pikkus õigesti reguleeritud, siis oli ka vaba asend õige koha peal, kahe käigu vahel. Aga kui tross liiga pikk või hoopis katki, siis tõmbas vedru vaikimisi II käigu sisse ja nii jäigi. Iseenesest hea lahendus, sest trossi purunemisel ei jäänud tee peale. Jooksid käima ja sai sõita ikka.
Pakun et antud juhul on tross veninud või katki, nagu ka eespool mainiti. Enda võrril katkes paar korda vaid gaasitross. Alati rutška juurest. Kuna kindad olid käes, siis polnud viga, kannatas trossi otsa ilma kõrita ümber käe keerata ja niiviisi otse siibrit tõmmata. Ebameeldiv oli, aga ei pidanud 15 km jala koju vantsima.
"Veerandist pöördest" ei tea midagi. Õigel käiguvahetustrossil oli keskel reguleerimis-jupstükk. Sai regullida sujuvalt, nii nagu tarvis. Kuidas tross all kinnitus, enam ei mäleta, aga sai ka sealt vist pikkuse jämedalt paika panna. See kesktükk oli rohkem peenreguleerimiseks. Sama süsteemiga oli ka siduri ajam, ainult tross oli jämedam.
Edu!