Dnepr MT10-36 õlirõhk
#1

Ahoi!
Probleem järgmine. Sõitsin ükspäev tsikliga linnast maale, et korv ülevaatuse läbimiseks ära tuua. Distants ca 20 km. Kusagil poole tee peal märkasin, et õlirõhk kuidagi madal on( keskmiste pööretega umbes 2 bar-i). Sõidu alguses oli rõhk korras. Otsustasin igaks juhuks jahutamise mõttes peatuse teha, kui avastasin, et tühikäigul kukub rõhk üleüldse 0,3 bar-ini. Õlirõhuga kunagi varem probleeme pole olnud. Senimaani on mootor olenemata pööretest opereerinud 3-4 bar-iga. Jahutamine mingit tulemust ei andnud. Hiljem, suisa kaks päeva pärast seda vahejuhtumit lihtsalt huvi pärast mootorit tööle pannes pidin gaasiga ergutama, et kuidagimoodi minimaalsed 2 bar-i hoida(seda külma mootoriga). Huvitav on muidugi see, et vahetult eelneval õhtul vahetasin mootoris õli ja pesin ka karteri põhja ja õlifiltri puhtaks. Mootorisse läks Valvoline 4-taktilise muruniitja õli SAE30. Vahetult pärast õlivahetust tegin ka proovisõidu ja õlirõhk oli 3-4 bar-i, normaalne vist? Ei saa aru kuhu sai see rõhk 20 km jooksul nõnda kaduda, et enam taastunud ei ole. Õigemini on olemas aga on väga madal. Õlipump sellise aja jooksul ära ei kulu. Ei taha ka uskuda, et liugelaagrid hoobilt ära kulusid(kui nad seda just sõidu lõppedeks teha ei jõudnud). Tundub, et ka temperatuurimuutustest tingitud õli viskoossuse muutus ei saa olla põhjuseks. Minuteada peaks taolistes süsteemides olema ka rõhu reduktsiooniklapp(kus see mootoris asub?), äkki on see kinni jäänud või midagi sarnast. Kas seda reguleerida kah saab? Pakkuge ideid enne kui midagi lahti katkun...
Vasta
#2

See Valvoline 4-taktilise SAE30 võis kõik aastatega õlikanalitesse kogunenud saasta lahti pesta ja mõne olulise kanali ära ummistada. Vene õilga töötanud mootorile korraliku õli panemine on suht riskantne värk
Vasta
#3

Kunagi sain niimoodi oma Honda Prelude mootorist lahti. Pesin mootori läbi ja kolmandal päeval lükkasin aia äärde.See pesu on üks ettearvamatuid tulemusi andev ettevõtmine. Samas, ise seaks kahtluse alla selle muruniitja õli.Igale asjale ikka oma õli. Sellisele rariteedile ei oleks kahju anda ikka mingit tsikli spets õli. Pane 15W50 sisse ja vaata mis siis toimub.
Vasta
#4

Tegelikult käis endal ka peast läbi, et uus õli võis mingi saasta lahti pesta. Samas õli on ses mootoris erinevatel asjaoludel päris tihti vahetatud(koos karteripõhja pesuga). Mootor iseenesest veel kordagi lahti käinud ei ole oma 35 eluaasta jooksul, läbisõitki kõigest 8000. Korraliku firma õlidega olen sõitnud algusest peale(ca 2000km). Kui me nüüd just autoolist ei räägi siis millistes tänapäevastes õlides enam pesuaineid sees ei oleks? OK vahetan õli ära. Aga kui probleem ei kao mis oleks järgmine samm, mida veel kontrollida?
Vasta
#5

(25-06-2012, 12:14 PM)izju2k Kirjutas:  ...
Aga kui probleem ei kao mis oleks järgmine samm, mida veel kontrollida?

Mõõta õlirõhku usaldusväärse manomeetriga.

Kui rõhku tõesti ei ole, siis tuleb ikkagi lahata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne