identifitseerimine...
#1

Läheb mul tõenäoliselt tegemisse üks selline tavaline vana jalgratas - raudtorust raam, kaks ratast all, väntadega liigutatav ja juhtraua abil juhitav. Ühekohaline. Roostes.

[Pilt: nsu1.jpg]

Endal on küll kerged kahtlused olemas, millega võib tõenäoliselt tegu olla, aga igakjuhuks hoian oma arvamused endale ja proovin targematelt uurida, et millega nende arvates võiks tegu olla. Liiga detailseid pilte ei hakanud tegema - nii ongi põnevam.

[Pilt: nsu2.jpg]
Sadulamuhvi paremal küljel raaminumber 78989

[Pilt: nsu3.jpg]
Vasakul küljel aastaarv 1941

[Pilt: nsu4.jpg]
tagarumm NSU

[Pilt: nsu5.jpg]
rantmantelpöiad

[Pilt: nsu6.jpg]
Mittereguleeritav juhtraud (stemmiga ühes tükis kokku joodetud).
Kassiaugud vertikaalselt, vahe ~62-63mm.

Keskjooks ~40mm sissepressitavate raamikaussidega, reguleerkeere võllil.
Vändad kiilkinnitusega.




Vasta
#2

(25-07-2012, 00:54 AM)oldmoped Kirjutas:  Sadulamuhvi paremal küljel raaminumber 78989
Vasakul küljel aastaarv 1941

Rantväntadest ega nahaga kaetud lenksudest ei tea ma kirbuessugi. Küll õpetati esimeses klassis mäletamist mööda mõned numbrid selgeks. Neid kolme-nelja tõsiasja üheks keevitades arvan, et tõeline raaminumber kõlab hoopis uhkemalt: 6862L. See ELL nimelt viitab LUX masinale. Nagu žiguli lux.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#3

(25-07-2012, 00:54 AM)oldmoped Kirjutas:  Sadulamuhvi paremal küljel raaminumber 78989
Vasakul küljel aastaarv 1941

Muhvi vastaspoolel olev aastaarv viitab üsna selgelt Saksa sõjaväe kasutusele. St tegu peaks olema teise ilmasõja aegse sõjaväe jalgrattaga.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Huvitav teema, huvitav ratas! Ksf! Aavu pakutud raaminr on tõesem kui Jaani oma, kuigi omapärakalised on saksa sõjaväeratta jaoks (või minu jaoks) mõlemad. Eriti see L-tähega variant, see tähe kasutamine saksa toodangu juures oleks põnev välja selgitada.
Kui armee ratas, siis ilmselt rattad pole algsed, ilmselt ka sadul. Ketiratas on ka kuidagi suur, kas on galvaanilise katte jälgi vända-ketiratta mängul?
Vertikaalsete kassiaukude vahe 63 mm on küllaltki suur, sealt peaks saama ka midagi arendama hakata (pagan, esialgu lugedes oli mul pea viltu ja ajasin horisontaali ja vertikaali sassi, vertikaalsed 63 mm on ülimasslevinud ja sealt haagib palju vähem kui horisontaalist). Pakiraamist ei saa hästi aru, tundub selline veidi suurem variant kui "tsiviilraam", sellise moega olid rahuaja ja vb ka sõjaalguse? armeerataste tehasepakiraamid vist? Muidugi kui traadist lõks seal küljes on algne, siis on mingi muu raam.
Nagu mainitud, saksamaal on välja antud raamat saksa armee jalgrattateemal, ka praegusel hetkel ebays müüa vist. Ka peaks saama mujalt netist tellida.
Vasta
#5

Krt, mis kesköine aeg ikka mõistusega teeb - paneb suure mehe pildi tagurpidi ette võtma ja numbereid jalad ülespidi lugema.

Ja seda isegi ilma koduveinita.

Vasta
#6

(25-07-2012, 12:22 PM)oldmoped Kirjutas:  Krt, mis kesköine aeg ikka mõistusega teeb - paneb suure mehe pildi tagurpidi ette võtma ja numbereid jalad ülespidi lugema.

Ja seda isegi ilma koduveinita.

Jah, eks see poevein üks lurr ole, pestitsiididega pooleks kah veel,no aga mis teha kui kodu omad otsas.... Tänavu jälle pihlaka aasta, peab uued käima panema! Cool

Vasta
#7

Mis võiks olla selle raami sadulatoru pikkus, kui viitsiks mõõta muhvist muhvini.
Küsin sellepärast, et raam tundub kuidagi suur. Tegu on ka 1941 a raamiga. Alates maist 1942 olid sõjajalgrataste tootjatele ette antud standard mõõdud raami torude pikkustele, ka muudele osadele.Pikkuste lubatud kõikumine oli kuskil 5 mm. Ühe suurused pidid raamid olema sellepärast, et oleks võimalik kinnitada nende külge lisavarustust: 5cm miinipilduja moonakast, tankitõrje miini hoidja, relvade kronsteinid jne. Ei ole ka näinud, et alates 42 oleks kasutatud lenksu pöörde pidurit, ilmselt liigne asi sõja oludes. Ka pidi olema kiir kinnitusega lenks. L tähe kohta ei oska midagi öelda. Tundub ka, et aastaarvu hakati sellest ajast taguma paremale poole. Viimane väide ei pruugi olla päris tõene. Kellel sõjajalgratta raame on võiks vaadata, et kumbal pool aastaarv asub.
Vasta
#8

Lugupeetavad,
vaatan,et üks huvitav identifitseerimine on sumbunud suvesse 2012.
Sattus meilegi (muuseumisse) selline raam,nüüd häda käes,ei oska koju ajada.Keskjooks,meie isendil teistsugune, numbrid raamil samasugused(7326L ja 1941),sildiaukude vahe 62mm.Ehk võtate vaevaks ja jätkate teemat.Toungue
   
   
Vasta
#9

Kui see lõunanaaber okupeeritud oli, ehk tellis armee sealt rattaid. Siis L täht võiks tähendada letland, latvia, läti või mis iganes. Et ei segataks vaterlandis tehtutega. Äkki lätlased teavad infot? Mina ei tea ratastest miskit, veel vähem L tähest.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#10

Esialgu mõtlesin pahura peaga, et ei hakka siia vahele torkima ega avalikustama sellist väärtuslikku infot - et mina ei tea ka nende raamide ja L - tähtede kohta miskit. Selliste kahtlaste sõjavara meestega on ainult jama nähtud, tulevad kusagilt, ei tea kust, rikuvad meelerahu ja stabiilset vegeteerimist ja kaovad peagi head aega soovimata, ilmselt sinna samasse, kust tulidki.
Aga kuna huvitavaid küsimisi on tulnud juba teisigi, siis vastan ka siia, et ilmselt pole eesti rahvuslik teadustase antud L numbritega 1941 aasta jalgrataste kohta tänaseks rohkem arenenud kui oli seda ksf! Oldmopedi foorumis toimetamise aegu. Ksf! Aavu poolt õige nõuanne, lätlaste käest võiks küsida küll, vb isegi suudan ennast motiveerida ja sundida hr. Sereginsi arvamust selgitama. Mitte et ma seda läti päritolu usuks, kuigi iseenesest huvitav versioon.
Vasta
#11

Oh ega see L polegi nii oluline,rohkem huvitaks ikka tootja.Samas on isendil puudu porilauad,kui kellelgi pakkuda, oleks huvitatud.Müümine ilmselt kellelegi pinget ei paku,seega pakun vastu näituseks ühe "Riga" vms.Lisan ühe hädise pildi ka puuduvast porilauast.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#12

Külla mees, see L ja tootja on ju ikkagi otseselt seotud, sealt võibki tõde tõusta ja asi avalikustuda!
Kui see Riga ratas on ( ikka tõesti) tõupuhas Riga 18, siis eriti igapäevane ja levinud asi see just ei ole!
Vasta
#13

(25-07-2012, 08:27 AM)kass Kirjutas:  Vertikaalsete kassiaukude vahe 63 mm on küllaltki suur, sealt peaks saama ka midagi arendama hakata (pagan, esialgu lugedes oli mul pea viltu ja ajasin horisontaali ja vertikaali sassi, vertikaalsed 63 mm on ülimasslevinud ja sealt haagib palju vähem kui horisontaalist).

Ma väga vabandan – ratastest ei tea ma niikuinii suurt mitte midagi (Ukraina on küll olemas aga sellel kah esikumm tühi ja sellega ei oska ma midagi peale hakata. Pumbata täis?) Aga see-eest kasse on mul kaks. (Täpsustuseks – need siinset foorumit pole veel avastanud. See veel puuduks!) Ja mitte et ma kuidagi eriliselt uurinud oleks aga kiire vaatluse tulemusena olen täiesti kindel, et kassiaukude vahe 63mm ON liiga suur.
Aga no horisontaalasendis... Pole näinud, samas ei suuda ka ümber lükata.

Ning olgem ausad – kogu selle teema võiks lahterdada kahtlaste hulka kuuluvaks, arvestades, et üheks postitajaks on Kass ise... Sad
Vasta
#14

No olgem ausad - terve selle foorumi võiks liigitada kahtlaste alla kuuluvaks!
Lisaks juhin tähelepanu faktile, et siin foorumis on igasugune nalja tegemine ja idioodiks olemine keelatud kuni 01.04.2014 vastavalt lgp. Ksf! Svensoni direktiivile 24.01.2014!

Ja nüüd aukudest ja tähtedest, kuust ja päikesest!
Tülitasin hr. Sereginsi küsimusega, mida arvab tema nendest L-tähega 4-kohalise numbriga 1941 aasta jalgratastest. Ta arvab, et tegu võiks olla mingi tellitud eri partii jalgratastega (kuna 4-kohaline raaminumber on saksa tootja kohta häbemata lühike ja ei lähe mitte!) ja L täht võiks näiteks viidata LW. (mina eriti nii ei arva)
Igal juhul peaks tegu olema saksa (austria) tootja poolt armeele või muule jõustruktuurile toodetud jalgrattaga ja tootsid armeele peaaegu kõik suuremad saksa rattatootjad (kelledele see 4-kohaline raaminr ei klapi. need 4 numbrit ja täht, antud juhul L võiksid koos moodustada raami nr nagu see oli tavaks näiteks inglastel, kel täht tihti peale näitas väljalaske aega (aastat))
Ehk kokkuvõtlikult - esialgu ei oska mina midagi arvata, jääb veel see valus "kassiaukude" vahekaugus, selle järgi võiks hakata neile silte ette sobitama.
Vasta
#15

Leidsin siit foorumist kandidaadi,Nofa Stabila.Vähemalt keskjooksu hammasratas on sama (kui see üldse mingi näitaja on),palju nn kassiaukude vahe on ei tea.Nofal (ilmselt nagu teistelgi) küll kuuekohaline nummer,aga kui oletada miskit eritellimust,siis mine tea.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#16

Kiiduväärt, et ise ka tööd tehakse! Aga mõlemi teema jalgratta ketirattad ei ole seda nägu, nagu oleks nad algselt küljes olnud (st armeerattale paslikud). Kroomitud osad ei ole saksa sõjaväerattale nagu passlikud, peaksid olema mattmustaks värvitud. Vb mõnele riigiteenistuse jalgrattale siiski sobiks aga üldiselt kahtlane, juba enne Poolale kallale kippumist olid ka riigiaparaadile mõeldud jalgrattad vist? ikkagi kroomivabad...
See Nofa asi ka suhteliselt segane (minu jaoks vähemalt).
Vasta
#17

Aru ma ei taipa, kuidas te neid kuramuse kassiauke mõõdate. Kas elus kassi peal; siis kui vana, mis tõugu, sugu, värvi; peaks see loom olema? Või piisab nahast, kas pargitud või toores, karvane või kiilas?Sad
Millega mõõdate? Kes hoiab kassi kinni? Kui elus kass, kas narkoosi ka tuleb kasutada?
Ja lõpetuseks: miks neid mõõtma peab, on sellest ka rahalist kasu või lihtsalt moraalne nauding? Kui tellida teenusena, siis äkki saaks numbri ja mis maksma läheb.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#18

Nofade kohta jah igasugune info puudub. Minu omal on ketiratas küll tsingitud. Kassiaukude vahe hoiab 57 mm kanti.
Vasta
#19

(10-02-2014, 20:32 PM)metsakohin Kirjutas:  Ja lõpetuseks: miks neid mõõtma peab, on sellest ka rahalist kasu või lihtsalt moraalne nauding? Kui tellida teenusena, siis äkki saaks numbri ja mis maksma läheb.

Ksf! Metsamühin on millalgi esitanud hulga keerulisi ja kohatud küsimusi, mina neile vastama ei hakka (kuigi tean vastuseid!)
Kommenteeriks vaid tsiteeeritud lõiku. Eile nägin telekast vilksamisi mingit lõiku, kus keegi tehnikaajaloolane? kurtis, et tänapäeval on kõik orienteritud ja orienteerunud rahale ja kasule, vanadest asjadest ja tehnikaajaloost on kõigil savi ja suva, va muidugi ksf! Toomas T. Talupoeg ja veel mõni üksik veidrik...
Siiski lisan aukudeja mõõtmise kohalt - üldjuhul tõesti rahalit kasu mõõtes ei saa, küll aga tõesti moraalne nauding on suur, pole isegi võimatu füüsilise naudinguaistingu saamine. Põhimõtteliselt pisteliselt ja väikeses mahus olen nõus kassiauke mõõtma, sammuti masseerin mõõduka tasu eest (sõbralikke ja intelligentseid) koeri sabajuurika piirkonnast...

Aga nüüd asjast! Vahepeal on teadus jällegi edasi arenenud ja uute ilmnenud faktide põhjal viskan eetrisse tööhüpoteesi, et teemas käsitletud WH jalgrattad 5892L või on tõesti hoopis 6862L (polegi oluline) aastast 1941 ja 7326L 1941 kassiaukude vahega 62 - 63 mm võiksid olla WKC Patria toodangust.
Nimelt on saksa ebays hetkel müüa WKC WH jalratas 8837M 1942. Numbrišrifti kattumisega on nii ja naa, Oldmopedi omaga justkui eriti ei sarnane aga Sõjavara omaga 3 j 7 suhteliselt sarnased.
http://www.ebay.at/itm/PATRIA-Wehrmacht-...461c36bf20
Aga kõige tähtsam - WKC aastaarvu ette on löödud Patria logo, kiiver. Kahjuks teiste rataste aastaarvudest selgeid pilte pole.... Tuleks veel mõõta Patria kassiaugud, kellel on silt, füüsiline ja moraalne nauding on garanteeritud! Cool
Jäi mainimata, et Tillmani toodud WKC tavarataste raaminumeratsiooniga see 4-numbri ja tähe kombinatsioon igatahes ei ühti.
Vasta
#20

Kiitus kassile,kes võttis võõrast muret kanda ja aitas nimetu velopressi koju ajada.
Vahepeal olen antud isendil ka võõra naha (värvi) seljast koorinud.
Puuduvad endiselt porilauad!!! Osatan või pakun vahetuseks tsiviilrataste vidinaid (raame,harke,rattaid jne.)


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne